RED DE MOTORCROSS.BE: deel 1

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..
Pe
Peter Moons
european champ mx2
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: RED DE MOTORCROSS.BE(Update: Optocht Brussel?: 12 Mei)

Berichtdoor Peter Moons Ma 05 Okt 2009, 18:15

Frederik Van Eeckhoven schreef:ach van mij moge ze alle circuits sluite, als je ziet wat voor een positieve ingesteldheid er heerst op dit forum :?.
En ik als gwn crossfan heb daar toch geen klote last van, want zelfs zonder Belgen zullen we nog mooie cross zien.

Gwn der voor gaan GVD!!!

Gij zij ne frisse ,ik zal morgen uw hobby ook eens afpakken,eens zien of da gij daar blij mee bent,och ja ik neem uwen uitleg niet kwalijk,ge zijt nog jong,uw verstand moet nog komen.....
0 x

" TEAM GREEN KAWASAKI "
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Ma 05 Okt 2009, 19:08

Peter Moons schreef:
Frederik Van Eeckhoven schreef:ach van mij moge ze alle circuits sluite, als je ziet wat voor een positieve ingesteldheid er heerst op dit forum :?.
En ik als gwn crossfan heb daar toch geen klote last van, want zelfs zonder Belgen zullen we nog mooie cross zien.

Gwn der voor gaan GVD!!!

Gij zij ne frisse ,ik zal morgen uw hobby ook eens afpakken,eens zien of da gij daar blij mee bent,och ja ik neem uwen uitleg niet kwalijk,ge zijt nog jong,uw verstand moet nog komen.....

Denk dat je het nogal snel gelezen hebt hij kaart de ingesteldheid aan van de motorcrossers en motorcrossfans...
Ze willen enkel het plezier er van en niet de "moeite" de "problemen" maar ja z'n laatste zinnetje zegt hij toch dat je gewoon voor moet gaan voor het behoud van parcours...

Nu ja snap u wel z'n het snel even lezen en dan kan da even gebeuren :P
0 x

Frederik Van Eeckhoven
mx all time winner

Berichtdoor Frederik Van Eeckhoven Ma 05 Okt 2009, 19:13

take your time, ne mens leeft gemiddeld ongeveer 75 jaar dat zijn ongeveer 39 500 000 minuten dus alles opt gemakske jong ;).
0 x

"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
Je
Jeffrey Ronsmans
125cc rookie
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden

Berichtdoor Jeffrey Ronsmans Ma 05 Okt 2009, 19:25

gewoon de bonden eens samen aan tafel zetten, zorgen dat er eens voor 1 zondag geen cross is maar een optocht!
als ze dat nie willen doen, zitten ze er dan wel mee in? er moet toch 1 iemand zo'n gesprekken op gang kunnen trekken...
betrek bij die optocht dan eens wat bekende koppen, spreek everts, smets, ramon, keeno; desalle... zodat die ook van de partij zijn en kunnen onderhandelen met de bevoegde minister met daarachter de verzamelde bonden met hun rijders-supporters-liefhebbers.
en laat toeters en bellen thuis, kalme optocht zonderen incidenten en genoeg media aandacht helpt ons veel verder.
kan bloso ons ook niet wat helpen?
en het gaat niet enkel om neeroeteren, er mogen er nog wat bijkomen ook...
ik denk niet dat ik voor mezelf spreek als ik minstens 70km moet rijden om eens te kunnen crossen. en dan ben ik nog bij de goei denk ik.

als dit er komt op een zondag of zaterdag, ben ik aanwezig!
samen met enkele maten, geen twijfel aan!
0 x

Rob Indemans
mxdn winner

Berichtdoor Rob Indemans Ma 05 Okt 2009, 19:37

En als dat niet lukt het misschien eens proberen op de boeren hun manier,want dat helpt blijkbaar wel... :!: :idea:
Laatst gewijzigd door Rob Indemans op Ma 05 Okt 2009, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Ma 05 Okt 2009, 19:48

Quoten was hier niet nodig!

Dokwerkers hebben in Frankfurt eens betoogd tegen de europese wet dat bootbemaning mochten lossen en laden eum wet is er niet gekomen.
Zoek op internet maar eens op hoe ze dat gedaan hebben en hoeveel dokwerkers er hebben vaste gezeten voor hun ideaal en gedachten goed! AWEL RESPECT!
0 x

Pe
Peter Moons
european champ mx2

Berichtdoor Peter Moons Ma 05 Okt 2009, 19:51

Quoten was hier niet nodig!

@jeffrey:

Das tenminste eens een goei voorstel. Mijn steun heb je iniedergeval al.
0 x

" TEAM GREEN KAWASAKI "
Ma
Marcel Dirks
mxdn winner
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross

Berichtdoor Marcel Dirks Ma 05 Okt 2009, 19:59

Quoten is weer "in" tegenwoordig
0 x

Di
Dimitri Lamote
world THQ sx champ
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Berichtdoor Dimitri Lamote Ma 05 Okt 2009, 20:32

Daar noem je de kanker van de motorcrossen op si ;de bonden...;
inplaats van samen aan tafel te zitten en op te komen voor hun sport (toekomstgericht)
pesten ze liever de ander of zelfs hun eigen piloten bv door een kampioenschapsproef te geven voor alle catégorieen op de dag(elk jaar hetzelfde liedje) van een Belgische GP zodat je zeker niet kunt gaan kijken...
Dat heet dan de inrichter beschermen :roll: ,en als je ze moet geloven zijn ze druk bezig achter de schermen voor oefenterreinen dit al een jaartje of tien nu zo schat ik,ja ik heb dat zelf nog gelezen in hun boekje.
Ik denk als de betoging op een zondag valt er juist proef zal zijn op die dag :mrgreen:
Gelukkig heb ik geen last van al die politiek maar ik zou toch graag in eigen land gaan rijden ipv naar Frankrijk elke week te lopen,dus met andere woorden ik zou zeker komen betogen.
0 x

Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Ik ben een..: geen van bovenstaande

Berichtdoor Fons Van Loon Ma 05 Okt 2009, 21:39

Als de nieuwe vlarum wetgeving ingaat zullen ze misschien wakker worden die er rechtstreeks belang bijhebben nl de crossers zelf, het zou wel eens kunnen dat kalenders heel mager beestjes gaan worden. En die optocht ,ja het is de enige manier maar midden in de week mei volgend jaar? Waarom niet met kerstmis 2012 ?????.
0 x

Ronny Neelen
mx2 wk champ

Berichtdoor Ronny Neelen Ma 05 Okt 2009, 22:02

Rob Indemans schreef:En als dat niet lukt het misschien eens proberen op de boeren hun manier,want dat helpt blijkbaar wel... :!: :idea:

en boren zeen hie genoog in neeroteren :lol:
0 x

Je
Jeffrey Ronsmans
125cc rookie

Berichtdoor Jeffrey Ronsmans Ma 05 Okt 2009, 22:05

als de bonden dan bv juist proef installeren zeggen de crossers toch gewoon neen...
wat gaan ze doen zonder rijders, knikkeren?
het hangt van ons af, maar we hebben steun nodig van hogeraf en loyaliteit onder ons zelf.
ik weet niet met hoeveel we zijn maar als we der me 200man wa gaan wandelen wa moeten ze dan denken?
als we allemaal is verzamelen, hobbyrijders inclusief moeten we toch aan 1000man geraken?
als dat op tv komt kun je al eens indruk maken en je vraag kracht bijzetten...

en idd niet in mei volgend jaar, maar binnen redelijke termijn waarin mensen die echt iets voor de sport willen doen het kunnen organiseren!
en dan is het aan ons...
0 x

Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Ma 05 Okt 2009, 22:14

De Minister heeft met veel aandacht kennis genomen van uw mail en heeft begrip voor uw situatie. Misschien toch een woordje uitleg waardoor u de weigering van de Minister misschien beter kan kaderen en misschien kan begrip opbrengen voor haar beslissing.

