Voormalig motorcrosser schiet ex-vriendin en nieuw lief neer

alle dingen die nix te maken hebben met mx kan je hier kwijt
Gebruikersavatar
Peter Goolaerts
mx all time winner
Berichten: 1300
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:10
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Hulshout
Contact:

Voormalig motorcrosser schiet ex-vriendin en nieuw lief neer

Berichtdoor Peter Goolaerts Ma 22 Okt 2012, 18:53

Waarom moet er hier weer de term motorcrosser gebruikt worden, spijtig voor de zoon die wel echt goed aan het rijden is met het zijspan!!


http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20121022_00343358
0 x


Ex-Vintage MX Lover
Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: Voormalig motorcrosser schiet ex-vriendin en nieuw lief

Berichtdoor Frank Janssen Di 23 Okt 2012, 15:12

schandalige reporters ,sensatie zoekers , en altijd de sport in een slecht daglicht stellen.
vorig jaar nog bijgestaan tijdens de red de motorcross dag in genk, was zo trots op zijn zoon dat die in zijn voetsporen treedt, ben boy wss even de stoppen over geslaan zoals iedereen wel ns heeft , kga dit nu zeker niet goed praten , maar alles is weer eens zo uitvergroot , man man toch!
0 x


speaker Frankske
De
Dennis Dierckx
125cc rookie
Berichten: 144
Lid geworden op: Za 18 Jul 2009, 14:19
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: Voormalig motorcrosser schiet ex-vriendin en nieuw lief

Berichtdoor Dennis Dierckx Do 08 Nov 2012, 16:01

Ik vraag me dikwijls af moest het nu een voetballer of tenniser geweest zijn zouden ze dat dan ook schrijven?
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Voormalig motorcrosser schiet ex-vriendin en nieuw lief

Berichtdoor Guy Dick Zo 16 Jun 2013, 21:00

OOSTROZEBEKE/MEULEBEKE - Ex-motocrosser Ben Vanluchene heeft een gevangenisstraf van tien jaar gekregen voor de moordpoging op zijn ex en haar nieuwe vriend. De slachtoffers zijn opgelucht maar zijn advocate en familie tekenen beroep aan.
De rechters van de correctionele rechtbank in Kortrijk zijn niet mild geweest voor de bekende ex-motocrosser Ben Vanluchene (44) uit De Ginste, een deelgemeente van Oostrozebeke.

Vanluchene probeerde op zondagavond 21 oktober zijn ex-vriendin Evelien Dobbels (32) en haar nieuwe vriend Danny Neirynck (27) neer te schieten in café 't Fort in Meulebeke, een café dat eigendom is van Dobbels. Voor die feiten vliegt Vanluchene voor tien jaar de gevangenis in. Een te zware straf volgens de familie van Vanluchene, voldoende voor de slachtoffers en hun familie, zo klonk het gisteren na de uitspraak.

‘Mijn cliënten zijn zeer opgelucht’, zegt Walter Vansteenbrugghe, advocaat van de slachtoffers. ‘Ze leefden sinds het incident met een enorme schrik en zijn opgelucht nu ze weten dat hij voor tien jaar de gevangenis in moet.’

De tegenpartij denkt daar echter volledig anders over.

‘Dit heeft hij echt niet verdiend’, zegt de advocate van Vanluchene. ‘De familieleden van Ben zijn er het hart van in. Het voelt voor hen alsof ze afscheid moeten nemen van Ben.’

Ook Ben's advocate zelf vindt de strafmaat ongepast. ‘Enkele jaren geleden werd een grote hersentumor uit het hoofd van Vanluchene gehaald; Die man is dus helemaal niet gezond en ondervindt door die ziekte zware mentale gevolgen. Hij moet psychisch begeleid worden, een zware gevangenisstraf zal hem niet vooruit helpen.’

De advocate van Vanluchene tekende beroep aan tegen het vonnis. Het hoofdstuk is voor de slachtoffers en de familie van Vanluchene dus nog niet definitief afgesloten. De voorzitter van de rechtbank raadde Vanluchene alvast aan om van zijn tijd in de gevangenis gebruik te maken om na te denken over zijn daden.

Naast het uitzitten van zijn gevangenisstraf, moet Vanluchene ook heel wat schadevergoedingen betalen. Provisioneel berekend moet hij aan zijn ex-vriendin 5.500 euro betalen, aan Danny Neirynck 2.750 euro en aan Kimberly Dobbels, de zus van Eveline, 2.000 euro omdat hij haar wagen volledig vernielde. Een deskundige moet bepalen hoeveel de schade die de slachtoffers hebben geleden, precies bedraagt. Op 14 januari 2014 moeten alle partijen opnieuw naar de rechtbank komen om te horen hoeveel de precieze schadevergoeding zal bedragen.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Ku
Kurt Catelin
125cc junior EK
Berichten: 57
Lid geworden op: Ma 18 Mar 2013, 22:18
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: Voormalig motorcrosser schiet ex-vriendin en nieuw lief

Berichtdoor Kurt Catelin Zo 22 Sep 2013, 09:25

Gisteren kreeg ik het trieste nieuws dat Ben zich van het leven heeft beroofd.
0 x


'If you don't crash once in a while, you're not going fast enough' DMC
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Voormalig motorcrosser schiet ex-vriendin en nieuw lief

Berichtdoor Etienne Dierckx Ma 23 Sep 2013, 20:21

0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Ja
Jan Janssens
mx2 amateur champ
Berichten: 154
Lid geworden op: Do 20 Jan 2011, 17:16
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Voormalig motorcrosser schiet ex-vriendin en nieuw lief

Berichtdoor Jan Janssens Di 24 Sep 2013, 10:58

dat was het dan ..iemand die van 1980 het mooie weer maakte op de omplopen
een heel verdiestelijk parcours heeft doorlopen , vele sponsors naar de mclb heeft getrokken , maar 1 misstap heeft begaan , krijgt een vermelding in het non-mx gedeelte van het forum . zelfs op mxworld geen vermelding van het overlijden .

heel triestig .
0 x


Ku
Kurt Catelin
125cc junior EK
Berichten: 57
Lid geworden op: Ma 18 Mar 2013, 22:18
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: Voormalig motorcrosser schiet ex-vriendin en nieuw lief

Berichtdoor Kurt Catelin Di 24 Sep 2013, 12:40

Voor wie Ben een laatste groet wil betuigen, de begrafenis vindt plaats komende zaterdag (de 28ste dus) in de Ginstekerk te Oostrozebeke om 10h30.
0 x


'If you don't crash once in a while, you're not going fast enough' DMC

Terug naar “non mx talk”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

Aanmelden · Registreer