eerste stap in de hobby mx

schrijf hier alles wat met motocross te maken heeft, en niet in een ander forum past.
De
Dennis Schellekens
50cc rider
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

eerste stap in de hobby mx

Berichtdoor Dennis Schellekens Zo 11 Aug 2013, 13:14

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op het forum en dacht ik zal me eerst even voorstellen.ik ben dennis schellekens ik ben 22 en ik hou al heel men leven van de sport heb er alleen nooit geld voor gehad :D

nu heb ik mezelf eindelijk 2 weken geleden een ktm sxf 250 van 2008 gekocht. Het gaat al lekker maar waar moet ik beginnen. :o Ik zou graag op parcour leren rijden maar ik denk dat er nog wel veel gebrek aan ervaring is.
zou ik dan rustig op een enduro park beginnen of gewoon ineens naar bvb lille rijden.

Het zou fijn zijn dat ik van andere hun ervaring kan opnenemen. Alvast bedankt !

Mvg dennis
0 x

Lander Vanderstraeten
wk mister 875cc

Re: eerste stap in de hobby mx

Berichtdoor Lander Vanderstraeten Zo 11 Aug 2013, 14:08

Welkom op het forum Dennis!

Er zijn er de laatste tijd al een paar topics over geweest, misschien vind je hier alvast enkele antwoorden op je vragen:

http://time4mx.be/forum/viewtopic.php?f=4&t=18259
http://time4mx.be/forum/viewtopic.php?f=4&t=16522
http://time4mx.be/forum/viewtopic.php?f=4&t=11065
http://time4mx.be/forum/viewtopic.php?f=11&t=9142

Het zou handig zijn als we wisten van welke regio je bent.

Succes!
0 x

enjoy the ride, don't destroy it
De
Dennis Schellekens
50cc rider

Berichtdoor Dennis Schellekens Zo 11 Aug 2013, 16:49

Danku en bedankt voor de snelle reactie :D
ik woon in antwerpen (brecht).
ik weet dat er hier in de buurt het parcour van lille ligt en ik denk dat het een goede optie is maar vrienden van me zeggen dat we beter eerst is een keer naar bilstain trekken en daar alles wat gewoon worden is dit nodig of zouden we gewoon ineens op het parcour gaan rijden?

Mvg dennis
0 x

Ma
Matteo Boxy
mx2 wk rookie
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Berichtdoor Matteo Boxy Ma 12 Aug 2013, 15:43

Er liggen redelijk wat parcours in uw buurt maar het is wel zo dat de meeste nogal zware zandbakken zijn... Als ik u was zou ik toch eerst eens op een eenvoudiger parcours gaan rijden dan in Lille. In Zeeland zijn er zo wel een paar maar dan moet je wel een Nederlanse districtlicentie nemen (60 euro voor een jaar).
0 x

Pe
Peter Erkens
mx2 amateur champ

Berichtdoor Peter Erkens Di 13 Aug 2013, 09:18

In Grevenbroich 30km voor dusseldorf ligt een mooi terrein waar je oefenrondjes kunt draaien op een beginners baantje...gewoon een rondje met een paar heuveltjes en geen andere piloten
0 x

Di
Dirk Van De Perre
mx2 amateur champ

Berichtdoor Dirk Van De Perre Di 13 Aug 2013, 11:01

Hoy Dennis

Ik heb mijn eerste meters gereden op het circuit in lommel. Ik zorgde ervoor dat ik daar was als het circuit gevlakt was. Dit was zeker niet het gemakkelijkst en zeker zoals ik op mijn 41ste pas met de motor begint te rijden. Dus vind ik Lille zeker geen slechte oplossing voor u aangezien dit voor u niet zo ver is. Je moet alleen zien dat je er bent als het circuit pas open gaat en zeker naar kijken als het weer goed is, dan ligt het circuit er nog vlak bij plus moet je ook in het begin kijken dat het niet te druk is .Je moet alleen wel al een beetje wat bochten techniek hebben anders kan je beter eerst op een veld wat bochten leren pakken en zo u motor gevoel aanleren.
0 x

De
Dennis Schellekens
50cc rider

Berichtdoor Dennis Schellekens Di 13 Aug 2013, 12:55

Oh hier heb ik wel wat aan :D heb al eens gekeken voor greverbroich en dit lijkt me wel wat maar is alleen wat ver maar dat heb ik er wel voor over, ik zoek idd een klein parcour met weinig rijders kleine bochtjes en tafeltjes puur voor alles te leren 8-)

nederland is natuurlijk ook een optie en veel dichter lijkt me :P heb je misschien een paar namen zodat ik alles is kan vergelijken en zien welke het beste past voor een beginner.

in ieder geval al merci en kan ni wachten tot we erges kunnen beginnen !

grtzz dennis
0 x

De
Dennis Schellekens
50cc rider

Berichtdoor Dennis Schellekens Di 13 Aug 2013, 17:33

Hallo dirk,

Ik zou natuurlijk het liefst ineens naar lille rijden, ik ga dit weekend eens gewoon kijken zonder moto hoe het daar zit. En als het er doenbaar uitzie dan ga ik gewoon is proberen. Ik hoop dan wel dat het bochtenwerk lukt :P ik heb al wel ervaring op 2 wielen maar nog niet echt op parcour we zullen zien hoe dit loopt. Hopelijk is dit de juiste oplossing :lol:

Bedankt en ik laat zeker weten wat ik gedaan heb en hoe het afgelopen is.

Grtz dennis
0 x

Matthias Vermeersch
world THQ sx champ
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Berichtdoor Matthias Vermeersch Di 13 Aug 2013, 18:16

Ligt er achteraan in lille ook geen klein parcour waar ze met pitbikes rijden? of mag je daar niet op met een grote moto? Anders zou dit misschien ook nog iets zijn voor je op het grote parcour gaat
0 x

MCLB - Juniors MX1/3 - Yamaha YZ250 - #26
Ce
Cedric Buchet
80cc pilot

Berichtdoor Cedric Buchet Di 13 Aug 2013, 18:32

Honda park in olmen/balen heeft een beginnerscircuit achter het grote parcours. Als echte beginner moogt ge daar op met ne grote moto. En tis goedkoper :lol: Ideaal om u techniek te oefenen.
Ik heb daar zelf mijn eerste tourkes gereden :)
0 x

De
Dennis Schellekens
50cc rider

Berichtdoor Dennis Schellekens Wo 14 Aug 2013, 09:48

Cedric Buchet schreef:Honda park in olmen/balen heeft een beginnerscircuit achter het grote parcours. Als echte beginner moogt ge daar op met ne grote moto. En tis goedkoper :lol: Ideaal om u techniek te oefenen.
Ik heb daar zelf mijn eerste tourkes gereden :)

oh ik moet de 14de daar erges een 3 uren kart race doen op zeepsop :P ligt da daar in de buurt? Anders kan ik misschien is gaan zien he.

Zoiet zou ideaal zijn, en idd der is in lille ook een klein parcour maar ik denk ni dagge daar op moogt maar ik ga daar zeker achter horen.

grtzz dennis
0 x

Da
Daan Van Belle
mx2 amateur champ
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Berichtdoor Daan Van Belle Wo 14 Aug 2013, 11:22

het beginnersparcour in olmen hebben ze niet echt graag dat je met een grote moto erop rijd omdat er dan veel rapper diepe sporen komen voor de klein mannen.

ik heb mijn eerste rondjes in axel gereden omdat het dichtstbij is. Probeer rustig aan en vallen doet iedereen :D
van de snellere rijders moet je niks van aantrekken , als jij je lijn houd zullen die je wel gewoon passeren. zij kunnen ook wat inschatten wat jij van plan bent.
en probeer in het zand altijd een beetje gas te geven want als je hem volledig los laat gaat het voorwiel zoeken en val je.

succes! :D
0 x

De
Dennis Schellekens
50cc rider

Berichtdoor Dennis Schellekens Ma 19 Aug 2013, 09:47

Hallo allemaal

ik ben dit weekend is gaan kijken in lille en ik ga daar gewoon beginnen. Het lijkt wel mee te vallen en ik heb daar ook beginners zien rijden tussen de snelle rijders en idd die houde daar goe rekening mee.

Dus de mensen die soms in lille gaan rijden tot binnekort ;) (en opgepast :lol: )

Mvg dennis
0 x

De
Dennis Schellekens
50cc rider

Berichtdoor Dennis Schellekens Ma 02 Sep 2013, 13:00

Hallo allemaal,

Ondertussen ben ik dit weekend eindelijk is gaan rijden maar wel in bilstain. tentje derbij, bbqke enz, heb daar echt men machine lere kenne maar is zeker ni aan te rade als ge nog nooit hebt gerede tenzij dagge echt wilt afzien zoals ikke :P. Maar natuurlijk heb ik ondertussen ook de mankementjes van menne moto lere kenne ;) ik weet ni of dak da ier mag bijzette maar men koppeling komt heel laat, wil dit zegge dat ze op is of is dit gewoon zo bij ktm. Dan blijft hij SOMS ook in toeren hangen en bij vol open houd hij ook soms in. Ik vind dit raar omdat dit niet altijd is. Volges mij is het ook een injectie dus daar ken ik niks van.

Misschien dat iemand me kan verder helpen want als dit iets is dan doe ik hem gewoon terug binne (garantie)

Mvg dennis
0 x

Pierre Vandenplas
mx2 wk champ
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Berichtdoor Pierre Vandenplas Ma 02 Sep 2013, 14:55

Een voordeel van Lille is, als je valt, waarschijnlijk in een bocht, en je valt! Doe je je geen pijn. Zoals Daan zegt moet je wel in het zand, ik noem dat: drijvende kracht hebben, dus je moet eigenlijk proberen om steeds een beetje gas te geven, anders duikt je voorvork in en slaat je wiel om. Natuurlijk moet je in de bochten sowieso even je gas dicht doen, maar dan moet je je concentreren , de bocht nemen en eigenlijk proberen vrij snel terug gas te geven! Dat is eigen aan zandrijden, nu eens de truuk onder de knie doe je dat automatisch.
0 x

Terug naar “mx algemeen”