meng verhouding twee tackt olie!!
-
Johan Van HelvoortJo
- mx1 wk rookie
- Berichten: 317
- Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 09:58
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
meng verhouding twee tackt olie!!
wat voor meng verhouding passen jullie toe ?
ik gebruik 747 van castrol voor een sx 150 en meng 1:30
de ene zegt dat is te veel de ander zegt je moet 1:25 mengen !!
gebruik gewone normale bezine
ik gebruik 747 van castrol voor een sx 150 en meng 1:30
de ene zegt dat is te veel de ander zegt je moet 1:25 mengen !!
gebruik gewone normale bezine
0 x
- Matthias Vermeersch
- world THQ sx champ
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:49
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
- Locatie: West vlaanderen
- Contact:
Re: meng verhouding twee tackt olie!!
ik meng 1/40 voor mn huski125, nooit geen problemen mee,
yamaha deed ik 1/36 maar dat maakt zoveel verschil niet
hoe meer olie hoe dikker de naft word ook hé
yamaha deed ik 1/36 maar dat maakt zoveel verschil niet
hoe meer olie hoe dikker de naft word ook hé
0 x
MCLB - Juniors MX1/3 - Yamaha YZ250 - #26
-
Johan Van HelvoortJo
- mx1 wk rookie
- Berichten: 317
- Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 09:58
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Matthias Vermeersch
- world THQ sx champ
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:49
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
- Locatie: West vlaanderen
- Contact:
Re: meng verhouding twee tackt olie!!
nu 1/40 is met motul 800 +-21euro/liter
met mn yamaha reed ik met denicol syn 100
met mn yamaha reed ik met denicol syn 100
0 x
MCLB - Juniors MX1/3 - Yamaha YZ250 - #26
- Jan Meert
- mxdn winner
- Berichten: 992
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:13
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Re: meng verhouding twee tackt olie!!
Ik rijd met een RM250.
Op 10L benzine neem ik 200ml olie, das 1:50 zeker.Als het zand is meng ik 250ml
op 10L,1:40 om toch wa rijker mengsel te hebben.
Op 10L benzine neem ik 200ml olie, das 1:50 zeker.Als het zand is meng ik 250ml
op 10L,1:40 om toch wa rijker mengsel te hebben.
0 x
SuzMxTeam #97 -MCLB Amateurs Open - Jan Meert Services * Service grasrobots * http://www.janmeertservices.be -
-
Johan Van HelvoortJo
- mx1 wk rookie
- Berichten: 317
- Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 09:58
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: meng verhouding twee tackt olie!!
amaai das gene vette dan
en gaat dat goed ?
niks kapot gereden ?
en gaat dat goed ?
niks kapot gereden ?
0 x
- Jan Meert
- mxdn winner
- Berichten: 992
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:13
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Re: meng verhouding twee tackt olie!!
Nee nog nooit een vastloper gehad.Ee de zuigers die ik vervang zijn niet echt tot einde versleten ze.
0 x
SuzMxTeam #97 -MCLB Amateurs Open - Jan Meert Services * Service grasrobots * http://www.janmeertservices.be -
- Bjorn Van Schepdael
- european champ mx2
- Berichten: 217
- Lid geworden op: Za 18 Jul 2009, 15:13
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Re: meng verhouding twee tackt olie!!
op mijn honda cr 125 neem ik 1/50
doe 200ml olie op 10l benzine,das meer dan genoeg
de olie die ik gebruik is syn 100 denicol
doe 200ml olie op 10l benzine,das meer dan genoeg
de olie die ik gebruik is syn 100 denicol
0 x
- Matthias Vermeersch
- world THQ sx champ
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:49
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
- Locatie: West vlaanderen
- Contact:
Re: meng verhouding twee tackt olie!!
1/50 vind ik wa weinig, ik ga nooit minder dan 1/40
0 x
MCLB - Juniors MX1/3 - Yamaha YZ250 - #26
- Jan Meert
- mxdn winner
- Berichten: 992
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:13
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Re: meng verhouding twee tackt olie!!
