Guy Dick schreef:@gerrit: bij BMB en UMC is men bereid om de vergunning voor 2013 10 euro duurder te maken en zo een pot aan te leggen. De verantwoordelijke van de FAM op die vergadering zei dat ze dat eigenlijk niet konden verkopen aan hun piloten.
@werner: als je een lokaal politicus met invloed mee hebt is een inkleuring van een kleine zone zo veranderd hoor, binnen de 6 maanden. Maar als er ook maar 1 inwoner (die een beetje de weg kent) tegen is, is het ook op een paar dagen weer terug gedraaid.
Guy, ik zou je graag geloven (meestal doe ik dat!) maar mij is destijds eens vertelt dat er per gemeente x aantal procenten van de totale oppervlakte naar natuurgebied gaat, agrarisch, woonzone, enz...
Als ze op een bepaalde plaats natuurgebied hebben en ze willen dat inkleuren als recreatiezone dan moet dat natuurgebied elders gecompenseerd worden.
In Arendonk op het Glossocircuit hebben ze het voorgehad, zelfs de gemeente was akkoord om het gedeelte van de omloop dat in natuurgebied ligt te compenseren met elders liggend recreatiegebied (hetwelke dan natuurgebied zou worden), nu zijn we zoveel jaren later en alles is nog niet rond.
Dat stukje natuurgebied waarop het glossocircuit ligt is trouwens een klucht op zich. ACHTER het Glossocircuit loopt een gracht, ten tijde van de inkleuring van de gewestplannen hebben ze het recreatiegebied laten komen tot vlak tegen die gracht, er van uitgaande dat de omloop dan nét volledig in recreatiegebied ligt...
Tot iemand van de "tegenstanders"(nb. ene die vroeger zelfs het glossocircuit mee helpen aanleggen heeft maar ondertussen is overleden...) er achter kwam dat de gracht die op de kaart aangeduid staat niet de gracht is die ACHTER de omloop doorloopt maar wel MIDDEN DOOR de omloop, met dat gegeven hebben de tegenstanders hun gelijk gehaald!!! Ondertussen is er al een delegatie ministers aanwezig geweest, tezamen met het gemeentebestuur, en ook zij hebben geoordeeld dat dit eigenlijk de belachelijkheid ten top gedreven is, temeer omdat de Glossomloop volledig omwald is en er zelfs bij rallycrosswedstrijden van geluids- of stofoverlast geen sprake is!