Ktm sxf 250 2008 gele smurrie onder de blok
-
De
- 50cc rider
- Berichten: 21
- Lid geworden op: Zo 11 Aug 2013, 12:42
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Ktm sxf 250 2008 gele smurrie onder de blok
hallo allemaal,
Ik heb een half jaar geleden een sxf 250 gekocht van 2008 nu vanmorgen was ik van plan de olie en koelvloeistof te verversen maar nu viel mij op dat er echt een "drol" gele smurrie onder de motor lag. Ik rij nog maar een half jaartje en probeer alles zelf te doen maar hier heb ik geen idee van, ik heb me laten vertellen dat dit normaal was maar ik wou toch even zeker zijn want dit lijkt me wel iets me de koppakking. Misschien dat jullie er meer over weten.
Alvast bedankt
Mvg dennis
Ik heb een half jaar geleden een sxf 250 gekocht van 2008 nu vanmorgen was ik van plan de olie en koelvloeistof te verversen maar nu viel mij op dat er echt een "drol" gele smurrie onder de motor lag. Ik rij nog maar een half jaartje en probeer alles zelf te doen maar hier heb ik geen idee van, ik heb me laten vertellen dat dit normaal was maar ik wou toch even zeker zijn want dit lijkt me wel iets me de koppakking. Misschien dat jullie er meer over weten.
Alvast bedankt
Mvg dennis
0 x
- Pierre Vandenplas
- mx2 wk champ
- Berichten: 642
- Lid geworden op: Do 10 Sep 2009, 12:42
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Rotselaar
Re: Ktm sxf 250 2008 gele smurrie onder de blok
Dennis, eerste vraag is, waar komt de smurrie uit; de motoroliekant of de koelvloeistofkant! Wat er onderandere kan gebeuren is, dat de dichting van de waterpomp defect is en er koelvloeistof in de olie geraakt, dus dat kan dan die smurrie veroorzaken, is natuurlijk zeer slecht voor de smering van alle zaken in de motor! als de smurrie uit de koelvloeistofkant komt is er zeker ook iets absoluut niet goed.Dit moet je echt nakijken! Zoals je zegt, de pakkingen van de cilinder enz het kan natuurlijk alle kanten uit.
0 x
-
De
- 50cc rider
- Berichten: 21
- Lid geworden op: Zo 11 Aug 2013, 12:42
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Ktm sxf 250 2008 gele smurrie onder de blok
Het komt uit de darm die uit het kleppendeksel komt. Dit lijkt me zeker niet normaal hehe.
Wat betekend dit nu ?
Alvast bedankt
Grtz dennis
Wat betekend dit nu ?
Alvast bedankt
Grtz dennis
0 x
-
Si
- 50cc rider
- Berichten: 20
- Lid geworden op: Wo 03 Apr 2013, 13:26
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Ktm sxf 250 2008 gele smurrie onder de blok
Die darm is de ontluchting. Ik denk dat je best het kleppendeksel er eens afhaalt om te kijken hoe het eronder uitziet. Die gele smurrie is waarschijnlijk een mengeling van zand, olie en eventueel nog wat koelvloeistof.
0 x
-
De
- 50cc rider
- Berichten: 21
- Lid geworden op: Zo 11 Aug 2013, 12:42
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Ktm sxf 250 2008 gele smurrie onder de blok
Ok ik heb ondertussen het kleppendeksel eraf gehaald en er was geen smurrie te zien alleen aan de bovenkant van het kleppendeksel, aan de olie was ook niets te zien dus ik denk dat alles in orde is. Ik heb gewoon nieuwe pakkingen gestoken en alles weer in elkaar gezet. Nu vroeg ik mij af ze zeggen dat als je niets veranderd dat je je kleppen niet moet afstellen is dit waar? Als dit niet waar is kan dan misschien iemand me vertellen hoe dat zit a.u.b.?
Dit was de eerste keer dat ik dit gedaan heb dus toch wel een klein beetje zenuwachtig hoop dat alles goed zit, volgens de repair manual heb ik het toch goed gedaan.
bedankt voor al de reacties!
Grtz dennis
Dit was de eerste keer dat ik dit gedaan heb dus toch wel een klein beetje zenuwachtig hoop dat alles goed zit, volgens de repair manual heb ik het toch goed gedaan.
bedankt voor al de reacties!
