de oude doos

schrijf hier alles wat met motocross te maken heeft, en niet in een ander forum past.
Gebruikersavatar
Pierre Vandenplas
mx2 wk champ
Berichten: 642
Lid geworden op: Do 10 Sep 2009, 12:42
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Rotselaar

Re: de oude doos

Berichtdoor Pierre Vandenplas Wo 11 Jul 2012, 23:15

Werner, neen, geen documentatie meer, ik dacht nog ergens twee originele (real american) stickers te hebben, die natuurlijk niet meer plakken. Een speciale anecdote hierover. Zijn jullie klaar? Met die vork heb ik 4, ja vier, jaar gereden. Na de Montesa reed ik er mee in men Honda. Ik moest eens, van Honda!, de nieuwe modellen voor het volgende jaar testen. Dit was in Borgloon, afgehuurd, en volledig afgesloten!A propos, toen was MR Motocross Roger Decoster bij Honda, en hij was daar toen ook! We moesten onze eigen moto's meebrengen, maar er niet mee rijden. (they take pictures you know!) 's Avonds was er vergadering met de jappen, en werd er over alles gesproken. Die mannen pakten mij aan en zeiden, waarom rijd jij met die vork en niet met de Japanse? Ik zei, de Kayaba of Showa, weet niet meer wat het toen was, zijn zeer goed, maar met hun diameter van 38 mm, wordt die vork, als alles warm wordt, ook de olie natuurlijk, zeer onstabiel, 't is net of het wiel van links naar rechts zwaddert. Die FOX daarentegen is zo stabiel, dat je zelfs na 30 minuten nog steeds perfect, in een bocht het juiste spoor kan nemen, bv, als er drie zijn het middelste, en met die 38 mm zit je zeker verkeerd en steekt diegene achter jou je voorbij! Nu die jappen hoorde het in Keulen (of Tokyo) donderen. Het jaar daarna waren de Honda's met een vork voorzien van 39 mm.
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: de oude doos

Berichtdoor Werner Castelyns Do 12 Jul 2012, 21:48

Alle Oude doos liefhebbers worden van harte uitgenodigd op de Oldtimercross die doorgaat, nu zaterdag 14 juli, op de omloop van de Duinberg te Retie!

Er zullen tweemaal vijf reeksen oldtimers van start gaan:
De categorieën: Pré '72 (motoren van voor 1972), de Pré '77, de lichte klasse met met 50 en 125 cc moto's van voor 1980, de Twinshocks (motoren van voor 1990 met "gewone" vering) en de Pré '90 categorie (alles van voor 1990 die niet in een andere categorie thuishoren).

Het GPS adres is: Duinberg te 2470 Retie!
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Gebruikersavatar
Hendrik Lejeune
ama lites national champ
Berichten: 496
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:30
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: de oude doos

Berichtdoor Hendrik Lejeune Vr 13 Jul 2012, 22:29

fox maakt nog steeds veringen 'fox racing shocks'

wat een mooie anekdotes hier :)
0 x


www.purepassion.eu
alles voor de beginnende en ervaren trialist.
Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: de oude doos

Berichtdoor Werner Castelyns Vr 13 Jul 2012, 22:34

Zo'n verhalen maken de "Oude Doos" interessant, daar steek je nog iets van op!
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Gebruikersavatar
Hendrik Lejeune
ama lites national champ
Berichten: 496
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:30
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: de oude doos

Berichtdoor Hendrik Lejeune Vr 13 Jul 2012, 22:39

spijtig dat een werner dewit niemeer veel op het forum verschijnt,en bvb een marc velkeneers,die toch ook een face book account heeft,hier niet wat meer willen vertellen.....
0 x


www.purepassion.eu
alles voor de beginnende en ervaren trialist.
Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: de oude doos

Berichtdoor Werner Castelyns Za 14 Jul 2012, 06:32

Als ik mijne naamgenoot vandaag zie zal ik hem eens aanspreken... ;)
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Al
Alex Geukens
mx all time winner
Berichten: 1343
Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 22:37
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Turnhout

Re: de oude doos

Berichtdoor Alex Geukens Wo 18 Jul 2012, 17:17

Deze naamgenoot van de Werner zal op 29 juli voor de eerste keer aan de start staan van de Golden Heroes bij Everts&friends.
Afbeelding
Als hij zo snel gaat als op de wedstrijd van deze foto is hij de favoriet bij de Golden Heroes.

