de oude doos
- Pierre Vandenplas
- mx2 wk champ
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: de oude doos
Amai Werner, dat die broek nog bestaat! Da's straffe toebak. Ja, vroeger waren die van leder he,ik geloof dat er vanachter opstaat: V.D.PLAS, ben ni zeker, is al 'antiek' nu, haha. Wat dat 'harnas' betreft, denk het ni, maar zal eens kijken, was dat niet van M.ROBERT? Die Frans Janssens, is dat ook een oldtimer-crosser? Heeft die dan een moto vroeger van mij gekocht? @Guy, die mannen reden met die moto's met beperkte veerslag toch enorm hard vind ik! En de start, met die koord met vlaggetjes, was vroeger ook zo! Ook met een lange rek was een systeem toen, die rek werd opgespannen en aan één zijde gelost zodat die wegsprong.
0 x
- Werner Castelyns
- the legend!
Pierre, de vrouw van Franske, Jozefien, heeft vroeger nog naast jullie gewoond, van hen heb ik ook die foto.
Frans rijd af en toe nog oldtimercrossen, ik ken hem reeds lang en goed.
Suske is ne joviale mens, daar kom je nooit ongelegen.
Hij is bezig met een CCM waar hij volgend seizoen Pré '77 mee gaat rijden, dit jaar reed hij met een BSA in de Pré '72.
Hij kan mij met mijn Suzukietje maar amper voorblijven, daarom verhuist hij naar de Pré '77...
Hij kijkt ook regelmatig op het forum hier, vooral de oude doos, maar zet er nooit berichten op.
Wat dat harnas betreft, daar ben ik reeds lange tijd naar op zoek.
Ik heb er hier één liggen maar dat is vrij klein.
In de USA zijn ze verkrijgbaar bij "Vintage Iron" maar daar kan je niet betalen met paypal en die mannen verwittigen van tevoren ook dat ze klein uitvallen, dat van u lijkt me op de foto wel een "normale" maat...
Frans rijd af en toe nog oldtimercrossen, ik ken hem reeds lang en goed.
Suske is ne joviale mens, daar kom je nooit ongelegen.
Hij is bezig met een CCM waar hij volgend seizoen Pré '77 mee gaat rijden, dit jaar reed hij met een BSA in de Pré '72.
Hij kan mij met mijn Suzukietje maar amper voorblijven, daarom verhuist hij naar de Pré '77...

Hij kijkt ook regelmatig op het forum hier, vooral de oude doos, maar zet er nooit berichten op.
Wat dat harnas betreft, daar ben ik reeds lange tijd naar op zoek.
Ik heb er hier één liggen maar dat is vrij klein.
In de USA zijn ze verkrijgbaar bij "Vintage Iron" maar daar kan je niet betalen met paypal en die mannen verwittigen van tevoren ook dat ze klein uitvallen, dat van u lijkt me op de foto wel een "normale" maat...

0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
- Ivan Carvers
- 125cc rookie
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VLM
@ Stefan,
op die groepsfoto BMV 1980, op de bovenste rij, helemaal links, lijkt erg op Gerrit Franken van Franken Motors in Zegge??
op die groepsfoto BMV 1980, op de bovenste rij, helemaal links, lijkt erg op Gerrit Franken van Franken Motors in Zegge??
0 x
experience is directly proportional to the amount of equipment ruined
- Peter Goolaerts
- mx all time winner
- Peter Goolaerts
- mx all time winner
- Pierre Vandenplas
- mx2 wk champ
Mooie foto's Peter! Die 125 heeft een bleke groene kleur, ik dacht dat Kawa dat wel enkele jaren had? Verder zie ik onderaan de voorvork, onder de as, 'koelribben', ook wel speciaal! De andere moto, is een 250 of 360 ? Rond dezelfde periode? Precies geen demper, wel een geheimzinnig ijzeren baartje, handvat of versteviging?
0 x
- Peter Goolaerts
- mx all time winner
En wat te denken van deze mooie startfoto, American style...

0 x
Ex-Vintage MX Lover
-
Fo
- mxdn winner
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
- Jean-Pierre Fraeyman
- european champ mx2
- Ik ben aangesloten bij..: VMCF
@ Peter
Hallo hoe gaat het met je ?
Is dat uwe moto ?
Hallo hoe gaat het met je ?
Is dat uwe moto ?
0 x
Jepfra mx shop , suspension & nickasil , KAWA KXF 250 2015 en KXF 450 2015 en KX 85 2015 op voorraad aan ZEEEER SPECIALE PRIJZEN !!!
VMCF fotos op http://www.jepfra.be"
-
Da
- 50cc rider
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
Nog even een reactie over wat hier geschereven werd over het Full Floater systeem van Suzuki.
Suzuki stopte destijds met de productie omdat er in Amerika een proces tegen hen was aangespannen. Het was namelijk niet hun eigen uitvinding. Het is nooit tot een uitspraak gekomen omdat Suzuki tijdens het proces een regeling trof met de tegenpartij en het proces werd stopgezet. Op onderstaande foto uit 1977 is het principe zichtbaar.

Uploaded with ImageShack.us
Suzuki stopte destijds met de productie omdat er in Amerika een proces tegen hen was aangespannen. Het was namelijk niet hun eigen uitvinding. Het is nooit tot een uitspraak gekomen omdat Suzuki tijdens het proces een regeling trof met de tegenpartij en het proces werd stopgezet. Op onderstaande foto uit 1977 is het principe zichtbaar.

Uploaded with ImageShack.us
0 x
- Pierre Vandenplas
- mx2 wk champ
Dit is een unieke foto Danny! Ik denk dat niet veel personen dit wisten, en dan nog op een Ossa, merk dat al lang weg is . Wel degelijk het full-floater systeem, maar dan met stereo-vering, prachtig.
0 x
- Pierre Vandenplas
- mx2 wk champ

0 x
- Pierre Vandenplas
- mx2 wk champ
Als jullie, oude rakkers, hier NIET op reageren, is de oude doos echt oud aan't worden, haha.
0 x
- Werner Castelyns
- the legend!
Pierre Vandenplas schreef:Dit is een unieke foto Danny! Ik denk dat niet veel personen dit wisten, en dan nog op een Ossa, merk dat al lang weg is . Wel degelijk het full-floater systeem, maar dan met stereo-vering, prachtig.
'k Zal hier nog eens een uitspraak doen sè Pierre, en deze keer een die waar is...

OSSA BESTAAT NOG !!!
Ze hebben pas nog een tweetakt MET INJECTIE op de markt gegooid!
0 x
- Werner Castelyns
- the legend!
Urbain Cravillion, in een vroeger leven nog importeur van Beta.
0 x
- Pierre Vandenplas
- mx2 wk champ
Ja Werner, ik geloof dat, Montesa bestaat ook nog, meestal zijn die merken van vroeger nog zeer actief in de trial-wereld. Urbain heb ik persoonlijk nog gekend, die had vroeger een grote winkel zeker voor de motocrossliefhebbers, en daar verdeelde hij oa Beta. Winckelmans, nen boooom van ne vent op zen Flandria toen, den Dré, tja wie kent die niet. Coike Wellens, de Yamaha-man toch later? En Jefke Deweerdt heb ik nooit gekend!
0 x
-
Gi
- ama lites national champ
cravillion heeft voor hij beta deed nog Gori verkocht ook
ik heb ooit zo nog een Beta 50cc gehad van bij hem
ik heb ooit zo nog een Beta 50cc gehad van bij hem
0 x
i am dogger
-
Gu
- the legend!
Werner Castelyns schreef:Pierre Vandenplas schreef:Dit is een unieke foto Danny! Ik denk dat niet veel personen dit wisten, en dan nog op een Ossa, merk dat al lang weg is . Wel degelijk het full-floater systeem, maar dan met stereo-vering, prachtig.
'k Zal hier nog eens een uitspraak doen sè Pierre, en deze keer een die waar is...![]()
![]()
![]()
OSSA BESTAAT NOG !!!
Ze hebben pas nog een tweetakt MET INJECTIE op de markt gegooid!
Zoals zo veel illustere namen uit het verleden zal de merknaam wel opgekocht zijn door de Chinezen en op 2wielers made in China geplakt zijn zeker? Een paar voorbeelden van Europese merknamen die nu in Chinese handen zijn(sommige zelfs al weer verdwenen): Zündapp, Kreidler, Fantic, Puch, Lambretta, Mahle
Laatst gewijzigd door Guy Dick op Za 03 Nov 2012, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
- Jean-Pierre Fraeyman
- european champ mx2
- Ik ben aangesloten bij..: VMCF
En nog CB sport gemaakt
0 x
Jepfra mx shop , suspension & nickasil , KAWA KXF 250 2015 en KXF 450 2015 en KX 85 2015 op voorraad aan ZEEEER SPECIALE PRIJZEN !!!
- Werner Castelyns
- the legend!
Pierre, Cois Wellens heeft inderdaad nog tot in de jaren '80 met een Yamaha gereden.
Gino, Jo Goetschalckx had eind jaren '70 en in de jaren '80 een moto en bromfietswinkel hier in Retie. Hij heeft voor zover ik weet ooit drie van die Beta 50 cc enduromoto's verkocht en die kwamen ook "van de Crav"
. Echt goedkoop waren die niet met hun professionele uitrusting zoals een hoogstaand 50cc 6 versnellings enduroblok en "serieuze" vering voor en achter.
Toch een eind in de veertigduizend Frank kostte zo'n bromfiets toen terwijl je voor rond de 25 000 al een Suzuki "trialleke" (TS 50) kocht.
Betty Vanlommel heeft er ook nog ene gehad.
Gilbert De Roover heb ik in 1986 in Lommel nog met een Gori weten rijden op een oldtimercross die toen georganiseerd werd door Johnny Strijbos.
Onderandere Roger De Coster, Heikki Mikkola en Pierre Karsmakers waren daar toen ook, zij reden toen wel met een moderne motor.
Gino, Jo Goetschalckx had eind jaren '70 en in de jaren '80 een moto en bromfietswinkel hier in Retie. Hij heeft voor zover ik weet ooit drie van die Beta 50 cc enduromoto's verkocht en die kwamen ook "van de Crav"

Toch een eind in de veertigduizend Frank kostte zo'n bromfiets toen terwijl je voor rond de 25 000 al een Suzuki "trialleke" (TS 50) kocht.
Betty Vanlommel heeft er ook nog ene gehad.
Gilbert De Roover heb ik in 1986 in Lommel nog met een Gori weten rijden op een oldtimercross die toen georganiseerd werd door Johnny Strijbos.
Onderandere Roger De Coster, Heikki Mikkola en Pierre Karsmakers waren daar toen ook, zij reden toen wel met een moderne motor.
0 x