Pagina 16 van 17

Re: GP Spanje, Bellpuig

Geplaatst: Do 13 Mei 2010, 09:24
door Guy Dick
Daar heb je volledig gelijk in, ik bedoel het ook iets anders: Aprilia is onderdeel van Piaggio (Vespa) waar poen geen probleem is (dit is het 7e of 8e grootste concern ter wereld, via Deutsche Bank aan Amerikaanse investeerders verkocht een jaar of 10 terug).
Als ze ergens nummer 1 in willen zijn, pompen ze er gewoon een smak geld in (125cc snelheid moet je een Derbi of Aprilia hebben en dat zijn dezelfde motoren met andere stickers - Derbi is ook bij Piaggio ondertussen - SBK met Biaggi, SM met Van den Bosch). Enkel in de cross loopt het al jaren van geen kanten...

Re: GP Portugal, Race weekend + Aftertalk

Geplaatst: Do 13 Mei 2010, 09:42
door Werner Dewit
Tja het zou ik nie slim zijn van roczen om te zeggen da herlings nie te kloppe is in't zand , dit is de beste manier !! Probeer hem maar wat nerveus te maken en hem foute doen te maken .
Natuurlijk werkt het KTM team samen offeren ze simpson op om de andere 2 vrije baan te geven !! En het werkt hé , want roczen is na 2 ronden al 5-6 sec achter en niemand heeft er ooit over gesproken omdat ze het iets minder duidelijk doen dan desalle !!
Weet ge wat der tony denkt nu ! Die is echt is echt bang want anders doet ge dit niet . Hij had beter TC laten denken dat hij er nog tussen kon en dan het gat dicht te doen ! Want dan had het veel meer effect gehad want dan verliest ge pas plaatsen .

Re: GP Portugal, Race weekend + Aftertalk

Geplaatst: Do 13 Mei 2010, 10:16
door Steven Van Avondt
cairoli was wel zo slim om de 2e reeks een ander plaatsje op te zoeken,wat niet vaak gedaan wordt.je kan dat interpreteren als een bewijs dat hij niet echt vertrouwen had in z'n start en het zekere voor het onzekere nam,of het gewoon zien als intelligentie..
in ieder geval hij nam kopstart,het was dus een uitstekende beslissing..

Re: GP Portugal, Race weekend + Aftertalk

Geplaatst: Do 13 Mei 2010, 10:19
door Etienne Dierckx
Volgens mij kan Musquin echt wel omgaan met die druk ... kijk maar hoe hij dit jaar al reeksen heeft gewonnen.
Musquin blijft voor mij de grote favoriet voor de titel.

Tja ... dat KTM voordeel heeft, dat wist iedereen wel. Beste Moto en 3 fabriekspiloten die kunnen meedoen voor het podium.

Iedereen heeft het altijd maar over de supertalenten Herlings en Roczen maar ze worden toch telkens weer geklopt door de Fransman.

Ik vraag me ook af hoeveel progressiemarge Herlings en Roczen nog hebben?????
Volgens mij niet veel meer dan pakweg Musquin. Die zitten nu al aan hun top. Ik zie ze vooral nog beter worden op hun mindere punten. Voor Roczen zand en voor Herlings hardpack.

Re: GP Spanje, Bellpuig

Geplaatst: Do 13 Mei 2010, 10:26
door Etienne Dierckx
de enige manier om die aprillia te laten lopen ... is een slijpschijf kopen en er 1 cilinder afslijpen.

Laat ons eerlijk zijn. Na 4-5 jaar zijn er nog altijd geen resultaten en niemand wil zo een moto kopen .... van een echt succes kan je ni spreken.

Coppins heeft in zijn contract nog een optie voor een jaar langer op de aprillia .... in een recent interview vertelde hij dat hij nog een jaartje langer wou crossen maar de kans was klein dat het op de aprillia was .... dat zegt toch al genoeg ....