Ook deze ex-wereldkampioen zie ik voor de 1e keer op de deelnemerslijst staan.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Alex Geukens op Wo 18 Jul 2012, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: de oude doos

Berichtdoor Werner Castelyns Wo 18 Jul 2012, 17:51

Ik heb hem op de cross in Retie aangesproken en gevraagd of hij wat méér verhalen wil plaatsen in de oude doos. ;)
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Al
Alex Geukens
mx all time winner
Berichten: 1343
Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 22:37
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Turnhout

Re: de oude doos

Berichtdoor Alex Geukens Wo 18 Jul 2012, 17:58

@Werner.Vertel jij al eens iets over de Suzuki van Werner Dewit? Welk type is dat,dezelfde als die van jou :?: Ik ben niet zo ne kenner als jij hé. ;)
(P.S.Ik zie op de site van Everts&friends dat mijn broer Dirk ook met een Suzuki zal aantreden(?).)
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: de oude doos

Berichtdoor Werner Castelyns Wo 18 Jul 2012, 18:39

Over de Suzuki van mijne naamgenoot kan ik niet veel vertellen want da is voor mij "te nieuw". :lol:

Mijne Suzuki is het eerste model dat destijds te koop was voor "Jan en alleman", productie dus.

In feite zit bij Suzuki heel die geschiedenis vreemd in mekaar.
Bij andere merken werden er eerst productiemachines op de markt gebracht waarna ze bij diezelfde merken fabrieksmachines begonnen te bouwen, waar dan natuurlijk een goeie piloot op gezet werd, om GP's mee te gaan rijden.
Bij Suzuki is het in grote lijnen gezien net omgekeerd gegaan, daar zijn ze in het GP circus terecht gekomen middels Olle Pettersson in 1966, hebben met Joël Robert in 1970 (250) en Roger De Coster (500) in 1971 een wereldtitel gehaald en hebben dan nadien pas een productiemodel op de markt gebracht.
De eerste productie "500" dateert van 1971 en was oranje van kleur!
De eerste productie "250" is in 1972 op de markt gebracht en de 125 is daar pas in 1973 bij gekomen.

De productie Suzuki's hadden tot en met 1975 het bijvoegsel "TM", waarna het vanaf 1976 "RM" werd.
De fabrieksmoto's hadden een andere type-aanduiding.
Een 500 kreeg altijd de type-aanduiding "RN", ook de motor waar Brad Lackey destijds wereldkampioen mee werd had nog de aanduiding RN.
Een 250 werd een "RH" genoemd en een 125 was een "RA" model.
Omdat die type-aanduidingen toch automatisch op de cilinderinhoud betrekking hadden stond achter die type-aanduiding in één zucht mede het jaartal vermeld, zo was een fabrieks Suzuki 250 van 1972 een "RH72", een 500 van 1973 was een "RN73".
De fabrieks Suzuki 125 waar Gaston Rahier in 1976 wereldkampioen mee werd was een "RA76". ;)

De motor waar mijne naamgenoot mee rijd is een RM250 model van 1989 of '90 en is totaal niet vergelijkbaar met mijne moto.
De moto van uw broer zal in Balen geprepareerd worden denk ik... ;)
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Al
Alex Geukens
mx all time winner
Berichten: 1343
Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 22:37
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Turnhout

Re: de oude doos

Berichtdoor Alex Geukens Wo 18 Jul 2012, 21:34

Bedankt Werner voor de info,ik heb weer wat bijgeleerd. ;)
0 x


Ed
Eddy Lahaye
125cc rookie
Berichten: 127
Lid geworden op: Di 15 Sep 2009, 19:04
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: de oude doos

Berichtdoor Eddy Lahaye Do 19 Jul 2012, 12:33

iemand een idee waar ik zulk truike zou kunnen kopen van suzuki zoals w. dewit op foto?
wel in goede staat of nieuw , thx
0 x


Gebruikersavatar
Segers Jurgen
ama lites rookie
Berichten: 385
Lid geworden op: Ma 15 Feb 2010, 20:33
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Locatie: Bouwel

Re: de oude doos

Berichtdoor Segers Jurgen Do 19 Jul 2012, 17:41

laten maken bij wlm zeker :)
0 x


Gebruikersavatar
Chris Jacobs
125cc junior EK
Berichten: 59
Lid geworden op: Do 19 Jan 2012, 17:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Meerhout
Contact:

Re: de oude doos

Berichtdoor Chris Jacobs Vr 20 Jul 2012, 14:30

zou ook nog eens graag meedoen bij everts and friends maar beschik niet over de nodige rij -tuigen.
iemand een idéé !
0 x


Oud(st)rijder BLM-BMB , huidig Bondscoach BMX
Gebruikersavatar
Chris Jacobs
125cc junior EK
Berichten: 59
Lid geworden op: Do 19 Jan 2012, 17:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Meerhout
Contact:

Re: de oude doos

Berichtdoor Chris Jacobs Vr 20 Jul 2012, 14:38

Etienne Dierckx schreef:
chris jacobs schreef:
Als ik me niet vergis , is Marc kamp. geworden bij de nieuwlingen 250 ergens rond 1987 , toen ben ik bij de nieuwelingen 500 cc kamp geworden , ik geloof dat hij toen mee opgegaan is naar de juniors in 1988 ... daar heeft hij toen geen podiums gereden denk ik , da was toen altijd , ik - Chris bormans - Johnny demeulenaer of benny geysen ....


nee klopt ni
In 87 reed ik nieuweling en is Van Loock kampioen geworden voor Gaston Hendrickx en Marc Van den Broeck. Van Loock (zijn voornaam ontsnapt me even) reed toen op kawa.
Van die 7 of 8 die toen zijn overgegaan (incluus mezelf) heeft er niemand podium gereden in 88 bij de juniors denk ik. Ik denk dat ik zelf nog het dichtste ben gekomen met een 5de plaats ofzo. Was toen inderdaad met Chris Jacobs, Benny Geysen (die van BMV kwam), Bormans, De Meulenaer, Sterckx ....
Rombouts reed toen nog geen BLM, die is pas het jaar daarna (of zelfs nog later)gekomen, eerst 250 en 500cc.


dan ben ik ernaast geweest , wat je zegt Etienne lijkt wel te kloppen , was wel een heerlijk reekske ....
0 x


Oud(st)rijder BLM-BMB , huidig Bondscoach BMX
Gebruikersavatar
Chris Jacobs
125cc junior EK
Berichten: 59
Lid geworden op: Do 19 Jan 2012, 17:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Meerhout
Contact:

Re: de oude doos

Berichtdoor Chris Jacobs Vr 20 Jul 2012, 15:12

Peter Goolaerts schreef:Al mijn geposte foto's zijn juist geraden.
Het is inderdaad Willy Verhaegen, de crosser die van geen ophouden weet.
Ook Eric Geboers met vader (Peter) Herlings en Joël Smets zijn de juiste namen.

