honda cr 500 startproblemen
-
Hannes DetavernierHa
- peewee pilot
- Berichten: 6
- Lid geworden op: Di 05 Apr 2011, 22:30
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
honda cr 500 startproblemen
hallo , ik heb een honda cr 500 zijspan,maar krijg hem niet gestart
alleen als ik hem in gang loop start hij goed maar krijg hem niet aan de praat met de kikstarter.
groeten hannes
alleen als ik hem in gang loop start hij goed maar krijg hem niet aan de praat met de kikstarter.
groeten hannes
0 x
-
Peter De BackerPe
- mx all time winner
- Berichten: 1008
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:23
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VMCF
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: honda cr 500 startproblemen
Welkom op het forum Hannes.
Een van de "problemen" bij Honda's 500 was de te hoge compressie.
Dit is op te lossen door 2 voetpakkingen te steken.
In de jaren '80 reden alle inters zo, dus voor de PK's moet je het niet laten.
Zorg er ook voor dat de bougie en bougiedop in orde zijn en alle contacten van de ontsteking gereinigd met contactcleaner.
Vergeet ook niet om van het gashendel af te blijven als je een Japanner, dus ook een Honda 500, koud wil starten.
Alleen choken en absoluut geen gas geven als de motor koud is.
Bij warme motor de choke af en een heel klein beetje gas geven.
Een van de "problemen" bij Honda's 500 was de te hoge compressie.
Dit is op te lossen door 2 voetpakkingen te steken.
In de jaren '80 reden alle inters zo, dus voor de PK's moet je het niet laten.
Zorg er ook voor dat de bougie en bougiedop in orde zijn en alle contacten van de ontsteking gereinigd met contactcleaner.
Vergeet ook niet om van het gashendel af te blijven als je een Japanner, dus ook een Honda 500, koud wil starten.
Alleen choken en absoluut geen gas geven als de motor koud is.
Bij warme motor de choke af en een heel klein beetje gas geven.
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
-
Eddie BootEd
- ama sx 250 champ
- Berichten: 733
- Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 22:29
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
Re: honda cr 500 startproblemen
en wat ik weet van iemand die jaren cr 500 gereden heeft ,niet tegen de compresie aan zetten maar er net doorheen en dan kickstarter omhoog en dan door trappen . maak je net meer startsnelheid .
0 x
supporting mark boot
-
Maxime Van Der HaeghenMa
- 125cc rookie
- Berichten: 143
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:40
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VMCF
- Locatie: Kortrijk
- Contact:
Re: honda cr 500 startproblemen
Veel kans dat je hem gewoon verkeerd probeer in gang te stampen.. Als ze in een zijspan liggen zijn het smeerlappen om in gang te krijgen. Gewoon eens hoe kijken hoe de andere dat in gang stampen, ik zoek altijd bovenste punt. Dan trappen is weg
.
0 x
- Mario Van Den Broeck
- mx3 wk champ
- Berichten: 595
- Lid geworden op: Di 25 Mei 2010, 20:52
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Re: honda cr 500 startproblemen
voor een cr500 aan te stampen moet ge niet al te veel techniek gebruiken .... voetpakking bij plaatsen is ook niet nodig , die dingen kunt ge starten met strandchandalen aan
gewoon de zuiger op bdp (compressie) zetten , net iets erover mag ook , maakt niet uit , en dan ne stamp op geven
ik had een cr500 met nieuwe cilinder en grotere piston , met 65pk op het achterwiel , zonder dikke voetpakking en ook geen extra
ook geen decopmpressie sleuven in de uitlaatpoort ofzo
en ik stampte hem in gang met sloefkes als het moet
en ik ben niet groot , ik ben 1m70 , weeg 72kg
http://www.youtube.com/watch?v=S_NeOiJ8tjw hier heb ik crossbotten aan , omdat ik er ook mee aan het rijden was
gewoon de zuiger op bdp (compressie) zetten , net iets erover mag ook , maakt niet uit , en dan ne stamp op geven
ik had een cr500 met nieuwe cilinder en grotere piston , met 65pk op het achterwiel , zonder dikke voetpakking en ook geen extra
ook geen decopmpressie sleuven in de uitlaatpoort ofzo
en ik stampte hem in gang met sloefkes als het moet
en ik ben niet groot , ik ben 1m70 , weeg 72kg
http://www.youtube.com/watch?v=S_NeOiJ8tjw hier heb ik crossbotten aan , omdat ik er ook mee aan het rijden was
0 x
MCLB nieuwelingen mx1/3A suzuki rm250 #1
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: honda cr 500 startproblemen
Strandschandalen....