Re: GP Portugal, Race weekend + Aftertalk

Geplaatst: Do 13 Mei 2010, 10:52
door Jan Willem Visser
@ Etienne,
Herlings geen groeimarge meer?? Bij het laatste EK kon hij Charlier nog nie eens volgen en dit seizoen is Charlier nog nooit binnen 50 seconden van Herlings geeindigd. Roczen heeft er al een heel GP-seizoen opzitten, maar ook hij zal nog wel sneller worden hoor. Tel daarbij dat hun lichaam nog nie eens volgroeid is en dat ze mentaal nog sterker moet worden en je kunt niet anders dan concluderen dat die 2 echt nog wel verder gaan groeien.
Dat Musquin sneller is op dit moment ben ik met je eens, maar vergeet nie dat hij al een paar jaar ouder is en een paar jaar GP ervaring heeft. Ik denk dat hij op het einde van het seizoen écht zijn handen vol zal hebben aan die twee kleintjes en dat het nie ondenkbaar is dat Herlings of Roczen WK wordt. Maar laten we eerst maar hopen dat ze alledrie heel blijven dan kunnen wij alleen maar gaan genieten van mooie wedstrijden. En wellicht kan Paulin zich daar ook nog in gaan moeien.....

Re: GP Portugal, Race weekend + Aftertalk

Geplaatst: Do 13 Mei 2010, 11:04
door Etienne Dierckx
Volgens mij zitten die twee al dicht bij hun top .... ze zullen inderdaad nog wel een beetje verbeteren ... op hun zwakke punten, ervaring, sterker worden ...
Maar nog echt veel sneller gaan rijden .... nee.

Er zijn er in het verleden nog geweest die al van op hun zestiende wereldtop waren maar daarna steeds dat zelfde niveau zijn blijven houden en op hun 25ste al helemaal "op" waren.

Re: GP Portugal, Race weekend + Aftertalk

Geplaatst: Do 13 Mei 2010, 11:53
door Dennis Dierckx
@ steve
volgens mij was die wissel van starplaats van cairoli voor de tweede reeks enkel maar een idee van s72

Re: GP Portugal, Race weekend + Aftertalk

Geplaatst: Do 13 Mei 2010, 12:21
door Guy Dick
s72 was ginder niet wss, hij stond niet op het podium MX2 om de beker voor de konstrukteur van de winnende machine af te halen (en ook niet aan de aankomst om Musquin te feliciteren)

Re: GP Portugal, Race weekend + Aftertalk

Geplaatst: Do 13 Mei 2010, 12:45
door Steven Van Avondt
@ Etienne,ik ben het met je eens..

over Musquin..omdat ik hem ook heel hoog inschat..maar wat ik wel zie is dat hij tegenwoordig vaak op de limiet gedreven wordt en hij soms op het randje rijdt,wat vorig jaar minder was,het zou mij niet verbazen als het eens mis zou gaan.

over Roczen en Herlings..denk ook dat ze al heel ver staan in hun ontwikkeling..wat ze nu nog winnen zal vooral maturiteit zijn,(lichamelijke ontwikkeling en ervaring)..qua snelheid zal er (hopelijk voor de tegenstand :) )niet veel meer bijkomen..zowel mens als machine hebben hun limieten..de 100m kan je ook nooit in 5sec.lopen he..aan alles zijn grenzen en gezien ze nu op podiums in het W.K. staan mag je ervan uitgaan dat ze heel dicht tegen die grens zitten..
maar wat deze jongens presteren is hoogstuitzonderlijk op hun leeftijd..zowel,technisch,fysiek als mentaal..

@ Dennis..zou kunnen,maar dat gaan wij nooit weten.. :)

Re: GP Portugal, Race weekend + Aftertalk

Geplaatst: Do 13 Mei 2010, 12:55
door Bertus Schaaf
@ etienne,
Ik ken als voorbeeld Dave Strijbos en John vd Berk,die waren heel jong wereldkampioen,Berk zelfs 2 opeenvolgende jaren in de 125 en 250,maar waren idd voor hun 25ste 'op'.Ik hoop dat dat deze jongens bespaart blijft en dat ze minstens net zolang meedraaien als S72.

Re: GP Portugal, Race weekend + Aftertalk

Geplaatst: Do 13 Mei 2010, 13:38
door Etienne Dierckx
als je van je 16de op de top staat, is het niet meer dan logisch dat je er 10 jaar later genoeg van hebt. 10 jaar topsport met druk en zeker in mx, de nodige blessures, dat weegt op een mens ...

Everts heeft het langer volgehouden, Pichon doet het nu nog maar op een veel lager niveau ...

Anderen, zoals strijbos, vd berk, tortelli, albee, jmb (om andere redenen) zijn er veel vroeger mee gestopt ...

Maar we zijn zwaar aan het afwijken ...

Re: GP Portugal, Race weekend + Aftertalk

Geplaatst: Do 13 Mei 2010, 14:54
door Fonny Lambaerts
Ik dacht Everts toch gezien te hebben bij de aankomst 1ste reeks mx2..........;

Re: GP Portugal, Race weekend + Aftertalk

Geplaatst: Do 13 Mei 2010, 15:05
door Brian Antonissen
@Dennis: Doet Cairoli niet zijn eigen ding met De Carli?
Soit, het kan natuurlijk wel, maar dacht dat hij samenwerkte met S72.

Re: GP Portugal, Race weekend + Aftertalk

Geplaatst: Do 13 Mei 2010, 16:15
door Jan Willem Visser
@ Oldtimer:
ik weet niet waar jij naar hebt gekeken, maar SE was 100% zeker in Agueda en stond ook WEL op het podium bij de MX2....

Re: GP Portugal, Race weekend + Aftertalk

Geplaatst: Do 13 Mei 2010, 17:02
door Olivier Goetstouwers
Musquin rijdt gewoon recht naar zijn tweede titel.

Re: GP Portugal, Race weekend + Aftertalk

Geplaatst: Do 13 Mei 2010, 17:15
door Mark Dejonghe
K vind dat ook olivier , hij heeft net dat tikkeltje ervaring meer dan de 2 andere.rijd zuiverder en de andere maken kleine foutjes omdat ze wa meer moeten forceren om te volgen.

Re: GP Portugal, Race weekend + Aftertalk

Geplaatst: Do 13 Mei 2010, 18:51
door Rob Indemans
Maar van die fouten gelijk hij in Valkenswaard op roczen maakte moet hij toch niet teveel meer gaan doen dan :roll:

Re: GP Spanje, Bellpuig

Geplaatst: Vr 14 Mei 2010, 09:24
door Paul Verdonschot
coppins heeft volgens mij, ook niet voor het sportieve , maar voor het geld gekozen :!: .Wat je hem eigenlijk ook niet kwalijk kunt nemen ,op het einde van u carriere nog ne mooie zakcent extra verdienen ,tis nie voor velen weggelegd he :!:

Re: GP Spanje, Bellpuig

Geplaatst: Vr 14 Mei 2010, 10:51
door Michael De Kerk
@ Etienne.

Ze hebben de afgelopen 5 jaar geen resultaten geboekt, maar zaten er ook echte toppers op de motors? Het begon met Chiodi en Melotte, maar die waren aan het eind van hun carriere en zouden ook nooit meer GPs gaan winnen of een podium halen. En dat erbij de motor was toen ook nog in ontwikkeling he. Daarna kregen ze rijders als Bill en Priem, echt alle respect voor deze 2 rijders maar met hun ga je ook geen GP winnen of een Podium pakken. Nu hebben ze Coppins aan getrokken voor dit jaar, maar Coppins is helaas versleten. Kan nog super motor rijden maar een top 5 zou een echte uitschieter zijn en dat weet iedereen wel, en nu helemaal is zon close deelnemersveld.
Bij Aprillia moeten ze gewoon een echte topper aan trekken, Bijv een Desalle,Phili,KDD,Cairoli,Barragan. Dan kunnen we pas zien wat die motor in zijn macht heeft en kan. En dan geloof ik ook zeker dat de resultaten ook wel komen, want een Coppins,Priem of Bill had echt niet verder na voren gezeten met een YZF,CRF of een wat voor bike dan ook...