14 en 15 juli VLM te Retie

alles over de mclb, vlm, vmcf, vbm, mc lille,..
Ju
Jurgen Bynens
european champ mx2
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM

Re: 14 en 15 juli VLM te Retie

Berichtdoor Jurgen Bynens Di 17 Jul 2012, 11:07

Gvd mijne naam staat er weer op e !!!
0 x

Ve
Verreyt Mario
125cc junior EK

Berichtdoor Verreyt Mario Di 17 Jul 2012, 11:22

Wat Etienne hier op het forum plaatst klopt gewoon met hoe het werkelijk gesteld is met het cross gebeuren. want moest het de cross echt kapot maken was Time4mx al lang opgedoekt.

@ Filip wat je bij in je tekst schreef klopte weer helemaal;
Dat een organisator het weer niet kan sturen, dat weet ik. En dat het slijk is kan die man ook ni aan doen. Maar verkondig dan niet dat het er perfect bijligt. Zeg dan gewoon niks.

idd zaterdagavond ga ik nog een kijkje nemen in Retie en ik moet er wel bijzeggen het had net een serieuse bui gedaan. dus het lag er echt niet al te best bij, maar wat zie ik dan tot men verbazing op het forum verschijnen???? (@ Grietje is geen aanval naar u toe)

Geloof het of geloof het niet, maar op een gegeven moment begon het te stoffen op de start, parcours ligt perfect !!!!!!!!!

!!! Dat stoffen overdag kan mss wel kloppen want was niet daar maar dat het tijdens de post opt forum perfect lag daar had ik wel mijn grote ? bij....

Het zelfde met fotos opt forum... Als het een perfect, droog en spectaculair circuit is staat het forum vol van fotos en kunnen er niet genoeg gepost worden maar ooowee als het wat regent of het een omloop is die bij de meeste crossers niet als favoriet word bestempeld. dan vinden we er geen fotos van terug,
+ als je dan VRAAGT waar de fotos blijven dan zou het ineens nimmer mogen die fotos opt forum want dat maakt de cross kapot.
De enigste reden dat daar achter schuilt is zoals het spreekwoord zegt... een kat in een zak verkopen. waarom zetten ze daar bewust geen fotos van op? dan zijn er al een deel piloten die zowiezo niet naar daar gaan.

Luistert eh.. de mensen zijn ook niet achterlijk en trekken hun conclussie daar wel uit...

- ik ben nog altijd wel eens benieuwd wie die 2 zijn die me een pak slaag gingen geven
zoals de vader van Van Winkel zondag zei tegen mij omwille van al mijn kritiek opt forum.
zoals ik al in vorige reactie zei. achter uwe rug achterbaks en als ze uw zien durven ze hun mening niet komen zeggen... typisch

Bij mijn weten heb ik nog noooit een organisator aangevallen opt forum omwille van zijn CIRCUIT omdat het een kutomloop of dergelijke zou zijn en moest dat wel zo zijn mag je die link wel eens doorsturen.
0 x

Mi
Michael Willekens
ama lites eastcoast champ

Berichtdoor Michael Willekens Di 17 Jul 2012, 12:26

@mario
da stoffe op de start zou wel is kunne kloppe ze :)
ge moe maar is naar deze foto kijken : https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

onder het achterwiel van de Belmans :) das vlak na die flinke bui genomen haha
0 x

Pe
Petrus De Winter
mx all time winner
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE

Berichtdoor Petrus De Winter Di 17 Jul 2012, 12:52

Ik vind nergens de uitslagen van de jeugd en oldtimers , Werner op uwe site misschien ? ( oldtimers dan )
0 x

Fr
Frank Janssen
the legend!
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto

Berichtdoor Frank Janssen Di 17 Jul 2012, 13:25

als ze elke week 5 deelnemingspunten per cross zouden bijtellen bij de kampioenschapspunten, dan zou je versteld staan wie er op kop sta in vele categorieen, het is slechts een kwestie van tijd volgens mij dat deze regel kan ingevoerd worden,eerst nog voorstanders vinden , de organisatoren zouden met deze regel veel baat hebben !
0 x

speaker Frankske
Pe
Peter De Backer
mx all time winner
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Berichtdoor Peter De Backer Di 17 Jul 2012, 13:29

gewoon zoals bij JMS, alle wedstrijden laten meetellen. (met msch aftrek van 2 wedstrijden?)
0 x

