Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

schrijf hier alles wat met motocross te maken heeft, en niet in een ander forum past.
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Guy Dick Ma 04 Aug 2014, 07:14

0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Kevin Moonen Ma 04 Aug 2014, 23:29

Mededeling: Nieuwe Vlaamse regering.

Nieuwe regering.

Vlaanderen heeft dus een nieuwe regering. Omdat motorcross een bevoegdheid is van die regering is het niet onbelangrijk om de ontwikkelingen goed op te volgen. Niet in het minst om erover te waken dat de nieuwe regering de engagementen van de oude zal overnemen. Denken we maar aan de plannen om in de Vlaamse havengebieden op zijn minst tijdelijke terreinen te realiseren. Wat dat betreft is een zekere vorm van continuïteit in het beleid wenselijk.

Samenstelling.

Er verandert er eigenlijk niet zoveel aan de samenstelling van de Vlaamse regering. Van de 3 partijen die samen de Vlaamse regering vormen is er eentje nieuw. Nuja, ‘nieuw’. VLD, komt eigenlijk na 1837 dagen vooral 'opnieuw' in de Vlaamse regering. Van de 9 excellenties zijn er dan weer maar 4 neofieten. Van de ‘nieuwe’ partij onthouden we op dit moment vooral haar inzet voor de motorcross vanuit de oppositie. VLD kan niet anders dan op hetzelfde elan verder gaan in de regering. Er zouden dus geen problemen mogen opduiken betreft de engagementen die genomen waren door de regering Peters II.

Bevoegdheden verschuiven.

Belangrijker is dat minister Joke Schauvliege (CD&V) voor ons meer in beeld gaat komen ten koste van minister Philippe Muyters (N-va). Doordat er met bevoegdheden geschoven wordt zal zij de volgende legislatuur zowel ruimtelijke ordening als natuur (leefmilieu) beheren. Op zich niet negatief daar deze bevoegdheden in elkaars verlengde liggen. Ik hamer er al langer op dat men de milieu-wetgeving intelligent moet aanpassen opdat de motorcross meer zuurstof krijgt. Het belang van ruimtelijke ordening bij de realisatie van terreinen spreekt voor zich. Ongetwijfeld het moeilijkste hoofdstuk van een verhaal in een Vlaanderen van ‘vol’ en ‘meer’. Muyters van zijn kant behoudt sport. Paradoxaal genoeg echter is dat wat betreft de realisatie van crossterreinen niet meteen de belangrijkste bevoegdheid. Kortom, de kopjes veranderen niet, hun bevoegdheden verschuiven wel. Aan ons te zorgen dat geen minister zijn, of haar, verantwoordelijkheden kan ontlopen.

Joke aan zet!

Joke Schauvliege gaat dus ons belangrijkste aanspreekpunt worden. Of beter gezegd, het zal met haar kabinet zijn dat we moeten samenwerken. Welke medewerkers juist met onze dossiers bezig gaan zijn moet zich nog uitwijzen. In ieder geval moet er deze legislatuur echt wel geoogst worden want eigenlijk zijn we tot nu toe op onze honger blijven zitten. Van concrete realisaties is er nog geen sprake. Hoe goed het ook moge zijn voor de continuïteit in het dossier, dat er geen nieuwe gezichten aan het roer staan zorgt ook dat ik me wat zorgen maak over de echte vernieuwingen waar we nood aan hebben. We herinneren ons allemaal de grote foto op pagina 2 van De Standaard van 14 november 2009 waar minister Schauvliege door Sinterklaas op een crossmoto geholpen werd. Ik herinner me het gesprek dat we met haar hadden ook. Ondanks dat ze beloofde de vinger aan de pols te houden wees ze toch vooral naar minister Muyters. Vandaag zal dat alvast niet meer pakken, vandaag is het vooral Joke die aan zet is.

Veranderingen regeerakkoord.

