vlm sprokkel!

alles over de mclb, vlm, vmcf, vbm, mc lille,..
Gebruikersavatar
Filip Hardis
world THQ sx champ
Berichten: 1813
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:48
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: vlm sprokkel!

Berichtdoor Filip Hardis Za 15 Okt 2011, 23:28

Peter Droogmans schreef:Frank ik zie liever de inters terug opgesplitst !
Dit jaar 30 inters A + B en 11 inters MX2 doe eens wat moeite :lol: dat deze ook eens met 30 zijn hé.
Of ben ik alleen die daar nog altijd over denk ?


Peter, ik heb dit jaar nochtans niet dikwijls 41 inters achter het hek zien staan bij VLM.
0 x


hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!

Dixit Frankske de speaker! :D :D :D
Gebruikersavatar
Bart Plue
mx1 wk rookie
Berichten: 304
Lid geworden op: Zo 29 Nov 2009, 21:45
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: vlm sprokkel!

Berichtdoor Bart Plue Zo 16 Okt 2011, 00:04

Jordy Laureyns schreef:2t heropleving? haha :lol:
door wat nieuwe ktm modellekes zeker, ik denk het niet
(helaas weliswaar)



Het was beter dat ze terug tweetakten maakten,die viertakten maken de cross kapot!
Denk maar aan het lawaai alleen al en dan nog te zwijgen over het kostenplaatje.
Als iedereen eerlijk zou zijn er zouden veel meer tweetakten rondrijden.
0 x


Ma
Manath Gevaert
mx1 wk rookie
Berichten: 330
Lid geworden op: Di 05 Okt 2010, 18:04
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden

Re: vlm sprokkel!

Berichtdoor Manath Gevaert Zo 16 Okt 2011, 09:11

Ik vind het een goed initiatief!
Dan wel zoals hierboven al vermeld, enkel 125, en niet die op en top 'getunede' 144. En inderdaad het als een 'opstapklasse' laten, dan zou ik zeker eens meerijden (volgend jaar)
0 x


Ve
Verreyt Mario
125cc junior EK
Berichten: 88
Lid geworden op: Do 19 Aug 2010, 22:55
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM

Re: vlm sprokkel!

Berichtdoor Verreyt Mario Zo 16 Okt 2011, 13:48

Als VLM alle weken 500 piloten moest verwelkomen vind ik dat een goed plan.
Maar je ziet wat je zelf ziet 10 jaar geleden of nu.
Beloften,juniors,seniors(nationalen) noem alle klasses eigenlijk maar op.....
Alle weken op een paar wedstrijden na (zoals keiheuvel...)zijn de reeksen maar triestig gevuld.
Soms staat er ocharme 14 man (en soms nog minder)aan de start, neem daar nog een reeks bij en het worden er nog minder.
Ik weet niet maar als toeschouwers en zelf als piloot is er echt niks leuks aan dat je met zoweinig aan de start staat;
in de tijd de seniors die waren bijna alle weken met 35 tot 40 man
Als we in de dag van vandaag met 25 aan de start staan mogen we content zijn. En dan wetende dat dat nog 2 klasses bij elkaar gevoegd zijn.
Ik zou eerder voor volgend seizoen opteren voor de beloften en nieuwelingen categorie samen te voegen. en apart klassement.
Ben zeker van dat mannekes die bij de beloften niet meekunnen en daar heel de reeks soms moederziel alleen hangen dat die concurrentie kunnen aangaan met minder getalenteerde rijders bij de nieuwelingen....
0 x


Gebruikersavatar
Filip Hardis
world THQ sx champ
Berichten: 1813
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:48
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: vlm sprokkel!

Berichtdoor Filip Hardis Zo 16 Okt 2011, 14:15

Da vind ik al een beter idee van de mario!!
Een tweetaktreeks maar dan alleen maar me ne 125, dan benadeel je de piloten me ne tweetakt 250 weer. Maarre, ik blijf toch op mijn gemakske bij de Nieuw.B rondtuffen, me mijne 250 2T.

Paar jaar geleden maakten ze bij VLM een reeks recreanten(of experten, of hoe het ook al noemt.) Dat was een reeks voor oudere piloten die nimeer tussen de brutussen wilden rijden. Tot daar mooi opzet.
Maar als ge die mensen dan samen in een reeks bij de vrijetijds steekt.... Tja, dan gaan ze misschien van een reeks met een paar brutussen bij de nieuwelingen naar een reeks met ex inters. Zijn ze dan beter af??
Schoonste voorbeeld daarvan is Jos Hermans, 70 jaar ondertussen, maar blijft wel elke week bij de nieuwelingen vertrekken.
Nu is de reeks van de recreanten ne vergaarbak van mannen die ni graag nog vroeg opstaan om eerst te moeten trainen, of manne die ergens kampioen(of moeten overgaan) gereden hebben, en die da ni zien zitten... Zoals ne Peter Sas, Davy Derboven, de witte, .... Als die manne morgen terug nieuweling moge gaan rijden(desnoods buiten competitie, zoals nu die UMC vergunninghouders), dan hebben die allemaal volgend jaar terug een vergunning.
Ni dan?
0 x


hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!

Dixit Frankske de speaker! :D :D :D
St
Steve Van Avondt
ama sx 250 champ
Berichten: 704
Lid geworden op: Za 02 Jul 2011, 14:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: vlm sprokkel!

Berichtdoor Steve Van Avondt Zo 16 Okt 2011, 14:21

85cc en beloften zouden sowieso verplicht op een 2-takt moeten rijden..alleen al maar voor de ontwikkeling als piloot..is het toeval dat een Nick Geukens,Cedric Grobben,zonen van ex-gp-piloten,alsook de jongeren van team Topsport Vlaanderen die door vakmensen begeleid worden langer dan anderen op een 2-takt blijven? denk van niet. :idea: ontwikkelen doe je op de 2-takt,maar op hoger niveau wordt het moeilijk,zeker op harde en met hellingen bezaaide omlopen.

ik snap niet waarom vele piloten,ik denk dan vooral aan nieuwelingen en juniors,het vandaan halen om met een 4-takt te rijden..ik weet zeker dat het merendeel er trager mee is!
dan willen ze persé met ne 450 4-takt rijden terwijl vele inters moeite hebben om met zo'n ding een reeks lang deftig rond te raken.

het is duidelijk dat er opnieuw meer 2-takten zijn en die trend gaat zich verderzetten.dat is maar goed ook.
0 x


Gebruikersavatar
Filip Hardis
world THQ sx champ
Berichten: 1813
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:48
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: vlm sprokkel!

Berichtdoor Filip Hardis Zo 16 Okt 2011, 14:36

als ze gemaakt blijven worden toch he...
0 x


hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!

Dixit Frankske de speaker! :D :D :D
Gebruikersavatar
Segers Jurgen
ama lites rookie
Berichten: 385
Lid geworden op: Ma 15 Feb 2010, 20:33
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Locatie: Bouwel

Re: vlm sprokkel!

Berichtdoor Segers Jurgen Zo 16 Okt 2011, 19:18

Mark Frijters schreef:Hmm toch geen goei idee ze.. Op dit niveau kun je met tweetakt dus echt wel goeie uitslagen rijden als je gewoon beter bent ze.. Inters is mss wat anders, maar wat daar onder komt, heeft meer met kunde van manneke te maken denk ik :)


vandaag vanderstraeten delince zien kloppen op ne yam 2smoke :)
0 x


Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: vlm sprokkel!

Berichtdoor Frank Janssen Zo 16 Okt 2011, 19:54

Brian Antonissen schreef:MX1 en MX2 horen niet samen in dezelfde reeks, is een fundamentele oneerlijkheid.

maar dat is een ander topic.

zolang dit de reeksen aantrekkelijk maakt zie ik niet in waarom een splitsing hier aan de orde is , er zijn genoeg wedstrijden waar je meer voordeel haalt met een mx2 motor., als er 15vergunningen bijkomen als ge ze opslitst , dan is de zaak natuurlijk anders , maar dat zie ik dan ook weer niet gebeuren!
0 x


speaker Frankske
Mi
Michael Willekens
ama lites eastcoast champ
Berichten: 428
Lid geworden op: Ma 19 Okt 2009, 19:59
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM

Re: vlm sprokkel!

Berichtdoor Michael Willekens Zo 16 Okt 2011, 20:19

MX2 is int algemeen altijd benadeeld ze frank.
hebk vandaag nogmaars ondervonden op die superlange rechte stukken, dan komen die 450 u verbij gevlamd presies of ge sta stil :)
0 x


Gebruikersavatar
Kevin Thans
125cc rookie
Berichten: 133
Lid geworden op: Vr 13 Aug 2010, 22:09
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM
Locatie: heusden-zolder
Contact:

Re: vlm sprokkel!

Berichtdoor Kevin Thans Zo 16 Okt 2011, 22:01

Dit wilt elke crosser toch wel zien ofniet ?

http://www.youtube.com/watch?v=_kwc9mIDML4
0 x


St
Steff Kerckhofs
european champ mx2
Berichten: 247
Lid geworden op: Zo 21 Aug 2011, 20:59
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: vlm sprokkel!

