Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties
-
Ke
- ama lites national champ
- Berichten: 477
- Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties
Mededeling: Gemeentebestuur wacht op Muyters.
Betreft: Extra vraag gemeenteraad Maaseik maandag28 oktober 2013.
De uitlatingen die meervoudig Wereldkampioen motorcross, en ereburger van de gemeente Maaseik, Stefan Everts deed naar aanleiding van het onderhoud dat M.C. Maasland had met het gemeentebestuur van Maaseik op maandag 7 oktober zijn niet onopgemerkt voorbijgegaan. Zo kregen wij behoorlijk wat reacties, waren er diverse vermeldingen in de pers en werd er over gesproken tijdens de commissie ruimtelijk ordening van het Vlaams Parlement afgelopen woensdag. De uithaal van Stefan was evenmin onopgemerkt gebleven voor de lokale oppositie. Gisteravond werd op de gemeenteraad van Maaseik dientengevolge een extra vraag gesteld vanuit de oppositie.
Pertinente vragen.
Kritische vraagsteller van dienst was VB-fractieleider Leo Pieters. Hij had een 7-tal vragen klaar. Zo wilde hij weten wat er nu juist misgelopen was op het overleg tussen gemeente en M.C.Maaland. “Het wordt tijd dat U in Brussel op Uw achterste poten gaat staan, maar dan moet U ook een standpunt innemen”, klopte hij zich op de borst. Ondanks al de ontstane commotie antwoordde schepen Giebens (Vooruit) desalniettemin dat ze niet echt de indruk had dat er iets was misgelopen. Toch begreep ze de frustraties die leefden bij M.C. Maasland. “Het sleept dan ook al allemaal heel lang aan”.
Nog altijd gaan voor 3 crossen per jaar.
“Iedere politieke partij hier rond de tafel is nog altijd voor het gegeven om te gaan voor 3 crossen per jaar”, deelt schepen Geibens verder mee. Op één na klopt dit als een bus. Dat waren inderdaad de verkiezingsbeloftes van de partijen! Naar wij verwachten zullen die natuurlijk gehouden worden door alle partijen.
Wachten op Muyters.
Giebens vervolgt dat de provincie op bezoek is geweest en gevraagd heeft te wachten op een schrijven van Vlaams minister Phillip Muyters (N-VA). Vervolgens verwijst ze naar het feit dat Muyters te kennen heeft gegeven dat hij achterloopt op schema. Dat laatste kan ik bevestigen daar hij dit antwoordde in de commissievergadering afgelopen week. Of het net daarom is dat er nog geen brief is toegekomen op de gemeente Maaseik weet ik eerlijk gezegd niet. In ieder geval wil het gemeentebestuur deze brief afwachten; “om te weten waar we aan toe zijn”.
“PRUP, RUP, GRUP of wat het ook mag worden”.
Pieters wilde ook wel eens weten waar de kostprijs die genoemd werd in de krant (hbvl 09 oktober 2013) vandaan kwam. “Over de kostprijs van het PRUP, RUP, GRUP of wat het dan ook mag worden” begon Giebens in mijn ogen nogal onzorgvuldig haar antwoord. Jammer, want wat het juist gaat worden is niet alleen van vitaal belang, het is ook iets dat men eigenlijk op de gemeente al in het achterhoofd zou moeten hebben gehad voor men met cijfers op de proppen kwam. En, eigenlijk al bij het formuleren van de kiesbeloftes. Nu goed, het bedrag in de krant was volgens Giebens geen correcte weergave van wat zij gezegd had. Haar cijfers waren een gemiddelde van de dienst ruimtelijke ordening van de RUP’s van de afgelopen jaren. Nu, de grootorde die ze geeft begint hoger dan de prijzen die ik gekregen heb (Zo zie ik bijvoorbeeld dat partijgenoten van onze burgemeester een rup op kosten van de gemeente kregen voor een kleinere prijs). Wat mij echt stoort is dat ze blijft gissen door er een kostprijs ‘mer’ aan toe te voegen met een factor die duidelijk moet doen duizelen. “Je komt dan uit op een bedrag tussen de 50, en 100 000 euro”. Kortom, een China-tentoonstelling hebben we er nog lang niet voor, maar afschrikken moet en zal het. Eigenlijk wordt er hier met bedragen gesmeten zonder dat deze een echte grond hebben want, zo zegt Giebens zelf, “een exacte prijs kunnen we nog niet geven”. Ik vind dat gevaarlijk koren op de molen van allerhande malafide populisten.
Nog maar eens een studie?
