MX der Naties Italië 4 Oktober : Pré Talk
- Gunther Smeys
- mx all time winner
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: MX der Naties Italië 4 Oktober : Pré Talk
australie, italei frankrijk, vs en dan mss belgie of uk
0 x
http://twitter.com/#!/SmeysG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.keenomx.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.keenomx.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Michael De KerkMi
- mx2 wk rookie
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)
@Vanderheyden
Weimer niet en Rattray wel? volgens mij weet jij er zeer weinig van. Wie won er dit jaar 3 Overalls en een paar podiums? Wie kon het Pourcel en Dungey alleen moeilijk maken buiten Barcia om? Dit heeft Rattray allemaal niet gedaan he.
@ Visser,
Jij hebt het over vorig jaar! Vorig jaar was Rattray hier de beste en kwam RG er niet aan te pas makkelijk zat. Maar dit jaar is het heel wat anders he. Dit jaar is het niet de Rattray die we vorig jaar zagen. RG heeft dit seizoen een heel sterk seizoen gereden en veel progressie geboekt! Rattray is eerder in de achteruit gegaan. Daarom zet ik NU styla niet tussen het rijtje met de echte toppers!
Jij weet ook best dat Rattray van vandaag niet met een Musquin,Roczen,Weimer mee kan!
Dan kan ge wel zeggen van de stomste uitspraak of wat maar het is gewoon zo.
Weimer niet en Rattray wel? volgens mij weet jij er zeer weinig van. Wie won er dit jaar 3 Overalls en een paar podiums? Wie kon het Pourcel en Dungey alleen moeilijk maken buiten Barcia om? Dit heeft Rattray allemaal niet gedaan he.
@ Visser,
Jij hebt het over vorig jaar! Vorig jaar was Rattray hier de beste en kwam RG er niet aan te pas makkelijk zat. Maar dit jaar is het heel wat anders he. Dit jaar is het niet de Rattray die we vorig jaar zagen. RG heeft dit seizoen een heel sterk seizoen gereden en veel progressie geboekt! Rattray is eerder in de achteruit gegaan. Daarom zet ik NU styla niet tussen het rijtje met de echte toppers!
Jij weet ook best dat Rattray van vandaag niet met een Musquin,Roczen,Weimer mee kan!
Dan kan ge wel zeggen van de stomste uitspraak of wat maar het is gewoon zo.
0 x
-
Kiveryn FrankKi
- 80cc pilot
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
Eens talent , altijd talent , in een winter gaat hij het crossen niet verleerd zijn ? nooit iemand zo snel afschrijven .
0 x
-
Fonny LambaertsFo
- european champ mx2
Het ziet er inderdaad wreed supercross-achtig uit!
0 x
- Etienne Dierckx
- the legend!
BELGISCH TEAM MX OF NATIONS IN ROUW
De Belgische piloten, hun team manager en alle andere team medewerkers zullen dit weekend een zwarte rouwband om de arm dragen. Immers, het Belgisch team en samen met hen alle Belgische motorcross piloten, organisatoren en fans zijn in rouw: er ligt opnieuw een motorcross circuit op sterven.
In bijlage vindt u de Engelstalige perstekst die in Italië zal worden verdeeld.
PRESS RELEASE
BELGIAN TEAM MX OF NATIONS IN MOURNING
The Belgian riders, team manager and all the other team members will wear a black brassard around their upper arm next week-end during the MX of Nations in Franciacorta (Italy). As a matter of fact, the Belgian team and together with them all Belgian Motocross riders, organizers, fans,.. are in mourning: once again a motocross track is dying.
Only last week the recently elected Flemish Minster of Environment, Miss Joke Schauvliege has decided to cancel the environmental permit of the famous motocross track in Neeroeteren. Due to this decision all training and racing will no longer be possible in the future. The track of Neeroeteren was a very popular and beautiful training track existing already in the sixties where several World Championship events (MX1/MX2/Side-car) have been organized. A petition asking the Minister to
withdraw her decision has been launched (http://www.reddemotorcross.be)
In 2002 the Flemish government, after having done an expensive study to examine the needs of the MX riders, decided to search for new additional MX tracks in order to have a minimum of 12 and a maximum of 15 in Flanders. After 7 years of work by 5 different Ministers of sport, provincial working groups and experts, the result is as follows: 1 new permanent track in Genk, another, Neeroeteren, almost closed forever.
In Wallonia the situation is even worse. There are only 2 permanent training tracks left. An expert has been hired more than one year ago without any result so far. Today, one of the most important motocross nations in the World, offers only 6 permanent motocross tracks pushing their riders to train illegally or abroad.
The Belgian team with their riders, Steve Ramon, Joel Roelants, Clément Desalle and their manager Joel Smets can not accept this situation any longer. They want to express to the whole world the unacceptable situation in their country. Politicians want always to be in the spotlight to celebrate the great performances of the Belgian riders in the world championships, but they refuse to help them and all the future Belgian generations of motocross riders, professionals and amateurs, to practice their beloved sport.