Grtz dennis
0 x
- Pierre Vandenplas
- mx2 wk champ
- Berichten: 642
- Lid geworden op: Do 10 Sep 2009, 12:42
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Rotselaar
Re: Ktm sxf 250 2008 gele smurrie onder de blok
Dennis, bij men Honda 450 4t, wel enkele jaren geleden, was er dus ook een ontluchtingsbuisje of overloop die uitkwam onderaan het blok bij de andere darmpjes. daar was een stop op die je regelmatig eens moest leegmaken en daar kwam dus ook smurrie uit! Hoe dat bij ktm gaat weet ik niet, maar als het over hetzelfde gaat is dit echt wel normaal.
0 x
-
De
- 50cc rider
- Berichten: 21
- Lid geworden op: Zo 11 Aug 2013, 12:42
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Ktm sxf 250 2008 gele smurrie onder de blok
Ja dat denk ik dus ook . Toch weet er misschien iemand die weet waar ik info kan vinden over het kleppen afstellen?
Grtz Dennis
Grtz Dennis
0 x
-
Ed
- ama sx 250 champ
- Berichten: 733
- Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 22:29
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
Re: Ktm sxf 250 2008 gele smurrie onder de blok
als je alleen het kleppendeksel er af heb gehad hoef je niets te doen aan de kleppen , zelfs als je de gehele kop eraf haalt hoef je aan de kleppen niets te doen (speling controleren is wel raadzaam om de 10-15 uur ,alhoewel de kleppen bij ktm eigenlijk nagenoeg niet inslaan ,let wel voor de klepspeling contr. hoeft de kop er niet af ), echter als je de gehele kop erafhaalt zit je wel met een ander geval namelijk de nokkenassen en hun afstelling en aandrijving (ketting )
0 x
supporting mark boot
-
De
- 50cc rider
- Berichten: 21
- Lid geworden op: Zo 11 Aug 2013, 12:42
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Ktm sxf 250 2008 gele smurrie onder de blok
De kop is er af geweest ja incl. de cilinder, heb overal nieuwe pakkingen gestoken heb dit volgens de manual gedaan, eerst op het dode punt zetten zodat die streepjes gelijk met de lijn staan en zo heb ik ze terug gemonteerd, zo staat het vermeld in de handleiding. Ik bedoelde eigelijk ook de klepspeling . Hoe begin ik daar dan aan ? intake:0.10-0.20 mm exhaust 0.12 -0.22 mm maar dan zou ik toch overal een 10tje tussen moete krijgen ? en dat is niet het geval. Dit snap ik nog niet zo goed.
Alvast bedankt!
Grtz dennis
Alvast bedankt!
Grtz dennis
0 x
-
Ed
- ama sx 250 champ
- Berichten: 733
- Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 22:29
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
Re: Ktm sxf 250 2008 gele smurrie onder de blok
als de nokkenassen op het teken staan zou je inderdaad minimaal een tiende mm tussen de nokkenassen en de drukvingers moeten kunnen steken , als dit veel minder is het beste bij regelen door te meten wat er wel tussen kan en dan de nokkenassen weer demonteren en de vulplaatje,s welek tussen de drukvingers en de klepsteel zitten veranderen door dunnere , dus als een klep 0,08 heeft in plaats van 0,10 dan dit vulplaatje vervangen door een plaatje van minimaal 0,02 mm dunner dan wat er tussen zat
0 x
supporting mark boot
-
De
- 50cc rider
- Berichten: 21
- Lid geworden op: Zo 11 Aug 2013, 12:42
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Ktm sxf 250 2008 gele smurrie onder de blok
En wat is dan optimaal? Want ik veronderstel dat 0.10mm de minimum is en 0.20mm de maximum? In ieder geval dit helpt me echt.
Bedankt!
Grtz dennis
Bedankt!
Grtz dennis
0 x
- Carlo Briers
- mx1 wk rookie
- Berichten: 333
- Lid geworden op: Zo 27 Feb 2011, 12:35
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Houthalen
Re: Ktm sxf 250 2008 gele smurrie onder de blok
0.20 voor de uitlaat en 0.15 voor de inlaat is ideaal.
0 x
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Ktm sxf 250 2008 gele smurrie onder de blok
Yep, en beter een beetje aan de losse kant dan aan de vaste.
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten