Red de omloop in Baal Tremelo !

schrijf hier alles wat met motocross te maken heeft, en niet in een ander forum past.
Di
Dimitri Lamote
world THQ sx champ
Berichten: 1661
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: Red de omloop in Baal Tremelo !

Berichtdoor Dimitri Lamote Za 01 Feb 2014, 11:47

die klacht is normaal vind ik hoe zou je zelf zijn als je grond plots natuurgebied wordt waar je niets meer op mag doen.
0 x


Pe
Petrus De Winter
mx all time winner
Berichten: 1275
Lid geworden op: Wo 29 Jul 2009, 20:28
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE

Re: Red de omloop in Baal Tremelo !

Berichtdoor Petrus De Winter Za 01 Feb 2014, 12:36

Het is te hopen dat er nog meer bezwaren ingediend worden , stel u in die mensen hun plaats , ze gaan veel meer overlast hebben als dat er komt dan van de 2 motorcrossen per jaar .
0 x


Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Red de omloop in Baal Tremelo !

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Za 01 Feb 2014, 17:08

Petrus De Winter schreef:Het is te hopen dat er nog meer bezwaren ingediend worden , stel u in die mensen hun plaats , ze gaan veel meer overlast hebben als dat er komt dan van de 2 motorcrossen per jaar .


Dimitri Lamote schreef:die klacht is normaal vind ik hoe zou je zelf zijn als je grond plots natuurgebied wordt waar je niets meer op mag doen.


Dit koppel dient een bezwaar in omdat ze hun land in een verder stadium van hun leven niet meer gaan kunnen verkavelen en zo veel geld zien verloren gaan. Nu vinden zowel Fons, als Petrus als Dimitri dat allemaal ooh zo normaal.

Maar pas op als mensen die procederen tegen een motorcrossparcours afkomen met het feit dat hun woning in waarde daalt door de mogelijke verkeershinder, geluidshinder en geurhinder op de dagen dat de sport beoefent zou worden... Dan staan deze wel op hun achterste poten.

1. Hypocrisie.
0 x


Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Red de omloop in Baal Tremelo !

Berichtdoor Fons Van Loon Za 01 Feb 2014, 18:57

Ik heb niet gezegd dat ik achter die klagers sta!Ik vraag me alleen af of de plaatselijke politiekers in dit geval hetzelfde zullen doen als in bijna alle gevallen als het over klachten over een mx parcour gaat,nl de kant van de klagers kiezen!Ik ben er zeker van dat dat niet zal gebeuren ze zullen alles doen om het project door te laten gaan!Dat is hypocrisie!
0 x


Di
Dimitri Lamote
world THQ sx champ
Berichten: 1661
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: Red de omloop in Baal Tremelo !

Berichtdoor Dimitri Lamote Za 01 Feb 2014, 19:33

Matthias gij gelooft nog in sinterklaas zeker,eigenlijk zijn die mensen niet tegen dat terrein maar wel tegen het feit dat ze ter compensatie hun bouwgrond omvormen naar natuurgebied om het andere erdoor te krijgen.
hypocriet noemde gij da
0 x


Pe
Petrus De Winter
mx all time winner
Berichten: 1275
Lid geworden op: Wo 29 Jul 2009, 20:28
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE

Re: Red de omloop in Baal Tremelo !

Berichtdoor Petrus De Winter Za 01 Feb 2014, 20:00

Matthias , het zijn gewoonlijk mensen die procederen die vlakbij of in de geburen zijn komen wonen toen het motorcrossparcoer er al lang lag en ze bijgevolg lang op voorhand wisten dat er geluids-geur en mogelijk verkeershinder kon zijn .
En dat vind ik er over .
0 x


Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Red de omloop in Baal Tremelo !

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Za 01 Feb 2014, 20:08

Dimitri Lamote schreef:Matthias gij gelooft nog in sinterklaas zeker,eigenlijk zijn die mensen niet tegen dat terrein maar wel tegen het feit dat ze ter compensatie hun bouwgrond omvormen naar natuurgebied om het andere erdoor te krijgen.
hypocriet noemde gij da


Zucht

'Dit koppel dient een bezwaar in omdat ze hun land in een verder stadium van hun leven niet meer gaan kunnen verkavelen en zo veel geld zien verloren gaan.'

Dat is wat ik zei in m'n vorige post. Dat is identiek aan wat jij zei enkel gebruik ik de term verkavelen. Je hebt het blijkbaar trouwens ook nog niet helemaal door dat ik het koppel niet hypocriet vind reageren maar eerder u.

Je vind namelijk dat dit koppel een punt heeft. Want ze lopen centen verloren. Want hun bouwgrond wordt zoals je het zo mooi zegt omgevormd tot natuurgebied en die waarde is een stuk lager dan de waarde van bouwgrond.

MAAR nu komt het, als een persoon een klacht indient tegen een motorcrossparcours omdat het de WAARDE van z'n huis zou kunnen verminderen dan sta jij net zoals ieder ander hier als gek te permitteren! Want wat denken ze wel, steeds weer tegen het motorcross! Het is toch niet normaal!
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Red de omloop in Baal Tremelo !

Berichtdoor Guy Dick Zo 02 Feb 2014, 17:01

Bij een motorcrossparcours is het ZOU KUNNEN, bij dit koppel is het ZEKER EN VAST als het effectief natuurgebied wordt.

Aangezien de huizen rond Genk, Olmen, Lille en Lommel ook niet goedkoper zijn als identieke woningen 15km verder is dat ZOU KUNNEN natuurlijk geen argument in uw vergelijking.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Red de omloop in Baal Tremelo !

Berichtdoor Etienne Dierckx Wo 12 Mar 2014, 19:44

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cn ... 2_01021333



Inwoners Baal niet te spreken over compensaties voor project Sven Nys


Buurtbewoners van de Kerkebosstraat in Baal zijn niet te spreken over de compensaties die het gemeentebestuur van Tremelo plant om de bestemmingswijziging van de Balenberg van natuurgebied tot parkgebied mogelijk te maken. Deze wijziging is nodig voor de realisatie op de Balenberg van het Sven Nys Cycling Center, een toeristisch belevingscentrum voor offroad fietsen (veldrijden, mountainbike, BMX en trial).


Tremelo heeft een voorstel tot RUP uitgewerkt waarbij de bestemming van de Kerkebosstraat wordt gewijzigd in open-ruimtegebied. De bewoners wijzen er echter op dat de straat al decennialang bebouwd is. In de meeste gevallen gaat het zelfs om verkavelingen die het gemeentebestuur goedkeurde nadat de gewestplannen reeds als landbouwgebied had ingekleurd. De bewoners vinden het dan ook onlogisch en niet productief om dit gebied in te kleuren als ‘open ruimte’.

Voorts wordt ook de bestemming van een aantal aangrenzende landbouwgronden gewijzigd van landbouwgebied tot natuurgebied, waardoor de huidige gebruikers geblokkeerd worden. ‘Daarbij valt het op dat het vooral gaat om percelen die door gepensioneerde landbouwers of door vrijetijdslandbouw gebruikt worden, vermoedelijk om de compensaties voor de gemeente zo laag mogelijk te houden’, aldus het buurtcomité. Het comité beraadt zich over verdere acties.

Op de Balenberg wordt jaarlijks de GP Sven Nys verreden. Sven Nys en Golazo kochten het circa 14 ha grote gebied in 2012. In de villa op de Balenberg wordt een interactieve tentoonstelling ondergebracht over veldrijden. Op de berg zelf wordt het parcours van de Grote Prijs Sven Nys deels toegankelijk voor bezoekers die er langs hindernissen kunnen wandelen of fietsen. Voorts worden er later permanent initiaties, opleidingen en trainingen georganiseerd.

Toerisme Vlaanderen, Tremelo en nv Balenberg (Sven Nys en Golazo sports) investeren samen 1 miljoen euro in het project.
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Red de omloop in Baal Tremelo !

Berichtdoor Werner Castelyns Do 13 Mar 2014, 11:24

Nog niet zo lang geleden deden geruchten de ronde dat de gemeente de Balenberg wou opkopen om de motorcross daar te vrijwaren...
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Lu
Ludo Marissen
mx2 wk rookie
Berichten: 256
Lid geworden op: Wo 11 Mei 2011, 12:23
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross

Re: Red de omloop in Baal Tremelo !

Berichtdoor Ludo Marissen Do 13 Mar 2014, 14:31

Volgens mijn informatie zou deze geruchten ook nog niet definitief zijn afgevoerd Werner.
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Red de omloop in Baal Tremelo !

Berichtdoor Werner Castelyns Do 13 Mar 2014, 19:38

Laat het ons hopen Ludo, positief nieuws komt nooit ongelegen! ;)
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Red de omloop in Baal Tremelo !

Berichtdoor Etienne Dierckx Zo 22 Jun 2014, 21:04

Nys krijgt groen licht voor Balenberg-project


Goed nieuws voor Sven Nys, want zijn Balenberg-project staat een stapje dichter bij de realisatie. De provincie Vlaams-Brabant keurde afgelopen week het gemeentelijk ruimtelijk uitvoeringsplan goed voor het belevingscentrum voor cyclocross en mountainbike dat Nys samen met eventbureau Golazo wil uitbouwen in zijn thuisgemeente Baal. Dat melden de lokale media. Helemaal over rozen liep dat niet, verschillende buurtbewoners protesteerden tegen het project, maar nu Nys de goedkeuring van de RUP op zak heeft, kan hij aan de bouwaanvragen en -plannen gaan denken.
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Di
Dimitri Lamote
world THQ sx champ
Berichten: 1661
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: Red de omloop in Baal Tremelo !

Berichtdoor Dimitri Lamote Ma 23 Jun 2014, 19:32

Blijkbaar ook goed nieuws net over de grens binnenkort,daar gaat het toch anders dan hier waar men iedereen aan het lijntje houdt!
0 x


Terug naar “mx algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden · Registreer