Berichtdoor Steff Kerckhofs Ma 17 Okt 2011, 01:06

ik vind het persoonlijk geen slecht idee,ik zou het ook interessant vinden voor een "eerste seizoen aan de start" reeks.
2 takten en 4 takten samen,maar niet hoger dan 250 cc.
al is het maar enkel voor wat ervaring op te doen.
don't shoot the piano man,maar dat zou volgens mij voor veel nieuwe rijders een mooie reeks zijn denk ik.
0 x


Se
Senne Jansen
80cc pilot
Berichten: 38
Lid geworden op: Di 06 Sep 2011, 23:25
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM

Re: vlm sprokkel!

Berichtdoor Senne Jansen Ma 17 Okt 2011, 11:30

Je kan toch beter de beloften en nieuwelingen mx 2 samen pakken
En zo kan je de inters dan weer splitsen.
Want er komen elk jaar weer inters bij enja dat blijft komen.
0 x


VLM nieuwelingen mx1-3 A #5
Pe
Petrus De Winter
mx all time winner
Berichten: 1275
Lid geworden op: Wo 29 Jul 2009, 20:28
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE

Re: vlm sprokkel!

Berichtdoor Petrus De Winter Ma 17 Okt 2011, 13:16

Kevin Thans schreef:Dit wilt elke crosser toch wel zien ofniet ?

http://www.youtube.com/watch?v=_kwc9mIDML4

Precies ne nest muggen :twisted: niks voor mij zo een gezoem in uw oren .
0 x


Da
Davy Derboven
mx1 wk rookie
Berichten: 311
Lid geworden op: Ma 27 Jul 2009, 17:22
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Locatie: noorderwijk city

Re: vlm sprokkel!

Berichtdoor Davy Derboven Ma 17 Okt 2011, 15:04

Filip Hardis schreef:Da vind ik al een beter idee van de mario!!
Een tweetaktreeks maar dan alleen maar me ne 125, dan benadeel je de piloten me ne tweetakt 250 weer. Maarre, ik blijf toch op mijn gemakske bij de Nieuw.B rondtuffen, me mijne 250 2T.

Paar jaar geleden maakten ze bij VLM een reeks recreanten(of experten, of hoe het ook al noemt.) Dat was een reeks voor oudere piloten die nimeer tussen de brutussen wilden rijden. Tot daar mooi opzet.
Maar als ge die mensen dan samen in een reeks bij de vrijetijds steekt.... Tja, dan gaan ze misschien van een reeks met een paar brutussen bij de nieuwelingen naar een reeks met ex inters. Zijn ze dan beter af??
Schoonste voorbeeld daarvan is Jos Hermans, 70 jaar ondertussen, maar blijft wel elke week bij de nieuwelingen vertrekken.
Nu is de reeks van de recreanten ne vergaarbak van mannen die ni graag nog vroeg opstaan om eerst te moeten trainen, of manne die ergens kampioen(of moeten overgaan) gereden hebben, en die da ni zien zitten... Zoals ne Peter Sas, Davy Derboven, de witte, .... Als die manne morgen terug nieuweling moge gaan rijden(desnoods buiten competitie, zoals nu die UMC vergunninghouders), dan hebben die allemaal volgend jaar terug een vergunning.
Ni dan?

awel das gesproken se harre , in mijn geval is da zeker waar !!
0 x


Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: vlm sprokkel!

Berichtdoor Frank Janssen Ma 17 Okt 2011, 17:12

als ze de recreanten indelen ouder dan 40jaar en nooit hoger gereden dan junior dan is dat een schone reeks !
0 x


speaker Frankske
Sa
Sas Peter
mx1 wk rookie
Berichten: 308
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 15:33
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Locatie: Retie

Re: vlm sprokkel!

Berichtdoor Sas Peter Ma 17 Okt 2011, 17:24

nu hoor ik u spreken sé Frankske ;) :lol:
0 x


Sa
Sas Peter
mx1 wk rookie
Berichten: 308
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 15:33
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Locatie: Retie

Re: vlm sprokkel!

Berichtdoor Sas Peter Ma 17 Okt 2011, 18:00

heel zeker Filip ;)
0 x


Da
Davy Derboven
mx1 wk rookie
Berichten: 311
Lid geworden op: Ma 27 Jul 2009, 17:22
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Locatie: noorderwijk city

Re: vlm sprokkel!

Berichtdoor Davy Derboven Ma 17 Okt 2011, 19:35

Frank Janssen schreef:als ze de recreanten indelen ouder dan 40jaar en nooit hoger gereden dan junior dan is dat een schone reeks !

daar ben ik niks mee he franksken met mijn 35 lentes !!!
0 x


Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: vlm sprokkel!

Berichtdoor Frank Janssen Ma 17 Okt 2011, 19:37

davy zoals gij nog kunt rijden , is de junior reeks geen enkel probleem voor jou!
0 x


speaker Frankske

Terug naar “mx amateur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

Aanmelden · Registreer