Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties
-
Jeroen Van Den BosscheJe
- 125cc rookie
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties
tis enen droom da nooit zal uitkomen..
0 x
RMZ 250
ROCKSTAR ENERGY DRINK
ROCKSTAR ENERGY DRINK
- Werner Castelyns
- the legend!
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
Guy Dick schreef:Sven Gatz (open VLD) neemt ZELF ontslag uit het Vlaams Parlement en krijgt nog een kado van 300.000 euro. Met dit geld zou je bvb 2 oefen-omlopen kunnen aanleggen... Lees het artikel hier onder uit HLN en huiver... Toppunt van hypocrisie: hij diende zelf een wetsvoorstel in om dit soort bonussen af te schaffen maar nu hij hem zelf krijgt is er geen vuiltje aan de lucht!
De directieraad van het Vlaams Parlement besliste Gatz een uittredingsvergoeding toe te kennen omdat zijn aanvraag volkomen overeenstemt met het reglement. Hij heeft recht op een uittredingsvergoeding van 34 maanden of zowat 300.000 euro, ook als hij zelf ontslag neemt en meteen een andere job heeft.
De kranten wijzen erop dat Gatz tien jaar geleden zelf voorstellen indiende om de uittredingsvergoeding te verminderen tot één jaar. "Ik bepleit al tien jaar een wijziging, maar als de regels nog altijd zijn wat ze zijn, en ik nu recht heb op die uitkering, vind ik dat ik dat recht mag uitoefenen", reageert hij.
Gatz was zeventien jaar parlementslid. Hij nam onlangs ontslag om directeur te worden bij de Unie van Belgische Brouwers.
Er is al vaker heisa geweest over de uittredingsvergoedingen van parlementairen. (belga/sps)
'k Ga da dadelijk bij mijnen baas ook eens voorstellen sè, alhoewel... 'k ga wachten tot dezen avond...
Misschien, als ik vandaag op 8 uren tijd genoeg "naar de kloten" help in zijnen atelier, treed hij me wel bij in mijn voorstel!
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
-
Guy DickGu
- the legend!
Muyters moet ook op zoek naar een nieuwe plek voor het stadion van Club Brugge dankzij Groen! dus ik vrees dat ons dossier in de diepvries zal blijven liggen... Ook de reden waarom spreekt boekdelen: "de omwonenden zouden onherstelbare schade oplopen" Ruiken jullie iets????
Al vijf jaar worden in Brugge plannen gesmeed om een nieuw voetbalstadion met 44.000 zitplaatsen te bouwen. Aanvankelijk was dit een plan van Club Brugge alleen, later voor beide Brugse voetbalverenigingen. De Vlaamse regering duidde uiteindelijk vorig jaar het Chartreusegebied aan als locatie voor dit nieuwe stadion. Er volgden een stortvloed van klachten bij de raad van state van gemeenten als Zedelgem en Oostkamp, maar ook van actiegroepen als De Witte Pion in Loppem, de vzw Groen, en drie afdelingen van de partij Groen!.
Onherstelbare schade
De auditeur bij de raad van state is nu de bezwaren van Groen! gevolgd en adviseert het hof de beslissing van de Vlaamse regering te schorsen. Volgens de auditeur zijn de redenen om te kiezen voor een nieuw stadion boven de uitbouw van het Jan Breydelstadion onvoldoende onderbouwd. "De auditeur spreekt ook van schending van het rechtszekerheidsbeginsel. Door alle zaken inzake mobiliteit door te schuiven naar een latere fase, werd blijk gegeven van onzorgvuldigheid," zegt de advocate van Groen!, Marleen Ryelandt."In het advies staat ook dat bij de keuze geopteerd werd voor de minst gunstige locatie inzake waterbeleid. Ook de omwonenden zouden onherstelbare schade ondervinden van die inplanting," zegt Marleen Ruelandt nog.
Minstens twee jaar uitstel
De Brugse schepen van ruimtelijke ordening, Mercedes Van Volcem (Open Vld), had problemen verwacht. "De Vlaamse overheid zal haar huiswerk opnieuw moeten doen. Minister Muytters zal een nieuw plan MER en nieuw project moeten maken. Nochtans, we hadden de ruimte, Club zocht de centen en de stad had zich geëngageerd om in dit project mee te stappen. Als de raad van state de auditeur volgt, en die kans is groot, betekent dit een uitstel van minstens twee jaar in dit dossier," zegt de schepen nog. (belga/tma)
Al vijf jaar worden in Brugge plannen gesmeed om een nieuw voetbalstadion met 44.000 zitplaatsen te bouwen. Aanvankelijk was dit een plan van Club Brugge alleen, later voor beide Brugse voetbalverenigingen. De Vlaamse regering duidde uiteindelijk vorig jaar het Chartreusegebied aan als locatie voor dit nieuwe stadion. Er volgden een stortvloed van klachten bij de raad van state van gemeenten als Zedelgem en Oostkamp, maar ook van actiegroepen als De Witte Pion in Loppem, de vzw Groen, en drie afdelingen van de partij Groen!.
