Waarom Altijd Stijf Na een dagje Crossen ?

schrijf hier alles wat met motocross te maken heeft, en niet in een ander forum past.
Gebruikersavatar
Marvin Maes
european champ mx2
Berichten: 213
Lid geworden op: Zo 24 Jul 2011, 17:18
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Locatie: Leopoldsburg

Waarom Altijd Stijf Na een dagje Crossen ?

Berichtdoor Marvin Maes Zo 24 Jul 2011, 18:29

heej ik ben gisteren gaan Crossen in Olmen
en ik ben nu echt stijf in de bene en armen en men poep !
hoe komt dit ? en wa doe ik er tegen ?

is echt wel vervelent :cry:

Grtzzz
0 x


Gebruikersavatar
Frederik Van Eeckhoven
mx all time winner
Berichten: 1490
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:59
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Waarom Altijd Stijf Na een dagje Crossen ?

Berichtdoor Frederik Van Eeckhoven Zo 24 Jul 2011, 18:53

Na je training of wedstrijd kan het nooit geen kwaad om je los te fietsen of te lopen.
Ook misschien iets minder crossen op één dag en dit rustig opbouwen naar telkens langere reeksjes en meer reeksjes.
Je tussen die reeksen ook warm houden. Niet plots je spieren laten afkoelen, dan kan het zelfs zijn dat je tussen die reeksen al iets van stijfheid voelt.

En je lichaam gewoon meer trainen kan ook helpen, dmv gewichjes en fietsen.
0 x


"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
Gebruikersavatar
Matthias Vermeersch
world THQ sx champ
Berichten: 1524
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:49
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Locatie: West vlaanderen
Contact:

Re: Waarom Altijd Stijf Na een dagje Crossen ?

Berichtdoor Matthias Vermeersch Zo 24 Jul 2011, 19:32

naarmate je meer gaat rijden gaat dat wel beteren. Ik had er vorig jaar geen last van, enkel na een zware val ofzo. Maar nu heb ik bijna 6 maand niet gereden door polsbreuk en iedere keer dat ik gereden heb ben ik ook 2-3 dagen stijf. Mn rug, bovenbenen, schouders,..

En idd eens wat fietsen of lopen kan geen kwaad na het crossen maar zelf doe ik het ook niet :)
0 x


MCLB - Juniors MX1/3 - Yamaha YZ250 - #26
Da
Davey Van Rode
ama lites national champ
Berichten: 505
Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 14:39
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Waarom Altijd Stijf Na een dagje Crossen ?

Berichtdoor Davey Van Rode Zo 24 Jul 2011, 20:06

Uitlopen en vooral stretchen.

En opwarmen en stretchen voor ge ga rijden altijd! toujours! always!
0 x


Gebruikersavatar
Frederik Van Eeckhoven
mx all time winner
Berichten: 1490
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:59
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Waarom Altijd Stijf Na een dagje Crossen ?

Berichtdoor Frederik Van Eeckhoven Zo 24 Jul 2011, 20:20

Idd op voorhand stretchen is voor 100% aan te raden. Wel na een opwarming natuurlijk.

Achteraf ... minder aan te raden. Allé ik zou het toch niet aanraden.
Ik had vroeger een trainer en die zei dat na een zware inspanning stretchen wel eens gevaarlijk kan zijn. Omdat je spieren dan moe zijn kunnen er kleine scheurtjes in komen. Niet meteen scheurtjes die je voelt, maar het kan schaden.
Of het waar is weet ik niet, kben geen dokter. Maar ik volgde zijn raad wel op. En met op voorhand stretchen en uitlopen was ik niet stijf ;).
0 x


"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
Gebruikersavatar
Marvin Maes
european champ mx2
Berichten: 213
Lid geworden op: Zo 24 Jul 2011, 17:18
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Locatie: Leopoldsburg

Re: Waarom Altijd Stijf Na een dagje Crossen ?

Berichtdoor Marvin Maes Zo 24 Jul 2011, 20:24

jhaa denk dak gwn teveel heb gereden op de moto ,
ik heb gereden tot ik er bij neer viel :oops:
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Waarom Altijd Stijf Na een dagje Crossen ?

Berichtdoor Werner Castelyns Zo 24 Jul 2011, 20:48

Tot ge er bij neerviel???

