ik zal morgen is goe naar de kleur kijken van de rook maar aangezien hij ni wil blijve draaien zal de dichting der wel door zijn denk ik,dus blok der weer uit morgen joepieWerner Castelyns schreef:Aan uw rijkwaliteiten zal ik vooral geen afbreuk doen Kenny, daarvoor ken ik je trouwens niet goed genoeg.![]()
Op een Honda "500" stond vroeger standaard ook een 38 mm carburateur, een YZ490 bvb. had een 40.
Volgens een kameraad van mij (Gust Nijs uit Booischot) loopt een motor beter op een Keihin dan op een Mikuni, van een Mikuni zijn dan naar 't schijnt weer beter sproeiers ed. vast te krijgen...
Ikzelf heb altijd met een Mikuni gereden en ben daar tevreden over.
Als de dichting aan de koppelingzijde moest versleten zijn rookt de motor vooral overdadig veel op lage toeren omdat dan de onderdruk in de carterkamer het grootst is en de motor dus het hardst zuigt.
Wanneer de motor teveel benzine krijgt rookt deze zwart, bij olie is het blauw, samen met de typische geur van olie.
Als je een Mikuni gemonteerd hebt mag je met je ralentisproeier gerust naar een 40 of 45, ikzelf heb bij mijn YZ490 met 40 mm carb maar een 35 ralentisproeier steken.
Van Keihin carburateurs ben ik niet zo op de hoogte van sproeiermaten.
Aan de olie die je gebruikte bij montage zal het niet liggen, die is na 10 sec. draaien al weg.
cr 500 setup
- Kenny Vanderheyden
- mx2 wk champ
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VBM
Re: cr 500 setup
0 x
Pain is temporary..... Pride lasts forever
- Carlo Briers
- mx1 wk rookie
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Nu je het zegt, als er een stukje is afgebroken van één van de reed valves start die ook voor geen meter en rookt die ook als een schoorsteen.
0 x
- Werner Castelyns
- the legend!
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
Kenny Vanderheyden schreef:ik zal morgen is goe naar de kleur kijken van de rook maar aangezien hij ni wil blijve draaien zal de dichting der wel door zijn denk ik,dus blok der weer uit morgen joepieWerner Castelyns schreef:Aan uw rijkwaliteiten zal ik vooral geen afbreuk doen Kenny, daarvoor ken ik je trouwens niet goed genoeg.![]()
Op een Honda "500" stond vroeger standaard ook een 38 mm carburateur, een YZ490 bvb. had een 40.
Volgens een kameraad van mij (Gust Nijs uit Booischot) loopt een motor beter op een Keihin dan op een Mikuni, van een Mikuni zijn dan naar 't schijnt weer beter sproeiers ed. vast te krijgen...
Als de dichting aan de koppelingzijde moest versleten zijn rookt de motor vooral overdadig veel op lage toeren omdat dan de onderdruk in de carterkamer het grootst is en de motor dus het hardst zuigt.
Wanneer de motor teveel benzine krijgt rookt deze zwart, bij olie is het blauw, samen met de typische geur van olie.
Als je een Mikuni gemonteerd hebt mag je met je ralentisproeier gerust naar een 40 of 45, ikzelf heb bij mijn YZ490 met 40 mm carb maar een 35 ralentisproeier steken.
Aan de olie die je gebruikte bij montage zal het niet liggen, die is na 10 sec. draaien al weg.maar beter voor zeker te zijn direkt 2nieuwe derin steken als hij dan niet proper draaid andere carbu derop,ben nu ook nog op zoek achter andere reedvalven wat ook wel wa zal helpen denk ik,moest het me na plaatsen van nieuwe keerringen niet lukken kan ik mss is me uwe kameraad kontakt opnemen als da mogelijk is want ikzelf ben van begijnendijk
Laat tegen dan iets weten en ik geef je het adres en GSM nummer door per PB.
Gust Nijs is een oud-Maico verdeler en vader van Peter Nijs.
Gust is in en om Booischot heel erg gekend.
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
- Kenny Vanderheyden
- mx2 wk champ
Carlo Briers schreef:Nu je het zegt, als er een stukje is afgebroken van één van de reed valves start die ook voor geen meter en rookt die ook als een schoorsteen.
is allemaal nagekeken en ze zijn nog heel maar wel nog de standaard witte die erin zitten,kan het ook zijn met de beugels te ver open geplooid zijn??
0 x
- Kenny Vanderheyden
- mx2 wk champ
oke alvast al bedanktWerner Castelyns schreef:Kenny Vanderheyden schreef:ik zal morgen is goe naar de kleur kijken van de rook maar aangezien hij ni wil blijve draaien zal de dichting der wel door zijn denk ik,dus blok der weer uit morgen joepieWerner Castelyns schreef:Aan uw rijkwaliteiten zal ik vooral geen afbreuk doen Kenny, daarvoor ken ik je trouwens niet goed genoeg.![]()
Aan de olie die je gebruikte bij montage zal het niet liggen, die is na 10 sec. draaien al weg.maar beter voor zeker te zijn direkt 2nieuwe derin steken als hij dan niet proper draaid andere carbu derop,ben nu ook nog op zoek achter andere reedvalven wat ook wel wa zal helpen denk ik,moest het me na plaatsen van nieuwe keerringen niet lukken kan ik mss is me uwe kameraad kontakt opnemen als da mogelijk is want ikzelf ben van begijnendijk
Laat tegen dan iets weten en ik geef je het adres en GSM nummer door per PB.
Gust Nijs is een oud-Maico verdeler en vader van Peter Nijs.
Gust is in en om Booischot heel erg gekend.
0 x
- Carlo Briers
- mx1 wk rookie
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Kenny Vanderheyden schreef:Carlo Briers schreef:Nu je het zegt, als er een stukje is afgebroken van één van de reed valves start die ook voor geen meter en rookt die ook als een schoorsteen.
is allemaal nagekeken en ze zijn nog heel maar wel nog de standaard witte die erin zitten,kan het ook zijn met de beugels te ver open geplooid zijn??
Normaal niet als de reeds goed afsluiten.
0 x
- Kenny Vanderheyden
- mx2 wk champ
2dichtingen op krukkas fitten en de rechtse redelijk hard,toch wel straf want er zoude nieuwe in gestoke zijn bij dsm maar bourage stonden kei hard en fitten dus heeft me goe ligge gehad
0 x
- Werner Castelyns
- the legend!
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
De rekening was waarschijnlijk wel juist.
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
- Kenny Vanderheyden
- mx2 wk champ
had moto gewisseld in ruil voor de kar en nieuwe blokonderdelen maar het maakt niet meer uit want ze draait als een klok nu,waren de krukkasdichtingen en/of de bobijnkabel,heb er ne 180 inzitte nu en ne 52 maar moet verkleinen want luchtvijs staat bijna op maximum open en hij gaat nog steeds hoger draaien als ik de vijs zet dat ze er zo goe als uitvalt.175 zal goe zijn denk ik en in toekomst beter carbu dan die pj...iedereen bedankt voor de raad tot nu toe....mijnen dag kan nemeer stuk vandaag 
0 x