Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties
-
Guy DickGu
- the legend!
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties
Leer er vooral mee leven dat het enkelingen zijn die aan de kar trekken, dat bonden er hun handen van af houden wegens schrik voor pilotenverlies, maar vooral dat de boegbeelden van akties in eerste instantie aan eigenbelang denken. En als een politieker interesse vertoont is het eveneens plat opportunisme.
0 x
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
- Werner Castelyns
- the legend!
Zit ik er naast wanneer ik beweer dat het vonnis tegen het Rooiveld in de toekomst kan gebruikt worden door de "tegenstanders" om ook op andere plaatsen de organisatoren te dwingen om na de wedstrijd ALLE springbergen op te ruimen na de wedstrijd?
Een soort "modelvonnis"?
Voor zover de omlopen in agrarisch gebied liggen toch...
Een soort "modelvonnis"?
Voor zover de omlopen in agrarisch gebied liggen toch...
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
-
Guy DickGu
- the legend!
Indien ze hoger zijn dan 80cm in ieder geval tenzij er wel degelijk een bouwvergunning is.
Want: we zien weer de belangrijkste reden van het vonnis door de vingers omdat het niet in ons kraam past! Er waren bouwovertredingen en omdat het jarenlang gedoogd werd door het gemeentebestuur heeft de club de gemakkelijkste oplossing gekozen en nix gedaan om dat in orde te maken dus had de rechter niet veel andere keuzes dan dit vonnis... het is een soortgelijke situatie als in Neeroeteren!
Stel dat jullie crosser gestolen wordt en de dader wordt gesnapt. Deze komt voor de rechter en die zegt in zijn vonnis: "Ga eens terug jong, je bent de kleding vergeten en ik vind het onverantwoord dat je zonder bescherming op die gestolen motor gaat rijden"
Want: we zien weer de belangrijkste reden van het vonnis door de vingers omdat het niet in ons kraam past! Er waren bouwovertredingen en omdat het jarenlang gedoogd werd door het gemeentebestuur heeft de club de gemakkelijkste oplossing gekozen en nix gedaan om dat in orde te maken dus had de rechter niet veel andere keuzes dan dit vonnis... het is een soortgelijke situatie als in Neeroeteren!
Stel dat jullie crosser gestolen wordt en de dader wordt gesnapt. Deze komt voor de rechter en die zegt in zijn vonnis: "Ga eens terug jong, je bent de kleding vergeten en ik vind het onverantwoord dat je zonder bescherming op die gestolen motor gaat rijden"
0 x
-
Guy DickGu
- the legend!
Ik vind 3 punten belangrijk in het vonnis:
1) illegaal aangebrachte reliefwijziging
2) geen uitbatingsvergunning
3) inbreuken op de wet op stedenbouw
moet er nog zand zijn?
Maar: er valt mij nog iets op: gemeentebestuur trad niet op tegen de bouwovertredingen. Waarom heeft de rechtbank dan geen vervolging ingesteld wegens schuldig verzuim?
1) illegaal aangebrachte reliefwijziging
2) geen uitbatingsvergunning
3) inbreuken op de wet op stedenbouw
moet er nog zand zijn?
Maar: er valt mij nog iets op: gemeentebestuur trad niet op tegen de bouwovertredingen. Waarom heeft de rechtbank dan geen vervolging ingesteld wegens schuldig verzuim?
0 x
-
Geert HofmanGe
- european champ mx2
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Indoor , 4 muren en een dak een halleke van 10000m² , geluid is te perfect in te dijken , gene regen enz maaaaar wie gaat dat betalen
Volgens mij zijn er hogere machtsheren die her en der wat opstrijken om alle vonnissen ivm circuits te blokkeren of af te schieten . Idd er zijn in het verleden een aantal zaken niet of niet goed in orde gebracht ivm stedebouw en uitbating enz maar dat hiervoor geen enkele regularisatie mogelijk is toch allemaal sterk overdreven . Laat belgie splitsen , vlaanderen bij holland en wallonie bij frankrijk en dan zullen we rap (of rapper) aan circuits geraken
Volgens mij zijn er hogere machtsheren die her en der wat opstrijken om alle vonnissen ivm circuits te blokkeren of af te schieten . Idd er zijn in het verleden een aantal zaken niet of niet goed in orde gebracht ivm stedebouw en uitbating enz maar dat hiervoor geen enkele regularisatie mogelijk is toch allemaal sterk overdreven . Laat belgie splitsen , vlaanderen bij holland en wallonie bij frankrijk en dan zullen we rap (of rapper) aan circuits geraken
0 x
- Werner Castelyns
- the legend!
- illegaal aangebrachte reliëfwijziging:
Een springberg kan je nooit geregulariseerd krijgen in agrarisch gebied.
Vanuit de gemeente is er altijd een gedoogbeleid geweest, anders had het Rooiveld het al veel langer vlaggen.
Zo ook op andere omlopen!
De rechter kan niet anders dan hier zulk een vonnis uitspreken.
Langs de andere kant het volgende: Indien de club beweert dat de springbergen er liggen van voor 1962 (vanaf dan heb je een bouwvergunning nodig) of tenminste van voor begin jaren '70 (inkleuring van de gewestplannen) dan is het aan de tegenpartij om te bewijzen dat de "overtreder" ongelijk heeft!
Maw. de club heeft daar zelfs geen bewijzen voor nodig, het is aan de tegenpartij om te bewijzen dat ze ongelijk hebben.
Inbreuken op de wet op stedebouw: dit slaat waarschijnlijk op die betreffende springbergen...
Geen uitbatingsvergunning: sinds twee jaar is de kantine op het Rooiveld niet meer open, waarschijnlijk vandaar dat er geen uitbatingsvergunning meer is. Ik weet uit goede bron dat er voorheen steeds een uitbatingsvergunning geweest is...
Een springberg kan je nooit geregulariseerd krijgen in agrarisch gebied.
Vanuit de gemeente is er altijd een gedoogbeleid geweest, anders had het Rooiveld het al veel langer vlaggen.
Zo ook op andere omlopen!
De rechter kan niet anders dan hier zulk een vonnis uitspreken.
Langs de andere kant het volgende: Indien de club beweert dat de springbergen er liggen van voor 1962 (vanaf dan heb je een bouwvergunning nodig) of tenminste van voor begin jaren '70 (inkleuring van de gewestplannen) dan is het aan de tegenpartij om te bewijzen dat de "overtreder" ongelijk heeft!
Maw. de club heeft daar zelfs geen bewijzen voor nodig, het is aan de tegenpartij om te bewijzen dat ze ongelijk hebben.
Inbreuken op de wet op stedebouw: dit slaat waarschijnlijk op die betreffende springbergen...
Geen uitbatingsvergunning: sinds twee jaar is de kantine op het Rooiveld niet meer open, waarschijnlijk vandaar dat er geen uitbatingsvergunning meer is. Ik weet uit goede bron dat er voorheen steeds een uitbatingsvergunning geweest is...
0 x
-
Celien DewulfCe
- 80cc pilot
Ik vind het zeer schamelijk dat er mensen tegen een motorcrossterrein zijn!
Het is een prachtige sport!
Het is een prachtige sport!
0 x
Jeffrey Dewulf ; Bmb #85
; Onk #85
; Ek #851
; Onk #85
; Ek #851
- Frederik Van Eeckhoven
- mx all time winner
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Sommige mensen vinden dat lawaai (ik zou blij zijn moest ik elke dag zo'n een reeks motoren horen grommen). Maar dat maakt nu niet uit. Er zijn gebieden genoeg waar m'n een motorcross circuit kan liggen maar dat die terreinen op belachelijke wijze groen gebiet zijn.
Hier in de haven ligt een stuk "groen" gebied. Alles ziet daar rood van het afval dat daar aan het roesten is.
Ook geen mens die in de buurt woont. Leg daar toch gewoon een mx circuit.
Trouwens, de dienst Linkeroever blijft me negeren met de vraag naar een plannetje van alle soorten gebieden in de haven...
Hier in de haven ligt een stuk "groen" gebied. Alles ziet daar rood van het afval dat daar aan het roesten is.
Ook geen mens die in de buurt woont. Leg daar toch gewoon een mx circuit.
Trouwens, de dienst Linkeroever blijft me negeren met de vraag naar een plannetje van alle soorten gebieden in de haven...
0 x
"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
- Bart Plue
- mx1 wk rookie
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
In wat voor een belachelijk apenland leven wij hier toch zeg.
Wat voor ne zever is dat toch , een bouwvergunning voor een springberg en al die bullshit voor stedebouw.
In Nederland hebben ze dat precies allemaal niet nodig.
In Hapert gaat er een circuit weg,maar mogen ze wel direct een ander circuit bouwen.
Ik hoop dat het hier ooit nog veranderd voor alle mensen die begaan zijn met de motorcross.
MX IS NOT A CRIME ITS A PASSION !!!
Wat voor ne zever is dat toch , een bouwvergunning voor een springberg en al die bullshit voor stedebouw.
In Nederland hebben ze dat precies allemaal niet nodig.
In Hapert gaat er een circuit weg,maar mogen ze wel direct een ander circuit bouwen.
Ik hoop dat het hier ooit nog veranderd voor alle mensen die begaan zijn met de motorcross.
MX IS NOT A CRIME ITS A PASSION !!!
0 x
- Suz Haeck
- mx all time winner
- Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Ik denk dat de roze ballon op trainingsparkoers al lang doorprikt is,
Als men na x aantal jaren er niet in slaagt om ook maar 1 oefenterrein te kunnen behouden, al dan niet bestaande, denk ik dat er maar één conclusie is,
we maken onzelf nog steeds iet wijs om in iets te blijven geloven dat er nooit zal komen !
mx sterft een stille dood,
want niet enkel de natuur, de mens, en weet ik veel wil rust , stilte
en zeker geen mx op zondag aan hun deur, want de mens is zo associaal geworden dat ze zelfs hun buren niet meer willen horen op zondag !
Belgie groot door mx kampioenen , klein in verdraagzaamheid,
Als men na x aantal jaren er niet in slaagt om ook maar 1 oefenterrein te kunnen behouden, al dan niet bestaande, denk ik dat er maar één conclusie is,
we maken onzelf nog steeds iet wijs om in iets te blijven geloven dat er nooit zal komen !
mx sterft een stille dood,
want niet enkel de natuur, de mens, en weet ik veel wil rust , stilte
en zeker geen mx op zondag aan hun deur, want de mens is zo associaal geworden dat ze zelfs hun buren niet meer willen horen op zondag !
Belgie groot door mx kampioenen , klein in verdraagzaamheid,
0 x
Suz-mx Team
Liever gehaat om rechtuit men mening te zeggen, dan geliefd door schijnheilig te doen !
Liever gehaat om rechtuit men mening te zeggen, dan geliefd door schijnheilig te doen !
-
Guy DickGu
- the legend!
Lees dan eens wat Christophe Vanachter schrijft over mensen met paarden in de andere topic... Als je zoiets op TV verkondigt heb je gedaan! Pa en zoon Decroo rijden paard, Kris Peeters rijdt paard, de kabinetchef van van Mechelen rijdt paard, enz.
0 x
- Dirk Van Meerhaeghe
- ama lites national champ
- Ik ben aangesloten bij..: VMCF
guy dick zijn vrouw rijd ook te paard
en hijzelf rijd met een ezel.

en hijzelf rijd met een ezel.
0 x
dimensuzuki - rockstar energy drink -
nieuwelingen b. #40
vmcf
nieuwelingen b. #40
vmcf
-
Alex GeukensAl
- mx all time winner

Blijkbaar is de verdraagzaamhied tegenover motorcross in Nederland veel groter dan hier in België.Hier worden circuits gesloten en komen er geen nieuwe bij.
Men is bezig met de aanleg van een nieuw circuit (zie foto's)naast het bestaande Ketelbergcircuit!
Tussen de 2 circuits komt een prachtig modern gebouw met een dakterras.Rond het circuit komt één geluidswal en hekwerk.
Motorcrosscomplex De Kempen Eersel wordt werkelijkheid.
Daar kunnen we in België allen maar van dromen denk ik!?

0 x
- Etienne Dierckx
- the legend!
Eersel is toch bijna Belgie ... toch mooi, de Nederlanders betalen voor een circuit dat maar net over de grens ligt
Goedkoper en makkelijker gaat Belgie nooit een circuit bij krijgen.
Goedkoper en makkelijker gaat Belgie nooit een circuit bij krijgen.
0 x
het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
-
Guy DickGu
- the legend!
Als justitie gevangenissen kan huren in Nederland zal de werkgroep dit circuit ook afhuren binnenkort. Weer een paar lastposten minder in het vaderland. 
0 x
-
Manath GevaertMa
- mx1 wk rookie
Ik denk dat momenteel in ons land het probleem ligt bij het gewestplan,
in '76 (denk ik, dit is een 34jaar voor mijn geboorte dus dit is een beetje gokken :p) na de indeling van de zones zijn ze dus, volgens mijn persoonlijke opinie er te vlug over gegaan. In industriegebied is er door de hedendaagse expansie van de industrie geen plaats, of een of andere milieuactiegroep komt er tegenop. Bovendien is het valt motorcross nog altijd onder sport en mag in industriegebied dus geen sportaccommodatie gebouwd worden. En het sportgebied ligt dan weer veelal in steden /dicht bij huizen, en men vind het te "luidruchtig", en anderen schuilen zich dan weer achter de schadelijkheid voor het milieu, maar de auto's naar voetbalwedstrijden etc. stoten ook co2 uit maar bon...
In Duitsland en Nederland is het goed, daar zijn er "luidruchtige sportparken" waar er kartcircuit en crosscircuits naast elkaar liggen al dan niet met geluidsmuren...
in '76 (denk ik, dit is een 34jaar voor mijn geboorte dus dit is een beetje gokken :p) na de indeling van de zones zijn ze dus, volgens mijn persoonlijke opinie er te vlug over gegaan. In industriegebied is er door de hedendaagse expansie van de industrie geen plaats, of een of andere milieuactiegroep komt er tegenop. Bovendien is het valt motorcross nog altijd onder sport en mag in industriegebied dus geen sportaccommodatie gebouwd worden. En het sportgebied ligt dan weer veelal in steden /dicht bij huizen, en men vind het te "luidruchtig", en anderen schuilen zich dan weer achter de schadelijkheid voor het milieu, maar de auto's naar voetbalwedstrijden etc. stoten ook co2 uit maar bon...