Onherstelbare schade
De auditeur bij de raad van state is nu de bezwaren van Groen! gevolgd en adviseert het hof de beslissing van de Vlaamse regering te schorsen. Volgens de auditeur zijn de redenen om te kiezen voor een nieuw stadion boven de uitbouw van het Jan Breydelstadion onvoldoende onderbouwd. "De auditeur spreekt ook van schending van het rechtszekerheidsbeginsel. Door alle zaken inzake mobiliteit door te schuiven naar een latere fase, werd blijk gegeven van onzorgvuldigheid," zegt de advocate van Groen!, Marleen Ryelandt."In het advies staat ook dat bij de keuze geopteerd werd voor de minst gunstige locatie inzake waterbeleid. Ook de omwonenden zouden onherstelbare schade ondervinden van die inplanting," zegt Marleen Ruelandt nog.
Minstens twee jaar uitstel
De Brugse schepen van ruimtelijke ordening, Mercedes Van Volcem (Open Vld), had problemen verwacht. "De Vlaamse overheid zal haar huiswerk opnieuw moeten doen. Minister Muytters zal een nieuw plan MER en nieuw project moeten maken. Nochtans, we hadden de ruimte, Club zocht de centen en de stad had zich geëngageerd om in dit project mee te stappen. Als de raad van state de auditeur volgt, en die kans is groot, betekent dit een uitstel van minstens twee jaar in dit dossier," zegt de schepen nog. (belga/tma)
0 x
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
-
Dimitri LamoteDi
- world THQ sx champ
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)
guy dat is een goede zaak in de haven werd een crossterrein geweigerd op braakliggende grond door stad brugge voor het milieu van de schepen van sport spa annick lambrecht maar dat voetbalplein was geen probleem...
Zelfs 14dagen geleden werd nog een milieuverguning geweigerd voor een indoorkarting in de vroegere philipsgebouwen omdat dit niet past in het beleid van de stad.
ik heb zoiets van wij niets zij dan ook maar niets.
Zelfs 14dagen geleden werd nog een milieuverguning geweigerd voor een indoorkarting in de vroegere philipsgebouwen omdat dit niet past in het beleid van de stad.
ik heb zoiets van wij niets zij dan ook maar niets.
0 x
-
Guy DickGu
- the legend!
Mede door onze akties komt er toch een beetje licht aan het einde van de tunnel. Een grote speler heeft interesse getoond in het dossier van de oefenterreinen en volgende week is er een eerste informeel kontakt... De bal is aan het rollen!
0 x
- Lorenz Van Roeyen
- mx2 amateur champ
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik hoop op geweldig goed nieuws! Alwas het zoals je zegt maar een lichtpuntje aan het eind van de tunnel! Veel geluk mannen!
0 x
-Rule the track, or stay on the sideline...-
- Jeroen Van Wassehove
- mx2 wk champ
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
-
Dimitri LamoteDi
- world THQ sx champ
Nog een goeie greenpaece gebruikt enduromotoren
http://www.demotorsite.be/content/als-g ... duro-rijdt
http://www.demotorsite.be/content/als-g ... duro-rijdt
0 x
- Werner Castelyns
- the legend!
Binnenkort kunnen we die mannen naar de Trofee der Naties sturen...
Op een Kawa è... (groen!
)
Op een Kawa è... (groen!
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
- Frederik Van Eeckhoven
- mx all time winner
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Best wel een grave stickerset haha.
0 x
"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
-
Guy DickGu
- the legend!
Binnen Motor Cycle Council (MCC) gaat een werkgroep opgericht worden die het probleem van de oefenterreinen gaat behandelen en aankaarten bij de overheid.
In MCC zitten oa de importeurs, de bonden, MAG, Touring, Febiac enz verenigd en MCC is een direkte gesprekspartner van de overheid.
Voor "Red de Motorcross" gaan Kevin Moonen en ondergetekende uitgenodigd worden. Geen van beiden hebben wij zin in een zoveelste praatgroep en ook de importeurs en de bonden willen (eindelijk) eens resultaten zien dus het wordt zowieso een uitdaging.
In MCC zitten oa de importeurs, de bonden, MAG, Touring, Febiac enz verenigd en MCC is een direkte gesprekspartner van de overheid.
Voor "Red de Motorcross" gaan Kevin Moonen en ondergetekende uitgenodigd worden. Geen van beiden hebben wij zin in een zoveelste praatgroep en ook de importeurs en de bonden willen (eindelijk) eens resultaten zien dus het wordt zowieso een uitdaging.