So please, Minister Joke Schauvliege, regional Ministers of Sports, M. Philippe Muyters (Flanders) and M. André Antoine (Wallonia) be aware that when you invite the Belgian MX team, when they have won the MX of Nations, to your offices to take nice pictures for the press, they want to hear from you that you will execute the decisions of the governments to open MX track instead of closing them.
Steve Ramon
Joel Roelants
Clément Desalle
Joel Smets
De Belgische piloten, hun team manager en alle andere team medewerkers zullen dit weekend een zwarte rouwband om de arm dragen. Immers, het Belgisch team en samen met hen alle Belgische motorcross piloten, organisatoren en fans zijn in rouw: er ligt opnieuw een motorcross circuit op sterven.
In bijlage vindt u de Engelstalige perstekst die in Italië zal worden verdeeld.
PRESS RELEASE
BELGIAN TEAM MX OF NATIONS IN MOURNING
The Belgian riders, team manager and all the other team members will wear a black brassard around their upper arm next week-end during the MX of Nations in Franciacorta (Italy). As a matter of fact, the Belgian team and together with them all Belgian Motocross riders, organizers, fans,.. are in mourning: once again a motocross track is dying.
Only last week the recently elected Flemish Minster of Environment, Miss Joke Schauvliege has decided to cancel the environmental permit of the famous motocross track in Neeroeteren. Due to this decision all training and racing will no longer be possible in the future. The track of Neeroeteren was a very popular and beautiful training track existing already in the sixties where several World Championship events (MX1/MX2/Side-car) have been organized. A petition asking the Minister to
withdraw her decision has been launched (http://www.reddemotorcross.be)
In 2002 the Flemish government, after having done an expensive study to examine the needs of the MX riders, decided to search for new additional MX tracks in order to have a minimum of 12 and a maximum of 15 in Flanders. After 7 years of work by 5 different Ministers of sport, provincial working groups and experts, the result is as follows: 1 new permanent track in Genk, another, Neeroeteren, almost closed forever.
In Wallonia the situation is even worse. There are only 2 permanent training tracks left. An expert has been hired more than one year ago without any result so far. Today, one of the most important motocross nations in the World, offers only 6 permanent motocross tracks pushing their riders to train illegally or abroad.
The Belgian team with their riders, Steve Ramon, Joel Roelants, Clément Desalle and their manager Joel Smets can not accept this situation any longer. They want to express to the whole world the unacceptable situation in their country. Politicians want always to be in the spotlight to celebrate the great performances of the Belgian riders in the world championships, but they refuse to help them and all the future Belgian generations of motocross riders, professionals and amateurs, to practice their beloved sport.
So please, Minister Joke Schauvliege, regional Ministers of Sports, M. Philippe Muyters (Flanders) and M. André Antoine (Wallonia) be aware that when you invite the Belgian MX team, when they have won the MX of Nations, to your offices to take nice pictures for the press, they want to hear from you that you will execute the decisions of the governments to open MX track instead of closing them.
Steve Ramon
Joel Roelants
Clément Desalle
Joel Smets
Laatst gewijzigd door Etienne Dierckx op Wo 30 Sep 2009, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
- Etienne Dierckx
- the legend!
eindelijk zou ik zeggen ... hopelijk wordt het ook in het Nederlands naar de Belgische (niet mx) pers gestuurd ...
0 x
- Joeri Grandjean
- mx2 wk champ
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VLM
en dan maar hopen op reactie... want eigenlijk stelt motorcross in hun ogen niet veel voor
Toch leuk he, minister zijn, veel geld verdienen en gewoon je zin doen
Toch leuk he, minister zijn, veel geld verdienen en gewoon je zin doen
0 x
*AKA* Schicht
-
Davy VanderheydenDa
- 80cc pilot
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
@Michael De Kerk: dude, ik denk da gij moet leren lezen... Ik reageerde net op anderen die vonden dat Weimer geen topper is, terwijl ik reageer dat hij wel een dubbele reekszege boekt, ik dacht in Lakewood, Colorado...
En Rattray zat, in die reeks die een beetje overloopt van talenten, in het begin wel mee vooraan, en was hier vorig jaar veruit de sterkste. Om maar te tonen hoe groot het verschil is. Hij blijft een topper, maar had het verdomd moeilijker dan hij zelf dacht hoor. Voordat het seizoen begon was iedereen het erover eens dat hij bij de topfavorieten zou horen. Dus, Rattray, zeker ook een topper, maar er zijn er daar een paar die beter waren.
En Rattray zat, in die reeks die een beetje overloopt van talenten, in het begin wel mee vooraan, en was hier vorig jaar veruit de sterkste. Om maar te tonen hoe groot het verschil is. Hij blijft een topper, maar had het verdomd moeilijker dan hij zelf dacht hoor. Voordat het seizoen begon was iedereen het erover eens dat hij bij de topfavorieten zou horen. Dus, Rattray, zeker ook een topper, maar er zijn er daar een paar die beter waren.
0 x
- Etienne Dierckx
- the legend!
[youtube]ejRjXfnFd8Y[/youtube]
0 x
-
Joeri LambrechtJo
- 125cc rookie
mooi gebaar maar van die rouwband enzo,
maar kvrees alleen dat er geen enkele minister wakker van ligt dat onze jongens meer dan 1000 km van hier,met een zwarte rouwband gaan rijden.
het zou beter zijn om mss een persconferentie te organiseren in eigen land,
met het volledg mx of nations team en mss stefan everts er ook bij,
dan kan dat punt eens aangehaald worden,komt in de krant,op het nieuws,enz..
dan zal er misschien wel een of andere haan naar kraaien.(hoop ik)
maar kvrees alleen dat er geen enkele minister wakker van ligt dat onze jongens meer dan 1000 km van hier,met een zwarte rouwband gaan rijden.
het zou beter zijn om mss een persconferentie te organiseren in eigen land,
met het volledg mx of nations team en mss stefan everts er ook bij,
dan kan dat punt eens aangehaald worden,komt in de krant,op het nieuws,enz..
dan zal er misschien wel een of andere haan naar kraaien.(hoop ik)
0 x
- Rob Indemans
- mxdn winner
Ja zoiets zou best eens fatsoenlijk op VTM of VRT nieuws komen,daar kijkt meer volk naar dan naar de cross...
0 x
- Matthias Van Eeckhoven
- ama mister 875cc
De Bike van Paulin:

De Bikes & Gear van de USA:

De USA Pictures kunnen vergroot worden door aan te klikken

De Bikes & Gear van de USA:
De USA Pictures kunnen vergroot worden door aan te klikken
0 x
- Steve Vervaeke
- mx2 wk rookie
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
Heb geen tijd gehad om alles te lezen, zendt Sporza uit ? Zo ja, wanneer ?
0 x
- Matthias Van Eeckhoven
- ama mister 875cc
Zo 04/10 canvas
12.30 Sporza UREN ONDER VOORBEHOUD
12.30 u Hands Up: volleybal: Maaseik - Asse-Lennik
12.55 u Rally : BK Haspengouw - Landen DAG 1
13.09 u LIVE 1e reeks MX der naties
13.55 u Samenvatting Grote Prijs Formule 1 van Japan
14.38 u LIVE 2e reeks MX der naties
15.15 u LIVE WB veldrijden in Treviso. Voor- en nabeschouwing met studiogast Bart Wellens
16.40 u Marathon van Brussel
17.00 u 3e reeks MX der naties
17.45 u BK rally Haspengouw-Landen DAG 2
Presentatie: Maarten Vangramberen
Zo 04/10 Canvas plus
16.05 Sporza motorcross
Live verslag van de derde reeks van de motorcross der naties. Commentaar: Kris Meertens
12.30 Sporza UREN ONDER VOORBEHOUD
12.30 u Hands Up: volleybal: Maaseik - Asse-Lennik
12.55 u Rally : BK Haspengouw - Landen DAG 1
13.09 u LIVE 1e reeks MX der naties
13.55 u Samenvatting Grote Prijs Formule 1 van Japan
14.38 u LIVE 2e reeks MX der naties
15.15 u LIVE WB veldrijden in Treviso. Voor- en nabeschouwing met studiogast Bart Wellens
16.40 u Marathon van Brussel
17.00 u 3e reeks MX der naties
17.45 u BK rally Haspengouw-Landen DAG 2
Presentatie: Maarten Vangramberen
Zo 04/10 Canvas plus
16.05 Sporza motorcross
Live verslag van de derde reeks van de motorcross der naties. Commentaar: Kris Meertens
0 x
- Rudi Vandenplas
- mx3 wk champ
Brett Metcalfe bevestigd in z'n interview (podcast van Matthes) dat team Australia en USA dit weekend met full-support kunnen rijden.
Op het einde van deze video zie je een glimp van de omloop
http://www.vvtv.it/partner/player.php?id_video=1890&canale=0&id=42&largh=400&autoplay=1
Op het einde van deze video zie je een glimp van de omloop
http://www.vvtv.it/partner/player.php?id_video=1890&canale=0&id=42&largh=400&autoplay=1
0 x
AKA Rudicross
- Etienne Dierckx
- the legend!
team usa en tyla in italie vandaag

0 x
- Etienne Dierckx
- the legend!
0 x
-
Johny DejaeghereJo
- 125cc junior EK
Iemand Gps Coordinaten ??
Ik vertrek vannavond en ben eigenlijk nog aan het twijfelen langs waar ik zou rijden .
Thnx
Ik vertrek vannavond en ben eigenlijk nog aan het twijfelen langs waar ik zou rijden .
Thnx
0 x
-
Guy DickGu
- the legend!
Volgens het VTM weerbericht vanmiddag zware regen over heel Italië morgen, overmorgen buien en zondag droog
0 x
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
-
Jordi Van RietJo
- peewee pilot