“Dat heel studiewerk is toch al verricht?” merkt Pieters op. Tja, daar valt natuurlijk wel iets over te zeggen. Zoveel dat de burgemeester zelf zich geroepen voelt om tussen te komen: “Ge leest toch ook wat de minister zegt? Hij gaat de crossterreinen aanduiden.” Ja, zo kennen we onze pappenheimer wel! Hij probeert er zich nog altijd gemakkelijk vanaf te maken, zoveel is duidelijk. “We hebben allemaal beloofd om 3 crossen in dat gebied te hebben tijdens de campagne … Maar ge moet wel ergens een draagvlak vinden om in dat gebied dat toe te laten”, vervolgt onze burgervader in zijn bekende stijl. Daar zijn we weer: Draagvlak! Geen mens die weet wat het is, maar het is. En om de verkiezingsbelofte te doen, was dat van geen tel. Nu, nu is het plots weer wel van belang. Dit is intellectueel niet meer eerlijk, en menselijk al lang niet meer serieus. Dit is exact wat Stefan Everts bedoelt als hij in de krant laat optekenen dat ze met onze voeten aan het rammelen zijn! Altijd is er wel iets, en als het er niet is, vinden ze het wel uit. Vergeefs dan ook dat Tollenaere (VLD), Pieters in het debat bijspringt en nog eens oproept om het heft zelf in handen te nemen… En die studiebureaus, volgens die burgemeester van ons, “beginnen van vooraf aan opnieuw”.
De uitspraak voor het hof van beroep.
“Afhankelijk van de uitspraak; wie gaat er opdraaien voor de afbraak? Want langs de ene kant zijn er de kosten om het terrein terug in orde te brengen, langs de andere kant zijn er de kosten van de sanering” dixit Pieters. U hoort het, de kans zit er dik in dat de gemeente wel eens altijd kan opdraaien voor de kosten. Evident, daar zij, en niemand anders, eigenaar zijn. Tja, dan beter investeren in een project dat op termijn nog kan renderen denk ik zo! Vergeet niet dat mede door toedoen van voorgaande gemeentebesturen de gemeente veel inkomsten uit de cross verloren heeft, en dat het aanhoudende slabakken van onze burgemeester teweeg heeft gebracht dat er veel onnodige kosten gemaakt zijn. En het resultaat kan wel eens heel goed zijn dat de gemeente binnenkort mag opdraaien voor de sanering…
Het gewicht van een burgemeester.
Tot slot, speciaal voor onze hardleerse burgemeester, een uitspraak van Vlaams minister Muyters op de motorcrosswedstrijd te Kester, geciteerd uit het Nieuwsblad van 2 juni 2013: “Wat ook moet kunnen is dat zoals hier in Kester het natuurgebied voor één dag een vergunning kan krijgen om deze klassiekers bestaande te kunnen houden. Als ik zie hoe hard de burgemeester (Doomst, partijgenoot van onze burgemeester n.v.d.r.) en zijn entourage achter deze wedstrijd staan, is het voor mij duidelijk dat er hiervoor moet gevochten worden”. Om maar te zeggen dat een burgemeester wel degelijk het verschil kan maken, en dat er ook nog andere oplossingen zijn.
Mvg,
Kevin Moonen
http://www.reddemotorcross.be/09/conten ... op-muyters
Betreft: Extra vraag gemeenteraad Maaseik maandag28 oktober 2013.
De uitlatingen die meervoudig Wereldkampioen motorcross, en ereburger van de gemeente Maaseik, Stefan Everts deed naar aanleiding van het onderhoud dat M.C. Maasland had met het gemeentebestuur van Maaseik op maandag 7 oktober zijn niet onopgemerkt voorbijgegaan. Zo kregen wij behoorlijk wat reacties, waren er diverse vermeldingen in de pers en werd er over gesproken tijdens de commissie ruimtelijk ordening van het Vlaams Parlement afgelopen woensdag. De uithaal van Stefan was evenmin onopgemerkt gebleven voor de lokale oppositie. Gisteravond werd op de gemeenteraad van Maaseik dientengevolge een extra vraag gesteld vanuit de oppositie.
Pertinente vragen.
Kritische vraagsteller van dienst was VB-fractieleider Leo Pieters. Hij had een 7-tal vragen klaar. Zo wilde hij weten wat er nu juist misgelopen was op het overleg tussen gemeente en M.C.Maaland. “Het wordt tijd dat U in Brussel op Uw achterste poten gaat staan, maar dan moet U ook een standpunt innemen”, klopte hij zich op de borst. Ondanks al de ontstane commotie antwoordde schepen Giebens (Vooruit) desalniettemin dat ze niet echt de indruk had dat er iets was misgelopen. Toch begreep ze de frustraties die leefden bij M.C. Maasland. “Het sleept dan ook al allemaal heel lang aan”.
