meng verhouding twee tackt olie!!

problemen met je crossmoto? wie weet kunnen ze U hier helpen..
Jo
Johan Van Helvoort
mx1 wk rookie
Berichten: 317
Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 09:58
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

meng verhouding twee tackt olie!!

Berichtdoor Johan Van Helvoort Zo 15 Nov 2009, 17:26

wat voor meng verhouding passen jullie toe ?

ik gebruik 747 van castrol voor een sx 150 en meng 1:30
de ene zegt dat is te veel de ander zegt je moet 1:25 mengen !!
gebruik gewone normale bezine
0 x


Gebruikersavatar
Matthias Vermeersch
world THQ sx champ
Berichten: 1524
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:49
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Locatie: West vlaanderen
Contact:

Re: meng verhouding twee tackt olie!!

Berichtdoor Matthias Vermeersch Zo 15 Nov 2009, 17:35

ik meng 1/40 voor mn huski125, nooit geen problemen mee,
yamaha deed ik 1/36 maar dat maakt zoveel verschil niet
hoe meer olie hoe dikker de naft word ook hé
0 x


MCLB - Juniors MX1/3 - Yamaha YZ250 - #26
Jo
Johan Van Helvoort
mx1 wk rookie
Berichten: 317
Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 09:58
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: meng verhouding twee tackt olie!!

Berichtdoor Johan Van Helvoort Zo 15 Nov 2009, 17:41

met wat voor olie doe je dat ?
0 x


Gebruikersavatar
Matthias Vermeersch
world THQ sx champ
Berichten: 1524
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:49
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Locatie: West vlaanderen
Contact:

Re: meng verhouding twee tackt olie!!

Berichtdoor Matthias Vermeersch Zo 15 Nov 2009, 17:42

nu 1/40 is met motul 800 +-21euro/liter
met mn yamaha reed ik met denicol syn 100
0 x


MCLB - Juniors MX1/3 - Yamaha YZ250 - #26
Gebruikersavatar
Jan Meert
mxdn winner
Berichten: 992
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:13
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: meng verhouding twee tackt olie!!

Berichtdoor Jan Meert Zo 15 Nov 2009, 18:11

Ik rijd met een RM250.
Op 10L benzine neem ik 200ml olie, das 1:50 zeker.Als het zand is meng ik 250ml
op 10L,1:40 om toch wa rijker mengsel te hebben.
0 x


SuzMxTeam #97 -MCLB Amateurs Open - Jan Meert Services * Service grasrobots * http://www.janmeertservices.be -
Jo
Johan Van Helvoort
mx1 wk rookie
Berichten: 317
Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 09:58
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: meng verhouding twee tackt olie!!

Berichtdoor Johan Van Helvoort Zo 15 Nov 2009, 18:18

amaai das gene vette dan
en gaat dat goed ?
niks kapot gereden ?
0 x


Gebruikersavatar
Jan Meert
mxdn winner
Berichten: 992
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:13
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: meng verhouding twee tackt olie!!

Berichtdoor Jan Meert Zo 15 Nov 2009, 18:33

Nee nog nooit een vastloper gehad.Ee de zuigers die ik vervang zijn niet echt tot einde versleten ze.
0 x


SuzMxTeam #97 -MCLB Amateurs Open - Jan Meert Services * Service grasrobots * http://www.janmeertservices.be -
Gebruikersavatar
Bjorn Van Schepdael
european champ mx2
Berichten: 217
Lid geworden op: Za 18 Jul 2009, 15:13
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden

Re: meng verhouding twee tackt olie!!

Berichtdoor Bjorn Van Schepdael Zo 15 Nov 2009, 18:41

op mijn honda cr 125 neem ik 1/50
doe 200ml olie op 10l benzine,das meer dan genoeg :D
de olie die ik gebruik is syn 100 denicol
0 x


Gebruikersavatar
Matthias Vermeersch
world THQ sx champ
Berichten: 1524
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:49
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Locatie: West vlaanderen
Contact:

Re: meng verhouding twee tackt olie!!

Berichtdoor Matthias Vermeersch Zo 15 Nov 2009, 18:43

1/50 vind ik wa weinig, ik ga nooit minder dan 1/40
0 x


MCLB - Juniors MX1/3 - Yamaha YZ250 - #26
Gebruikersavatar
Jan Meert
mxdn winner
Berichten: 992
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:13
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: meng verhouding twee tackt olie!!

Berichtdoor Jan Meert Zo 15 Nov 2009, 18:46

Mja je bent zekerder e Mathhi met 1:40, jij rijd nu ook meer op toeren e met je 125, logisch dan.
Ik zou ook nie minder gaan dan ;)
0 x


SuzMxTeam #97 -MCLB Amateurs Open - Jan Meert Services * Service grasrobots * http://www.janmeertservices.be -
Gebruikersavatar
Rens Dedecker
mx all time winner
Berichten: 1130
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:56
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: meng verhouding twee tackt olie!!

Berichtdoor Rens Dedecker Zo 15 Nov 2009, 18:57

ik rij 1/40 met putoline mx5, nie overdreven duur en nog nooit miserie mee gehad.
De zuigers komen er ook amper versleten uit.

Ktm schrijft zelfs 1/60 voor voor een 250 :roll:
Maar naar het schijnt mag A747 maar een kwartier op voorhand gemengd worden.
0 x


R.I.P Tim .. bon Ride la haut, on pense à toi!
Gebruikersavatar
Matthias Vermeersch
world THQ sx champ
Berichten: 1524
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:49
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Locatie: West vlaanderen
Contact:

Re: meng verhouding twee tackt olie!!

Berichtdoor Matthias Vermeersch Zo 15 Nov 2009, 18:59

husqvarna schrijft 1/33 voor
0 x


MCLB - Juniors MX1/3 - Yamaha YZ250 - #26
Jo
Johan Van Helvoort
mx1 wk rookie
Berichten: 317
Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 09:58
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: meng verhouding twee tackt olie!!

Berichtdoor Johan Van Helvoort Zo 15 Nov 2009, 19:07

als ik lees in het hand boek van een yz 85 geven ze toch 1:30 op
en ook bij de ktm sx 150 adviseerde ze me 1:30
denk dat het mischien ook wel wat minder zou kunnen , maar ik ga het risico toch maar niet nemen
ik merk ook dat de meeste de durdere olie gebruiken

waar heb je gelezen dat de a 747 niet te lang van te voren gemengt mag worden ?
gebruik deze al jaren en enige waar ik op let is dat de olie niet in de vorst staat en dat het niet met ander olie gemengt word
maar meng het steeds eem paar dagen voor we gaan rijden
0 x


Gebruikersavatar
Danny Hermans
125cc junior EK
Berichten: 75
Lid geworden op: Vr 09 Okt 2009, 17:39
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF
Locatie: Hasselt
Contact:

Re: meng verhouding twee tackt olie!!

Berichtdoor Danny Hermans Zo 15 Nov 2009, 23:00

Castrol A747 is een castorolie op basis van ricinus. Het is niet volledig synthetisch en wordt vooral gebruikt voor hoogtoerige machines. Crossers gebruiken het graag vanwege de typische geur. De A747 mag inderdaad niet bevriezen omdat het goedje daarna niet meer goed mengt met benzine en het mag ook niet gemixt worden met andere olie. Deze olie is een evolutie van de bekende Castrol R40 olie waarvan de geur nog altijd valt waar te nemen op oldtimercrossen. Ik doe zelfs R40 in mijn grasmaaier zodat grasmaaien weer fun wordt . :lol:
Nog iets over de mengverhouding: Moderne machines kunnen wat minder olie hebben maar ikzelf (met een Suzuki RM125 1980) meng Castrol A747 in een verhouding van 1:35
0 x


http://www.mxvintage.be
Ex-oldtimercrosser, dan zijde heel erg oud :-)
Gebruikersavatar
Rens Dedecker
mx all time winner
Berichten: 1130
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:56
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: meng verhouding twee tackt olie!!

Berichtdoor Rens Dedecker Ma 16 Nov 2009, 12:41

Had dat ergens op het vorige forum opgevangen dacht 'k.
0 x


R.I.P Tim .. bon Ride la haut, on pense à toi!
Ru
Ruud Van Duijnhoven
80cc pilot
Berichten: 41
Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 20:01
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: meng verhouding twee tackt olie!!

Berichtdoor Ruud Van Duijnhoven Ma 16 Nov 2009, 12:59

Voor mijn Honda CR125 1 op 44. Waarbij per jerrycan: 16 L super 98 + 6 L avgas + 0.5 L Motul 800
Zuiger komt er mooi schoon uit na 15 hr. Slijt in die tussentijd, gemeten onderaan de zuiger van 54.95 naar 54.90. Die 54 weet ik effe niet zeker maar ca 0.05 mm slijt deze onder bij het 'hemd' zeg maar. Heb ook met Motorrex en Putoline (volsynthetisch) gereden, zelfde slijtage, geen verschil kunnen meten (wel enigszins in roetvorming trouwens).
Voor mijn KTM 300 EXC 1 op 50 met Sunoco (volsynthetisch), geen idee over slijtage.
0 x


250EXC + 250SX
Fr
Freddy Van Mol
80cc pilot
Berichten: 44
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:29
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: lommel

Re: meng verhouding twee tackt olie!!

Berichtdoor Freddy Van Mol Ma 23 Nov 2009, 21:02

wij rijen met de zijspan
en mengellen 1/60
texaco 100%
0 x


Gebruikersavatar
Lander Vanderstraeten
wk mister 875cc
Berichten: 2451
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 19:01
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Kortrijk, West-Vlaanderen
Contact:

Re: meng verhouding twee tackt olie!!

Berichtdoor Lander Vanderstraeten Ma 23 Nov 2009, 21:05

Ik deed ook altijd 1/40 of 2,5% bij mijn KTM SX125.

= 500ml olie op 20L
0 x


enjoy the ride, don't destroy it
Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: meng verhouding twee tackt olie!!

Berichtdoor Werner Castelyns Di 24 Nov 2009, 08:40

Bij de apotheker is tot nu toe nog altijd de ricinusolie uit vroegere jaren verkrijgbaar.
Wel niet goedkoop met 15 euro de liter aangezien je het best 1/25 à 1/30 mengt.
De olie smeert wel zeer goed (de carterkamer is altijd super vettig) maar de olie koekt ook wel sterk aan...

In de jaren '80 had je bij Putoline naast de "MX5" ook nog de "Racing" , ook met de typische geur.
Wordt die eigenlijk nog verkocht?
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Jo
Johan Van Helvoort
mx1 wk rookie
Berichten: 317
Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 09:58
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: meng verhouding twee tackt olie!!

Berichtdoor Johan Van Helvoort Di 24 Nov 2009, 18:36

ik had vroeger ook shell sport sx ook die zelfde geur
heb er nog div van staan of deze olie nog goed is??? (1986 )
die geur geeft toch wel iets van nostalgie vind ik
volgens mij hebben ze deze geur ook bij motorex die ze in karts gebruiken
de 747 koekte vroeger ook meer aan dan nu vind ik
0 x


Terug naar “mecanic area”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden · Registreer