Betreft het nieuwe regeerakkoord staan er toch wat in waar wij rekening mee moeten houden. Neen, maakt U zich vooral geen illusies: Het woordje motorcross komt in de tekst niet voor. Wat wel van belang is, is vooreerst dat de provincies niet zullen afgeschaft worden, maar wel bevoegdheden verliezen. Men spreekt dan van persoonsgebonden bevoegdheden zoals sport. Als dat zo is, dan beperkt dat alweer de mogelijkheden van de andere politieke niveaus om verantwoordelijkheden te ontlopen. Verder vinden we op pagina 89 van het regeerakkoord een interessante bijdrage over ruimtelijke uitvoering. Zo wil de Vlaamse regering afstappen 'van de grote gebiedsdekkende RUP’s' en meer focussen op 'gebiedsgerichte planprocessen'. Voorts zet men duidelijk in op het verder integreren van MER en PRUP. Dit is ongetwijfeld een goede zet, zeker als we lezen dat men werk wil maken van snellere en korter procedures. Zo lezen we dat 'het vereenvoudigen en versnellen van procedures en instrumenten een speerpunt blijft binnen het Omgevings- en ruimtelijk ordeningsbeleid'. Toch is enige scepsis hier aan de orde. We herinneren ons allemaal nog de juridische calvarietocht van soortgelijke initiatieven in het verleden. Denk maar aan het integratiespoordecreet van 18 april 2008 waarmee men MER en PRUP wilde samenvoegen. Tot op heden mislukt, en één van de redenen waarom de provincie Limburg in het dossier van de kiezelgroeve eens mocht herbeginnen.

Minder ruimte.

Tot slot nog dit. De Standaard berichtte op maandag 28 juli 2014 dat "dagelijks zo’n zes grote voetbalvelden aan open ruimte voor bebouwingen wijken". Anders gezegd, wil de motorcross nog haar graantje meepikken zal snel handelen de boodschap zijn!

Mvg,

Kevin Moonen.

http://www.reddemotorcross.be/09/conten ... e-regering
0 x


Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Kevin Moonen Do 18 Sep 2014, 22:04

Mededeling: Rechtbank Antwerpen 1 oktober 2014.

Een kort berichtje deze keer. De hoge raad voor het handhavingsbeleid heeft haar werkstukje over de kiezelgroeve klaar (zie: http://www.reddemotorcross.be/09/conten ... -antwerpen ).

Zoals het er nu naar uit ziet zal de zaak van de kiezelgroeve opnieuw voorkomen te Antwerpen op woensdag 1 oktober 2014. Uiteraard zal naar goede gewoonte ondergetekende proberen aanwezig te zijn in Antwerpen. Meer nieuws volgt!

Mvg,

Kevin Moonen.
http://www.reddemotorcross.be/09/conten ... tober-2014
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Werner Castelyns Vr 19 Sep 2014, 08:25

Bedankt voor het plaatsen van dit bericht Kevin!
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Kevin Moonen Wo 19 Nov 2014, 18:38

Mededeling: Uitspraak hof van beroep uitgesteld.

Normaal gezien zou er vandaag een vonnis geveld worden in de zaak van de stedenbouwkundige inspectie en leefbaar Waterloos tegen de vwz en de leden van Mc Maasland. Zo ver is het wederom niet gekomen. Al vroeg in de voormiddag stond op de rol te lezen dat de zaak (Rolnummer 2012 / CO / 1130, dossiernummer 2012 / PGA / 4622, kaftnummer 2012 / VJ11 / 1158) uitgesteld zou worden. Geen uitspraak vandaag dus, maar een tweede maal uitstel van de uitspraak nadat ook al de pleidooien waren uitgesteld.

Contact met de griffie van de correctionele leerde ons dat de hele zaak verder in beraad zal worden gehouden tot 19 december 2014. Met andere woorden, de zaak blijft aanslepen. Toch hoeft dit niet noodzakelijk slecht nieuws te zijn. Ik heb al gezegd dat ik bij de pleidooien merkte dat de leden van het hof zich behoorlijk verslikt hadden in de diepgang en de omvang van het dossier. De pleidooien op woensdag 1 oktober 2014 duurden niet voor niets veel langer dan voorzien.

Wij hopen alvast dat het uitstel er is omdat het hof door heeft dat het verhaaltje van het openbaar ministerie en van de stedenbouwkundige inspectie veel te kort door de bocht is. En, dat het hof inziet dat het verhaal van leefbaar Waterloos eigenlijk botweg leugenachtig is.

Wordt vervolgd!

Mvg,

Kevin Moonen
0479 62 80 08
http://www.reddemotorcross.be/09/conten ... uitgesteld
0 x


Ni
Nicolas Stampaert
mx1 wk rookie
Berichten: 306
Lid geworden op: Vr 17 Jul 2009, 21:04
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Nicolas Stampaert Do 20 Nov 2014, 21:50

goed nieuws
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Werner Castelyns Za 22 Nov 2014, 09:22

The only way is up Kevin!
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Ph
Philippe De Baerdemacker
50cc rider
Berichten: 10
Lid geworden op: Zo 26 Mei 2013, 12:29
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Philippe De Baerdemacker Ma 15 Dec 2014, 17:03

Zit hier niet zo veel op de forum mensen, maar kan ik ergens helpen? In mijne jongen tijd was er idd geen probleem om te gaan rijden. Sinds 1 maand zijn mijn 2 oudste dochters begonnen met rijden en het is idd heel erg gesteld, schrijnend zelf!!

Mvg,
0 x


Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Kevin Moonen Di 16 Dec 2014, 21:09

Mededeling: Morgen uitspraak voor hof van beroep.


Normaal gezien velt morgen het hof van beroep een oordeel met betrekking tot het proces van de stedenbouwkundige inspectie en Leefbaar Waterloos tegen M.C. Maasland. Nadat de zaak eerder al meermaals werd uitgesteld ziet het ernaar uit dat het morgen de dag van de waarheid zal worden. Om 08u50 staat de zaak met Rolnummer 2012 / CO / 1130, dossiernummer 2012 / PGA / 4622 en kaftnummer 2012 / VJ11 / 1158 voor uitspraak in de 12de kamer op het programma.

Duimen kruisen dus, in de hoop dat de rechter te Antwerpen op zijn minst de uitspraak in eerste aanleg van het de rechtbank van Tongeren bevestigd.




Mvg,


Kevin Moonen
http://www.reddemotorcross.be/09/conten ... van-beroep
0 x


Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Kevin Moonen Di 16 Dec 2014, 21:11

Philippe De Baerdemacker schreef:Zit hier niet zo veel op de forum mensen, maar kan ik ergens helpen? In mijne jongen tijd was er idd geen probleem om te gaan rijden. Sinds 1 maand zijn mijn 2 oudste dochters begonnen met rijden en het is idd heel erg gesteld, schrijnend zelf!!

Mvg,


Dag Philippe,


Het doet me plezier Uw bericht te lezen. Hulp is altijd welkom! Het goede nieuws verspreiden is daarin opgave nummer 1 :)

Daarnaast zou ik aanraden dit forum, of onze webstek in de gaten te houden. Van zodra er nieuwe acties komen, leest U het hier!
0 x


Gebruikersavatar
Rolly Geerkens
mx2 wk champ
Berichten: 655
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2009, 03:41
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Rolly Geerkens Wo 17 Dec 2014, 18:12

En Kevin is er al nieuws over de uitspraak ??
We zijn hier echt benieuwd naar het verdict.
0 x


Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Kevin Moonen Wo 17 Dec 2014, 20:57

Nieuwsflits: Rechter vordert herstel kiezelgroeve.