Hier een volgende reeks

Afbeelding


is dit geen foto van de kopberg in Balen - hulsen , Alex jij moet dat weten ?
0 x


Oud(st)rijder BLM-BMB , huidig Bondscoach BMX
Al
Alex Geukens
mx all time winner
Berichten: 1343
Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 22:37
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Turnhout

Re: de oude doos

Berichtdoor Alex Geukens Vr 20 Jul 2012, 16:01

Zou dat op de Kopberg zijn bij ons in Balen-Hulsen Chris!? :o Ik ben al eens op zoek geweest voor foto's van de Kopberg,maar niets gevonden. Als ik de foto goed bekijk kan dat wel kloppen. De knippen van vroeger liggen er trouwens nog altijd in op sommige plaatsen,die zijn echter diep en kort op mekaar,dat is een soort wasbord. Nu nog mooi om te mountainbiken daar.

:arrow: Dat zou tof zijn als je nog eens zou aanzetten bij de Everts&friends Golden Heroes Chris!
(Ik ben ook niet zo goed meer op de hoogte voor ne moto.Misschien eens met mijn broer bellen,ik zie dat hij met een Suzuki gaat aanzetten,dan kan er misschien via Danny Hens ofzo een moto geregeld worden?). Veel succes met zoeken en hopelijk kan je starten.

Hier een actiefoto van Chris Jacobs in Borgloon.....18 jaar geleden! ;)
Afbeelding
0 x


Gebruikersavatar
Chris Jacobs
125cc junior EK
Berichten: 59
Lid geworden op: Do 19 Jan 2012, 17:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Meerhout
Contact:

Re: de oude doos

Berichtdoor Chris Jacobs Vr 20 Jul 2012, 16:24

Alex Geukens schreef:Zou dat op de Kopberg zijn bij ons in Balen-Hulsen Chris!? :o Ik ben al eens op zoek geweest voor foto's van de Kopberg,maar niets gevonden. Als ik de foto goed bekijk kan dat wel kloppen. De knippen van vroeger liggen er trouwens nog altijd in op sommige plaatsen,die zijn echter diep en kort op mekaar,dat is een soort wasbord. Nu nog mooi om te mountainbiken daar.

:arrow: Dat zou tof zijn als je nog eens zou aanzetten bij de Everts&friends Golden Heroes Chris!
(Ik ben ook niet zo goed meer op de hoogte voor ne moto.Misschien eens met mijn broer bellen,ik zie dat hij met een Suzuki gaat aanzetten,dan kan er misschien via Danny Hens ofzo een moto geregeld worden?). Veel succes met zoeken en hopelijk kan je starten.

Hier een actiefoto van Chris Jacobs in Borgloon.....18 jaar geleden! ;)
Afbeelding


Merci voor de mooie foto Alex.

ja , ik weet het het dat de putten er nog liggen , ik kom er vaker eens door met mijn enduro om effe stil te blijven staan bij de nostalgie.
ik heb thuis nog een foto van onze vader liggen van op de kopberg en deze er erg op daarom mijn idee.
hij had daar trouwens zijn eerste wedstrijd gewonnen bij de nationalen ( ik denk in 74 ) voor willy Melis destijds bij de BLM.
:arrow: hopelijk komt er iets uit de bus voor everts en friends , ik zou mijn steentje willen bijdragen maar dat gaat niet met mijn endurootje !
0 x


Oud(st)rijder BLM-BMB , huidig Bondscoach BMX
St
Steve Van Avondt
ama sx 250 champ
Berichten: 704
Lid geworden op: Za 02 Jul 2011, 14:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: de oude doos

Berichtdoor Steve Van Avondt Vr 20 Jul 2012, 18:05

Steve Van Avondt schreef:niemand die de nr 21 herkent? of willen jullie het gewoon ni zeggen? :)



dan toch maar een tip... :)

hij reed op de 4 japanse merken en ook op ne KTM..
0 x


Al
Alex Geukens
mx all time winner
Berichten: 1343
Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 22:37
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Turnhout

Re: de oude doos

Berichtdoor Alex Geukens Vr 20 Jul 2012, 18:41

Alex Geukens schreef:
Steve Van Avondt schreef:Afbeelding



Ik zal nog eens een wild gokje doen,Danny Theybers.
0 x


Terug naar “mx algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden · Registreer