Hopelijk was aan uwe moto niet te veel aan na dat vallen... :lol: :lol: :lol:
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Gebruikersavatar
Marvin Maes
european champ mx2
Berichten: 213
Lid geworden op: Zo 24 Jul 2011, 17:18
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Locatie: Leopoldsburg

Re: Waarom Altijd Stijf Na een dagje Crossen ?

Berichtdoor Marvin Maes Zo 24 Jul 2011, 20:50

hehe neej nie zo bedoelt :p tot ik niemeer kan :P
als ik moe begin te worden maak ik wat foutjes zo bedoel ik :p en dan stop ik eve :p
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Waarom Altijd Stijf Na een dagje Crossen ?

Berichtdoor Werner Castelyns Ma 25 Jul 2011, 07:50

Marvin, na een tijdje blijft die stijvigheid wel achterwege hoor. ;)

Dat stijve gevoel dat je krijgt zijn melkzuren die zich ophopen in uw spieren, zo is me toch altijd vertelt, en dat krijgt pas zijn hoogtepunt twee of drie dagen na de training.
Nadien bouwt het snel terug af.
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Da
Davey Van Rode
ama lites national champ
Berichten: 505
Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 14:39
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Waarom Altijd Stijf Na een dagje Crossen ?

Berichtdoor Davey Van Rode Ma 25 Jul 2011, 10:02

Frederik Van Eeckhoven schreef:Idd op voorhand stretchen is voor 100% aan te raden. Wel na een opwarming natuurlijk.

Achteraf ... minder aan te raden. Allé ik zou het toch niet aanraden.
Ik had vroeger een trainer en die zei dat na een zware inspanning stretchen wel eens gevaarlijk kan zijn. Omdat je spieren dan moe zijn kunnen er kleine scheurtjes in komen. Niet meteen scheurtjes die je voelt, maar het kan schaden.
Of het waar is weet ik niet, kben geen dokter. Maar ik volgde zijn raad wel op. En met op voorhand stretchen en uitlopen was ik niet stijf ;).



Ge kunt op 2 maniere stretchen. De benaaming van de 2 manieren ontgaat me nu ff maar de stretching na u inspanning is minder intensief dan die voor u inspanning. Das meer losmaken van de opgespannen spieren.
0 x


Gebruikersavatar
Kevin Thans
125cc rookie
Berichten: 133
Lid geworden op: Vr 13 Aug 2010, 22:09
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM
Locatie: heusden-zolder
Contact:

Re: Waarom Altijd Stijf Na een dagje Crossen ?

Berichtdoor Kevin Thans Ma 25 Jul 2011, 15:52

idd stretchen,
ik heb dit altijd als ik een heel tijdje niet gereden heb vanwegen een blessure ofzo, met veel rijden raak je dat gewend en is dit geen probleem meer !
0 x


Gebruikersavatar
Jeroen Van Wassehove
mx2 wk champ
Berichten: 658
Lid geworden op: Di 22 Dec 2009, 22:50
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Waarom Altijd Stijf Na een dagje Crossen ?

Berichtdoor Jeroen Van Wassehove Ma 25 Jul 2011, 16:35

Morgen wordt het nog erger ^_^
0 x


Gebruikersavatar
Marvin Maes
european champ mx2
Berichten: 213
Lid geworden op: Zo 24 Jul 2011, 17:18
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Locatie: Leopoldsburg

Re: Waarom Altijd Stijf Na een dagje Crossen ?

Berichtdoor Marvin Maes Ma 25 Jul 2011, 17:25

Jeroen Van Wassehove schreef:Morgen wordt het nog erger ^_^

jhaa haha ik zen zo stijf als een haak xD
0 x


Sc
Schroyen Pierre
ama lites national champ
Berichten: 472
Lid geworden op: Ma 21 Sep 2009, 22:03
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Waarom Altijd Stijf Na een dagje Crossen ?

Berichtdoor Schroyen Pierre Ma 25 Jul 2011, 21:18

Davey Van Rode schreef:
Frederik Van Eeckhoven schreef:Idd op voorhand stretchen is voor 100% aan te raden. Wel na een opwarming natuurlijk.

Achteraf ... minder aan te raden. Allé ik zou het toch niet aanraden.
Ik had vroeger een trainer en die zei dat na een zware inspanning stretchen wel eens gevaarlijk kan zijn. Omdat je spieren dan moe zijn kunnen er kleine scheurtjes in komen. Niet meteen scheurtjes die je voelt, maar het kan schaden.
Of het waar is weet ik niet, kben geen dokter. Maar ik volgde zijn raad wel op. En met op voorhand stretchen en uitlopen was ik niet stijf ;).



Ge kunt op 2 maniere stretchen. De benaaming van de 2 manieren ontgaat me nu ff maar de stretching na u inspanning is minder intensief dan die voor u inspanning. Das meer losmaken van de opgespannen spieren.

Statisch of dynamisch strechten
0 x


Da
Davey Van Rode
ama lites national champ
Berichten: 505
Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 14:39
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Waarom Altijd Stijf Na een dagje Crossen ?

Berichtdoor Davey Van Rode Ma 25 Jul 2011, 22:44

Schroyen Pierre schreef:
Davey Van Rode schreef:
Frederik Van Eeckhoven schreef:Idd op voorhand stretchen is voor 100% aan te raden. Wel na een opwarming natuurlijk.

Achteraf ... minder aan te raden. Allé ik zou het toch niet aanraden.
Ik had vroeger een trainer en die zei dat na een zware inspanning stretchen wel eens gevaarlijk kan zijn. Omdat je spieren dan moe zijn kunnen er kleine scheurtjes in komen. Niet meteen scheurtjes die je voelt, maar het kan schaden.
Of het waar is weet ik niet, kben geen dokter. Maar ik volgde zijn raad wel op. En met op voorhand stretchen en uitlopen was ik niet stijf ;).



Ge kunt op 2 maniere stretchen. De benaaming van de 2 manieren ontgaat me nu ff maar de stretching na u inspanning is minder intensief dan die voor u inspanning. Das meer losmaken van de opgespannen spieren.

Statisch of dynamisch strechten


Met mijn examen wist ik da nog ze -)
0 x


Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: Waarom Altijd Stijf Na een dagje Crossen ?

Berichtdoor Frank Janssen Do 28 Jul 2011, 20:19

na mijn wedstrijd was ik 4 dagen stijf , ze hebben me opt werk van de heftruck moeten halen , anders had ik er nu nog op gezeten
0 x


speaker Frankske
Gebruikersavatar
Remi Spileers
125cc junior EK
Berichten: 84
Lid geworden op: Do 19 Aug 2010, 00:24
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Locatie: zwalm

Re: Waarom Altijd Stijf Na een dagje Crossen ?

Berichtdoor Remi Spileers Do 04 Aug 2011, 11:31

trainen trainen en nog is trianen.
Als ge om de 3 dagen op de moto zit zal da wel schelen...
0 x


Gebruikersavatar
Mario Van Den Broeck
mx3 wk champ
Berichten: 595
Lid geworden op: Di 25 Mei 2010, 20:52
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: Waarom Altijd Stijf Na een dagje Crossen ?

Berichtdoor Mario Van Den Broeck Do 04 Aug 2011, 13:58

dat kan geen enkele werkende mens he :p om de 3 dagen. da gevoel is weg na een paar weekends cross , enkel als ge eens valt kunt ge dan nog serieus spierpijn hebben :D
0 x


MCLB nieuwelingen mx1/3A suzuki rm250 #1
Gebruikersavatar
Remi Spileers
125cc junior EK
Berichten: 84
Lid geworden op: Do 19 Aug 2010, 00:24
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Locatie: zwalm

Re: Waarom Altijd Stijf Na een dagje Crossen ?

Berichtdoor Remi Spileers Zo 04 Sep 2011, 12:45

Mario Van Den Broeck schreef:dat kan geen enkele werkende mens he :p om de 3 dagen. da gevoel is weg na een paar weekends cross , enkel als ge eens valt kunt ge dan nog serieus spierpijn hebben :D

Met enkel de zondag is op da motoke te kruipen komt da ni goed...
En ja dan loopt ge wa dagen stijf... Er zijn er die zeggen ik rij enkel de zondag, tot ge ze tegenkomt op training.
0 x


Gebruikersavatar
Mario Van Den Broeck
mx3 wk champ
Berichten: 595
Lid geworden op: Di 25 Mei 2010, 20:52
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: Waarom Altijd Stijf Na een dagje Crossen ?

Berichtdoor Mario Van Den Broeck Zo 04 Sep 2011, 18:56

ik word ni stijf na de cross , soms als ik ben gevallen , rij ook normaal 1x per week
in begin had ik da wel

maar ik doe ook wel 4x per week fitness
0 x


MCLB nieuwelingen mx1/3A suzuki rm250 #1

Terug naar “mx algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden · Registreer