Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

schrijf hier alles wat met motocross te maken heeft, en niet in een ander forum past.
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Vr 26 Mar 2010, 14:50

Zo'n uitspraak als die van De Heer Muyters waarom laten wij die toe?
Waarom laten wij als motorsport liefhebbers toe dat ze steeds onze sport bagatelliseren? Leg mij dat eens uit?
0 x

Gu
Guy Dick
the legend!
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Berichtdoor Guy Dick Vr 26 Mar 2010, 16:30

Napoleon zei: "Verdeel en heers"

We leven hier nog altijd in de tijd van Napoleon, er staan zelfs nog wetten uit die tijd in het Burgerlijk Wetboek. Een voorbeeld: het is verboden van affiches op wit papier, bedrukt met zwarte inkt, op te hangen in het openbaar. (enkel Napoleon mocht dat)
0 x

The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Di
Dimitri Lamote
world THQ sx champ
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Berichtdoor Dimitri Lamote Vr 26 Mar 2010, 18:40

Er was hier in dudzele ook geen mens die er naar kraaide,buiten twee spa politiekers die in dezelfde straat wonen en de brugse schepen van sport annick lambrecht snel voor hun kar gespannen hebben,om dan vervolgens blaadjes in de bussen te steken om oproer te kraaien maar er was geen lawaai.
Nadien hebben we opnieuw een blaadje gekregen met de boodschap dat zij dat gelukkig kunnen voorkomen hebben en de crosser een beter geschikte locatie gekregen hebben waar ze terecht kunnen namelijk ramskappelle...
0 x

Fr
Frank Janssen
the legend!
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE

Berichtdoor Frank Janssen Za 27 Mar 2010, 07:51

hoever staat het eigelijk met st lenaerts?
aan havengebieden moet toch ook wat mogelijk zijn denk bv aan kallo doel, zeebrugge
0 x

speaker Frankske
Le
Leon Van Gestel
mxdn winner
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross

Berichtdoor Leon Van Gestel Za 27 Mar 2010, 10:41

Fait-divers: in zijn tijd bij BRT was Eddy Groenewals een fervent motorcross verslaggever.........
0 x

Gu
Guy Dick
the legend!

Berichtdoor Guy Dick Za 27 Mar 2010, 13:19

mss is het wel opportuun om met deze persoon eens een privé gesprek te hebben...
0 x

The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ

Berichtdoor Kevin Moonen Za 27 Mar 2010, 21:05

Verrebroek: Nergens plaats voor motorcross

Er is in onze provincie nog altijd nergens plaats voor een motorcrossterrein. Dat blijkt uit een vraag van Tanguy Veys (VB) aan het Oost-Vlaamse provinciebestuur. In 2005 stipte de deputatie na een uitgebreide studie zes mogelijke locaties aan waaronder het knooppunt van de E34 in Verrebroek. Nergens bleek echter een maatschappelijk draagvlak te bestaan. In Verrebroek was er nog een extra probleem omdat daar al andere plannen waren voor het gebied in het kader van de havenuitbreiding. Twee maand geleden was er opnieuw een overleg. Het Vlaams Gewest heeft nu gevraagd om locaties te onderzoeken die kleiner zijn dan twintig hectare en meteen ook te kijken naar militaire domeinen die op termijn vrijkomen, zoals domein Westakkers.

(PKM)

© 2010 Het Laatste Nieuws

Publicatie: Het Laatste Nieuws / Waasland
Publicatiedatum: zaterdag 27 maart 2010
Auteur: Pieters Kristof;
Pagina: 39
Aantal woorden: 123
0 x

Frederik Van Eeckhoven
mx all time winner

Berichtdoor Frederik Van Eeckhoven Za 27 Mar 2010, 21:23

:lol: geen maatschappelijk draagvlak.
Toen dat "illegaal" circuit er nog lag, z'n 10 jaar gelede, was er toch altijd volk aan het rijden hoor.
Ik denk moest je er dan een circuit leggen dat bekend mag gemaakt worden bij het brede publiek dat er genoeg volk op zal afkomen.
Maar jha, dat is een nieuwe hype. Als je geen zin hebt in iets als politieker zeg je maar dat er geen maatschappelijk draagvlak is.
0 x

"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ

Re: Draagvlak

Berichtdoor Kevin Moonen Zo 28 Mar 2010, 11:30

Welja, draagvlak is nu al net reeds land een vraag die wij ons ook stellen. Wat is dat, geef dat eens een definitie. Want zoals het nu is is het vooral 'het argument om niets te moeten doen'.

Misschien dat er bij de optie militaire domeinen nog iets uit de bus kan vallen voor Oost-Vlaanderen?

