RED DE MOTORCROSS.BE: deel 1

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..
Sa
Sascha Oosterlinck
80cc pilot
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: RED DE MOTORCROSS.BE(Update: Optocht Brussel?: 12 Mei)

Berichtdoor Sascha Oosterlinck Do 08 Okt 2009, 18:36

waarom zou bijna niemand kunnen gaan omdat het op een werkdag valt???toen vroeger de fam op hemelvaart viel kon bijna iedereen wel gaan trainen de dag ervoor :roll: :roll: en nu hangt de toekomst er van af en zou niemand kunnen???als het mocht zijn om te crossen zou het wel gaan hé,denk dat velen denken "het zal mss toch niks uithalen of er zullen er wel genoeg zijn"
zo zal er nie veel veranderen denk ik
0 x

Suz Haeck
mx all time winner
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross

Berichtdoor Suz Haeck Do 08 Okt 2009, 18:39

ff rechtzetting, de petities heb ik niet uit handen gegeven, wel aan iemand gegeven die er destijds het meest mee begaan was, en die ook zen wereldje kende in de politiek, daar had ik jammer genoeg weinig kaas van gegeten, en neen heb men eigen der nooit om vervloekt, want ikzelf kende de weg niet, en der was ook niets terecht gekomen dan van die petities !
Ik was al lang blij dat ik de steun kreeg van een andere federatie dan men eigen federatie .. die zagen gelijk eerder luchtbellen dan een belleke rinkelen !
een datum om te betogen halfweg nieuwe seizoen lijkt mij heel stom, aangezien je zelf aanhaalt wat is nu belangrijker ? jezelf verijken of een dag gaan betogen ? als amateur bond denk je idd aan kassa kassa , dus wanneer betoog je best als geen enkele bond er baat bij heeft natuurlijk !
waarom niet in de mx stop ?
nu ja als een piloot mag kiezen 120 km naar brussel om te betogen of 45 km om een dagje te gaan mx denk ik da ik snel het antwoord weet,
hoeveel petities zijn der nu al niet rondgegaan en wat heeft het al opgeleverd ? die zien in Brussel nog geneens naar da hoopke papieren zenne !! van 10.000 petities maken ze der op vijf minuuten 50.000 petities van welliswaar in de versnipperingsbak , zo simpel is datte !
maar kan wel hopen dat de mx wereld eens wakker schiet, ! maar dan ook iedereen en zolang dat niet gebeurd , zal er nooit iets uit voortvloeien ook !
toch weet ik als zover komt, zal ik wel In brussel staan, daar waar we al langer hadden moeten staan met de ganse rimram rond mx ,
en dan kun je laten zien wat er leeft van en rond mx,
je kan nog zoveel petities ophalen, maar het blijft een hoopje papier !
0 x

Suz-mx Team

Liever gehaat om rechtuit men mening te zeggen, dan geliefd door schijnheilig te doen !
Pe
Peter De Backer
mx all time winner
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Berichtdoor Peter De Backer Do 08 Okt 2009, 18:56

Deze avond was Stefan Everts nog te horen op MNM.
Hij kaarte er nogmaals de problematiek aan van de oefentereinen, die reeds in 2002 werden beloofd.

Hij dreigde erzelfs mee om zijn ereburgerschap van Neeroeteren terugtegeven.

Er was sprake van een 9000 handtekeningen die tot dusver werden verzameld, maar van een betoging werd er niets gezegd.
0 x

Kevin De Bock
mx2 wk rookie
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden

Berichtdoor Kevin De Bock Do 08 Okt 2009, 19:40

@ suz: idd denk dat in dit geval de pen niet machtiger is dan het zwaard
Met andere woorden, idd naar brussel gaan,actie ondernemen

Proberen alle bonden op 1 lijn te krijgen,ze hebben toch een gemeenschappelijk doel,het behouden van trainingscircuits
zoveel mogelijk piloten op te trommelen,gaat hun toch ook aan,hoe minder circuits,hoe drukker het word op de circuits die wel blijven,hoe gevaarlijker
Dan word t file rijden op de mx circuits

Snap eigenlijk niet waar ze moeilijk over doen,willen geen milieuvergunning toekennen
Maar afvalverwerkingsbedrijven die voor de staat werken,krijgen wel toestemming om t vuilnis onder de grond te stampen

Is maar mijn gedacht
0 x

It is better to be a racer for a day then a spectator for life
Ronny Neelen
mx2 wk champ
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Berichtdoor Ronny Neelen Do 08 Okt 2009, 19:43

Marcel Dirks schreef:Zijn er al stickers van "reddemotorcross.be"?

heb er een deel meegekregen van kevin voor in genk ,ook affiches,zal een paar stickers aan de kant leggen ;)
0 x

Ronny Neelen
mx2 wk champ

Berichtdoor Ronny Neelen Do 08 Okt 2009, 21:26

0 x

Suz Haeck
mx all time winner

Berichtdoor Suz Haeck Do 08 Okt 2009, 21:44

mor aleeee zeg hedde da goed gelezen
een kleine ramp voor de motorcrossliefhebber ?????
ja deeeeeeeeeeeeuh , ze minimaliseren het sluiten van het terrein
daar moest verdomme staan
EEN GROTE RAMP VOOR DE MOTORSPORT
daar kom ik dan weer grrrrrrr van he,
0 x

Suz-mx Team

Liever gehaat om rechtuit men mening te zeggen, dan geliefd door schijnheilig te doen !
Alexander Deckers
50cc rider
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Berichtdoor Alexander Deckers Do 08 Okt 2009, 23:28

kabinet.schauvliege@vlaanderen.be

Hier nog een mogelijkheid om Joke Schauvliege onder druk te zetten ? Ik heb alvast een mailtje gestuurd maar dat 1 mailtje zal ni veel effect hebben.... We kunnen maar proberen e 8-)
Laatst gewijzigd door Alexander Deckers op Vr 09 Okt 2009, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Bi
Bini Conserriere
european champ mx2
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto

Berichtdoor Bini Conserriere Vr 09 Okt 2009, 00:05

@suz als je absoluut wil weten waar die petities gebleven zijn zal ik het eens vragen aan diegene die ze toendertijd opgehaald heeft bij de vmcf,hij zal daar wel antwoord op weten,die persoon zit niet op dit forum
0 x

Suz Haeck
mx all time winner

Berichtdoor Suz Haeck Vr 09 Okt 2009, 09:11

Hey Bini de petities zijn toenertijd door de flippo bij mij gebracht, toch veel , en in Gent hadden we een vergadering mee de meeste leden van vmcf, de petities zijn dan in Gent gebleven, omdat Hans nu eenmaal de enige voorzitter van de amateurbonden was die er iets ging mee doen !
0 x

Suz-mx Team

Gu
Guy Dick
the legend!
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Berichtdoor Guy Dick Vr 09 Okt 2009, 11:00

Zoals ik al ergens vermeldde Suz, degenen die met Bert Anciaux vergaderden omtrent de oefencircuits vonden het niet opportuun om er toen mee door te gaan omdat de onderhandelingen de goede kant op gingen.
Ik blijf er bij dat de enige goede richting deze van de rechtbank is en dat dit moet gebeuren door de bonden, desnods met een kleine bijdrage van alle piloten (die willen natuurlijk). Maar is er 1 federatie die meer oefencircuits ziet zitten??
Bovendien is het bijna een win-win situatie gezien de verliezer de kosten van de rechtbank én van de advokaat van de winnaar moet bekostigen of is men juist hier bang voor?
0 x

The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Willy Michiels
125cc junior EK

Berichtdoor Willy Michiels Vr 09 Okt 2009, 12:03

Heel goed van Stefan on zijn ereburgerschap af te staan! Ook goed van Joël Smets om tijdens de MXON het probleem naarvoren te brengen. Een wereld bekend cross parkoer zoals de Kiezelgroeve laten sluiten door 1 inwijkeling. Gewoonweg onverstaanbaar, zeker als je een tijd weg bent uit België.

Echt spijtig want ik ben van plan om terug naar ons landje te komen en nog enkel jaren te crossen. Iedereen die betrokken is met motocross buiten België heeft een geweldig respect voor ons landje. Velen willen naar België komen om motocross ervaring op te doen. Motocross is één van de enigste sporten waar de Belgen echt heel goed in zijn, en waar de meeste buitelanders met bewondering naar opkijken. Gaat dit nu helemaal verdwijnen? Misschien moet ik maar hier blijven in Zuid-Afrika of naar Frankrijk, Spanje of Italie verhuizen en ons landje voorgoed vaarwel toezeggen. :cry:
0 x

Suz Haeck
mx all time winner

Berichtdoor Suz Haeck Vr 09 Okt 2009, 13:18

wel jongens ik blijf er bij en ok, heb met oldtimer niet altijd op een juiste golflengte gezeten, maar als voor oefenterreinen ging, deel ik zen mening wel !