0 x
-
Dimitri LamoteDi
- world THQ sx champ
Hopelijk wordt het weer geen 10jaar lullen maar ik vrees ervoor, toch veel respect voor je inzet!
0 x
-
Guy DickGu
- the legend!
Het is officieel: het dossier oefenterreinen gaat behartigd worden door Motor Cycle Council (MCC) waar ook FEBIAC, MAG, Touring, VMBB en anderen deel van uitmaken. Over anderhalve week is er een eerste vergadering.
0 x
- Matthias Van Eeckhoven
- ama mister 875cc
Circuit MSV Salz langer open dankzij 94 dB(A)-norm
Het motocrosscircuit van MSV Salz (Soest, Amersfoort, Leusden, Zeist) mag voortaan van de lokale overheid in plaats van 5 uur, 8 uur per week geopend zijn. De verlenging is een rechtstreeks gevolg van de verlaagde geluidsnorm van 100 dB(A) naar 94 dB(A).
Zowel de KNMV als de MON hebben hier vorig jaar afspraken met elkaar gemaakt. De verlaagde geluidsnorm geldt sinds 1 januari 2011 voor alle (club)trainingen én wedstrijden (club, district, regionaal en nationaal) met uitzondering van het ONK van de KNMV en wedstrijden verreden onder auspiciën van de FIM, UEM en IMBA. Alle buitenlandse rijders, maar ook de Nederlandse deelnemers aan het ONK moeten tijdens de trainingen op een Nederlands circuit voldoen aan de norm van 94 dB(A).
Doel is dat door de geluidsreductie, de vergunningen voor de vaak in bosrijke gebieden gelegen circuits behouden blijven.
Bron: Motocrossplanet.nl
Het motocrosscircuit van MSV Salz (Soest, Amersfoort, Leusden, Zeist) mag voortaan van de lokale overheid in plaats van 5 uur, 8 uur per week geopend zijn. De verlenging is een rechtstreeks gevolg van de verlaagde geluidsnorm van 100 dB(A) naar 94 dB(A).
Zowel de KNMV als de MON hebben hier vorig jaar afspraken met elkaar gemaakt. De verlaagde geluidsnorm geldt sinds 1 januari 2011 voor alle (club)trainingen én wedstrijden (club, district, regionaal en nationaal) met uitzondering van het ONK van de KNMV en wedstrijden verreden onder auspiciën van de FIM, UEM en IMBA. Alle buitenlandse rijders, maar ook de Nederlandse deelnemers aan het ONK moeten tijdens de trainingen op een Nederlands circuit voldoen aan de norm van 94 dB(A).
Doel is dat door de geluidsreductie, de vergunningen voor de vaak in bosrijke gebieden gelegen circuits behouden blijven.
Bron: Motocrossplanet.nl
0 x
-
Dimitri LamoteDi
- world THQ sx champ
http://www.focus-wtv.tv/programma/focus ... -zeebrugge
blijkbaar op focus opnieuw maar eerst zien...
blijkbaar op focus opnieuw maar eerst zien...
0 x
-
Kevin MoonenKe
- ama lites national champ
Bedankt voor het stukje!
Ook bovenstaande is geplaatst op onze webstek.
De 19de Oktober zal de MCC samenkomen en zal ik dit alvast ook ter sprake brengen. Ben nu nog aan het uitvissen wat juist de Vlaamse regering beslist heeft.
Jullie horen het wel!
Ook bovenstaande is geplaatst op onze webstek.
De 19de Oktober zal de MCC samenkomen en zal ik dit alvast ook ter sprake brengen. Ben nu nog aan het uitvissen wat juist de Vlaamse regering beslist heeft.
Jullie horen het wel!
0 x
-
Guy DickGu
- the legend!
Schroyen Pierre schreef:Hier wordt je echt niet goed van,maar is er dan geen enkele advocaat of jurist onder het crossvolk die ons kan helpen?
Er is alleen de advokaat van de BMB, 150 euro per uur...
Ik geloof niet dat er een advokaat onder de crossers is of hij is heel beschaamd om er voor uit te komen...
0 x
-
Dimitri LamoteDi
- world THQ sx champ
artikel int nieuwsblad
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=193GP8J0
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=193GP8J0
0 x
-
Jeroen Van Den BosscheJe
- 125cc rookie
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
hoop dat dit waar is zou maar een groot half u van me deur zijn zou echt de max zijn! maar ja..
0 x
RMZ 250
ROCKSTAR ENERGY DRINK
ROCKSTAR ENERGY DRINK
-
Frank PeetersFr
- 125cc junior EK
Vrijdag in RTV-nieuws : ze gaan werk maken in prov Antwerpen van crossparcoursen op gewezen legerdomeinen.
0 x