Nog altijd gaan voor 3 crossen per jaar.
“Iedere politieke partij hier rond de tafel is nog altijd voor het gegeven om te gaan voor 3 crossen per jaar”, deelt schepen Geibens verder mee. Op één na klopt dit als een bus. Dat waren inderdaad de verkiezingsbeloftes van de partijen! Naar wij verwachten zullen die natuurlijk gehouden worden door alle partijen.
Wachten op Muyters.
Giebens vervolgt dat de provincie op bezoek is geweest en gevraagd heeft te wachten op een schrijven van Vlaams minister Phillip Muyters (N-VA). Vervolgens verwijst ze naar het feit dat Muyters te kennen heeft gegeven dat hij achterloopt op schema. Dat laatste kan ik bevestigen daar hij dit antwoordde in de commissievergadering afgelopen week. Of het net daarom is dat er nog geen brief is toegekomen op de gemeente Maaseik weet ik eerlijk gezegd niet. In ieder geval wil het gemeentebestuur deze brief afwachten; “om te weten waar we aan toe zijn”.
“PRUP, RUP, GRUP of wat het ook mag worden”.
Pieters wilde ook wel eens weten waar de kostprijs die genoemd werd in de krant (hbvl 09 oktober 2013) vandaan kwam. “Over de kostprijs van het PRUP, RUP, GRUP of wat het dan ook mag worden” begon Giebens in mijn ogen nogal onzorgvuldig haar antwoord. Jammer, want wat het juist gaat worden is niet alleen van vitaal belang, het is ook iets dat men eigenlijk op de gemeente al in het achterhoofd zou moeten hebben gehad voor men met cijfers op de proppen kwam. En, eigenlijk al bij het formuleren van de kiesbeloftes. Nu goed, het bedrag in de krant was volgens Giebens geen correcte weergave van wat zij gezegd had. Haar cijfers waren een gemiddelde van de dienst ruimtelijke ordening van de RUP’s van de afgelopen jaren. Nu, de grootorde die ze geeft begint hoger dan de prijzen die ik gekregen heb (Zo zie ik bijvoorbeeld dat partijgenoten van onze burgemeester een rup op kosten van de gemeente kregen voor een kleinere prijs). Wat mij echt stoort is dat ze blijft gissen door er een kostprijs ‘mer’ aan toe te voegen met een factor die duidelijk moet doen duizelen. “Je komt dan uit op een bedrag tussen de 50, en 100 000 euro”. Kortom, een China-tentoonstelling hebben we er nog lang niet voor, maar afschrikken moet en zal het. Eigenlijk wordt er hier met bedragen gesmeten zonder dat deze een echte grond hebben want, zo zegt Giebens zelf, “een exacte prijs kunnen we nog niet geven”. Ik vind dat gevaarlijk koren op de molen van allerhande malafide populisten.
Nog maar eens een studie?
“Dat heel studiewerk is toch al verricht?” merkt Pieters op. Tja, daar valt natuurlijk wel iets over te zeggen. Zoveel dat de burgemeester zelf zich geroepen voelt om tussen te komen: “Ge leest toch ook wat de minister zegt? Hij gaat de crossterreinen aanduiden.” Ja, zo kennen we onze pappenheimer wel! Hij probeert er zich nog altijd gemakkelijk vanaf te maken, zoveel is duidelijk. “We hebben allemaal beloofd om 3 crossen in dat gebied te hebben tijdens de campagne … Maar ge moet wel ergens een draagvlak vinden om in dat gebied dat toe te laten”, vervolgt onze burgervader in zijn bekende stijl. Daar zijn we weer: Draagvlak! Geen mens die weet wat het is, maar het is. En om de verkiezingsbelofte te doen, was dat van geen tel. Nu, nu is het plots weer wel van belang. Dit is intellectueel niet meer eerlijk, en menselijk al lang niet meer serieus. Dit is exact wat Stefan Everts bedoelt als hij in de krant laat optekenen dat ze met onze voeten aan het rammelen zijn! Altijd is er wel iets, en als het er niet is, vinden ze het wel uit. Vergeefs dan ook dat Tollenaere (VLD), Pieters in het debat bijspringt en nog eens oproept om het heft zelf in handen te nemen… En die studiebureaus, volgens die burgemeester van ons, “beginnen van vooraf aan opnieuw”.
De uitspraak voor het hof van beroep.
“Afhankelijk van de uitspraak; wie gaat er opdraaien voor de afbraak? Want langs de ene kant zijn er de kosten om het terrein terug in orde te brengen, langs de andere kant zijn er de kosten van de sanering” dixit Pieters. U hoort het, de kans zit er dik in dat de gemeente wel eens altijd kan opdraaien voor de kosten. Evident, daar zij, en niemand anders, eigenaar zijn. Tja, dan beter investeren in een project dat op termijn nog kan renderen denk ik zo! Vergeet niet dat mede door toedoen van voorgaande gemeentebesturen de gemeente veel inkomsten uit de cross verloren heeft, en dat het aanhoudende slabakken van onze burgemeester teweeg heeft gebracht dat er veel onnodige kosten gemaakt zijn. En het resultaat kan wel eens heel goed zijn dat de gemeente binnenkort mag opdraaien voor de sanering…
Het gewicht van een burgemeester.
Tot slot, speciaal voor onze hardleerse burgemeester, een uitspraak van Vlaams minister Muyters op de motorcrosswedstrijd te Kester, geciteerd uit het Nieuwsblad van 2 juni 2013: “Wat ook moet kunnen is dat zoals hier in Kester het natuurgebied voor één dag een vergunning kan krijgen om deze klassiekers bestaande te kunnen houden. Als ik zie hoe hard de burgemeester (Doomst, partijgenoot van onze burgemeester n.v.d.r.) en zijn entourage achter deze wedstrijd staan, is het voor mij duidelijk dat er hiervoor moet gevochten worden”. Om maar te zeggen dat een burgemeester wel degelijk het verschil kan maken, en dat er ook nog andere oplossingen zijn.
Mvg,
Kevin Moonen
http://www.reddemotorcross.be/09/conten ... op-muyters
0 x
-
Ke
- ama lites national champ
- Berichten: 477
- Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Pierre Vandenplas
- mx2 wk champ
- Berichten: 642
- Lid geworden op: Do 10 Sep 2009, 12:42
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Rotselaar
Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties
Kevin, da gezever over het draagvlak is toch wel zo een woord om ons te misleiden, vind ik. Ze moeten een draagvlak hebben of vinden. Stefan, die ons klein belgenland veeeele wereldtitels geleverd heeft, kan zelfs 'zijn' parcours niet behouden, droevig land, dat niet achter zen prestatievolle atleten staat! Dat er in ons kleine, dichtbevolkte landje niet veel plaats is weet iedereen. Maar enkele parcours zouden toch moeten kunnen zeg.
0 x
-
Di
- world THQ sx champ
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)
Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties
Die nieuwe reclame al gehoord van Q8? Verklaart veel over het imago dat ze de mxers aansmeren hier in belgie...
0 x
-
En
- 125cc rookie
- Berichten: 110
- Lid geworden op: Ma 27 Feb 2012, 21:00
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Peter Goolaerts
- mx all time winner
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:10
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Hulshout
- Contact:
Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties
Glenn van Vugt @GlennvanVugt 3m
Net op radionieuws : 4 nieuwe crossterreinen in de havens waaronder Antwerpen, Oostende, Gent en nog ergens
Net op radionieuws : 4 nieuwe crossterreinen in de havens waaronder Antwerpen, Oostende, Gent en nog ergens
0 x
Ex-Vintage MX Lover
-
Ko
- 125cc junior EK
- Berichten: 78
- Lid geworden op: Ma 16 Nov 2009, 09:38
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
-
Le
- mxdn winner
- Berichten: 924
- Lid geworden op: Zo 27 Sep 2009, 11:18
- Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties
In de havengebieden van Antwerpen, Oostende, Zeebrugge en Gent worden tijdelijke oefenterreinen voor gemotoriseerde sporten afgebakend. Dat meldde Vlaams minister van Ruimtelijke Ordening en Sport Philippe Muyters vandaag in een persbericht. Volgens Muyters komt enkel nog-niet-ontwikkeld havengebied in aanmerking voor dergelijke crosscircuits.
"Het dossier van de motorcrossterreinen gaat al mee van 2002, met een moeizaam verloop van bij de start", zo luidt het. "Hoewel ons land traditioneel uitblinkt in gemotoriseerde sport zoals motorcross, blijkt het bijzonder moeilijk om voldoende ruimte te vinden om die uit te oefenen." Enkel de provincie Antwerpen ziet in haar provincie mogelijkheden voor een nieuw terrein.