ik denk dat discriminatie een goeie reden is voor een rechtzaak, wat anderen kunnen moet toch hier ook haalbaar zenne, want zoals nu gaat , gaat dit niet meer om het groen of het landschap,
volgens mij zit hier één ding achter en das de big money
idd guy ( oldtimer ) is dat niet het grote en het eerste probleem de bonden samen krijgen ??

vind wel jammer dat de harde kern om er daadwerkelijk iets aan te doen, maar klein is in dit mx wereldje
dan te bedenken dat vadertje staat, wel alle auto en mototaksen zonder morren aanvaard, taksen op benzine , reken maar uit, camionette, caravan, verbruik benzine diesel, wegentaksen, enz enz enz .. meestal zijn piloten nog mensen die camionette + prive nog een wagen hebben, en maar netjes taksen betalen en belastingen betalen, maar we mogen niet onze sport uitoefenen ?? ze mogen wel moto's maken en verkopen, btw is toch voor de staat, maar je mag er nergens mee gaan rijden , goed bezig !!
dat er duizenden mensen hun belatstingen betalen omdat ze in de moto sector werken, dat speelt ook gene rol, ( belgie heeft geen werkloosheid zekers ?? amaai men kl * ) daar weegt blijkbaar allemaal niet op tegen ene stoeme nederlander die mee wa geld staat te zwieren omdat hij notabene een huisje gaat kopen in een buurt waar verdomme dat terrein al lag waarschijnlijk nog voor hij geboren was, awel deze mens mag van mij morgen zo doof als ne wortel worden, en dan hoop ik dat em zou smeken om nog eens geluid te kunnen horen !
grrrrrrrrr daar komde gewoon colerig van zo mentaliteit en onverdraagzaamheid ,

greetz suz
0 x

Suz-mx Team

Gu
Guy Dick
the legend!

Berichtdoor Guy Dick Za 10 Okt 2009, 13:01

Zo'n optocht kan positief werken maar vooral ook negatief... ik zal een voorbeeld geven uit eigen ondervinding.

1998, autosalon, mijn eerste tv-optreden.
Er was een serieuze lobby aan de gang om het A1-rijbewijs (125cc - 11kW/15pk) open te stellen vanaf 16 jaar en bromfiets klasse B vanaf 14 jaar. Ik stond zelf op de stand van Malaguti / Benelli / Hyosung op de persdag. Komt daar een kerel naar mij toe en die vraagt uitleg over de125cc. Ik doe het verhaal (om dat dit al jaren in alle grote landen in Europa van toepassing was en een daling van de ongevalcijfers tot gevolg had gehad). De man is onder de indruk en vraagt of ik datzelfde verhaal ook voor de BRT tv-camera wil doen. De CEO van Greenib (de importeur) die het verhaal gevolgd had zegt mij dit zeker te doen, op het zadel van hun nieuwste scooter (de overdekte Benelli, konkurent van de BMW C1 - gratis reklame weet je wel). Zo geschiedde, het interview duurde een dik half uur. Iedereen tevreden.
Maar de toenmalige politiek was daar helemaal tegen, omdat "het aantal verkeersdoden van 16- tot 18-jarigen ging stijgen als die gelijkschakeling van het Belgisch rijbewijs naar het Europese er door zou komen". (Logisch: tot dan toe reed geen enkele 16-18 jarige met een 125cc op straat behalve illegaal dus het eerste jaar is ieder ongeval een stijging).
's Avonds, het item in "Koppen". Hele interviews met de "verkeersdeskundigen" van de politieke partijen (oa met de toenmalig burgemeester van Wuustwezel Ansoms, "verkeersdeskundige" van CD&V, die niet eens wist dat er ook scooters in 25/u uitvoering bestonden). Allen waren fundamenteel tegen. Over de positieve cijfers uit andere landen werd met geen woord gerept uiteraard.
En bijna op het einde kwam ik 10 seconden in beeld, in inderhaast aangetrokken Benelli kleding (die ik heb mogen houden, het had toch iets opgeleverd) en er wordt mij de vraag gesteld: "Is de industrie er klaar voor?". Ik had uiteraard "Ja" geantwoord. Al de rest was gewoon weggeknipt...
Uiteindelijk was de konklusie van het programma, dat de industrie enkel er op uit was om winst te maken en de verkeersveiligheid daar totaal aan ondergeschikt was. Tot op heden mag je enkel in de Benelux niet op een brommer vanaf 14 en niet op een 125 vanaf 16... In de rest van Europa wel!!!
De volgende dag ben ik bij Caesemans (huidig voorzitter van Febiac) geroepen en die was woedend, hoe ik het in mijn kop gehaald had om zoiets te zeggen... Ik legde hem de situatie uit en hij zei dat je altijd recht van voorinzage moet eisen eer ze het mogen uitzenden... Ik wist tot 1 minuut daarvoor niet wat dat was... Datzelfde jaar is ook nog Telefacts (Thomas van Hemeldonck) bij mij in de winkel geweest voor een reportage over opvoeren van brommers. Op het eind van het interview eiste ik de voorinzage. Ik ben niet op tv geweest...

