iemand ervaring met bestellen op bto sports
- Roy Cloot
- ama lites eastcoast champ
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: iemand ervaring met bestellen op bto sports
Of via Fedex laten versturen, doe ik de laatste tijd veel met onderdelen voor mijn amerikaanse auto's. Deze doen zelf de inklaringen, en ups en usps laten alles via de douane gaan. Momenteel met de lage dollar is het daar high-life bij de inklaringen, en kunnen wachttijden tot 2 maanden veelal voorkomen. Had 5 cablights voor mijn dodge besteld, en werden verscheept via usps, bijna 3 maanden gewacht met douane erbij. Bestelde een uitlaatsysteem voor de dodge, vliegvracht via fedex, dinsdag besteld donderdag in huis.
Greetz RC
Greetz RC
0 x
RC
it ain't fast without mixed gas !!!
Maybe I should leave well enough alone
I might not be perfect but I'm me to the bone
it ain't fast without mixed gas !!!
Maybe I should leave well enough alone
I might not be perfect but I'm me to the bone
-
Maarten VerbeeckMa
- 125cc junior EK
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)
Hoeveel topics gaan hierover eigenlijk nog geopend worden?
Ik heb meer dan mijn buik vol van het bestellen in Amerika, we zouden beter allemaal de lokale dealer of handelaars die echt hun best doen wat meer belonen, dan krijgen we er misschien
ook nog iets van gedaan???
Ik heb meer dan mijn buik vol van het bestellen in Amerika, we zouden beter allemaal de lokale dealer of handelaars die echt hun best doen wat meer belonen, dan krijgen we er misschien
0 x
-
Guy DickGu
- the legend!
Je kan als lokale handelaar zoveel je best doen als je maar wil, zolang de importeurs dergelijke winstmarges hanteren zal de verkoop meestal geschieden via het internet en via landen waar geen importeur is... De lokale handelaar zal goed zijn om te passen en om daarna in te staan voor garantie en onderhoud. Vroeg of laat zal hij zelfs verdwijnen.
0 x
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
-
Nikolas DejonckheereNi
- mx2 amateur champ
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Correct Guy, maar wat eraan te doen, tijd zal het uitwijzen vrees ik.
Nu Parts Unlimited onder de naam Parts Europe stilaan actief raakt in Europa denk ik wel dat het goede richting uitgaat voor de dealers. Deze firma verkoopt enkel aan échte dealers en werken niet via invoerder. Ze kunnen momenteel nog niet alle producten die ze in de VS verdelen ook in Europa verdelen omwille van lopende contracten met Europese importeurs maar wees maar gerust dat heel wat (Amerikaanse) merken op termijn voor Parts gaan kiezen. In de VS zijn zelfs aantal bedrijven die uitsluitend via Parts leveren en dus geen eigen distributie systeem hebben.
Parts is trouwens eigenaar van aantal merken zoals Thor, Icon, AMS, Z1R, Moose,...
Ik werk er al zowat 5 jaar mee en heel tevreden van.
Nu Parts Unlimited onder de naam Parts Europe stilaan actief raakt in Europa denk ik wel dat het goede richting uitgaat voor de dealers. Deze firma verkoopt enkel aan échte dealers en werken niet via invoerder. Ze kunnen momenteel nog niet alle producten die ze in de VS verdelen ook in Europa verdelen omwille van lopende contracten met Europese importeurs maar wees maar gerust dat heel wat (Amerikaanse) merken op termijn voor Parts gaan kiezen. In de VS zijn zelfs aantal bedrijven die uitsluitend via Parts leveren en dus geen eigen distributie systeem hebben.
Parts is trouwens eigenaar van aantal merken zoals Thor, Icon, AMS, Z1R, Moose,...
Ik werk er al zowat 5 jaar mee en heel tevreden van.
0 x
W-tec race ready quads : www.planetquadracing.be
Partyspace professionele pitstenten al of niet met bedrukking : www.partyspace.be
Partyspace professionele pitstenten al of niet met bedrukking : www.partyspace.be
- Werner Castelyns
- the legend!
Maarten Verbeeck schreef:Hoeveel topics gaan hierover eigenlijk nog geopend worden?
Daar heb jij groot gelijk in Maarten, ik zou dit ook doen.
Maar zolang ik hier in 't dorp bij een auto-onderdelenzaak 15 euro (??) moet betalen voor een oliefilter van een Ford Transit of ik kan hem van Engeland laten komen voor 5 euro (verzend incl.) dan is voor mij de keuze rap gemaakt... (ik weet het, de "goei" klanten krijgen korting...)
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
-
Dimitri LamoteDi
- world THQ sx champ
- Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)
Ja de keuze is inderdaad rap gemaakt als je hier 400euro voor een paar botten moet geven en ze uit duitsland laat komen voor 240, idem voor men airoh helm gewoon het dubbele hier.
Ik cross al jaren maar ik heb van de locale dealer vroeger toch nooit niks cadeau gehad zulle, dus waarom zou je?
Ik had men laatste motor gekocht van een dealer maar van service heb ik toch niks gemerkt hoor,ik spreek dan wel voor mijn streek natuurlijk.
Ik cross al jaren maar ik heb van de locale dealer vroeger toch nooit niks cadeau gehad zulle, dus waarom zou je?
Ik had men laatste motor gekocht van een dealer maar van service heb ik toch niks gemerkt hoor,ik spreek dan wel voor mijn streek natuurlijk.
0 x
-
Maarten VerbeeckMa
- 125cc junior EK
Het internet maakt gewoon den boel om zeep, iedereen kan zonder enige kennis maar beginnen verkopen en de merken/invoerders leveren er dan nog aan ook.
Ons landje is amper een scheet groot, de concurrentie is hier zo groot dat de ene dealer al aan de telefoon hangt bij de importeur als de andere dealer producten voor een euro goedkoper weg doet. In Frankrijk, Duitsland, Engeland etc ... Is dit allemaal geen probleem omdat de markt er voldoende groot is voor een prijzenslag.
@ Dimitri: dat er dieven onder de dealers zitten weet ik ook, heb namelijk 3 jaar voor zo ene gewerkt. Verander dan gewoon van dealer/winkel. Er zijn nog mensen met een hart voor de sport/klant/service.
Over die laarzen van je, ik vermoed alpinestars? België als 1 van de weinige landen nog een importeur, deze mensen werken ook niet gratis. Landen als Duitsland kunnen rechtstreeks werken en dus ook doen met hun prijzen wat ze willen.
Ons landje is amper een scheet groot, de concurrentie is hier zo groot dat de ene dealer al aan de telefoon hangt bij de importeur als de andere dealer producten voor een euro goedkoper weg doet. In Frankrijk, Duitsland, Engeland etc ... Is dit allemaal geen probleem omdat de markt er voldoende groot is voor een prijzenslag.
@ Dimitri: dat er dieven onder de dealers zitten weet ik ook, heb namelijk 3 jaar voor zo ene gewerkt. Verander dan gewoon van dealer/winkel. Er zijn nog mensen met een hart voor de sport/klant/service.
Over die laarzen van je, ik vermoed alpinestars? België als 1 van de weinige landen nog een importeur, deze mensen werken ook niet gratis. Landen als Duitsland kunnen rechtstreeks werken en dus ook doen met hun prijzen wat ze willen.
0 x
- Werner Castelyns
- the legend!
Je kan het keren en draaien zoals je wil maar het internet is volgens mij toch de toekomst.
Je spaart er een hoop kosten mee uit: geen pand om te huren / afbetalen, (bijna) geen personeel, veel minder onkosten, geen kuisvrouw (
), uw "zaak" is letterlijk dag en nacht bereikbaar...
Je spaart er een hoop kosten mee uit: geen pand om te huren / afbetalen, (bijna) geen personeel, veel minder onkosten, geen kuisvrouw (
0 x
-
Guy DickGu
- the legend!
geen voorraad, je laat vooruit betalen en bestelt als het geld op je rekening staat
ik ken er zo eentje, op zijn website zie je een grote loods met rekken en 2 vorkheftrucks, zijn "bedrijf" is een garagebox. Stock 0, alles in het zwart en 5% winstmarge... Hij heeft een handelsregister in bijberoep maar staat gewoon aan de dop!
ik ken er zo eentje, op zijn website zie je een grote loods met rekken en 2 vorkheftrucks, zijn "bedrijf" is een garagebox. Stock 0, alles in het zwart en 5% winstmarge... Hij heeft een handelsregister in bijberoep maar staat gewoon aan de dop!
0 x
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
-
Maarten VerbeeckMa
- 125cc junior EK
Guy, zo gaat het er in de MX ook aan toe hoor. Ze mogen het nog officieel aanpakken, de grote dealers die investeren in voorraad, reclame, sponsoring, winkel, personeel... Zijn hiervan de dupe.
Maar kom, we wijken af. Koop niet in amerika, vroeg of laat geef je me gelijk.