Mi
Michael Willekens
ama lites eastcoast champ

Berichtdoor Michael Willekens Di 17 Jul 2012, 13:30

die 5 deelnemingspunte allemaal goed en wel, maar hoe zit et dan met vb een jelle grade die het BK (bmb) en imba kampioenschap mee doet? dan is zen vlm kampioenschap zo ie zo al na de kloote he...
0 x

Di
Dimi V Tendeloo
125cc junior EK

Berichtdoor Dimi V Tendeloo Di 17 Jul 2012, 13:32

@ Frank: Dat is inderdaad een heel goed idee, maar er zijn ook piloten bij die crossen met pijn in het hard laten schieten door kwetsuren. En daar zijn er zeker bij die er niet naar kijken hoe de omloop gesteld is, maar die het gewoon doen voor hun wekelijks plezier te hebben. Zij willen rijden, maar het mag niet dus krijgen zij ook de punten niet zoals jij voorstelt. En deze mensen vragen hun blessure niet hé. Maar ik ga er wel voor de volledige 100% mee akkoord dat je dan een heel ander kampioenschapstand zal zien.
0 x

Fr
Frank Janssen
the legend!

Berichtdoor Frank Janssen Di 17 Jul 2012, 13:33

daar kan een uitzondering voor gemaakt worden , bv een gp in eigen land, mx der naties, een imba proef etc , voor de rest alle crossen 5extra punten , de piloten zullen dan wel is nadenken ; als ze mee willen doen voor de prijzen!
0 x

speaker Frankske
Fr
Frank Janssen
the legend!

Berichtdoor Frank Janssen Di 17 Jul 2012, 13:40

de bedoeling is eigelijk simpel meer piloten lokken naar de wedstrijden , organisatoren tevreden , piloten worden beloond en de toeschouwers krijgen waar voor hun geld , das een waarheid gelijk een koe,@ dimitri wat jij zegt ben ik het volkomen mee eens , er zijn idd rijders die een blessure hebben , maar die zouden anders ook proeven voor het kampioenschap missen en dus ook uit de boot vallen he ,hetgene wat bij een amateursbond voorop staat is amuseer je zolang het kan , doe je uiterste best op elke wedstrijd ,en geniet van wat jij kan , er zijn er velen die deze geliefkoosde sport willen doen , maar niet kunnen betalen!
denk daar maar eens aan!
0 x

speaker Frankske
Ve
Verreyt Mario
125cc junior EK

Berichtdoor Verreyt Mario Di 17 Jul 2012, 13:51

@ Frank... van mij mag die regel direct ingevoerd worden. Geen problemen mee. Een beetje zoals vroeger het regelmatigheidscriterium was. dan kreeg je ook bij elke reeks dat je aankwam al zowiezo 10 of 5 punten. en bij een dagoverwinning 20ptn de 2de 19 en zo verder.

Maar denk je nu echt dat dat 50 piloten ga schelen. Denk het niet.. Met alle respect naar de VLM toe maar wees nu eerlijk wat stelt een VLM titel voor. Gewoonweg niks. het enigste dat je ervoor krijgt is heeeeeeeeel veel meeloop supporters. en als je het jaar erop een categorie hoger rijd en je kan niet meer mee dan kun je de supporters op 1 hand tellen die nog hun hand in de lucht steken voor jou. Triestig dat is zo al jaren in de VLM.

De piloten die dan aan de leiding staan in het kampioenschap die zullen mss alle weken gaan rijden door weer en wind maar die al vanaf plaats 5 weten dat ze geen kampioen meer kunnen worden die blijven bij slecht weer of een mindere omloop ook gewoon thuis.
Dat zie je nu al. begin van het jaar 1ste 2 proeven staan bijna alle piloten aan de start maar vanaf het moment dan de shifting er is en weten dat ze niet meedoen om de titel of ere plaatsen zie je het pilotenaantal enorm dalen naargelang het seizoen vordert.

Het enigste ... en dat is mijn mening ....voor de organisators te motiveren in gewoon het geld dat ze aan de VLM moeten betalen halveren. Gaan de organisators ook meer in de kassa krijgen en liggen die er niet wakker van dat er een 50 tal piloten minder komen rijden.

maar als dat gebeurd moeten ze gewoon het prijzengeld afschaffen en piloten hun inkom terug geven . We doen het tenslotte voor onze hobby en als we willen dat die hobby blijft verder bestaan zullen we allemaal water bij de wijn moeten doen.

want als dat zo blijft verder gaan dan denk dat we over een jaar of 15 niet meer praten over Amateur motocross...
0 x

Werner Castelyns
the legend!
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Berichtdoor Werner Castelyns Di 17 Jul 2012, 13:55

Petrus De Winter schreef:Ik vind nergens de uitslagen van de jeugd en oldtimers , Werner op uwe site misschien ? ( oldtimers dan )

'k Heb met Pierre Cleemput gemaild en er schijnen problemen te zijn met de JMS computer Petrus.

Ook van Pulderbos op zaterdag zijn er geen uitslagen.

Ik hoop dat ze snel opgelost geraken want er zitten toch wel wat rijders op te wachten.
0 x

Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Gr
Grietje Van Gorp
125cc rookie

Berichtdoor Grietje Van Gorp Di 17 Jul 2012, 14:42

Eventjes ter verduidelijking, hey ik ben ook een vaste bezoeker van het forum he, ik vind het niet rotslecht omdat het bestaat, ik vind het gewoon jammer dat er dingen worden geschreven die op voorhand een organisatie al niet ten goede komt ! Heb me daar misschien een beetje verkeerd in uitgedrukt ! En Mario, als ze aan mij vragen hoe een parcours er bij ligt, dan zeg ik gewoon de waarheid op dat moment, als daar s'avonds een bui op valt dan kan ik er ook niet aan doen dat de toestand verandert, maar volgend jaar moet mij daar niemand meer voor bellen of smsen of vragen, want dat antwoord heb ik ondanks het weer niet in de hand ! En toch vond ik dat na al dieje regenval , ge een pracht van een omloop voorgeschoteld hebt gekregen, zie anders maar eens naar de foto's van Bastogne en Werchter ! Das andere koek zulle !
0 x

Ja
Janneke Luyten
mx1 wk rookie
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Berichtdoor Janneke Luyten Di 17 Jul 2012, 16:13

Dat de zon maar rap terug begint te schijnen.
0 x

Jeroen Thijs
125cc rookie

Berichtdoor Jeroen Thijs Di 17 Jul 2012, 19:23

Ik heb de kalender van dit jaar eens bekeken en ik kan
mij niet herinneren wanneer wij in slechte omstandigheden gereden hebben?

Ranst;zaterdags stof ,moet de inrichter dan zeggen; blijf aub thuis morgen gaat het regenen??

Olmen; werd er ook een hele week geluld dat het er niet te doen ging zijn(lag perfect)??

Veerle;S'morgens stof is beginnen regen maar circuit was altijd goed berijdbaar.

Tessenderlo; (Was er de zaterdag niet,kan ik niks van zeggen)zondags hebben ze de start gesproeid :roll: . en wa sporen in het bos (1 recht stuk ocharme.)

En da van stukken rijden ,ik moet daar mee lachen.vergeet niet dat wij maar amateurs zijn hé
die brommerkes kunnen wel wa meer verdragen.

Ik vind dat hier zwaar overdreven word.

Het is je goed recht om thuis te blijven of niet te rijden wanneer je niet wil maar mekker daar zo niet over.
Jullie zeggen zelf als het "niet goed" ligt dat de inrichter moet zwijgen ipv "foute"
info te geven.
Tot nu toe is er meer foute info gegeven door diegene die maar wat zitten te gissen of geen goesting hebben om te rijden.

Mvg,
0 x

Fr
Frank Janssen
the legend!

Berichtdoor Frank Janssen Di 17 Jul 2012, 21:51

das gesproken se jeroen , ik had het niet beter kunnen formuleren!
0 x

speaker Frankske
Gr
Grietje Van Gorp
125cc rookie

Berichtdoor Grietje Van Gorp Di 17 Jul 2012, 22:46

idd mooier kan het niet gezegd worden Jeroen !!!!! Das nu eens helemaal gelijk ik het wou zeggen se :-p
0 x

Da
Dave Dankers
125cc junior EK

Berichtdoor Dave Dankers Di 17 Jul 2012, 23:26

knappe bal jeroen, het is zoals ge zegt, ondanks de vele regen had het veel erger kunnen zijn maar de organisatoren probeerde toch elke keer een zo goed mogelijk parkoer voor te leggen!
ps. en er zijn toch nog geen mensen verdronken op de cross dit jaar denk!!
0 x

Kr
Kristof Thijs
125cc junior EK

Berichtdoor Kristof Thijs Wo 18 Jul 2012, 16:05

amai bruuke een goe moment?
0 x

Jeroen Thijs
125cc rookie