14 en 15 juli VLM te Retie
- Melvin Ramakers
- 125cc junior EK
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VBM
- Werner Castelyns
- the legend!
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: 14 en 15 juli VLM te Retie
Grietje Van Gorp schreef:Eigenlijk is zo een forum toch iets rotslecht, het word heel vaak gebruikt om inrichters en circuits af te kraken !
Heb het vandaag heel veel mensen horen zeggen, al die negativiteit die op het forum te lezen is maakt de cross kapot !
Des te méér dat je met mensen omgaat, des te méér dat je merkt dat sommige mensen bijzonder negatief ingesteld zijn.
Ik merk dat ook op "onze" oldtimerwedstrijden!
Op alles wat je onderneemt krijg je van sommigen negatief commentaar, alles wat je doet schijnt NOOIT goed te zijn.
Dit NIET GOED voor de gemeenschap in het algemeen, maar ook niet voor het individu persoonlijk!
Van zoiets wordt een mens ZIEK, letterlijk en figuurlijk...
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
-
Grietje Van GorpGr
- 125cc rookie
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
- Ik ben aangesloten bij..: VLM
das waar Werner, een goed voorbeeld , hoe ligt het er in Retie bij vraagt iemand op facebook, antwoord van iemand, ik DENK dat het er slijk gaat zijn na wat er is uitgevallen, de reacties die daar op volgen, ok ik weet genoeg , ik blijf thuis. Zet je hier foto's op het forum en er staat ene plas water op is dat voor een aantal al genoeg om niet meer af te komen, hun volste recht natuurlijk, maar het kost een inrichter tegenwoordig zoveel entrees , gewoon wat er op voorhand allemaal " gesuggereerd " wordt op een forum of op facebook, tis jammer, de cross is niet meer wat het geweest is 
0 x
-
Guy DickGu
- the legend!
Als je de andere kant van de medaille dan ook eens wil bekijken Grietje... Inrichters die opscheppen hoe goed het wel niet ligt en dat de sproeikar de zaterdag al klaar staat bij wijze van spreken terwijl het de zondagmorgen dan afgelast wordt
0 x
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
-
Guske DaneelsGu
- mx2 amateur champ
Ik ben zaterdag geweest voor de oldtymers(technische commisie)en heb geen enkel negatief woord gehoord over de staat van het parkoer.
Maarja vele jongens bij de oldtymers hebben de tijd meegemaakt van de jaren 60-70 en 80,als mijn toen een slijkcross meemaakte was het tot de zaal erin en sleuren en beuken en dan had men nog plezier,iedereen aan de start en we zien wel waar we uitkomen dat was onze mentaliteit.
Het zal altijd wel iets zijn bij een nat of droog parkoer of te veel zand of de putten te diep of te veel sporen.
Mensen neem het eens zoals het is en heb eens een beetje respect voor de inrichter,zonder hen is het gedaan met jullie geliefkoosde sport.
Maarja vele jongens bij de oldtymers hebben de tijd meegemaakt van de jaren 60-70 en 80,als mijn toen een slijkcross meemaakte was het tot de zaal erin en sleuren en beuken en dan had men nog plezier,iedereen aan de start en we zien wel waar we uitkomen dat was onze mentaliteit.
Het zal altijd wel iets zijn bij een nat of droog parkoer of te veel zand of de putten te diep of te veel sporen.
Mensen neem het eens zoals het is en heb eens een beetje respect voor de inrichter,zonder hen is het gedaan met jullie geliefkoosde sport.
0 x
-
Grietje Van GorpGr
- 125cc rookie
Guy, een inrichter heeft het recht op te scheppen over het parcours als het in orde is, maar een inrichter heeft geen afstandsbediening waarmee hij het weer kan regelen. Een omloop kan er nu eenmaal elke minuut van de dag anders uitzien, aan de hand van het weer ! Moest er iemand toch zo een afstandsbediening hebben, moogde het mij altijd eens lenen, volgens mij moet het eens gereset worden dan , het vergist zich van seizoen :-p
0 x
-
Verreyt MarioVe
- 125cc junior EK
ook nog eens ff reageren... Moet zien wat ik tegenwoordig ga zeggen eh want zondag zei er nog ene " Ik zou maar oppassen of er gaan er 2 u een pak slaag geven met al mene negatieve commentaar. Luistert eh ik heb er niks van gevoeld. ( zou wel eens willen weten wie dat zou doen?)
