GP Loket MX1/MX2

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..
Etienne Dierckx
the legend!
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Loket MX1/MX2

Berichtdoor Etienne Dierckx Ma 10 Aug 2009, 10:21

Na zijn zege in Lommel en na zijn gedwongen vertrek bij Suzuki, had ik er ook meer van verwacht. Die zege in Lommel geeft je zelfvertrouwen en je ontslag zou je toch 200% motivatie moeten geven.
De eerste reeks ... dat is pure pech, daar kan je weinig aan doen. Loket is geen circuit waar je zonder bril wil rondrijden.
KDD was toch voor het seizoen 1 van de piloten die voor de titel ging. Zoals het er nu voorstaat, haalt hij misschien het podium niet ... dan kan je toch niet tevreden zijn van je seizoen. Zeker als het in een seizoen is waar de helft van de titelkandidaten uitvalt met een blessure. Misschien een kans die hij ni veel meer gaat krijgen ... maar dat geldt natuurlijk voor iedereen ...
Hopelijk zien we hem terug vooraan in Lierop.

Ramon kan je weinig verwijten momenteel. Die komt terug van een zware blessure en Loket was het eerste "echte" circuit; met hoge snelheden. Ik vermoed dat dit nog een heel ander verhaal is dan een Gp in Lommel.

En het is nogal logisch dat er hier geschreven wordt over de Belgen en minder over jongens als Nagl en Coppins.
0 x

het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Tony Hermans
mx3 wk champ
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Berichtdoor Tony Hermans Ma 10 Aug 2009, 11:19

Na het Everts-tijdperk, is gisteren blijkbaar het Desalle-tijdperk begonnen…
Eerst en vooral wil ik hier duidelijk maken dat ik helemaal geen afbreuk wil doen aan de prestaties van Clement. Hij heeft inderdaad talent en zal hopelijk nog mooie dingen laten zien. En als motorcrossminnende Belgen moeten we hem daarin steunen...

Wat mij vooral dwars zit is de overdreven hype hierrond... Op een week tijd is meer dan de helft van de forumleden blijkbaar de knappe GP-overwinning van Ken in Lommel vergeten... Het enige waar nu nog over gesproken wordt, is zijn inderdaad mindere prestatie van gisteren (misschien een beetje begrip voor de mentale tik die zowel Ken als Steve vorige week gekregen hebben??) En by the way, Loket is nooit het favoriete parcours geweest van Steve...Maar ja, deze reactie is nu typisch voor de motorcross-wereld... Als je wint, staat het ganse land achter je... Heb je een mindere dag, dan heb je ineens de helft fans minder...
Ken krijgt nu enkel nog bakken kritiek over hem...Ofwel ligt het aan zijn gele moto, want hoe je het ook draait of keert, Honda blijft hier zegevieren op dit forum. Misschien beter omdopen tot Honda-forum (Desalle krijgt aparte topic, na GP zege van De Reuver werd de voorpagina vorig jaar een ganse week roze, maar dat Keeno wint in het loodzware Lommelse zand vindt iedereen vanzelfsprekend!)
Waarschijnlijk stellen er zich al velen de vraag of Desalle het volgend jaar op de Suzuki nog even goed zal doen, want er werd zelfs al geconcludeerd dat een productie-Honda beter is dan een fabrieks-Suzuki...

Ik denk dat we allemaal realistisch moeten zijn... een tweede Everts zit er niet direct aan te komen (misschien dat Roczen genoeg talent heeft om het te maken, maar ja, die jongen zit dan weer niet op het goede merk).. en KDD heeft misschien niet de zuivere rijstijl van een Ramon of het o zo sterke karakter van Desalle, maar hij heeft dan kwaliteiten die de andere twee niet hebben...

Keeno, laat je niet kisten door die eeuwige kritikasters!!! Wij blijven in je geloven, ook al is het volgend jaar op rood, blauw of appelblauwzeegroen (maar liefst van al op geel natuurlijk!!)

En om misverstanden te vermijden, wensen we Desalle uiteraard ook veel succes voor volgend jaar!
0 x

MX Planet
Officieel Suzuki-dealer
GSM 0032 475 74 61 33
Bezoek onze nieuwe website: http://www.mx-planet.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Officieel Suzuki-dealer MCLB-VJMO
Ca
Catteeuw Geert
ama sx 250 champ

Berichtdoor Catteeuw Geert Ma 10 Aug 2009, 11:39

Tja ,Desalle is dan ook hot he momenteel.Maakt er weinig woorden aan vuil .Zoals hij gisteren Phillipaerts te grazen nam heb ik bv een Ramon nog nooit zien doen.En wat die nu presteert in de MX1 op die leeftijd doe ik mijn klak voor af.
0 x

Hoogmoed komt voor de val. Words by faceman 2011 !
Brian Antonissen
wk mister 875cc
Ik ben een..: geen van bovenstaande

Berichtdoor Brian Antonissen Ma 10 Aug 2009, 11:41

Het is toch normaal dat er meer reactie komt op een overwinning van Desalle die voor het eerst een GP wint dan op een overwinning van KDD die zich van in het begin van het jaar profileert als een top 3 piloot. Als je voor een top 3 notering gaat moeten daar GP winsten aan vast hangen. Het wordt van KDD verwacht dat hij wint.
Ik dacht dat zijn ontslag bij suzuki hem ging motiveren, dat bevestigde hij ook in de krant.

En het feit dat mxworld roos zag na de winst van MdR heeft niets met honda te maken, gewoon om het feit dat MdR hier op het forum zit.
denk dat er in die 13 pagina's over de Gp van Lommel best wat felicitaties voor KDD zitten.
0 x

"Comparing times between smaller and larger cc bikes is a time honored tradition of the know nothing idiot."
Gu
Guy Dick
the legend!

Berichtdoor Guy Dick Ma 10 Aug 2009, 12:46

@tony: het is dan ook een kort lijstje met GP-overwinningen op produktie-motorfietsen... vorig jaar was er Krestinov met de KTM in MX2 en de kommentatoren dachten dat het in MX1 nog nooit gebeurd was. De laatste zou Trampas Parker geweest zijn met een Honda 250cc... (volgens Bervoets)
0 x

The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Geert Gelaude
ama lites rookie

Berichtdoor Geert Gelaude Ma 10 Aug 2009, 13:08

@Tony

Wij doen helemaal geen afbreuk aan Suzuki in het algemeen!
Wat mij en blijkbaar erg veel mensen opvalt is het feit dat Keeno "teveel ups and downs" heeft.
Lommel was idd een mooie GP overwinning, maar hij heeft toen zelf gezegd dat hij niet tevreden was over zijn tweede reeks. Maar hij zag het allemaal nog goed zitten en zou er "alles" aan doen om op dit elan verder te gaan?

Eerste reeks ok bril tot 2x toe kapot kan je in Loket niks aan doen. Maar na het ontslag zou je verdomme moeten antwoorden met daden en die zijn er het gehele weekend niet uitgekomen!!! Ik vraag me dan ook af of hij nu nog wel de pit heeft om terug te slaan de komende GP's. Want wil hij nu nog wel presteren voor zijn oude werkgever?

Feit is dat iedereen zich hier vragen steld over het hoe en waarom van Keeno.
Ik denk dat je als topsporter ook naar je fans verantwoording moet afleggen.
Wie zijn wij mocht Ken morgen in de krant vertellen dat hij er door zijn ontslag emotioneel ff doorzit hem daarvoor te laten vallen? Het feit is er nu maar verstop je niet als het minder gaat! Dit zien de potentiele nieuwe teams voor Ken ook wel hoor, en daardoor kom je niet met de beste papieren aan tafel vrees ik.

Toch hoop ik dat Keeno een mooi en goed team kan vinden voor volgend seizoen.
0 x

Go4Pro

Bekijk de site en steun deze knul hij kan het gebruiken
http://www.justinweeks381.com/
Christophe Ronse
mx1 wk rookie
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Berichtdoor Christophe Ronse Ma 10 Aug 2009, 13:21

Als ik me nie vergis is Ken toch ook geen 100% fit , die schouderkwetsure kon toch enkel operatief hersteld worden , wie zegt dat hij daar gene last van heeft? Dus chapeau voor vorige week in Lommel en ja gisteren idd een mindere dag en dan het ontslag waar hij had gehoopt te blijven , zal wel allemaal een beetje gewogen hebben op de prestatie van gisteren.

@ tony
goe gesproken :!:
0 x

Supporter Keeno!!!!!!! Suz mx team Nieuweling mx1/3 open #30
Ol
Olivier Goetstouwers
mx all time winner
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto

Berichtdoor Olivier Goetstouwers Ma 10 Aug 2009, 13:38

Desalle is op dit moment gewoon de best presterende Belg, punt.

De Dycker inderdaad ondermaats, het leek wel of hij herviel in z'n oude "ziekte", het wegzakken na halfweg wedstrijd. Wat hier al aangehaald is qua streefdoelen van Ken voor het seizoen begon is voor mij meer dan juist, met deze resultaten kan je niet spreken van een geslaagd seizoen. Hij zei zelf na Lommel dat het dom was om dat regenjasje aan te doen, maar dat weet toch iedereen... Je kan nog niet eens fatsoenlijk zweten dan.. Maar toch de GP binnenhalen, zowizo knap natuurlijk.

De Dycker is een goeie piloot, een zeer goeie zelfs, maar hij mist net dat tikkeltje...