Maar kom, we wijken af. Koop niet in amerika, vroeg of laat geef je me gelijk.
0 x
-
Nikolas DejonckheereNi
- mx2 amateur champ
Mochten het BTW gefoefel van al die import beter aanpakken dan zou het probleem al grotendeels opgelost zijn. Neem daar nog het geld van de btw carrousels bij van die schijnbaar heel goedkope moto's en je kan met dat geld in iedere provinicie 5 permanente terreinen leggen. Denk daar maar eens aan.
0 x
-
Peter ErkensPe
- mx2 amateur champ
pakketje is binnen. 1 februari lag het al bij de douane, maar er zat een postcode op met 1 cijfertje verkeerd! Tssss, alsof het dan niet aankomt.
Verder is het zo dat je in Amerika vaker dingen kunt bestellen waar dealers hier niet meer aankomen. Op sites als BTO bieden ze deze dan aan voor dumpprijzen, omdat ze nog maar enkele maten hebben.
Ik gun het ook liever mijn dealer, maar ik ben geen dief van mijn eigen beurs...!
Verder is het zo dat je in Amerika vaker dingen kunt bestellen waar dealers hier niet meer aankomen. Op sites als BTO bieden ze deze dan aan voor dumpprijzen, omdat ze nog maar enkele maten hebben.
Ik gun het ook liever mijn dealer, maar ik ben geen dief van mijn eigen beurs...!
0 x
-
Maarten VerbeeckMa
- 125cc junior EK
Ik hoop dat er ooit een Europeaan komt die die grote Amerikanen aankan.
Helaas heeft onze EURO al meer kwaad gedaan dan goed op dat gebied, als er nog veel landen Griekenland volgen geef ik het een waterkansje.
Helaas heeft onze EURO al meer kwaad gedaan dan goed op dat gebied, als er nog veel landen Griekenland volgen geef ik het een waterkansje.
0 x
-
Dimitri LamoteDi
- world THQ sx champ
Dus nicolas als wij allemaal bij de dealers gaan kopen aan een dikke prijs zullen zij zorgen voor oefenterreinen,je mag geld zat hebben hier in westvlaanderen en toch komt er geen zolang je de politici niet achter je initiatief krijgt...
0 x
- Werner Castelyns
- the legend!
Inderdaad, de juiste man op de juiste plaats is dikwijls veel meer waard dan een zak geld.
0 x
-
Nikolas DejonckheereNi
- mx2 amateur champ
Als iemand zak geld op tafel legt om multifunctioneel terrein uit te baten waar overheid geen geld moet in steken dan komt er één, dat ben ik zeker (stijl Genk/Berghem,... maar nog stap verder).
Vrees alleen dat dat momenteel niet zo te vinden is. Politiekers zijn maar blij als ze kunnen zeggen dat er veel werkplaatsen zijn. Dan kunnen ze het 'verantwoorden'.
Vrees alleen dat dat momenteel niet zo te vinden is. Politiekers zijn maar blij als ze kunnen zeggen dat er veel werkplaatsen zijn. Dan kunnen ze het 'verantwoorden'.
0 x
-
Dimitri LamoteDi
- world THQ sx champ
nicolas er zijn al paar grote geldschieters geweest hoor die daar serieus wat centen wilden insteken bv voor koksijde en nog ééntje in oostvlaanderen,het probleem is politieke spelletjes en het slechte imago van de motorcross in westvlaanderen.
Voor Zeebrugge ging het de staat niets kosten want het terrein was braakliggend eigenlijk al 30jaar onteigend.
Voor Zeebrugge ging het de staat niets kosten want het terrein was braakliggend eigenlijk al 30jaar onteigend.
0 x
-
Johan ClootsJo
- mx all time winner
-
Nikolas DejonckheereNi
- mx2 amateur champ
Dimitri Lamote schreef:Voor Zeebrugge ging het de staat niets kosten want het terrein was braakliggend eigenlijk al 30jaar onteigend.
Voor een degelijk multifuncitioneel terrein is meer nodig dan braakliggend terrein om het succes te maken qua aantal bezoekers en voor politiekers belangrijke tewerkstelling en nevenbedrijven. Maak maar eens het prijskaartje van het hele domein van Genk... Als het volledig nieuw terrein is gaat naar mijn mening enkel komen als het multi funcitioneel is en voor verschillende sporten. Daarom schat ik de kansen van Ramskapelle hoog in : gemeente staat er achter op voorwaarde dat ze zelf extra ruimte krijgen voor sport op het domein. Dan zijn we op de goede weg.
0 x