De milieuvergunning van het mortorcrosscircuit in Neeroeteren is door de minister geweigerd omwille van de planologische onverenigbaarheid van de geplande activiteiten, nl. de uitbating van een motorcrossterrein. Het terrein ligt, conform het gewestplan, in natuurgebied. De provincie Limburg, bekrachtigd door de Minister Van Mechelen, had een PRUP goedgekeurd waardoor de activiteiten van het motorcrosscircuit planologisch werden verankerd. Echter, dit PRUP werd door de Raad van State geschorst, omwille van het onvoldoende opnemen van milderende maatregelen ten opzichte van de natuurlijke omgeving en de omwonenden op het vlak van geluidsoverlast. Gezien de tenuitvoerlegging van dit PRUP geschorst werd, kan de Minister van leefmilieu in het kader van een milieuvergunningsprocedure enkel rekening houden met de huidige planologische bestemming als natuurgebied. De Minister van leefmilieu moet in het kader van een milieuvergunningsprocedure immers rekening houden met de geldende en uitvoerbare bepalingen van het gewestplan, resp. ruimtelijke uitvoeringsplannen (RUP).

In principe dient dus eerst de provincie de mogelijkheid van uitbating van motorcrossactiviteiten op het terrein verankeren in een rechtsgeldig PRUP alvorens er op het terrein een milieuvergunning kan worden verleend voor de uitbating van een motorcrosscircuit.

De Minister heeft met veel aandacht kennis genomen van uw mail en heeft begrip voor uw situatie. Misschien toch een woordje uitleg waardoor u de weigering van de Minister misschien beter kan kaderen en misschien kan begrip opbrengen voor haar beslissing.

De milieuvergunning van het mortorcrosscircuit in Neeroeteren is door de minister geweigerd omwille van de planologische onverenigbaarheid van de geplande activiteiten, nl. de uitbating van een motorcrossterrein. Het terrein ligt, conform het gewestplan, in natuurgebied. De provincie Limburg, bekrachtigd door de Minister Van Mechelen, had een PRUP goedgekeurd waardoor de activiteiten van het motorcrosscircuit planologisch werden verankerd. Echter, dit PRUP werd door de Raad van State geschorst, omwille van het onvoldoende opnemen van milderende maatregelen ten opzichte van de natuurlijke omgeving en de omwonenden op het vlak van geluidsoverlast. Gezien de tenuitvoerlegging van dit PRUP geschorst werd, kan de Minister van leefmilieu in het kader van een milieuvergunningsprocedure enkel rekening houden met de huidige planologische bestemming als natuurgebied. De Minister van leefmilieu moet in het kader van een milieuvergunningsprocedure immers rekening houden met de geldende en uitvoerbare bepalingen van het gewestplan, resp. ruimtelijke uitvoeringsplannen (RUP).

In principe dient dus eerst de provincie de mogelijkheid van uitbating van motorcrossactiviteiten op het terrein verankeren in een rechtsgeldig PRUP alvorens er op het terrein een milieuvergunning kan worden verleend voor de uitbating van een motorcrosscircuit.

Twee mails die ik verstuurde en twee mails die ik terug kreeg lijken echt wel op het zelfde en mijn standpunten worden niet benaderd maar ja!
Aan iedereen ik vraag u laat uw kloten zien en laat zien dat motorcross iets voor uw betekend... Of betekend het enkel een leuk tijdverdrijf?
Ik eet, leef en schijt motorcross ik hoop en denk dat velen dat hier ook doen en het bewijzen! (ik heb ook een leven hier buiten maar toch velen zeggen toch MX is Life AWEL DEN!)
0 x

Filip Hardis
world THQ sx champ

Berichtdoor Filip Hardis Ma 05 Okt 2009, 23:06

de bonden...... Tja, die doen alleen maar poging om hun eigen zakken te vullen(zoveel mogelijk toch) Als je op hun steun moet rekenen, dan is het in 2015 nog geen optocht geweest!
0 x

hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!

