KTM GS/Mx250 1988

problemen met je crossmoto? wie weet kunnen ze U hier helpen..
Ko
Kobe Van Brusselt
50cc rider
Berichten: 26
Lid geworden op: Wo 09 Mar 2011, 13:12
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

KTM GS/Mx250 1988

Berichtdoor Kobe Van Brusselt Do 13 Jun 2013, 14:17

Hallo, sinds een paar maand ben ik in het bezit van een ktm mx/gs 250 van 1988.
Ben er een paar keer mee in het zand gaan rijden op het hondapark maar nu vindt ik dat em toch net
iets sneller en sterker zou mogen zijn.
Iemand tips? Om deze ouwe toch een beetje op te peppen :?:

mvg Kobe
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: KTM GS/Mx250 1988

Berichtdoor Werner Castelyns Do 13 Jun 2013, 22:43

Zorg ervoor dat die moto volledig in orde staat en hij zal wel snel genoeg zijn. ;)
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Ko
Kobe Van Brusselt
50cc rider
Berichten: 26
Lid geworden op: Wo 09 Mar 2011, 13:12
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: KTM GS/Mx250 1988

Berichtdoor Kobe Van Brusselt Ma 17 Jun 2013, 17:29

Moto staat bijna helemaal in orde just carburator nog beetje afstelen nzo x) maar ketting en tandwielen beginnen te verslijten :shock: en bij de
lokale ktm dealer (vriendelijke mensen btw :D ) zijn ze niet meer te verkrijgen... iemand een idee waar je ze nog kan bestelen?? :?: thanx Kobe
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: KTM GS/Mx250 1988

Berichtdoor Werner Castelyns Ma 17 Jun 2013, 21:16

0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Ko
Kobe Van Brusselt
50cc rider
Berichten: 26
Lid geworden op: Wo 09 Mar 2011, 13:12
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: KTM GS/Mx250 1988

Berichtdoor Kobe Van Brusselt Di 18 Jun 2013, 15:00

thanx :D
Heeft er nog iemand een idee om definitief roest van de spaken te verwijderen?? :?:
Is fijn schuurpapier een optie? of moet het echt met staalwol gebeuren ( s redelijk veel roest) :P
grtz Kobe
0 x


Fr
François De Bie
125cc junior EK
Berichten: 93
Lid geworden op: Wo 29 Sep 2010, 17:53
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: KTM GS/Mx250 1988

Berichtdoor François De Bie Di 18 Jun 2013, 17:24

veel roest? misschien overwegen om opnieuw te spaken.
0 x


Jo
Jordy Laureyns
ama lites national champ
Berichten: 530
Lid geworden op: Zo 06 Sep 2009, 19:37
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: KTM GS/Mx250 1988

Berichtdoor Jordy Laureyns Di 18 Jun 2013, 20:30

als de motor in orde is heb je normaal wel pk's genoeg!
heb een 91 en 2004 rm250, en qua power zit daar echt niet veel verschil in
integendeel, die van 91 is veel bruter
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: KTM GS/Mx250 1988

Berichtdoor Werner Castelyns Di 18 Jun 2013, 22:38

Werner Dewit draait bij de oldtimers Pré '90 rondetijden waarmee hij bij de eerste tien zou meedraaien bij de inters op zondag! ;)

Voor spakensets ga ik altijd naar Arie Den Haan (Haan Wheels) in Schijndel, dan heb je er in RVS, zeer sterk en vrij goedkoop.
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Dr
Dre v. Hees
mx1 wk rookie
Berichten: 315
Lid geworden op: Di 28 Jul 2009, 17:30
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: KTM GS/Mx250 1988

Berichtdoor Dre v. Hees Wo 19 Jun 2013, 09:37

Onsteking van de (250cc) 88'er(ook 87 en 89) is een zwak punt.
Daar hoort een "digitale" ontsteking op te staan, deze gaan veel stuk.
Word vaak vervangen door een motoplat onsteking, maar dan is het "vuur" eruit.
Ook is de power-valve een zwak punt, kijk deze ook maar eens goed na of deze nog werkt.
0 x


Ko
Kobe Van Brusselt
50cc rider
Berichten: 26
Lid geworden op: Wo 09 Mar 2011, 13:12
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: KTM GS/Mx250 1988

Berichtdoor Kobe Van Brusselt Do 20 Jun 2013, 15:24

Heb gisteren de carburator nog maar eens volledig gekuist van binnen (was blijkbaar nodig :P ) brandstofmengsel een beetje aangepast, bougie proper gezet en een andere luchtfilter olie geprobeerd motor klinkt gezonder nu :) tijd om dit weekend is uit te testen :D

thanx voor de tips :!: :)
0 x


Terug naar “mecanic area”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden · Registreer