"Lastige oefening"
"Je kan onmogelijk rondjes blijven draaien", stelde Muyters. "Het is een bijzonder moeilijk dossier en een lastige evenwichtsoefening, maar het is hoog tijd dat er eindelijk duidelijkheid komt. Vandaag hebben we in de Vlaamse Regering beslist om het dossier volledig naar ons toe te trekken." In Vlaanderen zijn de havens, met hun open plekken ver van woongebied, de enige plaatsen die volgens de minister nog in aanmerking komen om er oefenterreinen in te richten.
Imago
Daarnaast wil de Vlaamse Regering er alles aan doen om de vier bestaande gereglementeerde omlopen te behouden. De motorcross-sector blijft verder betrokken bij de gesprekken rond de aanduiding van de oefenterreinen. "De sector werkt actief aan een positiever imago van zijn sport, onder meer door het promoten van stillere elektrische motoren. We werken prima samen en daarom hoop ik dat een oplossing nabij is die iedereen tevreden stemt", besloot Muyters.
"Het dossier van de motorcrossterreinen gaat al mee van 2002, met een moeizaam verloop van bij de start", zo luidt het. "Hoewel ons land traditioneel uitblinkt in gemotoriseerde sport zoals motorcross, blijkt het bijzonder moeilijk om voldoende ruimte te vinden om die uit te oefenen." Enkel de provincie Antwerpen ziet in haar provincie mogelijkheden voor een nieuw terrein.
"Lastige oefening"
"Je kan onmogelijk rondjes blijven draaien", stelde Muyters. "Het is een bijzonder moeilijk dossier en een lastige evenwichtsoefening, maar het is hoog tijd dat er eindelijk duidelijkheid komt. Vandaag hebben we in de Vlaamse Regering beslist om het dossier volledig naar ons toe te trekken." In Vlaanderen zijn de havens, met hun open plekken ver van woongebied, de enige plaatsen die volgens de minister nog in aanmerking komen om er oefenterreinen in te richten.
Imago
Daarnaast wil de Vlaamse Regering er alles aan doen om de vier bestaande gereglementeerde omlopen te behouden. De motorcross-sector blijft verder betrokken bij de gesprekken rond de aanduiding van de oefenterreinen. "De sector werkt actief aan een positiever imago van zijn sport, onder meer door het promoten van stillere elektrische motoren. We werken prima samen en daarom hoop ik dat een oplossing nabij is die iedereen tevreden stemt", besloot Muyters.
0 x
-
Le
- mxdn winner
- Berichten: 924
- Lid geworden op: Zo 27 Sep 2009, 11:18
- Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties
In de havengebieden van Antwerpen, Oostende, Zeebrugge en Gent worden tijdelijke oefenterreinen voor gemotoriseerde sporten afgebakend. Dat meldde Vlaams minister van Ruimtelijke Ordening en Sport Philippe Muyters vandaag in een persbericht. Volgens Muyters komt enkel nog-niet-ontwikkeld havengebied in aanmerking voor dergelijke crosscircuits.
"Het dossier van de motorcrossterreinen gaat al mee van 2002, met een moeizaam verloop van bij de start", zo luidt het. "Hoewel ons land traditioneel uitblinkt in gemotoriseerde sport zoals motorcross, blijkt het bijzonder moeilijk om voldoende ruimte te vinden om die uit te oefenen." Enkel de provincie Antwerpen ziet in haar provincie mogelijkheden voor een nieuw terrein.
"Lastige oefening"
"Je kan onmogelijk rondjes blijven draaien", stelde Muyters. "Het is een bijzonder moeilijk dossier en een lastige evenwichtsoefening, maar het is hoog tijd dat er eindelijk duidelijkheid komt. Vandaag hebben we in de Vlaamse Regering beslist om het dossier volledig naar ons toe te trekken." In Vlaanderen zijn de havens, met hun open plekken ver van woongebied, de enige plaatsen die volgens de minister nog in aanmerking komen om er oefenterreinen in te richten.
Imago
Daarnaast wil de Vlaamse Regering er alles aan doen om de vier bestaande gereglementeerde omlopen te behouden. De motorcross-sector blijft verder betrokken bij de gesprekken rond de aanduiding van de oefenterreinen. "De sector werkt actief aan een positiever imago van zijn sport, onder meer door het promoten van stillere elektrische motoren. We werken prima samen en daarom hoop ik dat een oplossing nabij is die iedereen tevreden stemt", besloot Muyters.
