Australië toch zeker niet onderschatten ... Reed is één van de snelste mannen op het moment over heel de wereld. Metcalfe zit toch mooi in de subtop bij de AMA (alleen Dungey, Villo, Reed, Canard en Alessi voor hem). Voor de 250 kunnen ze misschien nog kiezen voor Tye Simmonds (12de deze week en ook nog jong maar rijdt wel met 350 dus zou terug moeten oefenen met een 250) of PJ Larsen (won dit en vorig jaar AUS SX 250). De mannen voor de 250's zijn misschien niet zo snel maar toch beter dan een Marcus Schiffer of een Lupino ...
Frankrijk is volgens mij de enige die iets kunnen doen tegen de USA dit jaar. Musquin is zeker snel en maakt terug zijn comeback in de volgende national. Volgens mij heeft hij zeker de snelheid om Baggett moeilijk te maken (vooral in zijn thuisland). Frossard is de laatste tijd zéér goed bezig en zou misschien beide Ryan's van de USA moeilijk kunnen maken (en daarbij terug het voordeel dat hij thuis rijd en het circuit zeer goed kent tov de mannen van de USA). Dan hebben ze nog de keuze tussen Paulin, Pourcel of Boog. Momenteel maakt Paulin het meest kans en als hij nog eens zo'n mooie prestatie neer zet als in '09 dan is het zeker mogelijk om te winnen maar het wordt moelijk. Indien Pourcel zijn lampje terug op "aan" staat, dan heeft hij zeker de snelheid van Dungey en Villopoto, daar ben ik zeker van! Maarjah ... Gaat hij eindelijk beginnen rijden of verkiest hij liever de pits ...
Ik denk dat Duitsland weinig kans maakt op een podium. Roczen is goed ja, maar deze zit op een 250 en heeft dus een nadeel tov de 450 mannen. Nagl is niet slecht, maar toch ook niet briljant dit jaar. Dan hebben ze uiteindelijk nog Schiffer en één van zijn resultaten gaat waarschijnlijk geschrapt worden zodat Nagl en Roczen geen fouten mogen maken ...
Italië heeft Cairoli die toch een goed resultaat moet neerzetten, maar Phillipaerts rijdt de laatste tijd toch ook niet briljant. Als hij "on" is, dan rijdt hij zeker sterk en dan zal Italië waarschijnlijk op het podium staan, maar indien hij een slechte dag heeft dan wordt het lastig ... Lupino heeft natuurlijk niet echt de snelheid om een knal prestatie neer te zetten dus één resultaat zal al geschrapt worden van hem. Er is dus weinig ruimte voor fouten van Cairoli of Phillipaerts ....
België zou volgens mij met Desalle, De Dycker en Van Horebeek moeten gaan. Het enigste probleem is dat ze allemaal "gezond" moeten zijn. Desalle staat er niet goed voor op dit moment, maar als hij tegen dan weer de ouwe is, maakt hij kans op een overwinning. De Dycker rijdt de laatste tijd toch ook goed. Hij valt soms stil, maar slaagt er toch in om in de top 10 te blijven en vaak de beste belg na CD25 te zijn. Van Horebeek's snelheid hebben we dit jaar nog niet gezien, maar als hij gezond is, zou hij toch een mooie prestatie moeten kunnen neerzetten. Gevolg, een podium is zeker haalbaar en eigenlijk de "target". Voor een overwinning gaan we veel geluk moeten hebben maar een podium moet te doen zijn ...
En de USA, als ze komen met een gezonde Dungey, Villopoto en Baggett, dan hebben ze één van het sterkte teams ooit! Alle 3 absurd snel en zeer constant (behalve Baggett dan), maar ze hebben alle 3 een zeer lang en vermoeiend seizoen gehad (vooral de Ryan's) en op St-Jean D'Anglesy zijn ze nog nooit geweest tov de rest.
Dat is mijn mening, don't shoot me