Dixit Frankske de speaker! :D :D :D
Lander Vanderstraeten
wk mister 875cc

Berichtdoor Lander Vanderstraeten Ma 05 Okt 2009, 23:28

Ik zou het aantrekkelijk maken om volk te lokken..

Niet zomaar in een groep met plakaten.. Stelt niks voor..

Allemaal met onze moto door de stad ?
0 x

enjoy the ride, don't destroy it
Suz Haeck
mx all time winner
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Berichtdoor Suz Haeck Di 06 Okt 2009, 10:48

12 mei middenin volle nieuwe mx seizoen,
kan me zo al voorstellen hoeveel piloten op die optocht gaan afkomen :?
denk dat de mx duidelijk nog te veel denkt, zolang we maar kunnen crossen is het nog ver van mijn bed show ......
vraag me eigenlijk af waarom allochtonen kunnen in opstand komen op 1 a twee dagen tijd, hoe de boeren kunnen protesteren en verdikke dien doen het nog grof zenne,
waarom zou de mx eens niet voor éné keer hetzelfde kunnen doen ??
maar kzen vast weer aant dromen nu
0 x

Suz-mx Team

Liever gehaat om rechtuit men mening te zeggen, dan geliefd door schijnheilig te doen !
Gu
Guy Dick
the legend!

Berichtdoor Guy Dick Di 06 Okt 2009, 13:39

een natte droom zou zijn dat de bonden samen aan tafel gaan zitten, alle vooroordelen laten vallen en allemaal aan hetzelfde zeel trekken.
uw eerste punt is precies wat de bonden denken suz: midden in het crossseizoen... is dat het allerbelangrijkste?

als er die dag geen cross is heeft de crosser 3 keuzes:
-naar Brussel en laten zien dat het leeft
-thuis blijven en laten zien dat het hem geen f*ck interesseert
-naar het buitenland gaan trainen of een wedstrijd rijden en bewijzen dat er in België geen crossen of oefenterreinen nodig zijn.

wat betreft de allochtonen: die hebben die dag toch nix anders te doen...

wat betreft de boeren: als je ziet wat die krijgen voor hun produkten en wat uiteindelijk de winkelprijs is kan ik mij veel voorstellen. Maar uiteindelijk is dit ook weer hun eigen schuld...
0 x

The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Di 06 Okt 2009, 13:44

Guy Dick

De IT Sector doet al jaren aan onderlinge prijsafspraken waar "niemand weet van heeft" of beter gezegd "waar niemand iets om geeft...
De Olie sector doet al jaren aan onderlinge oppomp afspraken waar "niemand op reageert omdat eum ja waarom zou dat nu zijn"...

Dat de boeren net het zelfde doen en de productie verminderen daar word iedereen enkel beter van maar ja je moet de eerste stap durven zetten...
Dat ze minder koeien laten bevruchten en de koeien die sterven niet meer vervangen dat doet de overheid ook met ambtenaren :lol:
0 x

Gu
Guy Dick
the legend!

Berichtdoor Guy Dick Di 06 Okt 2009, 14:05

Pak het gvd eens wat groter aan! De sportieve motorrijders hebben ook alleen Zolder waar ze een paar keer per jaar hun hart mogen ophalen, anders moeten ze ook naar Lesennes of Croix in Frankrijk.
Die zullen er op een zondag in mei ook graag een toertochtje naar Brussel voor over hebben.
0 x

The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Franky Faquaet
125cc rookie
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Berichtdoor Franky Faquaet Di 06 Okt 2009, 18:15

Guy Dick akka oldtimer for president :lol:
0 x

Terug naar “mx pro”