Stel dus, dat ze op 13/05/2010 iemand uit de betoging interviewen waarom hij daar is en die zegt bvb: "ik kom om te vechten met de flikken" en een 2e in crosskostuum "ik wil een handtekening van Everts en Ramon" en net die 2 komen in het 8u journaal, dan is uw aktie om zeep...
0 x

Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Za 10 Okt 2009, 14:52

Ja maar wat doet de politiek nu voor de motorsport en wat kunnen we nu afbreken?
Heb contact gehad met de nieuwe minister van sport zei me dat de eerste maanden nog geen bijeenkomst gepland gepland was daarna ging ik wel mails krijgen.
Oké het gelobby dat 8 jaar aan de gang was tussen Smets, Ancieux en anderen motorcross getinte groepen heeft niks gedaan dat je toen zei dat we ons "bakkes" moesten houden oké.
Want dan zou gepraat en acties een bom kunnen leggen onder het gelobby maar als er geen gelobby is kan je het ook niet opblazen maar ja swat...

Ik heb natuurlijk niet de ervaring van iemand van 30-40-50-60 jaar ...
0 x

Gu
Guy Dick
the legend!

Berichtdoor Guy Dick Za 10 Okt 2009, 15:35

mss een "minuscuul" voorbeeldje matthias: zonder subsidie was er geen GP in België bvb...
0 x

Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Za 10 Okt 2009, 15:46

Guy Dick schreef:mss een "minuscuul" voorbeeldje matthias: zonder subsidie was er geen GP in België bvb...

Dat heb ik nogal gehoord maar de subsidies komt niet uit Vlaanderen niet uit België maar uit Limburg waarom is de naam anders veranderd van:
De GP van Vlaanderen naar de GP van Limburg ... (dus ja dat de pro MX provincie Limburg de motorcross subsidieert kunnen we enkel toejuichen maar swat)

Dat Limburg pleit voor het behoud van het parcours in Neeroeteren (toch als je er naar vraagt en soms ook in kranten stukjes) zegt genoeg dat daar de meeste parcours liggen...
Genk, Lommel, Olmen ach ja ...

Wat is trouwens subsidiëren, de GP van Turkie, Tsjechië ... krijgen zoveel subsidies dat je er ei zona gratis binnen kunt dat is ondersteunen...
0 x

An
Andy Paries
125cc rookie
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet

Berichtdoor Andy Paries Za 10 Okt 2009, 20:11

Matthias Van Eeckhoven schreef:
Guy Dick schreef:mss een "minuscuul" voorbeeldje matthias: zonder subsidie was er geen GP in België bvb...

Dat heb ik nogal gehoord maar de subsidies komt niet uit Vlaanderen niet uit België maar uit Limburg waarom is de naam anders veranderd van:
De GP van Vlaanderen naar de GP van Limburg ... (dus ja dat de pro MX provincie Limburg de motorcross subsidieert kunnen we enkel toejuichen maar swat)

Dat Limburg pleit voor het behoud van het parcours in Neeroeteren (toch als je er naar vraagt en soms ook in kranten stukjes) zegt genoeg dat daar de meeste parcours liggen...

Wat is trouwens subsidiëren, de GP van Turkie, Tsjechië ... krijgen zoveel subsidies dat je er ei zona gratis binnen kunt dat is ondersteunen...

Olmen ligt wel niet in limburg. ;)
0 x

Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Za 10 Okt 2009, 23:52

Andy Paries schreef:
Matthias Van Eeckhoven schreef:

Olmen ligt wel niet in limburg. ;)

Doeme ik wist dat ik had moeten opletten tijdens de lessen geografie ...
0 x

Ma
Marcel Dirks
mxdn winner

Berichtdoor Marcel Dirks Zo 11 Okt 2009, 11:40

@ Guy: wat zijn we met een GP als de circuits een na een weg moeten?
0 x

Terug naar “mx pro”