"Het dossier van de motorcrossterreinen gaat al mee van 2002, met een moeizaam verloop van bij de start", zo luidt het. "Hoewel ons land traditioneel uitblinkt in gemotoriseerde sport zoals motorcross, blijkt het bijzonder moeilijk om voldoende ruimte te vinden om die uit te oefenen." Enkel de provincie Antwerpen ziet in haar provincie mogelijkheden voor een nieuw terrein.
"Lastige oefening"
"Je kan onmogelijk rondjes blijven draaien", stelde Muyters. "Het is een bijzonder moeilijk dossier en een lastige evenwichtsoefening, maar het is hoog tijd dat er eindelijk duidelijkheid komt. Vandaag hebben we in de Vlaamse Regering beslist om het dossier volledig naar ons toe te trekken." In Vlaanderen zijn de havens, met hun open plekken ver van woongebied, de enige plaatsen die volgens de minister nog in aanmerking komen om er oefenterreinen in te richten.
Imago
Daarnaast wil de Vlaamse Regering er alles aan doen om de vier bestaande gereglementeerde omlopen te behouden. De motorcross-sector blijft verder betrokken bij de gesprekken rond de aanduiding van de oefenterreinen. "De sector werkt actief aan een positiever imago van zijn sport, onder meer door het promoten van stillere elektrische motoren. We werken prima samen en daarom hoop ik dat een oplossing nabij is die iedereen tevreden stemt", besloot Muyters.
0 x
-
Gu
- the legend!
- Berichten: 3392
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Galmaarden
Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties
Aan allen die er in geloofden en mee hebben geholpen (kort lijstje): thx!
Aan alle non-believers: waar een boompje planten goed voor is...
Aan alle non-believers: waar een boompje planten goed voor is...
0 x
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
-
Ni
- mx1 wk rookie
- Berichten: 306
- Lid geworden op: Vr 17 Jul 2009, 21:04
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties
proficat guy, kevin en joel, stefan, en iedereen die ik vergeet om niet af te geven...wie had dit gedacht na 12 jaar
is er ook al iets concreet ivm de uitvoering Guy?
bvb wie gaat de terreinen aanleggen en of uitbaten?
groeten en proficiat
Nicola
is er ook al iets concreet ivm de uitvoering Guy?
bvb wie gaat de terreinen aanleggen en of uitbaten?
groeten en proficiat
Nicola
0 x
-
Ke
- ama lites national champ
- Berichten: 477
- Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties
http://www.vlaanderen.be/servlet/Satell ... 0462270374
Hierbij de link naar het persbericht zelf, en dit is de tekst uit het kortbestek:
Op voorstel van minister Philippe Muyters
De Vlaamse Regering wil in Vlaanderen omlopen voorzien voor gemotoriseerde sporten, gespreid per provincie. Het onderzoek van de verschillende provincies levert tot nu toe weinig resultaten op. De Vlaamse Regering wil de vier gereglementeerde omlopen die er zijn behouden, maar stelt vast dat er geen draagvlak is voor de aanleg van nieuwe gereglementeerde omlopen. Ze pleegt daarom verder overleg en onderzoek en zoekt verder naar locaties voor andere sporten met hinderlijk karakter.
Het zal wel aan mijn slecht karakter liggen, maar ik zie hierin zeer weinig structureels en concreets. Ik zie iets, maar ik zie ook niets. Niet dat ik negatief wil zijn, maar het is ook zo dat Muyters zo maar eventjes alle andere mogelijkheden uitsluit en daarvoor krijgen we 4 vogels in de lucht, die we nog moeten zien te vangen...
Hierbij de link naar het persbericht zelf, en dit is de tekst uit het kortbestek:
Op voorstel van minister Philippe Muyters
De Vlaamse Regering wil in Vlaanderen omlopen voorzien voor gemotoriseerde sporten, gespreid per provincie. Het onderzoek van de verschillende provincies levert tot nu toe weinig resultaten op. De Vlaamse Regering wil de vier gereglementeerde omlopen die er zijn behouden, maar stelt vast dat er geen draagvlak is voor de aanleg van nieuwe gereglementeerde omlopen. Ze pleegt daarom verder overleg en onderzoek en zoekt verder naar locaties voor andere sporten met hinderlijk karakter.
Het zal wel aan mijn slecht karakter liggen, maar ik zie hierin zeer weinig structureels en concreets. Ik zie iets, maar ik zie ook niets. Niet dat ik negatief wil zijn, maar het is ook zo dat Muyters zo maar eventjes alle andere mogelijkheden uitsluit en daarvoor krijgen we 4 vogels in de lucht, die we nog moeten zien te vangen...
0 x
-
Ke
- ama lites national champ
- Berichten: 477
- Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties
Nicolas Stampaert schreef:proficat guy, kevin en joel, stefan, en iedereen die ik vergeet om niet af te geven...wie had dit gedacht na 12 jaar
is er ook al iets concreet ivm de uitvoering Guy?
bvb wie gaat de terreinen aanleggen en of uitbaten?
groeten en proficiat
Nicola
Dank voor de fijne opmerkingen Nicolas!
Maar awel Nicolas, daar ligt op dit moment het kalf gebonden. We hebben (voorlopig) alleen deze persmededeling ... Ik hoor op de radio, en lees in de krant dat één en ander wat rooskleuriger wordt voorgesteld dan het naar voor komt uit de mededeling... Het gesprek dat ik had met de journaliste van Radio 2 was al heel wat minder positief. Zij hoorde dat er een kruis gemaakt wordt over Nrt.
Vergeet ook dit soort berichten niet: http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=D73HCH53
Plus, dit wat Muyters nu zegt is al mogelijk sinds April 2012 ... Er wordt dus niet nieuws mogelijk, men zegt alleen dat Muyters er per havengebied ééntje gaat afbakenen.
Voor het overige lees ik niets van aanpassingen van de strenger reglementering... De cross krijgt niet meer ademruimte.
Misschien zit dat nog in de concrete voorstellen, maar voorlopig zie ik het niet.
Om Smets te parafraseren ben ik een heel klein beetje gematigd positief.
http://www.sporza.be/cm/sporza/auto_mot ... inen_smets
Denk trouwens dat Peter Huybrechts er evenmin ver naast zit dat men dit nu over de verkiezingen heen zal tillen ...
Nogmaals, onder voorbehoud van de volledige teksten van de voorstellen.
Laatst gewijzigd door Kevin Moonen op Vr 08 Nov 2013, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
-
Ke
- ama lites national champ
- Berichten: 477
- Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties
Pierre Vandenplas schreef:Kevin, da gezever over het draagvlak is toch wel zo een woord om ons te misleiden, vind ik. Ze moeten een draagvlak hebben of vinden. Stefan, die ons klein belgenland veeeele wereldtitels geleverd heeft, kan zelfs 'zijn' parcours niet behouden, droevig land, dat niet achter zen prestatievolle atleten staat! Dat er in ons kleine, dichtbevolkte landje niet veel plaats is weet iedereen. Maar enkele parcours zouden toch moeten kunnen zeg.
Klopt, dat 'draagvlak' is gezever eerste klas... maar wel een klassieker onder het gezever:
Lees het vandaag in de beslissing van de Vlaamse regering: "Vlaamse Regering wil de vier gereglementeerde omlopen die er zijn behouden, maar stelt vast dat er geen draagvlak is voor de aanleg van nieuwe gereglementeerde omlopen."
0 x
-
Ke
- ama lites national champ
- Berichten: 477
- Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties
Peter Goolaerts schreef:Glenn van Vugt @GlennvanVugt 3m
Net op radionieuws : 4 nieuwe crossterreinen in de havens waaronder Antwerpen, Oostende, Gent en nog ergens
Uit het decreet van Vandaele van verleden jaar April waar dit eigenlijk uit komt: "... onder duidelijke voorwaarden, in afwachting dat de eigenlijke bestemming van de terreinen wordt gerealiseerd."
"Het gaat duidelijk om bedrijventerreinen in havengebieden waar de bedrijfsbestemming nog niet is gerealiseerd, en de volgende extra voorwaarden gelden:
1. het moet een tijdelijke vergunning zijn (enkele jaren, verlengbaar)
2. de impact op de bestaande bedrijven moet verwaarloosbaar zijn
3. de latere realisatie van het bedrijventerrein mag niet in het gedrang komen"
Dus is de vraag, gaat deze aanpassing ons helpen om dit te overwinnen: http://nieuwsblad.typepad.com/brugge/20 ... rrein.html
0 x
-
Di
- world THQ sx champ
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)
Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties
Er staat toch al lang iemand klaar voor Zeebrugge,enkel de handtekening voor de nodige vergunningen ontbreekt die het stadsbestuur niet van plan is om af te geven.
