2dehands crosser kopen

schrijf hier alles wat met motocross te maken heeft, en niet in een ander forum past.
Be
Bert Delwiche
50cc rider
Berichten: 13
Lid geworden op: Di 06 Jan 2015, 04:09
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

2dehands crosser kopen

Berichtdoor Bert Delwiche Di 06 Jan 2015, 04:18

Beste crossliefhebbers,
Onlangs heeft de microbe bij mij gebeten, en zal ik dus ook een crossmotor aankopen. Na lang onderzoeken heb ik de juiste motor gevonden voor mij. Ik zal geen gekende discussie starten over 2takt vs 4takt :-). Ik heb gekozen voor een 4takt omdat die toch iets gebruiksvriendelijker zijn voor een newbie. Honda CRF250 van 2007 zal het worden.
Nu mijn vraag, ik heb een motor op het oog. Alles ziet er perfect in orde uit. Toen ik vroeg achter de papieren, vertelde hij me dat dit met crossmotoren niet bestaat, enkel bij enduro. Hij heeft dus geen papieren die hij kan voorleggen.
Klopt het dat er geen papieren bij een crossmotor horen? Waarom staat er dan een chassisnummer op?

Iemand die mij info kan geven?

Alvast bedankt
0 x


Ma
Matteo Boxy
mx2 wk rookie
Berichten: 295
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 17:59
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: 2dehands crosser kopen

Berichtdoor Matteo Boxy Di 06 Jan 2015, 10:53

Het klopt inderdaad dat er bij een crossmoto geen papieren horen. Het chassisnummer wordt eerder gebruikt als een 'kenteken' voor bijvoorbeeld eventuele garantiegevallen, of voor facturatie, etc... Het is zoals een serienummer, wat je terugvindt op elk elektronisch en mechanisch toestel dat verkocht wordt.

Wil je voor een crossmoto toch papieren, dan moet je deze laten homologeren, wat een heel dure affaire is als ik mij niet vergis.
0 x


Be
Bert Delwiche
50cc rider
Berichten: 13
Lid geworden op: Di 06 Jan 2015, 04:09
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 2dehands crosser kopen

Berichtdoor Bert Delwiche Di 06 Jan 2015, 18:56

Perfect, bedankt voor de info. De verkoper kwam heel betrouwbaar over, maar nu ben ik dan toch zeker. Thanks
0 x


Terug naar “mx algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten

Aanmelden · Registreer