Van een correspondent bij het hof van beroep, die het arrest kon inlezen, kreeg ik zojuist de informatie dat de rechter ingaat op de eis tot herstel van de kiezelgroeve. Zo goed als alles moet binnen het jaar afgebroken worden, zoniet komen er dwangsommen aan te pas. Omdat men niet wist hoe het vroeger was, eist men terugkeer naar de staat van ... kiezelgroeve. Althans, zo heb ik het begrepen uit lezing van de correspondent. Met andere woorden, de eerdere overwinning van M.C. Maasland in deze zaak voor de rechtbank van eerste aanleg te Tongeren wordt nu teniet gedaan.

Meer nieuws volgt nog. En, alles hangt natuurlijk af van de uiteindelijke lezing van het vonnis.

Afgaande op dit eerste nieuws kan ik alleen maar mijn ontgoocheling uitspreking. Indien dit klopt, toont het alleen nog maar eens aan hoe wezensvreemd justitie in onze samenleving geworden is.

Betreft M.C. Maasland kan ik alleen zeggen dat ze zich zullen beraden over verder stappen. Cassatie is en blijft een optie, de echte schuldigen aanwijzen ook.
0 x


Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Kevin Moonen Wo 17 Dec 2014, 20:59

Rolly Geerkens schreef:En Kevin is er al nieuws over de uitspraak ??
We zijn hier echt benieuwd naar het verdict.


Ja, Rolly, nieuws is er ondertussen al. Het heeft even geduurd alvorens ik het hier kon posten. En, neen, jammer genoeg is het geen goed nieuws: Alles afbreken is de boodschap van de rechter.

De club zal zich nu beraden hoe het nu verder moet. In ieder geval, dit is een stevige mokerslag. Maar, ik ben alvast niet de persoon om in de touwen te gaan hangen.

Wordt vervolgd!
0 x


Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Kevin Moonen Wo 17 Dec 2014, 21:33

http://www.radio2.be/regio/limburg/herb ... -avondpost

Vanaf 01:34:00 voor het nieuws van 18u30 met daarin het item over de kiezelgroeve.
0 x


Ma
Matteo Boxy
mx2 wk rookie
Berichten: 295
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 17:59
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Matteo Boxy Vr 19 Dec 2014, 09:51

Werkelijk ongelofelijk. Die mannen van leefbaar waterloos dat zijn ronduit criminelen.
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Guy Dick Za 20 Dec 2014, 03:07

In hoe verre ligt de motorcrosswereld hier wakker van? Het medeleven beperkt zich meestal tot het posten van een reactie op een forum of op fb...
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Di
Dirk Van De Perre
mx2 amateur champ
Berichten: 150
Lid geworden op: Do 12 Nov 2009, 17:26
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Oud Turnhout

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Dirk Van De Perre Za 20 Dec 2014, 08:57

Guy, ik denk er dikwijls ook zo over als u. er zijn er veel die er niet van wakker liggen, die denken als ik zondags kan rijden is dat goed, maar mensen zoals u, Kevin Moonen, Joël Smets enz. die er bijna dagelijks mee bezig zijn en telkens het deksel op de neus krijgen is het toch moeilijk om te blijven strijden voor de MX.
0 x


Bi
Bini Conserriere
european champ mx2
Berichten: 217
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 14:13
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Bini Conserriere Za 20 Dec 2014, 10:09

ja guy wie ligt er wakker van ,naar de reacties hier te zien bitter weinig, en er zijn hier meer dan vierduizend forum leden
0 x


Bi
Bini Conserriere
european champ mx2
Berichten: 217
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 14:13
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Bini Conserriere Za 20 Dec 2014, 10:09

ja guy wie ligt er wakker van ,naar de reacties hier te zien bitter weinig, en er zijn hier meer dan vierduizend forum leden
0 x


Ol
Olivier Goetstouwers
mx all time winner
Berichten: 1054
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 17:53
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Olivier Goetstouwers Za 20 Dec 2014, 10:46

Vierduizend forumleden die nog amper reageren, op eender welk topic.
0 x


rocketpichon

check http://www.nth108.com

Terug naar “mx algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

Aanmelden · Registreer