.

schrijf hier alles wat met motocross te maken heeft, en niet in een ander forum past.
Kr
Kris Verdonck
80cc pilot
Berichten: 37
Lid geworden op: Zo 14 Sep 2014, 17:43
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

.

Berichtdoor Kris Verdonck Za 27 Jun 2015, 22:36

.
Laatst gewijzigd door Kris Verdonck op Vr 16 Okt 2015, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x


Di
Dirk Van De Perre
mx2 amateur champ
Berichten: 150
Lid geworden op: Do 12 Nov 2009, 17:26
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Oud Turnhout

Re: Helm Airoh aviator of helm Fox V4

Berichtdoor Dirk Van De Perre Za 27 Jun 2015, 22:47

Ik rijd met een arai vx3, niet de lichste maar staat wel bekend om het beste draagcomfort en het het meest belangrijke de veiligste.
0 x


Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Helm Airoh aviator of helm Fox V4

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Di 30 Jun 2015, 22:47

Als je veilig wil kies je voor: Arai of Bell. Kijk even naar welk merk bobsleeërs, F1 piloten en andere sporters kiezen die niet met hun veiligheid fucken. Je hebt daarnaast nog wel enkele goeie merken zoals 6D maar er zijn vele merken maar slechts weinige kwaliteitsvolle die je hersenen zullen beschermen tegen o.a. hersenschuddingen en bloedingen.
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Helm Airoh aviator of helm Fox V4

Berichtdoor Guy Dick Wo 01 Jul 2015, 12:00

Iedereen op hoger nivo wordt gesponsored om met die of die helm te rijden... zelfs inters op liefhebbersnivo!
Iedere helm voorzien van een E-label aan de binnenkant heeft een uitgebreide veiligheidskeuring doorstaan en die is dezelfde voor een helm uit den Aldi van 35 euro als voor de duurste Arai... de rest is een kwestie van smaak, looks, geld, pasvorm, budget enz.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Dr
Dre v. Hees
mx1 wk rookie
Berichten: 315
Lid geworden op: Di 28 Jul 2009, 17:30
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Helm Airoh aviator of helm Fox V4

Berichtdoor Dre v. Hees Wo 01 Jul 2015, 18:43

Airoh helmen.......veel slechter worden ze niet gemaakt.

En Guy, er zit wel degelijk verschil in n de kwaliteit van n helm, en ja de schaal dient gekeurd te zijn.
Bij goedkopere modellen ligt de complete binnen voering al volledig in puin na 2 keer n beetje zweet erin geweest te zijn.
0 x


Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Helm Airoh aviator of helm Fox V4

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Wo 01 Jul 2015, 23:47

Guy Dick schreef:Iedereen op hoger nivo wordt gesponsored om met die of die helm te rijden... zelfs inters op liefhebbersnivo!
Iedere helm voorzien van een E-label aan de binnenkant heeft een uitgebreide veiligheidskeuring doorstaan en die is dezelfde voor een helm uit den Aldi van 35 euro als voor de duurste Arai... de rest is een kwestie van smaak, looks, geld, pasvorm, budget enz.


Dat is zo ongeveer de slechtste raad die ik ooit gehoord heb. E-Label tests worden gedaan met helmen ingestuurd door de fabrikant zelf. Sommige veranderen daarna niks meer, andere gaan dan bijvoorbeeld goedkopere leveranciers zoeken voor te gebruiken materialen, lees minderwaardiger materialen. Dit om op het einde van de rit in de Aldi een helm van 35 euro te kunnen verkopen.

Dat 'sponsor' verhaal klopt ook niet helemaal. Pro Circuit reed zo'n hele leven met Thor helmen. Dit omdat er géén andere aanbiedingen kwamen. Bij het eerst beste andere aanbod van Bell zijn ze naar Bell gegaan. Waarom? Kwaliteit. Heb je trouwens Ian Hutchinson, Michael Dunlop en andere al met brol op hun hoofd zien racen tijdens de TT van Man? Nope want zij weten dat dit het enigste is dat hun kan beschermen wanneer ze richting de rotsen gaan... Daarom dragen beide heren dan ook Arai. Andere geprefereerde merken daar zijn Shoei en Bell.