En wete wa.... het intresseert me gewoon weg niet wat de mensen over mij denken wat ze van men mening vinden.
Ik word liever gehaat door EERLIJK te zijn dan GELIEFD door schijnheilig te doen...
En dat kunnen er heel veeel... achterbaks in uw gezicht maar pas op als je je rug hebt gedraaid...
de mensen kunnen gewoon niet meer verdragen dat soms de waarheid word gezegd.
@ Grietje ... Denk jij nu echt dat het FORUM de cross kapot maakt...
Ik denk " ben er heel zeker van" dat dit niet het geval is.
Het is gewoon de moderne tijd. Er zijn genoeg mensen die in de tijd van tegenwoordig met de afbetalingen en dergelijke niet meer het geld hebben om te crossen + als je hoort wat een cross geven kost??? Er zijn organisators die liever geen cross geven dan het risico te lopen dat ze hun broek scheuren.
Wete wat ze in mijn ogen moeten doen.
Prijzengeld afschaffen ( het is toch onze hobby), piloten hun inkom terug geven en aan de organisators de helft vragen van wat ze nu vragen. Dan zullen de organisators wel terug in de rij staan om een cross te willen geven....
Als je zag hoeveel crossen dat er 10 jaar geleden op de kalender stonden en nu!!!!
En wete wa.... het intresseert me gewoon weg niet wat de mensen over mij denken wat ze van men mening vinden.
Ik word liever gehaat door EERLIJK te zijn dan GELIEFD door schijnheilig te doen...
En dat kunnen er heel veeel... achterbaks in uw gezicht maar pas op als je je rug hebt gedraaid...
@ Grietje ... Denk jij nu echt dat het FORUM de cross kapot maakt...
Ik denk " ben er heel zeker van" dat dit niet het geval is.
Het is gewoon de moderne tijd. Er zijn genoeg mensen die in de tijd van tegenwoordig met de afbetalingen en dergelijke niet meer het geld hebben om te crossen + als je hoort wat een cross geven kost??? Er zijn organisators die liever geen cross geven dan het risico te lopen dat ze hun broek scheuren.
Wete wat ze in mijn ogen moeten doen.
Prijzengeld afschaffen ( het is toch onze hobby), piloten hun inkom terug geven en aan de organisators de helft vragen van wat ze nu vragen. Dan zullen de organisators wel terug in de rij staan om een cross te willen geven....
Als je zag hoeveel crossen dat er 10 jaar geleden op de kalender stonden en nu!!!!
0 x
- Etienne Dierckx
- the legend!
de tijd is gewoon voorbij dat iedereen absoluut elke zondag wil crossen. Het kost stukken van mensen en velen hebben ook nog een leven buiten de cross.
Dus piloten gaan crossen overslaan. Als je al op voorhand weet dat je maandag voor een paar 100 euro kosten hebt door het slijk, dan is de keuze snel gemaakt.
Als ik het moest overdoen en alles uit eigen zak moest betalen ... ik had de afgelopen weken niet gecrosst. Dat is gewoon heel de week gaan werken om het er zondags in het slijk terug door te jagen.
En ik vrees ook dat de organisatoren ook in het verleden te veel gezegd hebben dat hun circuit er goed bijlag ... en wat dan uiteindelijk niet de waarheid bleek. Mensen zijn niet dom, als het al een hele week regent en ze voorspellen voor zondag ook nog eens regen. Dan kiezen velen voor gewoon thuis te blijven.
Dat heeft helemaal niks met een forum te maken.
Dus piloten gaan crossen overslaan. Als je al op voorhand weet dat je maandag voor een paar 100 euro kosten hebt door het slijk, dan is de keuze snel gemaakt.
Als ik het moest overdoen en alles uit eigen zak moest betalen ... ik had de afgelopen weken niet gecrosst. Dat is gewoon heel de week gaan werken om het er zondags in het slijk terug door te jagen.