In de MX2 vond ik dat Jake Nicholls wel wat aandacht verdiende, zeer knappe GP gereden, telkens vanuit de achtergrond naar een 10de en 11de plaats komen, chapeau.
0 x

rocketpichon

check http://www.nth108.com
Gu
Guy Dick
the legend!

Berichtdoor Guy Dick Ma 10 Aug 2009, 14:02

Nagl had ook last van zijn maag gisteren tussen de 2 reeksen, maar zag je die in de tent net na de finish van de 2e reeks? DRIJFNAT!!!! Hij kreeg amper het flesje water open en iemand van het team moest het bijna uit zijn mond trekken of hij had het in 1 teug naar binnen geklokt!

Daar waren een paar anderen met minder overgave: Aubin, die nadat hij de motor blokkeerde in reeks 1, nog een keer of 10 kickte en dan de Yamaha in de kant kwakte of de andere Fransman, die 10m voor de finish viel en dan nog op zijn gemakje een minuut verspeelde om de motor aan te trappen en een man of 15 zag passeren terwijl 10sec duwen voldoende was geweest... Ook Ramon deed iets zinloos: hij werd de 1e reeks nog gedisqualifieerd omdat hij tegen de rijrichting had gereden.
0 x

Keith Saro
european champ mx2
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Berichtdoor Keith Saro Ma 10 Aug 2009, 14:12

is volgens mij niet simpel ne moto naar boven duwen is volgens mij stijler dan het lijkt hoor
0 x

Rob Indemans
mxdn winner

Berichtdoor Rob Indemans Ma 10 Aug 2009, 14:28

Guy,over het geval van larrieu en Ramon zou ik niet zo "gewoon" spreken...
steve stond stil halverwege de stijle berg naar de pitlane toe,lijkt me normaal dat je dan terug naar onder gaat om de motor in gang te krijgen en aanloop neemt om naar boven te rijden,want daar waar hij stilviel was het onmogelijk om terug te vertrekken...
Hetzelfde voor Larrieu,het knikje waar hij stilstond wou ik u eens een motor naar boven zien duwen in 10 seconden,en zeker na 40 minuten bij dat warm weer gereden te hebben... :roll:

Over Keeno,was idd teleurstellend resultaat gisteren,en zeker na die overwinning in Lommel,,maar ik denk moest hij die pech niet gehad hebben met z'n bril(dacht bij de aankomst-strook gezien te hebben dat die stuk ging) dat hij een hèèl andere wedstrijd gereden had,de snelheid was er en hij zat goed mee in de start,als je dan voor zoiets binnen moet en als 7de de reeks moet hervatten dan weet je het al,want ECHTE remontes heb ik niemand zien maken dit weekend,het lukte Cairoli niet,het lukte Roczen niet en het lukte Keeno ook niet,en ik denk dat dat een beetje demotiverend gewerkt heeft bij Ken in die 2de reeks,want die was op een gegeven moment echt alles aan't geven om naar voren te komen maar zonder al te veel succes jammer genoeg...
En draai of keer het hoe je wil,die jongen kan echt een stukje met de motor rijden,maar ALLES moet meezitten bij hem...

Desalle dit weekend gewoon dé beste en dus ook zeer verdiend gewonnen!!!
0 x

Gu
Guy Dick
the legend!

Berichtdoor Guy Dick Ma 10 Aug 2009, 14:33

daar heb je het!!!! Pak dat ding bij het voorwiel en sleur hem achteruit de berg omhoog. 10m op betonharde grond...
Geboers duwde zijn CR500 (of 250) in de GP van Nederland een halve ronde door het zand omdat hij zonder benzine gevallen was en scoorde nog GP-punten. Volgens mij zal Desalle daarom meer op dezelfde golflengte zitten met Geboers.

Wat Ramon betreft, wat hij deed was perfekt uit oogpunt van veiligheid en om zo weinig mogelijk de anderen te hinderen want hij stond daar héél gevaarlijk en de enige mogelijkheid om daar de motor aan te trappen was dwars op het parcours te gaan staan (wat Larieu wel gedaan had). Wat Steve deed is verboden door het reglement...
Laatst gewijzigd door Guy Dick op Ma 10 Aug 2009, 14:45, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x

Rob Indemans
mxdn winner

Berichtdoor Rob Indemans Ma 10 Aug 2009, 14:39

zonder benzine zitten of gevallen zijn is effe een ander verhaal he!!!
Met een beetje geluk had die motor sneller in gang geweest,maarja...
0 x

St
Steven Van Avondt
mx all time winner

Berichtdoor Steven Van Avondt Ma 10 Aug 2009, 15:04

@ Guy Dick...die halve ronde...da was véél minder ze... :lol: maak er een goeie 50m van..wat ik ni wil minimaliseren hoor.. ;) ik snap je punt.
Dacht gisteren ook even,waarom duwt Larrieu niet gewoon dat kleine stukje,maar ik denk als je die plaats in het echt ziet dat da serieus tegenvalt...kunnen we vanop de tv- beelden moeilijk over oordelen denk ik..
0 x

Ol
Olivier Goetstouwers
mx all time winner

Berichtdoor Olivier Goetstouwers Ma 10 Aug 2009, 15:32

Op dat stuk richting finish wandel je al moeilijk naar boven zonder motor, laat staan met...
0 x

rocketpichon

check http://www.nth108.com
Gu
Guy Dick
the legend!

