De politieke partijen en motorcross

schrijf hier alles wat met motocross te maken heeft, en niet in een ander forum past.
Ba
Bart Jacobs
ama lites national champ
Berichten: 520
Lid geworden op: Vr 25 Sep 2009, 21:38
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Contact:

De politieke partijen en motorcross

Berichtdoor Bart Jacobs Vr 23 Mei 2014, 16:01

Naar aanleiding van de verkiezingen heeft De Motorsite 8 vragen gesteld aan politieke partijen over motorrijden. De achtste en laatste vraag ging over het uitblijven van permanente crosscircuits. De partijen lichten hun standpunten toe:

http://www.demotorsite.be/content/polit ... torendeel8


Maar de officiële partijlijn lijkt toch te verschillen van die van lokale afdelingen:

http://www.demotorsite.be/content/polit ... torendeel8
0 x


Ma
Matteo Boxy
mx2 wk rookie
Berichten: 295
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 17:59
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: De politieke partijen en motorcross

Berichtdoor Matteo Boxy Za 24 Mei 2014, 12:16

Dit is het zogenaamde standpunt van sp.a:

"Hoewel er recent enkele vorderingen gemaakt werden voor de realisatie van vier tijdelijke oefenterreinen in de havengebieden van Antwerpen, Oostende, Zeebrugge en Gent, blijft het verhoopte resultaat voorlopig uit. sp.a wil dan ook dat de geleverde inspanningen in de komende legislatuur onverkort worden voortgezet, om zo snel mogelijk tot een structurele oplossing te komen die de toekomst van onze motorcrosssport kan garanderen."

Maar terzelvertijd zegt Gentse schepen Tom Balthazar (sp.a) dit schaamteloos over het mogelijke terrein in de Gentse haven:

"Op een recente infovergadering bleek dat er nauwelijks draagvlak is voor dat project in de buurt, en als dat zo is, vinden wij als stad zo'n crossterrein ook niet gewenst"
(bron: http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-gent ... -a1895905/)

En dit is dan nog maar een simpel voorbeeld van de walgelijk schaamteloze hypocrisie in de Belgische politiek.
0 x


Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: De politieke partijen en motorcross

Berichtdoor Fons Van Loon Ma 26 Mei 2014, 19:36

Michel Doomst haalt in zijn kieskring meer voorkeur stemmen dan Ben Wyts en G Rutten, dus pro mx zijn word niet afgestraft!
0 x


Li
Lieven Wieleman
mx2 wk rookie
Berichten: 259
Lid geworden op: Di 06 Apr 2010, 18:00
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: De politieke partijen en motorcross

Berichtdoor Lieven Wieleman Ma 26 Mei 2014, 20:56

Berg de hoop maar op in Gent. Actiecomité 1 is opgericht en t heeft ne groene ondertoon: Stil Sint-Kruis-Winkel. De verkiezingen zijn voorbij, we zullen er terug nie veel meer van horen vrees ik
0 x


MX is a way of life: nieuw Open #89
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: De politieke partijen en motorcross

Berichtdoor Guy Dick Ma 26 Mei 2014, 22:08

Probleem is dat je enkel de tegenstanders hoort... die verenigen zich in actiegroepen, leggen zelfs geld bij elkaar voor een advocaat (Leefbaar Waterloos in Neeroeteren) enz.
Voorstanders doen hun beklag over de zinloosheid van aankoop van een boom...

@fons: Ben Weyts is een oud leerling van de voorzitter van AMC Dworp die Kester organiseren, hij zorgde er mee voor dat Muyters naar Kester gekomen is.

@matteo: het is nog véééél hypocryter: de vraag werd - op papier - gesteld door een partijgenoot. Dat kan je binnenskamers doen, tenzij het enkel om de goedkope media-aandacht net voor de verkiezing - lees: weer een paar stemmetjes - te doen is. Zulke zaken worden ook weer vlug vergeten eens het postje binnen is.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: De politieke partijen en motorcross

Berichtdoor Guy Dick Di 27 Mei 2014, 14:16

Lieven Wieleman schreef:Berg de hoop maar op in Gent. Actiecomité 1 is opgericht en t heeft ne groene ondertoon: Stil Sint-Kruis-Winkel. De verkiezingen zijn voorbij, we zullen er terug nie veel meer van horen vrees ik


Vorige week was er op VRT de zaalshow van Alex Agnew. Daar had hij het over de (betere) buurt waar hij woont. Zijn buren zijn de verdraagzame multiculturele bakfietsmensen, met stickers van "Graag traag voor mijn kinderen / hond " en "Hier is de verdraagzaamheidstraat" enz. voor hun raam gekleefd. Tot er sprake is dat de oude legerkazerne omgebouwd gaat worden tot open asielcentrum. Dan richten ze aktiecommitees op omdat hun huis in waarde gaat dalen...
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Ol
Olivier Goetstouwers
mx all time winner
Berichten: 1054
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 17:53
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: De politieke partijen en motorcross

Berichtdoor Olivier Goetstouwers Di 27 Mei 2014, 15:25

Vier.
0 x


rocketpichon

check http://www.nth108.com

Terug naar “mx algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten

Aanmelden · Registreer