In Duitsland en Nederland is het goed, daar zijn er "luidruchtige sportparken" waar er kartcircuit en crosscircuits naast elkaar liggen al dan niet met geluidsmuren...
0 x
- Werner Castelyns
- the legend!
Manath, daar heb je zeker een punt!
In België is jarenlang geen regelgeving geweest van wat wel en niet mocht op bepaalde plaatsen.
Daarom dat het nu zo'n zootje is.
Zonevreemde bebouwing, bedrijven, enz...
In Nederland is door de jaren alles veel gestructureerder verlopen en hebben ze nu "veel meer plaats"...
Daar rij je echt nog van het ene dorp naar het andere (met daartussen niets dan groen) terwijl hier in België door lintbebouwing alle dorpen aan elkaar hangen met alle bijkomende problemen vandien.
In België is jarenlang geen regelgeving geweest van wat wel en niet mocht op bepaalde plaatsen.
Daarom dat het nu zo'n zootje is.
Zonevreemde bebouwing, bedrijven, enz...
In Nederland is door de jaren alles veel gestructureerder verlopen en hebben ze nu "veel meer plaats"...
Daar rij je echt nog van het ene dorp naar het andere (met daartussen niets dan groen) terwijl hier in België door lintbebouwing alle dorpen aan elkaar hangen met alle bijkomende problemen vandien.
0 x
-
Manath GevaertMa
- mx1 wk rookie
met andere woorden, zonder een verandering van de gewestplannen, of de vervangende RUP's zal het moeilijk worden om crosscircuits te krijgen.
Er is echter kans mits er sportgebied in een omgeving ligt waar weinig bebouwing is, of de verlaten kazernes. Een probleem is echter ook dat het te weinig bekend is, ondanks dat België wereldkampioenen heeft voortgebracht.
Moest onzen prins Filip crossen, tzou hier snel vol liggen,
ziedaar dan ook mijn mening tegenover de regering van ons land.
Er is echter kans mits er sportgebied in een omgeving ligt waar weinig bebouwing is, of de verlaten kazernes. Een probleem is echter ook dat het te weinig bekend is, ondanks dat België wereldkampioenen heeft voortgebracht.
Moest onzen prins Filip crossen, tzou hier snel vol liggen,
ziedaar dan ook mijn mening tegenover de regering van ons land.
0 x
-
Bart JacobsBa
- ama lites national champ
Kan me vergissen, maar ik heb de indruk dat bepaalde media motorcross in de doofpot steken. Neem nu de 5e plaats in het WK MX2 van Jay R. Daar is niks over te doen geweest in de regionale media, laat staan nationale. Maar wel hele regionale sportpagina's volschrijven over de ingegroeide teennagel van de spits van FC Achterboeregem of over de buikloop die Fons De Backer weghield uit de kermiskoers van Plassevelde.
0 x
-
Wim JansensWi
- european champ mx2
Muyters onderzoekt of tijdelijke motorcrossterreinen mogelijk zijn
Vlaams minister van Ruimtelijke Ordening Philippe Muyters (N-VA) onderzoekt samen met de provincies of het tekort aan motorcrossterreinen in Vlaanderen kan opgelost worden door tijdelijke omlopen te creëren. Er wordt bijvoorbeeld onderzocht of er geen tijdelijke motorcrossterreinen kunnen gerealiseerd worden in industrie- en havengebieden of op militaire domeinen. Dat heeft Muyters vandaag in het Vlaams parlement geantwoord op vragen van Carl Decaluwé (CD&V) en Linda Vissers (Vlaams Belang).
http://www.hln.be/hln/nl/955/Auto--en-M ... zijn.dhtml
Vlaams minister van Ruimtelijke Ordening Philippe Muyters (N-VA) onderzoekt samen met de provincies of het tekort aan motorcrossterreinen in Vlaanderen kan opgelost worden door tijdelijke omlopen te creëren. Er wordt bijvoorbeeld onderzocht of er geen tijdelijke motorcrossterreinen kunnen gerealiseerd worden in industrie- en havengebieden of op militaire domeinen. Dat heeft Muyters vandaag in het Vlaams parlement geantwoord op vragen van Carl Decaluwé (CD&V) en Linda Vissers (Vlaams Belang).
http://www.hln.be/hln/nl/955/Auto--en-M ... zijn.dhtml
0 x