even in het kort. Ik ben op 22jarige leeftijd en student zijnde in het bezit van 2 motoren.
een YZ250 uit 1987 en een KTM 540sxc enduro uit 2000.
ik ben een 10tal keren recreatief gaan rijden in Genk, Lommel en Helecine. Het crossen is mij ondanks het uitputtende karakter goed bevallen maar mijn materiaal bleek niet geschikt om mee te rijden met de middenmaat. Ik heb de knoop doorgehakt en besloten om mijn huidige motoren tekoop aan te bieden en een "vrij recente" full cross machine aan te schaffen van de opbrengst.
Wat moet het nu wel zijn? goeie vraag.. zelf heb ik er niet echt verstand van.
Ik ben 1.89m lang en weeg in het crossoutfit een 80 kilo.
Wat "the bottomline" van mijn verhaal eigelijk is gaat als volgt: Ik rijd uitsluitend recreatief, als ik genoeg centjes in mijn broekzak vind zal ik eens gaan rijden. niet vaker als 1a2x per maand. veel geld om aan dure revisie of onderhoud te spenderen heb ik niet. uit de opbrengst van bovenstaande motoren plus eventueel een bijdrage afkomstig uit de opbrengst van de afwas heb ik een budget van 2 tot 3 duizend euro. ook wil ik niet zoals uit ervaring blijkt de elende van een ander kopen, dus enkel een motor van 2006 of jonger is interessant.
Welke motor is voor mij geschikt? moet het 2takt zijn, 4 takt, hoeveel uren kunnen ze lopen alvorens revisie behoeft etcetra..
zelf leek mij een Kawasaki KX 250 uit 07/08 wel interessant vanwege de relatief simpele 2takt techniek.(het onderhoud is goedkoper dan een 4 takt en er is mij verteld dat 2takt en 4takt na ongeveer evenveel uit toch revisie behoeven, of het waar is weet ik allemaal niet)
graag had ik serieuze en opjectieve reacties gehad, geen pubers die schreeuwen dat alleen yamaha the best is, allez jullie zullen vast begrijpen wat ik bedoel
dank bij voorbaat,
Victor