(Sorry Mario, ik kon het niet laten.
)
(Sorry Mario, ik kon het niet laten.
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
- Jonathan Claeys
- 80cc pilot
- Berichten: 48
- Lid geworden op: Vr 23 Apr 2010, 05:16
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: honda cr 500 startproblemen
hey wij rijden ook met een zijspan met cr 500 erin,in het begin ook serieus op gevloekt.
eerst de kar schuin houden dan een paar keren op en neer met de kick dan zijn hoogste compressie zoeken dan een klein tikje naar beneden dan de kick weer naar omhoogzetten en dan door stampen
hopelijk gaat het hierdoor, wat ook helpt is eens blazen door het darmpje van uw carburator greetz
eerst de kar schuin houden dan een paar keren op en neer met de kick dan zijn hoogste compressie zoeken dan een klein tikje naar beneden dan de kick weer naar omhoogzetten en dan door stampen
hopelijk gaat het hierdoor, wat ook helpt is eens blazen door het darmpje van uw carburator greetz
0 x
-
Stefan DaemenSt
- 80cc pilot
- Berichten: 41
- Lid geworden op: Za 20 Feb 2010, 08:53
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: honda cr 500 startproblemen
hey,
ik heb een cr 500 in een quad zitten,heb bijna een jaar zitten kloten om hem te starten alles geprobeerd wat er hier al is aangehaald,niks hielp!
tot ik mn kickstarter meer naar voor heb gezet,en nu start ik hem meestal van de eerste keer,je moet zeker de volledige slag hebben en dan heb je hem zo weg!
maar de ontsteking moet ook wel zeker in orde zijn,heb gehoord dat de blokken van 87 niet zo'n sterke vonk gaf.
succes!!
ik heb een cr 500 in een quad zitten,heb bijna een jaar zitten kloten om hem te starten alles geprobeerd wat er hier al is aangehaald,niks hielp!
tot ik mn kickstarter meer naar voor heb gezet,en nu start ik hem meestal van de eerste keer,je moet zeker de volledige slag hebben en dan heb je hem zo weg!
maar de ontsteking moet ook wel zeker in orde zijn,heb gehoord dat de blokken van 87 niet zo'n sterke vonk gaf.
succes!!
0 x
-
Frank JanssenFr
- the legend!
- Berichten: 3969
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
- Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
- Locatie: ARENDONK
Re: honda cr 500 startproblemen
champion gebruiken stefan , de vonk naar de overwinning 
0 x
speaker Frankske
-
Patrick MichielsPa
- 80cc pilot
- Berichten: 35
- Lid geworden op: Wo 23 Dec 2009, 18:03
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: honda cr 500 startproblemen
heb ook zo eentje gehad met een blok die uit een zijspan kwam starte ook niet heb toen de kick een tandje naar voor gezet en probleem was opgelost wat je ook nog kunt is wat startpiloot in de cil.. spuiten of in de carbu wil ook wel eens lukken heb er hier nog 2van 1988 staan leg die eens plat blaas eens in de overloopdarmpje van de carbu garantie weg na 1a2keer stampen hoop u hier mee wat sugesties gedaan te hebben wat niet baat ook niet schaat sucses er mee
0 x
-
Hannes DetavernierHa
- peewee pilot
- Berichten: 6
- Lid geworden op: Di 05 Apr 2011, 22:30
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
- Pierre Vandenplas
- mx2 wk champ
- Berichten: 642
- Lid geworden op: Do 10 Sep 2009, 12:42
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Rotselaar
Re: honda cr 500 startproblemen
'k Smijt er iets bij, ook verschillende 500 cc ers gehad, ook ooit eens zo een startprobleem, soms wel dikwijls niet, was de ontsteking, laten herbobineren, perfecto! misschien is het dat!
0 x
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast