honda cr 500 startproblemen

problemen met je crossmoto? wie weet kunnen ze U hier helpen..
Ha
Hannes Detavernier
peewee pilot
Berichten: 6
Lid geworden op: Di 05 Apr 2011, 22:30
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

honda cr 500 startproblemen

Berichtdoor Hannes Detavernier Di 18 Okt 2011, 17:37

hallo , ik heb een honda cr 500 zijspan,maar krijg hem niet gestart
alleen als ik hem in gang loop start hij goed maar krijg hem niet aan de praat met de kikstarter.
groeten hannes
0 x


Pe
Peter De Backer
mx all time winner
Berichten: 1008
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:23
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: honda cr 500 startproblemen

Berichtdoor Peter De Backer Di 18 Okt 2011, 18:22

zuigerveren?
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: honda cr 500 startproblemen

Berichtdoor Werner Castelyns Di 18 Okt 2011, 18:26

Welkom op het forum Hannes.

Een van de "problemen" bij Honda's 500 was de te hoge compressie.
Dit is op te lossen door 2 voetpakkingen te steken.

In de jaren '80 reden alle inters zo, dus voor de PK's moet je het niet laten.

Zorg er ook voor dat de bougie en bougiedop in orde zijn en alle contacten van de ontsteking gereinigd met contactcleaner.

Vergeet ook niet om van het gashendel af te blijven als je een Japanner, dus ook een Honda 500, koud wil starten.
Alleen choken en absoluut geen gas geven als de motor koud is.
Bij warme motor de choke af en een heel klein beetje gas geven.
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Ed
Eddie Boot
ama sx 250 champ
Berichten: 733
Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 22:29
Ik ben een..: geen van bovenstaande

Re: honda cr 500 startproblemen

Berichtdoor Eddie Boot Di 18 Okt 2011, 18:58

en wat ik weet van iemand die jaren cr 500 gereden heeft ,niet tegen de compresie aan zetten maar er net doorheen en dan kickstarter omhoog en dan door trappen . maak je net meer startsnelheid .
0 x


supporting mark boot
Ma
Maxime Van Der Haeghen
125cc rookie
Berichten: 143
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:40
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF
Locatie: Kortrijk
Contact:

Re: honda cr 500 startproblemen

Berichtdoor Maxime Van Der Haeghen Di 18 Okt 2011, 19:15

Veel kans dat je hem gewoon verkeerd probeer in gang te stampen.. Als ze in een zijspan liggen zijn het smeerlappen om in gang te krijgen. Gewoon eens hoe kijken hoe de andere dat in gang stampen, ik zoek altijd bovenste punt. Dan trappen is weg :).
0 x


Gebruikersavatar
Mario Van Den Broeck
mx3 wk champ
Berichten: 595
Lid geworden op: Di 25 Mei 2010, 20:52
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: honda cr 500 startproblemen

Berichtdoor Mario Van Den Broeck Di 18 Okt 2011, 20:00

voor een cr500 aan te stampen moet ge niet al te veel techniek gebruiken .... voetpakking bij plaatsen is ook niet nodig , die dingen kunt ge starten met strandchandalen aan :)

gewoon de zuiger op bdp (compressie) zetten , net iets erover mag ook , maakt niet uit , en dan ne stamp op geven

ik had een cr500 met nieuwe cilinder en grotere piston , met 65pk op het achterwiel , zonder dikke voetpakking en ook geen extra
ook geen decopmpressie sleuven in de uitlaatpoort ofzo
en ik stampte hem in gang met sloefkes als het moet

en ik ben niet groot , ik ben 1m70 , weeg 72kg ;)

http://www.youtube.com/watch?v=S_NeOiJ8tjw hier heb ik crossbotten aan , omdat ik er ook mee aan het rijden was
0 x


MCLB nieuwelingen mx1/3A suzuki rm250 #1
Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: honda cr 500 startproblemen

Berichtdoor Werner Castelyns Di 18 Okt 2011, 20:20

Strandschandalen.... :lol: :lol: :lol:

(Sorry Mario, ik kon het niet laten. ;) :D )
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Gebruikersavatar
Jonathan Claeys
80cc pilot
Berichten: 48
Lid geworden op: Vr 23 Apr 2010, 05:16
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: honda cr 500 startproblemen

Berichtdoor Jonathan Claeys Do 20 Okt 2011, 16:29

hey wij rijden ook met een zijspan met cr 500 erin,in het begin ook serieus op gevloekt.
eerst de kar schuin houden dan een paar keren op en neer met de kick dan zijn hoogste compressie zoeken dan een klein tikje naar beneden dan de kick weer naar omhoogzetten en dan door stampen
hopelijk gaat het hierdoor, wat ook helpt is eens blazen door het darmpje van uw carburator greetz
0 x


St
Stefan Daemen
80cc pilot
Berichten: 41
Lid geworden op: Za 20 Feb 2010, 08:53
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: honda cr 500 startproblemen

Berichtdoor Stefan Daemen Ma 24 Okt 2011, 22:16

hey,
ik heb een cr 500 in een quad zitten,heb bijna een jaar zitten kloten om hem te starten alles geprobeerd wat er hier al is aangehaald,niks hielp!
tot ik mn kickstarter meer naar voor heb gezet,en nu start ik hem meestal van de eerste keer,je moet zeker de volledige slag hebben en dan heb je hem zo weg!
maar de ontsteking moet ook wel zeker in orde zijn,heb gehoord dat de blokken van 87 niet zo'n sterke vonk gaf.
succes!!
0 x


Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: honda cr 500 startproblemen

Berichtdoor Frank Janssen Di 25 Okt 2011, 22:14

champion gebruiken stefan , de vonk naar de overwinning :lol:
0 x


speaker Frankske
Pa
Patrick Michiels
80cc pilot
Berichten: 35
Lid geworden op: Wo 23 Dec 2009, 18:03
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: honda cr 500 startproblemen

Berichtdoor Patrick Michiels Do 27 Okt 2011, 01:33

heb ook zo eentje gehad met een blok die uit een zijspan kwam starte ook niet heb toen de kick een tandje naar voor gezet en probleem was opgelost wat je ook nog kunt is wat startpiloot in de cil.. spuiten of in de carbu wil ook wel eens lukken heb er hier nog 2van 1988 staan leg die eens plat blaas eens in de overloopdarmpje van de carbu garantie weg na 1a2keer stampen hoop u hier mee wat sugesties gedaan te hebben wat niet baat ook niet schaat sucses er mee
0 x


Ha
Hannes Detavernier
peewee pilot
Berichten: 6
Lid geworden op: Di 05 Apr 2011, 22:30
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: honda cr 500 startproblemen

Berichtdoor Hannes Detavernier Zo 30 Okt 2011, 00:57

even kikstarter verzet en hij was weg :D
0 x


Gebruikersavatar
Pierre Vandenplas
mx2 wk champ
Berichten: 642
Lid geworden op: Do 10 Sep 2009, 12:42
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Rotselaar

Re: honda cr 500 startproblemen

Berichtdoor Pierre Vandenplas Vr 11 Nov 2011, 19:40

'k Smijt er iets bij, ook verschillende 500 cc ers gehad, ook ooit eens zo een startprobleem, soms wel dikwijls niet, was de ontsteking, laten herbobineren, perfecto! misschien is het dat!
0 x


Terug naar “mecanic area”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden · Registreer