suzuki250 rm uitlaat heet

problemen met je crossmoto? wie weet kunnen ze U hier helpen..
Ti
Tim Sprockeels
50cc rider
Berichten: 20
Lid geworden op: Di 18 Dec 2012, 18:00
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Massenhoven

suzuki250 rm uitlaat heet

Berichtdoor Tim Sprockeels Di 20 Aug 2013, 20:16

Ik heb onlangs een suzuki250 rm van 2001 gekocht voor een lage prijs maar ik heb er wel wat problemen met. Toen ik hem de eerste keer starte klonk hij enorm luid wat ik geen probleem vond maar nu heb ik ontdekt waarom. Ik heb hem gistere eens goed open gegooit maar toen ik heb stil legde stond de uitlaat enorm warm en bleef er een naar verbrand stinkende rook uit de uitlaat komen dus ik denk dat de dempwol er gewoon uitgebrand is. Kan dit aan de afstelling liggen want hij moet wel eens deftig afgesteld worden.
Hij krijgt ook teveel 2tact olie want hij rookt enorm maar ik heb 40 op 1 gebruikt. Weet iemand wat de juiste verhouding is bij deze? Alvast bedankt
0 x


Di
Dirk Snollaerts
50cc rider
Berichten: 28
Lid geworden op: Za 14 Jul 2012, 21:50
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE

Re: suzuki250 rm uitlaat heet

Berichtdoor Dirk Snollaerts Ma 02 Sep 2013, 22:51

Hey Tim,

Motor die te warm loopt kan inderdaad aan een te arme afstelling liggen.
Best de kleur van de bougie ff checken, zou koffie/melk kleur moeten zijn.

De mengverhouding is ok. Als de motor blijft roken moet je ff verder kijken,
motorolie en koelwater niveaus in't oog houden.

Grtz
0 x


Ti
Tim Sprockeels
50cc rider
Berichten: 20
Lid geworden op: Di 18 Dec 2012, 18:00
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Massenhoven

Re: suzuki250 rm uitlaat heet

Berichtdoor Tim Sprockeels Wo 04 Sep 2013, 12:46

Koelwater is nog in orde dus het zal wel boit olie zijn. Ik ga ze binnenkort vervangen als ik tijd heb maar ik weet niet welke olie er in moet en hoeveel er in moet weet iemand dat? Merci al voor de hulp ;)
0 x


Gebruikersavatar
Tim Vanlierde
125cc junior EK
Berichten: 93
Lid geworden op: Za 18 Jul 2009, 18:47
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: suzuki250 rm uitlaat heet

Berichtdoor Tim Vanlierde Za 07 Sep 2013, 08:39

Ik heb een rm 250 van 2006 daar gaat 750cc in en ik deed er vroeger 10/15 in (de medium van denicol) maar mijn koppeling ontkoppelde hiermee niet zo goed en ben naar 10W40 gegaan en nu is de koppeling perfect.
0 x


RM125 met zwarte nr.borden
Ti
Tim Sprockeels
50cc rider
Berichten: 20
Lid geworden op: Di 18 Dec 2012, 18:00
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Massenhoven

Re: suzuki250 rm uitlaat heet

Berichtdoor Tim Sprockeels Ma 16 Sep 2013, 12:37

Ik heb de olie afgelaten en er zat bijna niets meer in :s
Ik heb ook de koppelijk eruit gehaalt om te kijken of het de afdichting is van de krukas maar ik zie niet meteen iets aan die afdichting. Kan je testen of die slecht is ofzo? Of gewoon vervangen en kijken of hij het nog heeft?
0 x


Gebruikersavatar
Pierre Vandenplas
mx2 wk champ
Berichten: 642
Lid geworden op: Do 10 Sep 2009, 12:42
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Rotselaar

Re: suzuki250 rm uitlaat heet

Berichtdoor Pierre Vandenplas Ma 16 Sep 2013, 13:12

Als er bijna niets meer inzit, heb je ofwel een lek, ofwel dat ie boiteolie verbruikt, dus langs de krukasdichting, is waarschijnlijk ook dat ie zo veel rookt. Nu, als het mijn moto was, zou ik die dichting sowieso vervangen, alsook de dempwol en bougie vernieuwen, dan ben je al gerust over enkel zaken in de toekomst! Bij een moto van die ouderdom moet je dat zeker doen.Kijk ook goed naar de bougie die erin zit zoals Dirk hier zegt, als die zwart en vettig is komt dat oa door het vele olieverbruik, ofwel dat hij te rijk staat, dus teveel benzine krijgt. Koffie met melkkleur: ideaal, naar de witte kant: te weinig benzine.
0 x


Terug naar “mecanic area”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden · Registreer