sproeiers yz 125

problemen met je crossmoto? wie weet kunnen ze U hier helpen..
Mi
Michael Willekens
ama lites eastcoast champ
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM

Re: sproeiers yz 125

Berichtdoor Michael Willekens Di 07 Aug 2012, 20:46

je dop van je benzine tank laat deze lucht in je tank? heb dit ook is mee gemaakt, die liet niet voldoende lucht toe in men tank, en had et zelfste probleem als jij beschrijft,

je moet je tank is vol doen, de slang van de carburator aftrekke en je tank in een vat laten leeg lopen, als je ziet dat hij soms stopt met lopen moet je je dop maar is wat losser draaien, loopt hij dan weer wel goed heb je het probleem gevonde, zo ben ik er ook achter gekomen
0 x

Frederik Dhaene
125cc rookie
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Berichtdoor Frederik Dhaene Di 07 Aug 2012, 21:05

nu zit er nog zo een lange darm op men benzinedop die zo tussen men kopstuk steekt naar beneden zou dan beter zijn met zo een klein darmpje op men dop of ga da geen rol spelen
0 x

Ax
Axel Remue
mx2 wk rookie
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Berichtdoor Axel Remue Di 07 Aug 2012, 21:21

beter zo een lange darm.
Die kleine darmpjes met zo een dopje op, daar kan het al eens bij voorkomen dat het geen lucht doorlaat en zo de tank wat vacuum trekt waardoor er geen benzine in de carburator komt.
en dan val je stil natuurlijk..
0 x

Frederik Dhaene
125cc rookie

Berichtdoor Frederik Dhaene Zo 12 Aug 2012, 17:48

de benzine bleef goed lopen weet het nu nog niet :-)zou men sproeiers samenstelling wel goed zijn ? zo ja waar zou het nog aan kunnen liggen ????
0 x

Ch
Christof Decraemer
125cc rookie
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden

Berichtdoor Christof Decraemer Zo 12 Aug 2012, 18:15

is je luchtfilter wel nog zuiver ? anders verhoog eens van sproeier je weet nooit ?
groeten
0 x

Werner Castelyns
the legend!

Berichtdoor Werner Castelyns Zo 12 Aug 2012, 21:53

Frederik Dhaene schreef:zit namelijk ook met een probleemke
rij momenteel met een yz 125 van 2009
omdat ik deze nog maar heb heb ik direct een nieuwe piston(origineel)gestoken en nieuwe bougie
zondag in volkegem geweest deed men motor soms op rechte stukken alsof hij geen benzine meer kreeg aan wat zou dit kunnen liggen??? was geen zware grond daar

juist eens men carbu open gedaan en de hoofdsproeier is een 470

rolentiesproeier is een 45 en men naald is 6bfy43-74 denk ik volgens ik kan lezen en naald sta in het midden

Frederik, dat uw motor zonder benzine valt heeft niets met de sproeierbezetting te maken, ook niet met een vuile luchtfilter.
Het probleem zit dan ofwel in een slechte tankontluchting zoals al aangehaald is, ofwel in een benzinekraan die niet genoeg benzine doorlaat.
Heb je een filtertje tussen de benzinekraan en de carburateur? Dan kan het daar ook aan liggen, als er aan de carb geknoeid is soms ook de vlotterhoogte.

By the way, ik heb hier een Yamaha YZ490 met een ralentisproeier van 35, die zit daar al jaren in zonder problemen.
Bij de 490's zat vroeger een ralentisproeier gemonteerd van 45 en iedereen ging naar 40.
Wat voor een 490 genoeg is, is zeker genoeg voor uw 125.
Een ralentisproeier werkt tot ongeveer een 1500 à 2000 toeren, de fijnafstelling van die sproeier gebeurt met de luchtregelschroef, is de sproeier groter, moet de schroef verder uitgedraaid worden om méér lucht te geven.
Wat ook een misvatting is: soms, als de motor te arm staat, wordt de regelschroef wat verder ingedraaid met het idee om de motor wat rijker te zetten... Dit haalt weinig uit want boven de 1500 à 2000 toeren is ook het regelgebied van de luchtregelschroef grotendeels uitgewerkt.
0 x

Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Frederik Dhaene
125cc rookie

Berichtdoor Frederik Dhaene Di 21 Aug 2012, 21:04

eens een andere rolentiesproeier gestoken en men benzine tank nie te hard vastgedraaid en had geen probleem zondag zullen zien of het nu zo zal blijven

mercie voor de goede raad van jullie
0 x

Terug naar “mecanic area”