Berichtdoor Guy Dick Ma 10 Aug 2009, 16:10

vanop tv idd moeilijk te beoordelen maar je zag ze daar amper springen en vanop ooghoogte (de camera stond niet echt op een platform) zag je nog de tank van de motor dus zoveel hoogteverschil was er niet te overwinnen vermoed ik

waar Ramon stond was het andere koek als je zag hoeveel moeite Aranda moest doen om weer te vertrekken na zijn val een 20m eerder...
0 x

Ma
Marcel Dirks
mxdn winner
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross

Berichtdoor Marcel Dirks Ma 10 Aug 2009, 18:57

@ Tony: toen we Mxworld roze kleurden voor Mdr was indd meer omdat Marc een vaste poster was op het forum, hebben we de site bij overwinningen van Strijbos (zelfs familie van me) zo gevierd op de site of die van Ramon of Jerre?
Dat van Marc was gewoon een grap...

Om je te overtuigen dat je mis zit: typ eens "dycker" in bij archief en scroll maar eens naar beneden dan kun je zien hoe vaak Ken op de frontpage staat ;)
0 x

Filip Hardis
world THQ sx champ

Berichtdoor Filip Hardis Ma 10 Aug 2009, 19:47

Guy Dick schreef:Nagl had ook last van zijn maag gisteren tussen de 2 reeksen, maar zag je die in de tent net na de finish van de 2e reeks? DRIJFNAT!!!! Hij kreeg amper het flesje water open en iemand van het team moest het bijna uit zijn mond trekken of hij had het in 1 teug naar binnen geklokt!

Daar waren een paar anderen met minder overgave: Aubin, die nadat hij de motor blokkeerde in reeks 1, nog een keer of 10 kickte en dan de Yamaha in de kant kwakte of de andere Fransman, die 10m voor de finish viel en dan nog op zijn gemakje een minuut verspeelde om de motor aan te trappen en een man of 15 zag passeren terwijl 10sec duwen voldoende was geweest... Ook Ramon deed iets zinloos: hij werd de 1e reeks nog gedisqualifieerd omdat hij tegen de rijrichting had gereden.

Guy Dick? Was jij in Loket? Nee zeker?? Ik denk dat omdat je anders niet zou zeggen dat je die motor daar wel is effe naar boven zou duwen.... :roll:

@ Marcel : dat jij geen keeno fan bent dat is eigelijk ook niets nieuws onder de zon, maar om dan toch effe terug te komen op die tweede reeks. Ken kwam vast te zitten bij de valpartij van Leok en co in de tweede bocht. Ik denk dat hij ongeveer als 20e voor de eerste maal naar beneden kwam gesprongen. Is Loket dan een parkoer waar het makkelijk inhalen is? Ter vergelijking : Roczen raakte ook maar van plaats (in de)20 tot plaats 9.

@ alle andere "kenners" die elke GP live vanuit de zetel meemaken : Denken jullie dat Ken zijn seizoen geslaagd vind? In Spanje valt hij, start terug en crasht terug. Rijd de 2e reeks dan 15 punten bij mekaar met gebroken hand en kapotte schouder. In Ernee valt hij uit op de 2e plaats hangende... Stel dat hij in spanje de 1e reeks normaal zou gereden hebben en maar 15 punten zou gescoord hebben, en in Ernee 20. Tel die 35 eens bij zijn WK punten bij die hij nu heeft.
Maar soit, met als koop je niks. Het is nu zo.
Ik ga is proberen om me nimeer druk te maken in al wat ik hier lees.
0 x

hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!

Dixit Frankske de speaker! :D :D :D
Ma
Mark Dejonghe
mx all time winner

Berichtdoor Mark Dejonghe Ma 10 Aug 2009, 19:54

Harre,

Proberen nimeer druk te maken , hmmm , je zal moeten op je tanden bijten denk ik. ;)
0 x

Filip Hardis
world THQ sx champ

Berichtdoor Filip Hardis Ma 10 Aug 2009, 20:05

Mark Dejonghe schreef:Harre,

Proberen nimeer druk te maken , hmmm , je zal moeten op je tanden bijten denk ik. ;)

Idd, word moeilijke opdracht. :D
0 x

hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!

Dixit Frankske de speaker! :D :D :D

Terug naar “mx pro”