En ik vrees ook dat de organisatoren ook in het verleden te veel gezegd hebben dat hun circuit er goed bijlag ... en wat dan uiteindelijk niet de waarheid bleek. Mensen zijn niet dom, als het al een hele week regent en ze voorspellen voor zondag ook nog eens regen. Dan kiezen velen voor gewoon thuis te blijven.
0 x
het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
-
Frank JanssenFr
- the legend!
- Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
en toch zijn er veel mensen die alweer naar het volgend weekend uitkijken!
0 x
speaker Frankske
- Ivan Carvers
- 125cc rookie
kijk, van die Frank word ik nu goed gezind, zie.
Nu ik niet meer aangesloten ben is er die "drive" ook niet meer om met hondenweer de tuffer van stal te halen, de meeste parcours zijn toch gesloten. Als je competitie rijdt is er toch meer neiging om wel te rijden.
Volgend jaar misschien terug aansluiten, speciaal om nog 'ns in de modder te ploeteren...
Nu ik niet meer aangesloten ben is er die "drive" ook niet meer om met hondenweer de tuffer van stal te halen, de meeste parcours zijn toch gesloten. Als je competitie rijdt is er toch meer neiging om wel te rijden.
Volgend jaar misschien terug aansluiten, speciaal om nog 'ns in de modder te ploeteren...
0 x
experience is directly proportional to the amount of equipment ruined
- Francois Rombouts
- mx2 wk rookie
- Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
ja over het weer kunt ge blijven sanderen ik ben al blij dat ik zondags mijn kot eens uit kan en onze piloot rijdt toch nu mag er ne sunami over komen dan zou die nog rijden en wij volgen hem dan maar he alhoewel we volgende week niet naar genk komen onze piloot gaat de zaterdag rijden omdat ie de zondag in verlof vertrekt dus zeg ik tot Baal-Tremelo
foto's (niet iedere foto is van goede kwaliteit sorry daarvoor) staan online
www.frpictures.be
foto's (niet iedere foto is van goede kwaliteit sorry daarvoor) staan online
www.frpictures.be
0 x
-
Steve Van AvondtSt
- ama sx 250 champ
-
Michael WillekensMi
- ama lites eastcoast champ
- Filip Hardis
- world THQ sx champ
- Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Verreyt Mario schreef:
Mario, amen to that! Rechtuit uw mening zeggen, da mag je ni doen he.... Dan zijde genne goeie zenne! Beter ne ja knikker die alles goed vind.....
Etienne Dierckx schreef:de tijd is gewoon voorbij dat iedereen absoluut elke zondag wil crossen. Het kost stukken van mensen en velen hebben ook nog een leven buiten de cross.
In het stuk van Etienne kan ik mij grotendeels vinden.
Ik zit er weinig me in dat het slijk is. Maar ik heb in Veerle int slijk liggen rondploeteren, en vorige week in Pulderbos idem! Tessenderlo was al ni veel beter.
Als ik me ni vergis waren het in Tessenderlo "perfecte omstandigheden" zoals hier door de organisator geschreven werd. Als je dan op zondag op een stuk rijd waar aan de linkse kant het slijk geschept is en dus het parkoer de helft zo smal wordt, dan vraag ik mij af hoe perfect die omstandigheden waren.... Maar soit. In Pulderbos is mijne moto mss wel 10X uit versnelling geschoten. Boite kapot en voor 950 euro stukken.... Ligt dat aan die slijkcrossen? Dat zeg ik niet, zal zeker ook slijtage geweest zijn, maar het slijk zal er toch ook geen goed aan gedaan hebben. Dat een organisator het weer niet kan sturen, dat weet ik. En dat het slijk is kan die man ook ni aan doen. Maar verkondig dan niet dat het er perfect bijligt. Zeg dan gewoon niks.
Zondag in Retie.... Ik had veel werk, heb aan vijf man gevraagd hoe het erbij lag in Retie. En als dan 3 van de 5 zeggen op zaterdagavond "dat het nog te doen was, maar dat bijkomende regen den doodsteek zou zijn voor parkoer, dan trek ik mijn conclusies! En zeker als ik op buienradar zie dat er voor zaterdagavond nog pak regen aankomt, en zondag ook, dan blijf ik thuis. Ik ben zondag gaan werken.
Maar hey, aan al die hier schreeuwen en roepen da het vroeger allemaal anders was en dat ze toen reden tot aan de zadel int slijk, als gij mij sponsert, en dan bedoel ik alle kosten, dan rij ik elke week, ook als ik tot mijne zadel int slijk zit!
De roepers gaan ongetwijfeld ni in de rij gaan staan.... Dus.... Ga ik rijden wanneer ik daar zin in heb!
0 x
hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!
Dixit Frankske de speaker! :D :D :D
-
Theunis SietseTh
- mx2 amateur champ
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
klage klage klage over vanalles en nog wa. en zeker degeen die elke week wachte op zaterdag en zondag. En as ze dan wa modder hebbe zen ze weer aant klage klage klage.
As ge wilt wete hoe het parkoer erbij ligt, pakt de auto,fiets,bus,trein,...en rijdt tot daar en dan ziet ge me u eige oge hoe het erbij ligt. en dan kunde nie mekkere op andere mense,supporters,organisators en liefhebbers die der in u oge verkeerde info opzette.
Zondag pilote gehoord die zeje : laat het ng ma wa regene. Doe nix liever dan in de slijk crosse. Das ieder zijn ding. en ieder zijn mening over een parkoer da al dan niet goed ligt. Petanque is ook een sport en kan bij elk weer (mits een overdekte baan) uitgeoefend worden. En dat zonder op een forum te kijke hoe een baan er zou bijligge.
As ge wilt wete hoe het parkoer erbij ligt, pakt de auto,fiets,bus,trein,...en rijdt tot daar en dan ziet ge me u eige oge hoe het erbij ligt. en dan kunde nie mekkere op andere mense,supporters,organisators en liefhebbers die der in u oge verkeerde info opzette.
Zondag pilote gehoord die zeje : laat het ng ma wa regene. Doe nix liever dan in de slijk crosse. Das ieder zijn ding. en ieder zijn mening over een parkoer da al dan niet goed ligt. Petanque is ook een sport en kan bij elk weer (mits een overdekte baan) uitgeoefend worden. En dat zonder op een forum te kijke hoe een baan er zou bijligge.
0 x
- Filip Hardis
- world THQ sx champ
bravo voor sietse..... 
Naar daar rijden om te gaan kijken.... Ja, maar durf het dan ni op forum zetten want dan breekt WO III bijna uit he. Of vraag het anders is aan Jurgen Bijnens, hoe dat gaat. Hij heeft daar ervaring mee, van toen zijne maat er een paar jaar geleden enkele fotos opzette, ook van in Tessenderlo trouwens....
Toen mocht hij het op de bus gaan uitleggen....
Naar daar rijden om te gaan kijken.... Ja, maar durf het dan ni op forum zetten want dan breekt WO III bijna uit he. Of vraag het anders is aan Jurgen Bijnens, hoe dat gaat. Hij heeft daar ervaring mee, van toen zijne maat er een paar jaar geleden enkele fotos opzette, ook van in Tessenderlo trouwens....
Toen mocht hij het op de bus gaan uitleggen....
0 x
hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!
-
Catteeuw GeertCa
- ama sx 250 champ
Het gene die vroeger beter was is dat ge met nen twee takt zeker zoveel kosten niet had in de modder , sproeier steken die veel te groot was , 1 liter goeie olie op 36 liter naft en een kousebroek van grootmoeder over de radiator kappen en we waren vertrokken.Wa kon mij da schelen dat mijnen uitlaat niet wit stond maar de olie er nog uitzeikte omdat hij veel te rijk stond.Als ge nu nen viertakt te lang laat draaien op rolantie kunt ge der al pattaten op koken, laat staan dat ge in den bagger hem moet open snokken.
0 x
Hoogmoed komt voor de val. Words by faceman 2011 !
-
Theunis SietseTh
- mx2 amateur champ
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Filip Hardis
- world THQ sx champ
Sietse, jij mag mij dus altijd sponseren he.....
No comment to that.
No comment to that.
0 x
-
Leon Van GestelLe
- mxdn winner
@ Filip: ik wil ook sponsoren. Ik heb hier nog altijd een donkerbruin T-shirt liggen. Helpt dat?
PS: en zitte gij altijd om half zes voor uwe pc of staat uw klok nie zjust.
PS: en zitte gij altijd om half zes voor uwe pc of staat uw klok nie zjust.
0 x