Willen we trouwens eens de hersenschuddingen linken aan merken? Dat gaat vies uitpakken voor bepaalde merken. Vraag aan Joel Roelants wat hij bijvoorbeeld vind van die Suomy die hij in Groot Brittannië op had toen hij een hersenschudding opliep. Vraag wat Tyla vind van die zelfde Suomy toen die vorig jaar enkele malen met z'n hoofd in de grond dook. Heb die jongen zien huilen als een klein kind omdat hij niet wist wie hij was, laat staat dat hij nog wist wat hij aan het doen was.

Vraag u trouwens ook even af welk merk helm onze vriend Guarneri op had toen hij in Groot Brittannië en Valkenswaard z'n hersenen klutste zoals een betere kok dat doet met eieren. Suomy. Allemaal toeval natuurlijk, Guy want er is géén kwaliteitsverschil volgens u, gewaarborgd door het E-Label?!
0 x


Mi
Michael Reynaert
125cc rookie
Berichten: 115
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 12:31
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Re: Helm Airoh aviator of helm Fox V4

Berichtdoor Michael Reynaert Do 02 Jul 2015, 12:52

Ik koop nooit een Arai, want als je er één keer één gehad hebt koop je niets anders meer...en dat krijgt mijn portemonnee niet getrokken :-)

Kwaliteit, daar ga je voor moeten betalen maar duur is daarom niet per definitie kwaliteit.

Voor mij dus Shoei, Bell of Arai...sowieso een occasie van iemand die de helm te klein gekocht heeft. :-)

Over Fox en Airoh kan ik mij niet uitspreken...en daar ging het hier toch over eh?!? :-) :-) :-)
0 x


Kr
Kris Verdonck
80cc pilot
Berichten: 37
Lid geworden op: Zo 14 Sep 2014, 17:43
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Helm Airoh aviator of helm Fox V4

Berichtdoor Kris Verdonck Do 02 Jul 2015, 23:54

Inderdaad :-) In elk geval bedankt voor jullie mening:-)
Een geluk dat we niet allemaal hetzelfde willen anders zaten we allemaal op dezelfde ..motor.
Bell nog niet van gehoord maar kijk het even na.
Ben zelf ook begonnen met een "mooie en prijs gerichte" helm maar zonder uitneembare voering koop ik er geen meer. Nu solden ...dus ben aan het zoeken..
0 x


Ma
Matteo Boxy
mx2 wk rookie
Berichten: 295
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 17:59
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: Helm Airoh aviator of helm Fox V4

Berichtdoor Matteo Boxy Vr 03 Jul 2015, 10:26

Shoei, Arai, Bell (en eventueel 6D) zijn de enige helmen die het waard zijn om op uw hoofd te dragen. Als je wil kan ik u hier 101 redenen voor geven.
Ik begrijp niet dat sommige crossers 1000 euro kunnen uitgeven aan een uitlaat, maar 300+ euro om het belangrijkste deel van uw lichaam te beschermen is ineens te veel?

Als ik u een tip mag geven: Bij Shoei zijn er altijd nog veel overjaarse modellen te vinden, dit meestal aan 30+% korting, zoals hier: http://www.fc-moto.de/Shoei-VFX-W-Malice/nl
0 x


Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Helm Airoh aviator of helm Fox V4

Berichtdoor Etienne Dierckx Vr 03 Jul 2015, 13:42

Arai, Arai, Arai ....

Met genoeg helmen gereden om te weten dat er wel degelijk een verschil is. Laat u niet vangen door een goedkope mooi uitziende helm.
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Helm Airoh aviator of helm Fox V4

Berichtdoor Guy Dick Za 04 Jul 2015, 12:27

Ik heb zelf een valpartij gemaakt met een KX500 aan 20/u. Op mijn kopke de duurste Arai Carbon etc etc. van toen 1.500 euro.
Resultaat: zelfs geen blauwe plek maar cross stilgelegd omdat ik niet meer bewoog en midden op het circuit lag. In de tent van het rode kruis zijn ze een uur met mij bezig geweest, daarna in het ziekenhuis 4u. Korte termijn-geheugen was helemaal weg (ik kreeg bezoek en als ze de deur uit waren wist ik zelfs niet meer dat ze geweest waren 2min daarvoor.
Helm had een scheur van 15cm.

Die dure helmen hoefden sedert die tijd niet meer, wel zette ik eenhelm op om gewoon met een brommerke naar de winkel 200m verder te rijden!
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes

Terug naar “mx algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden · Registreer