Mja je bent zekerder e Mathhi met 1:40, jij rijd nu ook meer op toeren e met je 125, logisch dan.
Ik zou ook nie minder gaan dan
Ik zou ook nie minder gaan dan
0 x
SuzMxTeam #97 -MCLB Amateurs Open - Jan Meert Services * Service grasrobots * http://www.janmeertservices.be -
- Rens Dedecker
- mx all time winner
- Berichten: 1130
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:56
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Contact:
Re: meng verhouding twee tackt olie!!
ik rij 1/40 met putoline mx5, nie overdreven duur en nog nooit miserie mee gehad.
De zuigers komen er ook amper versleten uit.
Ktm schrijft zelfs 1/60 voor voor een 250
Maar naar het schijnt mag A747 maar een kwartier op voorhand gemengd worden.
De zuigers komen er ook amper versleten uit.
Ktm schrijft zelfs 1/60 voor voor een 250
Maar naar het schijnt mag A747 maar een kwartier op voorhand gemengd worden.
0 x
R.I.P Tim .. bon Ride la haut, on pense à toi!
- Matthias Vermeersch
- world THQ sx champ
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:49
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
- Locatie: West vlaanderen
- Contact:
Re: meng verhouding twee tackt olie!!
husqvarna schrijft 1/33 voor
0 x
MCLB - Juniors MX1/3 - Yamaha YZ250 - #26
-
Johan Van HelvoortJo
- mx1 wk rookie
- Berichten: 317
- Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 09:58
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: meng verhouding twee tackt olie!!
als ik lees in het hand boek van een yz 85 geven ze toch 1:30 op
en ook bij de ktm sx 150 adviseerde ze me 1:30
denk dat het mischien ook wel wat minder zou kunnen , maar ik ga het risico toch maar niet nemen
ik merk ook dat de meeste de durdere olie gebruiken
waar heb je gelezen dat de a 747 niet te lang van te voren gemengt mag worden ?
gebruik deze al jaren en enige waar ik op let is dat de olie niet in de vorst staat en dat het niet met ander olie gemengt word
maar meng het steeds eem paar dagen voor we gaan rijden
en ook bij de ktm sx 150 adviseerde ze me 1:30
denk dat het mischien ook wel wat minder zou kunnen , maar ik ga het risico toch maar niet nemen
ik merk ook dat de meeste de durdere olie gebruiken
waar heb je gelezen dat de a 747 niet te lang van te voren gemengt mag worden ?
gebruik deze al jaren en enige waar ik op let is dat de olie niet in de vorst staat en dat het niet met ander olie gemengt word
maar meng het steeds eem paar dagen voor we gaan rijden
0 x
- Danny Hermans
- 125cc junior EK
- Berichten: 75
- Lid geworden op: Vr 09 Okt 2009, 17:39
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VMCF
- Locatie: Hasselt
- Contact:
Re: meng verhouding twee tackt olie!!
Castrol A747 is een castorolie op basis van ricinus. Het is niet volledig synthetisch en wordt vooral gebruikt voor hoogtoerige machines. Crossers gebruiken het graag vanwege de typische geur. De A747 mag inderdaad niet bevriezen omdat het goedje daarna niet meer goed mengt met benzine en het mag ook niet gemixt worden met andere olie. Deze olie is een evolutie van de bekende Castrol R40 olie waarvan de geur nog altijd valt waar te nemen op oldtimercrossen. Ik doe zelfs R40 in mijn grasmaaier zodat grasmaaien weer fun wordt .
Nog iets over de mengverhouding: Moderne machines kunnen wat minder olie hebben maar ikzelf (met een Suzuki RM125 1980) meng Castrol A747 in een verhouding van 1:35
Nog iets over de mengverhouding: Moderne machines kunnen wat minder olie hebben maar ikzelf (met een Suzuki RM125 1980) meng Castrol A747 in een verhouding van 1:35
0 x
http://www.mxvintage.be
Ex-oldtimercrosser, dan zijde heel erg oud :-)
Ex-oldtimercrosser, dan zijde heel erg oud :-)
- Rens Dedecker
- mx all time winner
- Berichten: 1130
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:56
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Contact:
Re: meng verhouding twee tackt olie!!
