KTM Sxf-250 2011 TPS & Tikkend geluid

problemen met je crossmoto? wie weet kunnen ze U hier helpen..
Gebruikersavatar
Kenneth Feraine
peewee pilot
Berichten: 3
Lid geworden op: Wo 07 Dec 2011, 18:56
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Rekkem

KTM Sxf-250 2011 TPS & Tikkend geluid

Berichtdoor Kenneth Feraine Vr 26 Dec 2014, 18:37

Heb voor het eerst een nieuwe piston / distributieketting vervangen op ktm sxf-250 '11.

Enkele problemen / vragen hierover :

- Ik heb de klepspeling aangepast en die stond bij koude motor tussen de opgegeven waardes van de handleiding. De motor heeft een tikkend geluid dat ( volgens mij,.. = :geek: ) van de kleppen komt. Of toch ergens daarrond...
Terug de klepspeling gemeten maar dan met warme motor en de klepspeling is groter ...
Al meerdere zoektochten gedaan hiernaar en sommige zeggen dat het aluminium van de cilinderkop sneller uitzet dan het staal van de kleppen waardoor dit normaal is.
De andere zegt dat dit niet kan omdat de kleppen dieper inslijten en langer worden bij hogere temperatuur waardoor er enkel kleinere klepspeling kan gemeten worden ?
Kan iemand mij vertellen wat er correct is ? :)

-Tweede probleem : Hij startte koud niet goed. Heb na nog enkele zoektochten een schema gevonden van een kleine elektronische schakeling waarmee je de "tps-sensor" / sensor die de positie van de gaskabel meet , uit te meten.
Indien je 5V op deze sensor steekt kan je er op de 3e pin een spanning terugmeten die volgens sommige 0.58V moet zijn , sommige 0.64 ,...
Fin ja , waarschijnlijk is dit ook afhankelijk van de ene bij de andere maar concreet :
Na er eventjes mee te spelen kom ik tot de conclusie dat ik bij 0.61V de motor kan starten met 1 kick. Wat vroeger enkel in mijn dromen voorkwam ...
Maar de motor valt uit als je kort gas geeft. Hij gaat op in toeren, maar zakt onder de ralenti en valt uit .

-Injector gereinigd.
-Olie , oliefilter, filter ,bougie, ... allemaal nieuw, juist erin.

Iemand die mij hierbij kan helpen ?
Alvast Bedant !
0 x


Gebruikersavatar
Kenneth Feraine
peewee pilot
Berichten: 3
Lid geworden op: Wo 07 Dec 2011, 18:56
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Rekkem

Re: KTM Sxf-250 2011 TPS & Tikkend geluid

Berichtdoor Kenneth Feraine Ma 29 Dec 2014, 12:28

TPS ingesteld op 0.60 , injector opnieuw gereinigd, alle massaverbindingen en contacten terug gereinigd -> geen getik meer / motor draait perfect

(Speling terug op normale waarde na afkoelen,.. )

Mag slotje op.
0 x


Terug naar “mecanic area”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden · Registreer