Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

schrijf hier alles wat met motocross te maken heeft, en niet in een ander forum past.
Da
Davy Brouwers
50cc rider
Berichten: 28
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 22:17
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Kaulille

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Davy Brouwers Ma 07 Dec 2009, 07:26

En waar gaan ze die reeksen rijden ? :S bah dat zou wel heel kortzichtig zijn.

Anyway daardoor moeten we ons niet laten afleiden.
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Werner Castelyns Ma 07 Dec 2009, 16:57

Davy Brouwers schreef:En waar gaan ze die reeksen rijden ? :S bah dat zou wel heel kortzichtig zijn.

Anyway daardoor moeten we ons niet laten afleiden.


's zaterdags bij JMS onder andere, daar rijden tegenwoordig meer amateurs dan jeugd...
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Ma 07 Dec 2009, 17:24

Sommige piloten (die in de week toch geen tijd hebben...) zitten er nu ook nog niet echt mee in.
Nu als er geen trainingsparcours meer zijn zullen ze ook wel beginnen tegen die akkers die je één of twee dagen moogt gebruiken...

En voor je het weet is je motor enkel nog een mooi musea stuk.
Dat bonden denken aan hun portefeille ja dat zijn op winst ingestelde organisaties zekers?...
0 x


Ro
Rob Daens
peewee pilot
Berichten: 8
Lid geworden op: Za 14 Nov 2009, 12:06
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Rob Daens Zo 13 Dec 2009, 18:40

Artikeltje op hotlap.nl. Is hier al eens over gepraat ma ik dacht toch ff posten ;)


11 december 2009 20:46

©KNMV
Motie motorsport op defensieterreinen.

Mede op initiatief van de KNMV zijn vorige maand in de Tweede Kamer vragen gesteld over het gebruik van defensieterreinen voor de motorsport en dit heeft weer tot gevolg gehad dat het CDA begin december een motie heeft ingediend over dit onderwerp.

In deze motie verzoekt Raymond Knops de regering onder meer om het bestaande historisch gebruik van defensieterreinen voor motorsport en het verpachten van gronden ten behoeve van recreatie voort te zetten zolang er geen (toenemende) strijdigheid optreedt met belangen van natuur, milieu en andere recreatie.

In de overweging wordt gesteld dat het gebruik van defensieterreinen voor de motorsport, wandelaars, fietsers en andere recreanten voorziet in een maatschappelijke behoefte en bovendien bijdraagt aan het voorkomen van wildcrossen, waardoor kwetsbare natuurgebieden worden ontzien.

Het recente beleid om het recreatief medegebruik van defensieterreinen zo veel mogelijk te beëindigen wordt als onwenselijk beschouwd en behoeft aanpassing, aldus de toelichting bij de motie.
De KNMV is als belangenbehartiger voor de motorsport al vele jaren actief om defensieterreinen beschikbaar te krijgen en te behouden voor offroad-, enduro- en motocrossgebruik en schaart zich volledig achter deze motie van het CDA.
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Werner Castelyns Zo 13 Dec 2009, 19:59

Mijn buurman (een Nederlander) zei me eens: In Nederland mag niets en kan alles, in België mag alles en kan niets...

...en als in België de BMB zich eens wou inzetten zoals in Nederland de KNMV dat doet...
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Kevin Moonen Di 15 Dec 2009, 13:36

15 December 2009: Nota's van de provincies.


Uiterlijk vandaag zullen alle provincies in een nota aan Vlaams minister van Ruimtelijke ordening en Sport, n-va'er Phillippe Muyters, hun mogelijke locaties voor het beoefenen van motorcross doorgeven.

Vanuit de provincie Limburg liet gedeputeerde Walter Cremers (Sp.a) ondertussen al vallen dat Limburg 4 circuits, zoals die al in het dossier 'gemotoriseerde sporten' van 15/01/2003 te lezen stonden, voor zal dragen. Hieraan zullen ook enkele verbeteringen aan de circuits van Genk en Lommel worden gekoppeld. Eveneens wordt wederom Kaulille naar voor gedragen als 4de circuit. Wat ook de vzw werkgroep Isis wil beweren is Kaullille altijd een terrein geweest met potentieel betreffende het beoefenen van motorcross.


Provincie geeft Neeroeteren terug zuurstof.


Het 3de circuit dat de provincie terug met stip aanduidt is het terrein van de kiezelgroeve te Waterloos-Neeroeteren. De provincie maakt hiermee duidelijk dat het terrein te Waterloos ondanks verlies van zijn milieuvergunning en de nog lopende procedure betreffende zijn ruimtelijk karakter een terrein met toekomst blijft. Wij nemen dan ook tevreden akte van het gegeven dat Neeroeteren hiermee terug zuurstof en dus overlevingskansen krijgt. Hoewel de strijd nog lang niet gestreden is krijgt de ontwikkeling tot een omloop voor 'grondgebonden gemotoriseerde sporten' met nodige rechtszekerheid op de oude omloop van Neeroeteren daarmee terug perspectief.


Wet-geven!


Rechtszekerheid is en blijft natuurlijk in de toekomstige procedure van het kabinet Muyters van het grootste belang voor de gemotoriseerde sporten. Het bestaande wettelijk kader dient hier en daar noodzakelijkerwijze te worden verwerkt tot een instrument dat de motorcross in het algemeen voorziet van voldoende bewegingsruimte. Het moet in de toekomst niet meer mogelijk zijn terreinen te fnuiken voor het minste zuchtje wind. Het spreekt dan ook voor zich dat de Vlaamse wetgevende macht een kader moet scheppen voor motorcross, in acht genomen de mogelijke technologische evoluties ten voordele van het leefmilieu.


http://www.reddemotorcross.be/09/conten ... t%E2%80%8F
0 x


Ni
Nikolas Dejonckheere
mx2 amateur champ
Berichten: 154
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:45
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Nikolas Dejonckheere Di 15 Dec 2009, 16:12

Ben benieuwd wat West en Oost-Vlaanderen gaan indienen...
0 x


W-tec race ready quads : www.planetquadracing.be
Partyspace professionele pitstenten al of niet met bedrukking : www.partyspace.be
Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Kevin Moonen Wo 16 Dec 2009, 10:31

Nikolas Dejonckheere schreef:Ben benieuwd wat West en Oost-Vlaanderen gaan indienen...



Zodra ik de info heb zal ik ze posten.
0 x


Gebruikersavatar
Andy Moens
world THQ sx champ
Berichten: 1854
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 00:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: grobbendonk city
Contact:

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Andy Moens Wo 16 Dec 2009, 10:37

of ge het nu gelooft of niet er komen geen circuit's meer terug en er zullen er al zeker geen nieuwe komen

grobbendonk was een ideale ligging geen kat die er last van had tussen autostrade en het albertkanaal , geluidswanden opgetrokken en al het geen men wilt

daarbovenop de bermen is er zelfs nog aan gedacht van boompjes te zetten die uiteindelijk dichtgegroeid zoude zijn na x aantal tijd en ook mee zorgde voor een minder geluid overlast voor de omringende omgeveing , en zelfs dit moest wijken en kon niet als permanent circuit dienen

er is vanuit mc grobbendonk ( rene dierkx ) meer als voldoende initiatief gekomen en heeft alles mooi aangelgt men kon overal mooi naar het parkoer gaan kijken zonder dat men over de baan moest lopen , aangezien er tunnels waren voorzien
en bermen waar de mensen aan de zijkant op konden staan en de wedstrijd mooi konden volgen

trouwens ook een van de weinige parkoers waar de supporters nauwelijks op de baan stonden in vergelijk met andere parkoers

dus kwazi veiligheid en vormgeving was grobbendonk een der mooiste parkoers vond ik

greetz
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Guy Dick Wo 16 Dec 2009, 11:06

en Yamaha Motoland dan?
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Sa
Sam Vos
50cc rider
Berichten: 23
Lid geworden op: Wo 26 Aug 2009, 14:35
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Sam Vos Wo 16 Dec 2009, 11:33

ja kunnen ze daar trug geen trainingsparcours van maken. da wijnkasteel is toch failliet.
0 x


St
Steven Electeur
125cc rookie
Berichten: 131
Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 08:18
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Steven Electeur Wo 16 Dec 2009, 11:40

te veel huizen die er te dicht tegen liggen, denk dat er betere locaties zijn...
0 x


Ja
Jan Vanluyd
125cc rookie
Berichten: 136
Lid geworden op: Vr 04 Sep 2009, 08:05
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Jan Vanluyd Wo 16 Dec 2009, 19:08

Grobbendonk was inderdaad een schoolvoorbeeld van hoe het zou moeten zijn, en ge kunt zien dat dat ook niks uithaalt.
Sinds enkele dagen biedt zich echter een nieuwe locatie aan in Vlaams brabant: Ergens langs de oevers van de ZENNE.Daar is nu bijna geen leven meer voor t moment.Wel nog niets gehoord van de milieuorganisaties, bizar ??????
0 x


Gebruikersavatar
Frederik Van Eeckhoven
mx all time winner
Berichten: 1490
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:59
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Frederik Van Eeckhoven Wo 16 Dec 2009, 19:32

Die milieuorganisatie's zitten allemaal in Kopenhagen de hypocriet uit te hangen terwijl hun eigen milieu (vooral de rivieren dan) al vanaf 2008 terug massaal vervuilt worden.
0 x


"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
Gebruikersavatar
Danny Hermans
125cc junior EK
Berichten: 75
Lid geworden op: Vr 09 Okt 2009, 17:39
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF
Locatie: Hasselt
Contact:

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Danny Hermans Ma 21 Dec 2009, 23:23

In limburg is er een mogelijkheid om een parmanent circuit te openen op het vliegveld van Brustem. De laatste jaren zijn er wat plannen verschenen in de pers zoals o.a. een landplaats voor een Zeppelin die moest dienen voor transport. Uiteindelijk zijn er geen concrete plannen met Brustem, alleen maar ideëen. Vijf minuten politieke moed in St-truiden en we hebben een crossparcour erbij. Nog een ideetje voor de toekomst: Open een Quantya-park voor elektrische crossers, welke milieuactivist kan daar nog iets op tegen hebben? Tik eens Quantya-park in op google en zie de toekomst ...............
0 x


http://www.mxvintage.be
Ex-oldtimercrosser, dan zijde heel erg oud :-)
Jo
Johan Cloots
mx all time winner
Berichten: 1419
Lid geworden op: Do 23 Jul 2009, 11:14
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Lille

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Johan Cloots Ma 21 Dec 2009, 23:30

Allemaal goed en wel mor nu filmen ze juist den traagste van de twee die daar bezig zijn.
Da promoot ni echt he,zet daar nen echte crosser op da spel en dan kunde er eens over na denken.
0 x


Jokes33
Gebruikersavatar
Oeyen Dimitri
mxdn winner
Berichten: 802
Lid geworden op: Wo 12 Aug 2009, 22:55
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Locatie: beerse

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Oeyen Dimitri Vr 08 Jan 2010, 07:30

hoe ver sta het nu met de beloofde oefentereinen , of zit alles weer terug in den lange termijn doofpot, van vlaamse overheids zakken wassers . :?: :cry: :cry: :cry:
0 x


Gebruikersavatar
Gino Verfaillie
80cc pilot
Berichten: 36
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:28
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF
Locatie: Munkzwalm

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Gino Verfaillie Vr 08 Jan 2010, 09:49

@dimitri,
Nu eerst nog een 2 tal maanden winterstop, daarna opnieuw 2 maand nodig om de papieren en documenten van vorig jaar terug te vinden, opnieuw enkele weken tijd nodig om alles weer in het geheugen te krijgen om daarna aan de zomerstop te beginnen, alles onder tafel en op reis gaan, om in september nog eens naar de documenten te gaan kijken en te beslissen dat ze er volgend jaar iets gaan aan doen! :mrgreen:
0 x


Master18, met dank aan mx team het gulden ei.
Ni
Nikolas Dejonckheere
mx2 amateur champ
Berichten: 154
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:45
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Nikolas Dejonckheere Vr 08 Jan 2010, 10:14

Grobbendonk heeft altijd tijdelijk karkater gehad omdat het op (uitbreiding) industriegrond gelegen is. Dit is hetzelfde principe als men ging toepassen voor Zeebrugge : tijdelijk parcours zolang de industrie het terrein niet nodig heeft. Dat is trouwens ook zo met het terrein in Loon Plage, dat is vroeger al eens verhuisd.

Onlangs viel mijn ook op terrein in Gent, als je E40 van Brussen komt op de rechter kant, terrein ingesloten door Ringvaart, E17 en E40. Momenteel deels gebruikt als opslag (stort) van Bruggen en Wegen, deels overwoekerd en gedeelte weiden. Moet je eens op letten, nu er geen bladeren aan bomen en struiken hangen duidelijk te zien.
0 x


W-tec race ready quads : www.planetquadracing.be
Partyspace professionele pitstenten al of niet met bedrukking : www.partyspace.be
Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Werner Castelyns Vr 08 Jan 2010, 10:29

ALS ZE WILLEN, is er plaats genoeg!!!

Sad but true
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be

Terug naar “mx algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten

Aanmelden · Registreer