Had dat ergens op het vorige forum opgevangen dacht 'k.
0 x
R.I.P Tim .. bon Ride la haut, on pense à toi!
-
Ruud Van DuijnhovenRu
- 80cc pilot
- Berichten: 41
- Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 20:01
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: meng verhouding twee tackt olie!!
Voor mijn Honda CR125 1 op 44. Waarbij per jerrycan: 16 L super 98 + 6 L avgas + 0.5 L Motul 800
Zuiger komt er mooi schoon uit na 15 hr. Slijt in die tussentijd, gemeten onderaan de zuiger van 54.95 naar 54.90. Die 54 weet ik effe niet zeker maar ca 0.05 mm slijt deze onder bij het 'hemd' zeg maar. Heb ook met Motorrex en Putoline (volsynthetisch) gereden, zelfde slijtage, geen verschil kunnen meten (wel enigszins in roetvorming trouwens).
Voor mijn KTM 300 EXC 1 op 50 met Sunoco (volsynthetisch), geen idee over slijtage.
Zuiger komt er mooi schoon uit na 15 hr. Slijt in die tussentijd, gemeten onderaan de zuiger van 54.95 naar 54.90. Die 54 weet ik effe niet zeker maar ca 0.05 mm slijt deze onder bij het 'hemd' zeg maar. Heb ook met Motorrex en Putoline (volsynthetisch) gereden, zelfde slijtage, geen verschil kunnen meten (wel enigszins in roetvorming trouwens).
Voor mijn KTM 300 EXC 1 op 50 met Sunoco (volsynthetisch), geen idee over slijtage.
0 x
250EXC + 250SX
-
Freddy Van MolFr
- 80cc pilot
- Berichten: 44
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:29
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: lommel
- Lander Vanderstraeten
- wk mister 875cc
- Berichten: 2451
- Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 19:01
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Kortrijk, West-Vlaanderen
- Contact:
Re: meng verhouding twee tackt olie!!
Ik deed ook altijd 1/40 of 2,5% bij mijn KTM SX125.
= 500ml olie op 20L
= 500ml olie op 20L
0 x
enjoy the ride, don't destroy it
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: meng verhouding twee tackt olie!!
Bij de apotheker is tot nu toe nog altijd de ricinusolie uit vroegere jaren verkrijgbaar.
Wel niet goedkoop met 15 euro de liter aangezien je het best 1/25 à 1/30 mengt.
De olie smeert wel zeer goed (de carterkamer is altijd super vettig) maar de olie koekt ook wel sterk aan...
In de jaren '80 had je bij Putoline naast de "MX5" ook nog de "Racing" , ook met de typische geur.
Wordt die eigenlijk nog verkocht?
Wel niet goedkoop met 15 euro de liter aangezien je het best 1/25 à 1/30 mengt.
De olie smeert wel zeer goed (de carterkamer is altijd super vettig) maar de olie koekt ook wel sterk aan...
In de jaren '80 had je bij Putoline naast de "MX5" ook nog de "Racing" , ook met de typische geur.
Wordt die eigenlijk nog verkocht?
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
-
Johan Van HelvoortJo
- mx1 wk rookie
- Berichten: 317
- Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 09:58
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: meng verhouding twee tackt olie!!
ik had vroeger ook shell sport sx ook die zelfde geur
heb er nog div van staan of deze olie nog goed is??? (1986 )
die geur geeft toch wel iets van nostalgie vind ik
volgens mij hebben ze deze geur ook bij motorex die ze in karts gebruiken
de 747 koekte vroeger ook meer aan dan nu vind ik
heb er nog div van staan of deze olie nog goed is??? (1986 )
die geur geeft toch wel iets van nostalgie vind ik
volgens mij hebben ze deze geur ook bij motorex die ze in karts gebruiken
de 747 koekte vroeger ook meer aan dan nu vind ik
0 x
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten