de oude doos
- Pierre Vandenplas
- mx2 wk champ
- Berichten: 642
- Lid geworden op: Do 10 Sep 2009, 12:42
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Rotselaar
Re: de oude doos
Werner, neen, geen documentatie meer, ik dacht nog ergens twee originele (real american) stickers te hebben, die natuurlijk niet meer plakken. Een speciale anecdote hierover. Zijn jullie klaar? Met die vork heb ik 4, ja vier, jaar gereden. Na de Montesa reed ik er mee in men Honda. Ik moest eens, van Honda!, de nieuwe modellen voor het volgende jaar testen. Dit was in Borgloon, afgehuurd, en volledig afgesloten!A propos, toen was MR Motocross Roger Decoster bij Honda, en hij was daar toen ook! We moesten onze eigen moto's meebrengen, maar er niet mee rijden. (they take pictures you know!) 's Avonds was er vergadering met de jappen, en werd er over alles gesproken. Die mannen pakten mij aan en zeiden, waarom rijd jij met die vork en niet met de Japanse? Ik zei, de Kayaba of Showa, weet niet meer wat het toen was, zijn zeer goed, maar met hun diameter van 38 mm, wordt die vork, als alles warm wordt, ook de olie natuurlijk, zeer onstabiel, 't is net of het wiel van links naar rechts zwaddert. Die FOX daarentegen is zo stabiel, dat je zelfs na 30 minuten nog steeds perfect, in een bocht het juiste spoor kan nemen, bv, als er drie zijn het middelste, en met die 38 mm zit je zeker verkeerd en steekt diegene achter jou je voorbij! Nu die jappen hoorde het in Keulen (of Tokyo) donderen. Het jaar daarna waren de Honda's met een vork voorzien van 39 mm.
0 x
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: de oude doos
Alle Oude doos liefhebbers worden van harte uitgenodigd op de Oldtimercross die doorgaat, nu zaterdag 14 juli, op de omloop van de Duinberg te Retie!
Er zullen tweemaal vijf reeksen oldtimers van start gaan:
De categorieën: Pré '72 (motoren van voor 1972), de Pré '77, de lichte klasse met met 50 en 125 cc moto's van voor 1980, de Twinshocks (motoren van voor 1990 met "gewone" vering) en de Pré '90 categorie (alles van voor 1990 die niet in een andere categorie thuishoren).
Het GPS adres is: Duinberg te 2470 Retie!
Er zullen tweemaal vijf reeksen oldtimers van start gaan:
De categorieën: Pré '72 (motoren van voor 1972), de Pré '77, de lichte klasse met met 50 en 125 cc moto's van voor 1980, de Twinshocks (motoren van voor 1990 met "gewone" vering) en de Pré '90 categorie (alles van voor 1990 die niet in een andere categorie thuishoren).
Het GPS adres is: Duinberg te 2470 Retie!
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
- Hendrik Lejeune
- ama lites national champ
- Berichten: 496
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:30
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: de oude doos
fox maakt nog steeds veringen 'fox racing shocks'
wat een mooie anekdotes hier
wat een mooie anekdotes hier
0 x
www.purepassion.eu
alles voor de beginnende en ervaren trialist.
alles voor de beginnende en ervaren trialist.
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: de oude doos
Zo'n verhalen maken de "Oude Doos" interessant, daar steek je nog iets van op!
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
- Hendrik Lejeune
- ama lites national champ
- Berichten: 496
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:30
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: de oude doos
spijtig dat een werner dewit niemeer veel op het forum verschijnt,en bvb een marc velkeneers,die toch ook een face book account heeft,hier niet wat meer willen vertellen.....
0 x
www.purepassion.eu
alles voor de beginnende en ervaren trialist.
alles voor de beginnende en ervaren trialist.
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: de oude doos
Als ik mijne naamgenoot vandaag zie zal ik hem eens aanspreken... 
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
-
Alex GeukensAl
- mx all time winner
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 22:37
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Turnhout
Re: de oude doos
Deze naamgenoot van de Werner zal op 29 juli voor de eerste keer aan de start staan van de Golden Heroes bij Everts&friends.

Als hij zo snel gaat als op de wedstrijd van deze foto is hij de favoriet bij de Golden Heroes.
Ook deze ex-wereldkampioen zie ik voor de 1e keer op de deelnemerslijst staan.


Als hij zo snel gaat als op de wedstrijd van deze foto is hij de favoriet bij de Golden Heroes.
Ook deze ex-wereldkampioen zie ik voor de 1e keer op de deelnemerslijst staan.

Laatst gewijzigd door Alex Geukens op Wo 18 Jul 2012, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: de oude doos
Ik heb hem op de cross in Retie aangesproken en gevraagd of hij wat méér verhalen wil plaatsen in de oude doos. 
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
-
Alex GeukensAl
- mx all time winner
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 22:37
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Turnhout
Re: de oude doos
@Werner.Vertel jij al eens iets over de Suzuki van Werner Dewit? Welk type is dat,dezelfde als die van jou
Ik ben niet zo ne kenner als jij hé.
(P.S.Ik zie op de site van Everts&friends dat mijn broer Dirk ook met een Suzuki zal aantreden(?).)
(P.S.Ik zie op de site van Everts&friends dat mijn broer Dirk ook met een Suzuki zal aantreden(?).)
0 x
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: de oude doos
Over de Suzuki van mijne naamgenoot kan ik niet veel vertellen want da is voor mij "te nieuw".
Mijne Suzuki is het eerste model dat destijds te koop was voor "Jan en alleman", productie dus.
In feite zit bij Suzuki heel die geschiedenis vreemd in mekaar.
Bij andere merken werden er eerst productiemachines op de markt gebracht waarna ze bij diezelfde merken fabrieksmachines begonnen te bouwen, waar dan natuurlijk een goeie piloot op gezet werd, om GP's mee te gaan rijden.
Bij Suzuki is het in grote lijnen gezien net omgekeerd gegaan, daar zijn ze in het GP circus terecht gekomen middels Olle Pettersson in 1966, hebben met Joël Robert in 1970 (250) en Roger De Coster (500) in 1971 een wereldtitel gehaald en hebben dan nadien pas een productiemodel op de markt gebracht.
De eerste productie "500" dateert van 1971 en was oranje van kleur!
De eerste productie "250" is in 1972 op de markt gebracht en de 125 is daar pas in 1973 bij gekomen.
De productie Suzuki's hadden tot en met 1975 het bijvoegsel "TM", waarna het vanaf 1976 "RM" werd.
De fabrieksmoto's hadden een andere type-aanduiding.
Een 500 kreeg altijd de type-aanduiding "RN", ook de motor waar Brad Lackey destijds wereldkampioen mee werd had nog de aanduiding RN.
Een 250 werd een "RH" genoemd en een 125 was een "RA" model.
Omdat die type-aanduidingen toch automatisch op de cilinderinhoud betrekking hadden stond achter die type-aanduiding in één zucht mede het jaartal vermeld, zo was een fabrieks Suzuki 250 van 1972 een "RH72", een 500 van 1973 was een "RN73".
De fabrieks Suzuki 125 waar Gaston Rahier in 1976 wereldkampioen mee werd was een "RA76".
De motor waar mijne naamgenoot mee rijd is een RM250 model van 1989 of '90 en is totaal niet vergelijkbaar met mijne moto.
De moto van uw broer zal in Balen geprepareerd worden denk ik...
Mijne Suzuki is het eerste model dat destijds te koop was voor "Jan en alleman", productie dus.
In feite zit bij Suzuki heel die geschiedenis vreemd in mekaar.
Bij andere merken werden er eerst productiemachines op de markt gebracht waarna ze bij diezelfde merken fabrieksmachines begonnen te bouwen, waar dan natuurlijk een goeie piloot op gezet werd, om GP's mee te gaan rijden.
Bij Suzuki is het in grote lijnen gezien net omgekeerd gegaan, daar zijn ze in het GP circus terecht gekomen middels Olle Pettersson in 1966, hebben met Joël Robert in 1970 (250) en Roger De Coster (500) in 1971 een wereldtitel gehaald en hebben dan nadien pas een productiemodel op de markt gebracht.
De eerste productie "500" dateert van 1971 en was oranje van kleur!
De eerste productie "250" is in 1972 op de markt gebracht en de 125 is daar pas in 1973 bij gekomen.
De productie Suzuki's hadden tot en met 1975 het bijvoegsel "TM", waarna het vanaf 1976 "RM" werd.
De fabrieksmoto's hadden een andere type-aanduiding.
Een 500 kreeg altijd de type-aanduiding "RN", ook de motor waar Brad Lackey destijds wereldkampioen mee werd had nog de aanduiding RN.
Een 250 werd een "RH" genoemd en een 125 was een "RA" model.
Omdat die type-aanduidingen toch automatisch op de cilinderinhoud betrekking hadden stond achter die type-aanduiding in één zucht mede het jaartal vermeld, zo was een fabrieks Suzuki 250 van 1972 een "RH72", een 500 van 1973 was een "RN73".
De fabrieks Suzuki 125 waar Gaston Rahier in 1976 wereldkampioen mee werd was een "RA76".
De motor waar mijne naamgenoot mee rijd is een RM250 model van 1989 of '90 en is totaal niet vergelijkbaar met mijne moto.
De moto van uw broer zal in Balen geprepareerd worden denk ik...
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
-
Alex GeukensAl
- mx all time winner
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 22:37
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Turnhout
-
Eddy LahayeEd
- 125cc rookie
- Berichten: 127
- Lid geworden op: Di 15 Sep 2009, 19:04
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: de oude doos
iemand een idee waar ik zulk truike zou kunnen kopen van suzuki zoals w. dewit op foto?
wel in goede staat of nieuw , thx
wel in goede staat of nieuw , thx
0 x
- Segers Jurgen
- ama lites rookie
- Berichten: 385
- Lid geworden op: Ma 15 Feb 2010, 20:33
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VLM
- Locatie: Bouwel
- Chris Jacobs
- 125cc junior EK
- Berichten: 59
- Lid geworden op: Do 19 Jan 2012, 17:31
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Meerhout
- Contact:
Re: de oude doos
zou ook nog eens graag meedoen bij everts and friends maar beschik niet over de nodige rij -tuigen.
iemand een idéé !
iemand een idéé !
0 x
Oud(st)rijder BLM-BMB , huidig Bondscoach BMX
- Chris Jacobs
- 125cc junior EK
- Berichten: 59
- Lid geworden op: Do 19 Jan 2012, 17:31
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Meerhout
- Contact:
Re: de oude doos
Etienne Dierckx schreef:chris jacobs schreef:
Als ik me niet vergis , is Marc kamp. geworden bij de nieuwlingen 250 ergens rond 1987 , toen ben ik bij de nieuwelingen 500 cc kamp geworden , ik geloof dat hij toen mee opgegaan is naar de juniors in 1988 ... daar heeft hij toen geen podiums gereden denk ik , da was toen altijd , ik - Chris bormans - Johnny demeulenaer of benny geysen ....
nee klopt ni
In 87 reed ik nieuweling en is Van Loock kampioen geworden voor Gaston Hendrickx en Marc Van den Broeck. Van Loock (zijn voornaam ontsnapt me even) reed toen op kawa.
Van die 7 of 8 die toen zijn overgegaan (incluus mezelf) heeft er niemand podium gereden in 88 bij de juniors denk ik. Ik denk dat ik zelf nog het dichtste ben gekomen met een 5de plaats ofzo. Was toen inderdaad met Chris Jacobs, Benny Geysen (die van BMV kwam), Bormans, De Meulenaer, Sterckx ....
Rombouts reed toen nog geen BLM, die is pas het jaar daarna (of zelfs nog later)gekomen, eerst 250 en 500cc.
dan ben ik ernaast geweest , wat je zegt Etienne lijkt wel te kloppen , was wel een heerlijk reekske ....
0 x
Oud(st)rijder BLM-BMB , huidig Bondscoach BMX
- Chris Jacobs
- 125cc junior EK
- Berichten: 59
- Lid geworden op: Do 19 Jan 2012, 17:31
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Meerhout
- Contact:
Re: de oude doos
Peter Goolaerts schreef:Al mijn geposte foto's zijn juist geraden.
Het is inderdaad Willy Verhaegen, de crosser die van geen ophouden weet.
Ook Eric Geboers met vader (Peter) Herlings en Joël Smets zijn de juiste namen.
Hier een volgende reeks
is dit geen foto van de kopberg in Balen - hulsen , Alex jij moet dat weten ?
0 x
Oud(st)rijder BLM-BMB , huidig Bondscoach BMX
-
Alex GeukensAl
- mx all time winner
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 22:37
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Turnhout
Re: de oude doos
Zou dat op de Kopberg zijn bij ons in Balen-Hulsen Chris!?
Ik ben al eens op zoek geweest voor foto's van de Kopberg,maar niets gevonden. Als ik de foto goed bekijk kan dat wel kloppen. De knippen van vroeger liggen er trouwens nog altijd in op sommige plaatsen,die zijn echter diep en kort op mekaar,dat is een soort wasbord. Nu nog mooi om te mountainbiken daar.
Dat zou tof zijn als je nog eens zou aanzetten bij de Everts&friends Golden Heroes Chris!
(Ik ben ook niet zo goed meer op de hoogte voor ne moto.Misschien eens met mijn broer bellen,ik zie dat hij met een Suzuki gaat aanzetten,dan kan er misschien via Danny Hens ofzo een moto geregeld worden?). Veel succes met zoeken en hopelijk kan je starten.
Hier een actiefoto van Chris Jacobs in Borgloon.....18 jaar geleden!

(Ik ben ook niet zo goed meer op de hoogte voor ne moto.Misschien eens met mijn broer bellen,ik zie dat hij met een Suzuki gaat aanzetten,dan kan er misschien via Danny Hens ofzo een moto geregeld worden?). Veel succes met zoeken en hopelijk kan je starten.
Hier een actiefoto van Chris Jacobs in Borgloon.....18 jaar geleden!

0 x
- Chris Jacobs
- 125cc junior EK
- Berichten: 59
- Lid geworden op: Do 19 Jan 2012, 17:31
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Meerhout
- Contact:
Re: de oude doos
Alex Geukens schreef:Zou dat op de Kopberg zijn bij ons in Balen-Hulsen Chris!?Ik ben al eens op zoek geweest voor foto's van de Kopberg,maar niets gevonden. Als ik de foto goed bekijk kan dat wel kloppen. De knippen van vroeger liggen er trouwens nog altijd in op sommige plaatsen,die zijn echter diep en kort op mekaar,dat is een soort wasbord. Nu nog mooi om te mountainbiken daar.
Dat zou tof zijn als je nog eens zou aanzetten bij de Everts&friends Golden Heroes Chris!
(Ik ben ook niet zo goed meer op de hoogte voor ne moto.Misschien eens met mijn broer bellen,ik zie dat hij met een Suzuki gaat aanzetten,dan kan er misschien via Danny Hens ofzo een moto geregeld worden?). Veel succes met zoeken en hopelijk kan je starten.
Hier een actiefoto van Chris Jacobs in Borgloon.....18 jaar geleden!![]()
Merci voor de mooie foto Alex.
ja , ik weet het het dat de putten er nog liggen , ik kom er vaker eens door met mijn enduro om effe stil te blijven staan bij de nostalgie.
ik heb thuis nog een foto van onze vader liggen van op de kopberg en deze er erg op daarom mijn idee.
hij had daar trouwens zijn eerste wedstrijd gewonnen bij de nationalen ( ik denk in 74 ) voor willy Melis destijds bij de BLM.
0 x
Oud(st)rijder BLM-BMB , huidig Bondscoach BMX
-
Steve Van AvondtSt
- ama sx 250 champ
- Berichten: 704
- Lid geworden op: Za 02 Jul 2011, 14:31
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
Re: de oude doos
Steve Van Avondt schreef:niemand die de nr 21 herkent? of willen jullie het gewoon ni zeggen?
dan toch maar een tip...
hij reed op de 4 japanse merken en ook op ne KTM..
0 x
-
Alex GeukensAl
- mx all time winner
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 22:37
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Turnhout
Re: de oude doos
Alex Geukens schreef:Steve Van Avondt schreef:
Ik zal nog eens een wild gokje doen,Danny Theybers.
0 x
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