Maar toch bravo voor de moedige strijders
Maar toch bravo voor de moedige strijders
0 x
-
Ke
- ama lites national champ
- Berichten: 477
- Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties
Dimitri Lamote schreef:Er staat toch al lang iemand klaar voor Zeebrugge,enkel de handtekening voor de nodige vergunningen ontbreekt die het stadsbestuur niet van plan is om af te geven.
Maar toch bravo voor de moedige strijders
Klopt, er is in Zeebrugge iemand beschikbaar, maar er is ook tegenstand... en tot nu toe heeft die tegenstand aan het langste eind getrokken ...
0 x
-
Gu
- the legend!
- Berichten: 3392
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Galmaarden
Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties
Er was de studie in 2001 dat er 9 tot 15 gereglementeerde oefenomlopen nodig waren in Vlaanderen.
Van 2002 tot 2011 is er geen enkele minister die ook maar iets concreet heeft uitgevoerd. Er waren studies, externe adviseurs enz., er is betoogd, er is vergaderd maar het enige wat er daadwerkelijk veranderde was dat de grote namen hun moed in de schoenen zakte...
Sedert de eerste actie onder de vlag van Red de Motorcross (de zijspannen en de inters in Kester 2011) is het grootste deel van de Vlaamse motorcross-scene onder 1 koepel, er is een centraal aanspreekpunt (met Eric Geboers de meest bekwame die we hebben!) en... er is resultaat. De minister heeft kuis gehouden op zijn kabinet, een nieuwe verantwoordelijke aangesteld voor het dossier en hij is met een nota naar de regering gestapt met voor het eerst konfrete zaken. Dat alleen verdient al een staande ovatie!
Van 2002 tot 2011 is er geen enkele minister die ook maar iets concreet heeft uitgevoerd. Er waren studies, externe adviseurs enz., er is betoogd, er is vergaderd maar het enige wat er daadwerkelijk veranderde was dat de grote namen hun moed in de schoenen zakte...
Sedert de eerste actie onder de vlag van Red de Motorcross (de zijspannen en de inters in Kester 2011) is het grootste deel van de Vlaamse motorcross-scene onder 1 koepel, er is een centraal aanspreekpunt (met Eric Geboers de meest bekwame die we hebben!) en... er is resultaat. De minister heeft kuis gehouden op zijn kabinet, een nieuwe verantwoordelijke aangesteld voor het dossier en hij is met een nota naar de regering gestapt met voor het eerst konfrete zaken. Dat alleen verdient al een staande ovatie!
0 x
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
-
Ke
- ama lites national champ
- Berichten: 477
- Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Carlo Briers
- mx1 wk rookie
- Berichten: 333
- Lid geworden op: Zo 27 Feb 2011, 12:35
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Houthalen
Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties
Kevin Moonen schreef:http://www.vlaanderen.be/servlet/Satellite?pagename=nieuwsberichten/NB_Nieuwsbericht/Nieuwsbericht&cid=1370462270374
Hierbij de link naar het persbericht zelf, en dit is de tekst uit het kortbestek:
Op voorstel van minister Philippe Muyters
De Vlaamse Regering wil in Vlaanderen omlopen voorzien voor gemotoriseerde sporten, gespreid per provincie. Het onderzoek van de verschillende provincies levert tot nu toe weinig resultaten op. De Vlaamse Regering wil de vier gereglementeerde omlopen die er zijn behouden, maar stelt vast dat er geen draagvlak is voor de aanleg van nieuwe gereglementeerde omlopen. Ze pleegt daarom verder overleg en onderzoek en zoekt verder naar locaties voor andere sporten met hinderlijk karakter.
Het zal wel aan mijn slecht karakter liggen, maar ik zie hierin zeer weinig structureels en concreets. Ik zie iets, maar ik zie ook niets. Niet dat ik negatief wil zijn, maar het is ook zo dat Muyters zo maar eventjes alle andere mogelijkheden uitsluit en daarvoor krijgen we 4 vogels in de lucht, die we nog moeten zien te vangen...
Ik vind deze uitspraak van Muyters maar niks: " De enige plaatsen in Vlaanderen die nog in aanmerking komen om er oefenterreinen in te richten, blijken de havens te zijn, omdat daar nog open plek is die per definitie vrij afgezonderd ligt van woongebied."
Als straks blijkt dat daar ook weer niet voldoende draagvlak is of om het met andere woorden te zeggen: als er één of andere wringbos weer het lef heeft om een klein takje in het crosswiel te steken dan zitten we helemaal op de boot.
In elk geval verdiend heel het reddemotorcross-team een medaille voor hun doorzettingsvermogen en hun zelfbeheersing.
0 x
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten