Pagina 1 van 1
tips voor zijspan beginneling
Geplaatst: Ma 07 Feb 2011, 16:33
door Jonathan Claeys
hey we hebben zopas een zijspan gekocht,kan er iemand ons wat tips geven want na 100 meter lagen we al omver we hebben nogtans al meer dan 10jaar ervaring solo wie kan er ons wat gouden raad geven of wie weet er een plek waar we eventueel eens kunnen oefenen?
groeten jonathan
Re: tips voor zijspan beginneling
Geplaatst: Ma 07 Feb 2011, 18:42
door Werner Castelyns
Ge moet altijd naar de binnenkant van den bocht gaan hangen...

Re: tips voor zijspan beginneling
Geplaatst: Ma 07 Feb 2011, 19:20
door Jonathan Claeys
Werner Castelyns schreef:Ge moet altijd naar de binnenkant van den bocht gaan hangen...

dat heb ik gistern ondervonden als we op ons zij lagen

Re: tips voor zijspan beginneling
Geplaatst: Ma 07 Feb 2011, 20:11
door Werner Castelyns
Jullie zullen, spijtig genoeg, moeten leren met vallen en opstaan.
Als je nog nooit met een zijspan gereden hebt kan je het best ergens in het najaar een verlaten akker opzoeken en daar de basisbeginselen leren voordat je op een crossparkoer gaat rijden.
Zijspancross heeft in de verste verte niets met solomotorcoss te maken.
Succes!
Re: tips voor zijspan beginneling
Geplaatst: Ma 07 Feb 2011, 21:04
door Kristof Santermans
GAAAAS !
Komt altijd goed, bijna.
Re: tips voor zijspan beginneling
Geplaatst: Ma 07 Feb 2011, 21:46
door Freddy Van Mol
wij zijn ook zo in eenkeer met de zijspan beginnen rijen
ook altijd solo gereden
in het begin is het heel moeilijk
ma blijven volhouden
en zoeken hoe en waar je moet gaan staan in het bakje
en elkaar vertrouwen
grtz freddy
Re: tips voor zijspan beginneling
Geplaatst: Di 08 Feb 2011, 11:41
door John Van Den Eede
Kom gewoon eens naar een zijspan opstapdag zoals er in het najaar vele zijn.
Daar kan je met je eigen of ander zijspan enkele rondjes rijden, al dan niet met een top GP piloot of bakkenist naast u.
J.
Re: tips voor zijspan beginneling
Geplaatst: Di 08 Feb 2011, 17:12
door Freddy Van Mol
waar gaan julle rijen
laat eens iets weten
dan komen we mss eens af
en kunnen we mss een paar tips geven
Re: tips voor zijspan beginneling
Geplaatst: Di 08 Feb 2011, 18:23
door Veronique Smets
hee Freddy geef ze maar even wat tips, ik heb er nog mooie foto's bij van jullie op het honda park ook met de wielen omhoog en bij een van jullie met 2 heel het spel op zijn nek,
gevaarlijk speel goed, zo een zij span denk eerst even goed oefen voor je op de een drukke baan gaat rijden
Re: tips voor zijspan beginneling
Geplaatst: Di 08 Feb 2011, 19:05
door Jonathan Claeys
Freddy Van Mol schreef:waar gaan julle rijen
laat eens iets weten
dan komen we mss eens af
en kunnen we mss een paar tips geven
waar rijden jullie meestal?op een crossplein van den eerste keer zal wat gevaarlijk worden zeker,zeker als er solorijders bij zijn,een paar tips zou heel welkom zijn.
hoe hebben jullie da voor de eerste keer getest op circuit ook?
Re: tips voor zijspan beginneling
Geplaatst: Di 08 Feb 2011, 19:07
door Jonathan Claeys
John Van Den Eede schreef:Kom gewoon eens naar een zijspan opstapdag zoals er in het najaar vele zijn.
Daar kan je met je eigen of ander zijspan enkele rondjes rijden, al dan niet met een top GP piloot of bakkenist naast u.
J.
ja graag,weet je soms een datum wanneer dat het eens is?
Re: tips voor zijspan beginneling
Geplaatst: Di 08 Feb 2011, 20:00
door Freddy Van Mol
he veronique
da klopt da we er een paar keer zijn afgegaan
ma denk da iedereen als eens valt
en wij zijn ook van nul begonnen met de zijspan
zonder een woordje uitleg
ma de aanhouder wint he
want wij rijen nog steeds met de zijspan
ma jij mag het me altijd eens komen voordoen hoe het moet
zeg ook eens van wanneer die foto s zijn
zijn al een paar jaar geleden getrokken
zeg nie da ik er veel van ken
ma alle beetjes helpen
en wij zijn onmidelijk in olmen vertrokken
Re: tips voor zijspan beginneling
Geplaatst: Wo 09 Feb 2011, 19:20
door Frank Janssen
kan ervan meespreken dat het moeilijk is , ik ben in lille begonnen drie ronden en pijp was volledig uit , (als het al drie ronden waren) denk dat de bakkenist eerst eens met een heel ervaren (lees 15jaar)zijspanpiloot de baan op gaat en dat de rijder in kwestie daarna op het gemak eens rondtoert , het kost moeite maar de aanhouder wint!
Re: tips voor zijspan beginneling
Geplaatst: Vr 18 Feb 2011, 05:19
door Jonathan Claeys
woensdag een paar rondjes gereden op een crossterein en ik moet zeggen dat het heel goed ging, juist springen zat er nog niet in
bedankt gasten voor jullie reactie allemaal!!!!
Re: tips voor zijspan beginneling
Geplaatst: Vr 18 Feb 2011, 09:02
door Wouter Moeraert
@ jonathan : was dat jij in adegem misschien met die zijspan?
Re: tips voor zijspan beginneling
Geplaatst: Vr 18 Feb 2011, 19:35
door Jonathan Claeys
Wouter Moeraert schreef:@ jonathan : was dat jij in adegem misschien met die zijspan?
ja dat was ik :p eerste keer met een zijspan, kga nog veel werk hebben grtz
Re: tips voor zijspan beginneling
Geplaatst: Vr 18 Feb 2011, 19:38
door Jonathan Claeys
Wouter Moeraert schreef:@ jonathan : was dat jij in adegem misschien met die zijspan?
met wat rij jij wouter,doe je mee zondag groeten
Re: tips voor zijspan beginneling
Geplaatst: Za 19 Feb 2011, 09:40
door Wouter Moeraert
ik rijd met een suzuki rmz450 van 2006 puur voor de fun.
maar ik ga zondag eens meedoen bij de vrijetijds
en volgende week (als ik dit weekend overleef) doe ik nog een mee bij de vmcf ook nieuwelingen dan waarschijnlijk samen met nog 2 maten die enkel voor de fun rijden

Re: tips voor zijspan beginneling
Geplaatst: Za 19 Feb 2011, 11:45
door Jonathan Claeys
Wouter Moeraert schreef:ik rijd met een suzuki rmz450 van 2006 puur voor de fun.
maar ik ga zondag eens meedoen bij de vrijetijds
en volgende week (als ik dit weekend overleef) doe ik nog een mee bij de vmcf ook nieuwelingen dan waarschijnlijk samen met nog 2 maten die enkel voor de fun rijden

kzal komen supporteren zondag,kzou ook wel willen mee rijden maar mijn conditie is ng nie goe hou het ng geen 3 ronden vol :p grtz