Als ik het zo aanvoel en wat Muyters zegt over de provincies die meerwerken en die die niet meewerken denk ik dat ik al ongeveer weet welke hij het heeft...
0 x

Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ

Berichtdoor Kevin Moonen Zo 28 Mar 2010, 11:32

Frank Janssen schreef:hoever staat het eigelijk met st lenaerts?
aan havengebieden moet toch ook wat mogelijk zijn denk bv aan kallo doel, zeebrugge

De provincie heeft laten weten er zelf niet aan uit te kunnen. Daarmee ligt de bal in het kamp van Muyters. Van Groen! heb ik alvast vernomen dat zij de strijd jegens de resterende Antwerpse locaties niet zullen opgeven. (Later meer hierover).
0 x

Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ

Re: zoektocht naar motorcross locaties, kijk is naar de datum ..

Berichtdoor Kevin Moonen Zo 28 Mar 2010, 11:34

guido van den balck schreef:"Mertens, Nancy" <nancy.mertens@vlaanderen.be>
11/01/06 10:57

Geachte,

Uw mail over bovenvermelde aangelegenheid werd mij door minister Anciaux bezorgd en kreeg mijn volle aandacht.
Op 23 december 2005 heeft de Vlaamse regering in dit dossier een beslissing genomen. In bijlage vindt u de persmededeling die naar aanleiding van deze beslissing werd verstuurd. Ik hoop dan ook dat u hierin, naast het overzicht van de terreinen die erkend en niet erkend kunnen worden, ook de nodige feitelijke informatie vindt met betrekking tot de vragen die u had geformuleerd.
Het was en blijft ook de bedoeling van minister Anciaux om oplossingen te zoeken waarin een precair evenwicht gevonden wordt tussen het recht van motorsportliefhebbers om hun geliefkoosde sport te beoefenen en het recht van iedere burger om hierdoor niet gehinderd te worden in zijn dagelijkse leefgewoonten.
Tot nu toe bepaalde de procedure dat de Vlaamse regering een beslissing moest nemen op basis van de voorstellen zoals ze zijn ingediend door de provinciale overheden. Hierbij moest telkens een advies gevoegd worden van het College van Burgemeester en Schepenen in de betrokken locatie, als graadmeter voor het plaatselijk maatschappelijk draagvlak. In de provincies Vlaams-Brabant, Oost- en West-Vlaanderen waren dit telkens negatieve adviezen. Op basis hiervan zijn de voorstellen in deze provincies niet weerhouden. Minister Anciaux wil echter ook aan de noden van de motorsportbeoefenaars beantwoorden. Daarom is in de beslissing van de Vlaamse regering opgenomen dat de minister bevoegd voor sport, in overleg met de provincie en de lokale besturen, in Vlaams-Brabant, Oost- en West-Vlaanderen zal streven naar minimaal één terrein waarvoor wel een maatschappelijk draagvlak kan gevonden worden. In de provincies Antwerpen en Limburg werden al wel terreinen erkend omdat ze aan de voorwaarden voldoen en omdat er een lokaal maatschappelijk draagvlak aanwezig is. Dit betekent echter geenszins dat deze terreinen niet zullen onderworpen blijven aan de geldende procedures en decretale bepalingen. Zo moeten er Ruimtelijke Uitvoeringsplannen gemaakt worden om, waar nodig, de bestemming naar recreatiegebied te wijzigen. Bij het openbaar onderzoek dat daarmee gepaard gaat is uiteraard ook een inspraakprocedure voorzien. En in een milieuvergunning worden vanzelfsprekend ook bepalingen opgenomen die tijd en intensiteit van gebruik op het desbetreffende terrein plafonneren.
Mijn verontschuldigingen voor dit veralgemenend antwoord. Maar u begrijpt dat de minister heel wat brieven krijgt zowel van voor- als tegenstanders van dergelijke terreinen. En ik houd eraan om dezelfde communicatie te verspreiden naar beide groepen, net om verdere polemieken over dit dossier zoveel mogelijk in te dijken. Het is een democratisch recht dat er met betrekking tot een bepaalde problematiek geïnformeerd en zelfs door actiegroepen gemobiliseerd of gesensibiliseerd wordt. Maar het is natuurlijk wenselijk, zoals door een aantal correspondenten ook wordt aangegeven, dat er geen desinformatie verspreid wordt. En dat hoop ik met dit antwoord toch zoveel mogelijk te voorkomen.

Met vriendelijke groeten

Eddie Groenwals
Raadgever Sport
Kabinet Bert Anciaux

Dank voor deze mail. Alhoewel ik de informatie niet nieuw is.
0 x

Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ

Berichtdoor Kevin Moonen Zo 28 Mar 2010, 11:37

Guy Dick schreef:mss is het wel opportuun om met deze persoon eens een privé gesprek te hebben...

Wat doet die man nu nog?
0 x

Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Ik ben een..: geen van bovenstaande

Berichtdoor Fons Van Loon Za 17 Apr 2010, 16:47

Binnen kort is er geen bouwvergunning meer nodig voor bouwsels kleiner dan 40 vierkante meter , geldt dit ook voor springbergen enz in een crossparcour ? Dit zou een hele vooruitgang zijn zeker om eenmalige parcours op een akker wat interssanter te maken.
0 x

Lander Vanderstraeten
wk mister 875cc
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden

Berichtdoor Lander Vanderstraeten Za 17 Apr 2010, 16:48

@fons, dan heb je nog de verzekering die er een stokje voor steekt..
0 x

enjoy the ride, don't destroy it
Rudi Vandenplas
mx3 wk champ

Berichtdoor Rudi Vandenplas Za 17 Apr 2010, 19:34

Een kennis van op m'n werk had me gevraagd het volgende te willen posten :

VERGUNNING OPNIEUW GEWEIGERD

Sinds 2007 is Kon. Motorunie Leuven in stilte bezig geweest met het verkrijgen van een vergunning voor het cross-terrein in Egenhoven Leuven.
De laatste wedstrijd die daar ingericht werd was de GP 250cc in 1998. De club deed een aanvraag bij de stad Leuven bij middel van een Vlarem klasse 3, zijnde een melding voor een éénmalige wedstrijd per jaar. Het stadsbestuur weigerde toelating omdat de omloop in waterwingebied lag. Tot tweemaal toe werd een afwijking op deze regel aangevraagd bij Ministerie Leefmilieu, de eerste maal voor een motorcross, de tweede maal voor een grass-track, een minder belastende motoractiviteit voor het milieu, maar ook deze maal vingen wij bot. Dit was het laatste van de mogelijkheden om er opnieuw een wedstrijd in te richten. Dus de omloop van Egenhoven behoort nu definitief tot het einde. De club kon in deze zaak op weinig steun van het stadsbestuur rekenen, wat zeg ik, helemaal niet op de steun van het stadsbestuur rekenen.
Wie gelooft dat er permanente omlopen gaan bijkomen, mag stilaan iets anders geloven. De eerste vijf jaar komt er niets bij, wees daar zeker van. Het "groen vingertje" heeft het voor het zeggen in ons land met vijf regeringen.

Met vriendelijke groeten

Rene Vanden Driessche
voor Motorunie Leuven

NB: graag reacties over deze weigering
0 x

AKA Rudicross
Werner Castelyns
the legend!

Berichtdoor Werner Castelyns Za 17 Apr 2010, 19:48

En dan te weten dat Jaak Van Velthoven destijds alle grond gekocht heeft om versnippering te voorkomen en om zodoende de cross daar te houden.

Ze moeten maar veel op "de rooi" stemmen, daar gaat heel België aan ten onder.
De vakbonden jagen alle buitenlandse bedrijven weg en de gewone man zijn hobby mag er aan geloven zolang het geen onnozele voetbal is.
0 x

Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Werner Castelyns
the legend!

Berichtdoor Werner Castelyns Za 17 Apr 2010, 19:50

Fons Van Loon schreef:Binnen kort is er geen bouwvergunning meer nodig voor bouwsels kleiner dan 40 vierkante meter , geldt dit ook voor springbergen enz in een crossparcour ? Dit zou een hele vooruitgang zijn zeker om eenmalige parcours op een akker wat interssanter te maken.

Die bouwsels kleiner dan 40 m² is alleen van toepassing in de woonzone.
Agrarisch gebied, al dan niet met hoge landschappelijke waarde, bosgebied en zeker natuurgebied maken geen aanspraak.
Komt daar nog bij dat de gemeentepolitiek wel nog toestemming moet geven, de vriendjespolitiek kan beginnen.
Laatst gewijzigd door Werner Castelyns op Za 17 Apr 2010, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Frederik Van Eeckhoven
mx all time winner

Berichtdoor Frederik Van Eeckhoven Za 17 Apr 2010, 21:21

Dus eigenlijk is er niets veranderd? Buiten dat je geen papier meer vooraan aan je ruit moet plakken?
0 x

"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
Werner Castelyns
the legend!

Berichtdoor Werner Castelyns Za 17 Apr 2010, 23:05

Daar komt het op neer...

Als je die mannen op het gemeenthuis eens graag voor schut zet moet je op de bouwdienst eens informeren hoe hoog je bouwplaats is...
De breedte en de diepte is makkelijk gemeten, maar de hoogte...? :D :D
0 x

Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Ik ben een..: geen van bovenstaande

Berichtdoor Fons Van Loon Zo 18 Apr 2010, 14:07

Het zal een probleem blijven, maar sommige crossers en circuitverantwoordelijken leren het nooit. ( Ik weet niet of er op belgische trainingscircuits deftig geconteroleerd wordt op geluid) Maar ik ben vorige week bij het pacour van Ulicoten en dat van Alphen geweest, op allebij waren er enkele aan het rijden die een onbeschoft lawaai maakten veel meer dan een GP motor . Daar moeten klachten van komen als men dat blijft toelaten. ( maar waar maak ik mij druk om , voor ons met den enduro is het een voordeel, niemant hoort ons kilometers in de omtrek als ze daar aan het bulderen zijn)
0 x

Terug naar “mx algemeen”