Lichtpuntje nieuwe parcours
-
Dirk Van De PerreDi
- mx2 amateur champ
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Lichtpuntje nieuwe parcours
In limburg is er eindelijk toch een lichtpuntje ivm met de circuits. Gedeputeerde voor Sport Walter Cremers gaat een voorstel doen aan minister Muyters voor toch nog 3 crossen te mogen geven in Neeroeteren en dat in Kaulille een circuit komt voor vrijetijds rijders. Het is nog wel maar een voorstel maar hopelijk komt er toch wat van.
http://www.hbvl.be/limburg/toch-weer-cr ... lle-2.aspx
http://www.hbvl.be/limburg/toch-weer-cr ... lle-2.aspx
0 x
-
Kevin MoonenKe
- ama lites national champ
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Re: Lichtpuntje nieuwe parcours
U bent mij voor
Wilde het hier net komen melden.
Neen, 't gaat de laatste tijd weer terug de goede kant uit.
Wilde het hier net komen melden.
Neen, 't gaat de laatste tijd weer terug de goede kant uit.
0 x
-
Dirk Van De PerreDi
- mx2 amateur champ
had het gisterenavond al gehoord op Q music toen men de krantenkoppen voorlas van vandaag
0 x
-
Veronique SmetsVe
- mx2 amateur champ
- Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
staat een stuk in de gazet van Limburg vandaag over een nieuw parcours in Kaulille ..........................
dus wie weet binnen kort kunnen we daar een gaan trainen
dus wie weet binnen kort kunnen we daar een gaan trainen
0 x
-
Danny SchuttersDa
- 125cc junior EK
inderdaad voorlopig positief nieuws voor de motorsport dat de dossiers terug opgevist zijn .
Tja , maar er zijn er toch enkelen die denken dat ze om 7u of om 22 u al/nog kunnen crossen
. En wat bereiken ze ermee ?
Tja , maar er zijn er toch enkelen die denken dat ze om 7u of om 22 u al/nog kunnen crossen
0 x
- Frederik Van Eeckhoven
- mx all time winner
Wie opent er een rekening nummer om Kevin Moonen een crossmotor te kunnen kopen?
En nog een rekening nummer om baseball bats te kopen om enkele ex-wereldkampioenen op hun hoofd te slaan en te laten beseffen dat ze eigenlijk nja ... niets hebben gedaan?
En nog een rekening nummer om baseball bats te kopen om enkele ex-wereldkampioenen op hun hoofd te slaan en te laten beseffen dat ze eigenlijk nja ... niets hebben gedaan?
0 x
"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
-
Guy DickGu
- the legend!
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ben ik al een tijdje mee bezig Matthias
Ik heb alle offertes binnen en Rabobank.be is volledig gratis dus daar heb ik een nummer aangevraagd, mijn papieren zijn nu opgestuurd.
Ik heb daar al een rekening en er moesten nog een paar dingen uitgeklaard worden (ik ben zelfstandig en als daar geld op komt zou BTW en belastingen dat als verdoken inkomsten kunnen beschouwen!)
Ik heb alle offertes binnen en Rabobank.be is volledig gratis dus daar heb ik een nummer aangevraagd, mijn papieren zijn nu opgestuurd.
Ik heb daar al een rekening en er moesten nog een paar dingen uitgeklaard worden (ik ben zelfstandig en als daar geld op komt zou BTW en belastingen dat als verdoken inkomsten kunnen beschouwen!)
0 x
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
-
Stef VanhaerenSt
- 80cc pilot
waarschijnlijk op het oude parkour van kaulille e, was tot 4 jaar terug nog (open) voor te crossen . doet me weer denken aan flemalle :'(
0 x
-
Haex PatrickHa
- mx2 amateur champ
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
alleen weer straf dat de bevoegde minister geen commentaar wou geven op dit voorstel:?: 
0 x
thunder 1, member of rolly's kliekske
- Ronny Neelen
- mx2 wk champ
-
Kevin MoonenKe
-
Schroyen PierreSc
Frederik,als je niets beter weet over de ex-wereldkampioen zou je beter zwijgen,maar neem vanmij aan dat deze mensen HEEL HARD ACHTER DE SCHERMEN WERKEN
0 x
-
Guy DickGu
- the legend!
Kan zijn Pierre, maar Smets was ook druk bezig achter de schermen met de werkgroep en er is nooit iets tevoorschijn gekomen want minister Anciaux was ondertussen verdwenen...
Nu is er WEL een zichtbaar resultaat, er zijn een paar honderdduizend euro subsidie voor een evenement waar ze zelf bij betrokken zijn. Daar zat de gemiddelde motorsporter op te wachten...
Nu is er WEL een zichtbaar resultaat, er zijn een paar honderdduizend euro subsidie voor een evenement waar ze zelf bij betrokken zijn. Daar zat de gemiddelde motorsporter op te wachten...
0 x
-
Schroyen PierreSc
Guy,het is niet omdat ex-mimister Anciaux verdwenen is,dat de werkgroep niets meer doet,geloof maar zeker dat er nog hard gewerkt wordt voor mx
0 x
-
Guy DickGu
- the legend!
Het lijkt wel de maffia, die zaten ook ergens in een kelder vol sigarettenrook te vergaderen en niemand mocht het weten...
Of is een oefenterrein vergelijkbaar met de kernwapens op Kleine Brogel en horen we binnen 5 jaar via uitgelekte dokumenten op Wikileaks dat er al jaren 5 lagen per provincie en dat ze ze maar gesloten hebben omdat er toch geen kat kwam trainen?
Of is een oefenterrein vergelijkbaar met de kernwapens op Kleine Brogel en horen we binnen 5 jaar via uitgelekte dokumenten op Wikileaks dat er al jaren 5 lagen per provincie en dat ze ze maar gesloten hebben omdat er toch geen kat kwam trainen?
0 x
- Matthias Van Eeckhoven
- ama mister 875cc
Er word al jaren gelobbyd. Met weinig tot geen resultaat de woorden die men broer koos waren misschien iets verkeerd het zou misschien beter "niets hebben verwezenlijkt" moeten geweest zijn... Aluwel ik ga nu Dick even Quoten omdat ik het zelf niet gezegd wil hebben...
Ook zijn het deze mensen die niet zo heel lang geleden een redelijk grote petitie tegen hielden omdat deze het lobbywerk in gevaar kon brengen en het mogelijke resultaat er van... De motorcrossers en de mensen achter de petitie slikten dit als lekkere warme pap maar als het resultaat dan uitblijft word er gemord en vragen ze zich af waarom die petitie echt moest wegblijven...
Nu houd een jong gemotiveerd persoon als Kevin Moonen zich er met bezig en zie je bijna van de eerste maand dat er schot in de zaak komt (ook vanwege z'n goede communicatie naar de MX Wereld die hij voort) de mensen die jaren de ex-wereldkampioenen hebben gesteund stellen hun nu grote vragen bij hun lobbywerk. De man die er nu achterstaat is dan nog niet eens motorcrosser, heeft nooit de faam en de return gehad die de wereldkampioenen in kwestie hebben gehad en heeft eigenlijk niet eens baat bij meer oefenterreinen want ik denk dat hij net zoals ik enkel naar motorcross wedstrijden zal gaan kijken en die gaan meer en meer door op parcours die voor één dag worden aangelegd (Kester, Tongeren Berg, Keiheuvel Balen, ...) maar ach laten we hopen dat gebundelde krachten gewoon het motorcross vooruit kunnen helpen.
Guy Dick schreef:Kan zijn Pierre, maar Smets was ook druk bezig achter de schermen met de werkgroep en er is nooit iets tevoorschijn gekomen want minister Anciaux was ondertussen verdwenen...
Ook zijn het deze mensen die niet zo heel lang geleden een redelijk grote petitie tegen hielden omdat deze het lobbywerk in gevaar kon brengen en het mogelijke resultaat er van... De motorcrossers en de mensen achter de petitie slikten dit als lekkere warme pap maar als het resultaat dan uitblijft word er gemord en vragen ze zich af waarom die petitie echt moest wegblijven...
Nu houd een jong gemotiveerd persoon als Kevin Moonen zich er met bezig en zie je bijna van de eerste maand dat er schot in de zaak komt (ook vanwege z'n goede communicatie naar de MX Wereld die hij voort) de mensen die jaren de ex-wereldkampioenen hebben gesteund stellen hun nu grote vragen bij hun lobbywerk. De man die er nu achterstaat is dan nog niet eens motorcrosser, heeft nooit de faam en de return gehad die de wereldkampioenen in kwestie hebben gehad en heeft eigenlijk niet eens baat bij meer oefenterreinen want ik denk dat hij net zoals ik enkel naar motorcross wedstrijden zal gaan kijken en die gaan meer en meer door op parcours die voor één dag worden aangelegd (Kester, Tongeren Berg, Keiheuvel Balen, ...) maar ach laten we hopen dat gebundelde krachten gewoon het motorcross vooruit kunnen helpen.
0 x
- Frederik Van Eeckhoven
- mx all time winner
Schroyen Pierre schreef:Frederik,als je niets beter weet over de ex-wereldkampioen zou je beter zwijgen,maar neem vanmij aan dat deze mensen HEEL HARD ACHTER DE SCHERMEN WERKEN
Moest ik even hard achter de schermen werken als hun en de zelfde resultaten geven op m'n stageplaats dan vrees ik dat ik m'n 6e jaar nog eens zou mogen over doen ...
Voor mij is er maar 1held in het Belgische motorcross en dat is de persoon die moeite doet om het levend te houden EN RESULTATEN BOEKT, en iedereen hier weet over wie ik spreek
Want al sta je in de boeken met 20 wereldtitels, als een land geen circuits niet meer heeft is dat het laatste waar ik naar ga kijken hoor... En dan ga ik al zeker niet meer kijken wie waar gaan eten is met ne sjikke kravat rond zijne nek met ons belastingsgeld en de daarbijhorende "goede" beloftes!!!
0 x
"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
-
Dimitri LamoteDi
- world THQ sx champ
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)
Ik moet je jammergenoeg gelijk geven Guy,dat druk achter de schermen werken hoor ik al van 1998 maar je hoort of je ziet er nooit niets van,en sedert die laatste betoging zijn er precies een paar kopstukken die iets zouden kunnen veranderen op een wettelijke manier omgekocht via hun eigen event MXDN
0 x
- Werner Castelyns
- the legend!
Ik volg dat hier nu al een tijdje en kom tot deze bescheiden conclusie: Moeten de ex-wereldkampioenen ervoor zorgen dat wij kunnen rijden?
Volgens mij van niet...
Evenals de vele piloten...
En als het er op aan komt, zelfs Kevin niet!! (wat niet wil zeggen dat ik zijn werk niet apprecieër!!)
Waar zitten de verschillende federatie's??
Waar zitten de importeurs??
Waar zit "onze" minister van sport??
Waar zitten de provincie's??
Wij mogen staan lawaai maken zoveel we willen, daar raak je nergens mee vrees ik...
Of zoals Guy schreef in de MC Lille topic: 11000 handtekeningen van crossers wegen niet op tegen de paar honderd handtekeningen van de omwonenden die VOOR het behoud van de omloop zijn!
Volgens mij van niet...
Evenals de vele piloten...
En als het er op aan komt, zelfs Kevin niet!! (wat niet wil zeggen dat ik zijn werk niet apprecieër!!)
Waar zitten de verschillende federatie's??
Waar zitten de importeurs??
Waar zit "onze" minister van sport??
Waar zitten de provincie's??
Wij mogen staan lawaai maken zoveel we willen, daar raak je nergens mee vrees ik...
Of zoals Guy schreef in de MC Lille topic: 11000 handtekeningen van crossers wegen niet op tegen de paar honderd handtekeningen van de omwonenden die VOOR het behoud van de omloop zijn!
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
-
Marcel DirksMa
- mxdn winner
- Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Werner,de piloten wel volgens mij hoor. Iedereen zou toch moeten opkomen voor zijn eigen sport.
Ik weet dat de importeur van de oranje motoren zelf meeliep in Brussel, er zullen nog wel importeurs zijn geweest maar je hebt gelijk, ook zij zouden wat meer naar het voorplan mogen treden.
Ik weet dat de importeur van de oranje motoren zelf meeliep in Brussel, er zullen nog wel importeurs zijn geweest maar je hebt gelijk, ook zij zouden wat meer naar het voorplan mogen treden.
0 x