welke jeugdpiloot rijd waar in 2011

Hier alles over de mx-jeugd
Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Berichten: 732
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: welke jeugdpiloot rijd waar in 2011

Berichtdoor Dourte Gerrit Zo 24 Okt 2010, 21:13

Tja Stefaan ik rij ook niet voor mijn "plezier" alle weken 400 of 500 km .
0 x


Gebruikersavatar
Topangio Verbert
80cc pilot
Berichten: 37
Lid geworden op: Za 08 Aug 2009, 19:05
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Contact:

Re: welke jeugdpiloot rijd waar in 2011

Berichtdoor Topangio Verbert Zo 24 Okt 2010, 23:32

ben akkoord dat je in het buitenland meer kan leren dan hier .
maar het is eerst en vooral naar je piloot dat je moet kijken .
die drie goeie waren in belgie ook al heel goed .
voor de meeste onder ons met een gewoon pilootje is het toch te gek van al die uitgaven te doen en enkele honderden kilometers te rijden om in een goeie dag met de middenmoot in een ander land mee te rijden .
denk je nu echt dat een gemiddeld pilootje het leuker vind van int buitenland voor de dertigste plaats te rijden dan hier met zijn vriendjes af en toe eens top tien te rijden .
ik denk dat in de eerste plaats het manneke moet beslissen waar hij gaat rijden .
mischien dat ik de pappa was van één van die drie dat ik er anders zou over denken maar nu is het het plezier van een weekendje weg en een leuk wedstrijdje dat genoeg voldoening geeft .
0 x


Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Berichten: 732
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: welke jeugdpiloot rijd waar in 2011

Berichtdoor Dourte Gerrit Di 26 Okt 2010, 21:18

Ik ben gedeeltelijk akkoord met jou mister Verbert (beenhouwer,waar is den tijd ?????) maar wees gerust als die drie Belgische talenten(Brent , Daymond en Yannick en der zijn er nog hoor) alleen maar in wondelgem , ranst en beervelde zouden gereden hebben kunnen ze in Angreau niets gaan aanvangen !!!!! wees gerust .
Ze zouden de af en opstap in den bos niet springen en dat scheelt hem direkt al een aantal sec. , wat ik wil zeggen is ,dat diezelfde drie gasten in het buitenland al heel veel geleerd hebben .
Je mag een klei,zand,leem,zavel of zelfs gouden ondergond hebben .......als je der geen perm. circuit op mag maken ben je der geen KL.. mee zo simpel is het .
En mensen wees gerust het niveau van een Brent , Yannick en zeker Daymond is enorm gestegen dankzij de investeringen van de ouders om te trainen en wedstrijden( 3 maal 20min ) in het buitenland (nederland , france en duitsland ) .
Ik noem bewust deze drie piloten , in principe waren zij wel de overwinnaars van de COUPE DE L'AVENIRE (indien ze de teamspirit hadden toegepast )
En wees gerust in Frankrijk kan je ook vriendjes maken hoor , het grote voordeel is bv dat Yente bijna perfect tweetalig is na de bijna drie jaar Frankrijk (belangrijk he "uw talen kennen" hoor ik vaak zeggen )
En wat beslissen aangaat Yente is 14 en zolang hij thuis woont beslis ik zelf waar ik in het weekend naartoe rij en niemand (ook de mama....een beetje), hij heeft natuurlijk inspraak (maar dat is een kwestie van op uw kind in te praten voor een stuk respect af te dwingen ).
Wat ik gewoon wil zeggen ,ik ben nog nooit zo relax geweest op een wedstrijd als daar , nietegenstaande de tafels van 30 meter en de afsprongen van 15 meter,mede dankzij een perfecte begeleiding en opvolging , is de veiligheid veel groter , dan hier tussende suporters en ouders te manoevreren .
Wat veiligheid aangaat kunnen ze hier nog veel leren van het buitenland .
En onze Yente vind het ook SUPER , nu begint hij wel wat te zagen naar het zand (de duinen).
Bij ons is het alle weken verlof , wedstrijd of niet ,elke keer BBQ en een uitgebreide apero !!!!!!
Voor de rest ga ik niet teveel reklame meer maken , stel u voor dat de "gespannen" sfeer naar ginder overwaait ! door een volksverhuizing
Groetjes MX Dourte
0 x


St
Stefaan Laroy
mx1 wk rookie
Berichten: 316
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:33
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: welke jeugdpiloot rijd waar in 2011

Berichtdoor Stefaan Laroy Di 26 Okt 2010, 21:28

@dourte zoals ge zegt gene reclam maken.laat het ons houden zoals het nu is ,een rustig weekendje motorcross zonder stress en zonder dolgeslagen ouders die op het parcour rondlopen met een harkje of ne neusdoek om te tonen waar zoonlief moet rijden.jaloezie zoals er is in onze bonden heb ik niet gezien in frankrijk.en wat betreft het plezier van een weekendje weg en een leuke wedstrijd heb ik elke week en onze zoon zeker.hij weet en beseft dat hij daar heel veel kan leren en doet het met plezier de uurtjes in de camionet zitten en op de mooie omlopen rijden.en ook bjarne zijn sponsors zijn daar allemaal mee akkoord dat hij niet veel in belgie rijd,is normaal toch dat een sponsor ingaat op de wil van zijn piloot op deze leeftijd en niet omgekeerd dat een jeugdige piloot moet naar de pijpen dansen van zijn sponsor.
0 x


Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Berichten: 732
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: welke jeugdpiloot rijd waar in 2011

Berichtdoor Dourte Gerrit Di 26 Okt 2010, 22:05

Da van diene zakdoek is schitterend !!
0 x


Sv
Sven Van Mieghem
mx1 wk rookie
Berichten: 320
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 22:43
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: welke jeugdpiloot rijd waar in 2011

Berichtdoor Sven Van Mieghem Wo 27 Okt 2010, 21:02

Heb nog geen wedstrijden gereden in france, maar toch verkiezen er veel de adac boven frankrijk, brent had nog geen wedstrijd in france gereden maar ging daar wel vlot winnen. ik denk dat ik zelf op onderzoek moeten gaan want hoor van frankrijk twee verhalen, jullie vinden het super maar zijn ook al veel mensen die het minder vonden. Maar zoals ik zei geen ervaring ermee dus kan niet meespreken.
Maar die mannen die jullie hier opnoemen rijden nog wel wedstrijden in belgie, misschien niet veel maar als het hen uitkomt; brengen dan ook het niveau terug naar boven en dat is wat ik bedoel,als iedereen wegblijft is niet goed voor belgische jeugd.
Wij zijn ook al gaan trainen in frankrijk, duitsland en dat moet ook , kun je inderdaad veel op leren maar is dan ook meestal paar dagen, wat mij beter uitkomt.
Ik vind het enkel spijtig dat iedereen uitwijkt, blijf ervan overtuigd dat je hier het niveau een heel stuk naar boven krijgt als meer belgische piloten met elkaar de strijd zouden aangaan.
0 x


Mi
Michael Buitendijk
125cc junior EK
Berichten: 98
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:46
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Contact:

Re: welke jeugdpiloot rijd waar in 2011

Berichtdoor Michael Buitendijk Do 28 Okt 2010, 14:46

Blijkbaar is het doel bij alle ouders GP's te rijden als ik het hier zo lees. Ken anders een pilootje die in france rijd en naar nl gaat rijden omdat het niveau niet zo hoog is daar, heeft picardi en lique des flandres gereden. Wij rijden ook NL, als je ziet dat in de 65 en 85cc klasse in ek allemaal nl zijn vooraan moet je niet altijd in france rijden. Plus ik spreek geen woord frans :( anders ging ik ook wel eens daar rijden want qua afstand is het hetzelfde als knmv.
0 x


St
Stefaan Laroy
mx1 wk rookie
Berichten: 316
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:33
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: welke jeugdpiloot rijd waar in 2011

Berichtdoor Stefaan Laroy Do 28 Okt 2010, 16:31

Wie praat er hier over gp's rijden ik denk niemand hoor, die weg is nog heel lang .en wat je zegt over de nl die alle ek's winnen is juist maar geloof me die mannen rijden niet enkel op de zandbanen hoor kom er regelmatig tegen op de franse circuits.en inderdaad de nl jeugd is heel goed bezig maar hebben dan ook veel meer mogelijkheden om te trainen dan wij en rijden ook meer dan 1 keer per week.en wat betreft lique de flandres en picardie daar is het niveau inderdaad nog niet zo hoog maar toch wel iets hoger dan bij ons op een gewone wedstrijd en heb daar niet veel belgen elke week weten winnen zonder dat ze tegenstand hadden.en als je dan nog een trapje hoger wil gaan kan je minivert of frans cadet gaan rijden en geloof me daar rijden ze heel hard hoor en als je van de picardie of flandres komt ben je de banen wel al gewoon.hoeveel wk's en gp's gaan er door in een zware zandbak,niet zoveel.wat wel een nadeel is als je elke week in france zit dat ze niet goed in het zand kunnen rijden ,maar dat leren ze wel als ze een jaar of 12 zijn.maar qua techniek,sporenrijden en springen dat kunnen ze wel leren in frankrijk.
0 x


Ay
Ayrton De Pauw
125cc rookie
Berichten: 135
Lid geworden op: Do 25 Mar 2010, 09:50
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM

Re: welke jeugdpiloot rijd waar in 2011

Berichtdoor Ayrton De Pauw Do 28 Okt 2010, 19:16

das wel waar da ge in het buitenland betere parcours hebt,maar da ge daarom beter kunt rijden?volgens mij zijn de piloot zijn prestaties afhankelijk van de tijd die hij in het trainen steekt (en inderdaad hier kunde bijna nie trainen)en ook het lef dat hij heeft,en daar kunde zeker nie op trainen.wil ik maar zeggen als ge vb hier nie durft springen durf je da in het buitenland ook nie.denk ook da veel mensen nie in staat zijn(financieel)om veel stages te volgen en gaan te trainen,laat staan om in het buitenland te rijden.volgens mij zit daar het verschil van goede en minder goede crossers.om goed te worden moet ge talent hebben en vooral veeeel geld ,in de gp's moeten der ook wijken mee talent voor mannen mee geld.ale das toch mijn mening. hoop da ik hier nu nie afgeschoten word :D
0 x


St
Stefaan Laroy
mx1 wk rookie
Berichten: 316
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:33
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: welke jeugdpiloot rijd waar in 2011

Berichtdoor Stefaan Laroy Do 28 Okt 2010, 20:18

@olivier,ben het wel eens met u maar als je crosst moet je wel durf hebben,anders is het geen avans.en wat betreft stage's te volgen dat doen wij ook niet altijd hoor maar we gaan wel trainen in frankrijk en dat kost natuurlijk wat meer dan in belgie te trainen,maar dat is dan enkel de mazout hoor.de prijs om daar te rijden is 10€ per dag ,dat betalen wij hier ook.en ja crossen kost veel geld op een seizoen maar dat weet iedereen voor je er aan begint .en ik wil niet zeggen dat belgie slecht is hoor maar zeg gewoon mijn mening met wat ik zie en ondervind.ik ben content in frankrijk en anderen zijn content in belgie maar als ik het niveau zie van de piloten heb ik er serieus mijn mening over en we zullen volgend seizoen ook zeker in belgie rijden.en wat gp's betreft daar denk ik niet aan heb daar niet het geld voor en ook geen piloot die supertalent heeft.dus ja we zullen zien wat er van komt.oli tot een van de dagen eens he..!! ;)
0 x


Sa
Sandy Van De Perre
mxdn winner
Berichten: 933
Lid geworden op: Za 25 Jul 2009, 16:55
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: welke jeugdpiloot rijd waar in 2011

Berichtdoor Sandy Van De Perre Do 28 Okt 2010, 21:06

:lol: ga al bijna 25j naar de cross heb al veel talenten weten verdwijnen voor het echte werk begint.
ze worden 17a18j leren een liefje kennen en storten zich daar volledig op omdat ze zo vroeg begonnen zijn met cross dat ze op die leeftijd al moe gereden zijn en dit eens iets nieuws is.wie het later wil maken maakt het al als hij 14a15j is.en iedereen voelt zich goed waar hij zich het meeste amuseerd is da nu frankrijk,belgie,nedrerland....
0 x


Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Berichten: 732
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: welke jeugdpiloot rijd waar in 2011

Berichtdoor Dourte Gerrit Do 28 Okt 2010, 23:17

Ik ga het nogmaals herhalen , want sommige snappen het niet !!!!! zolang er geen permanente circuits komen gaan er veel talenten in Vlaanderen VERLOREN (mensen die het financieel niet aan kunnen elke woensdag 150 km te rijden om te trainen )zonder een midweek training kom je er niet meer (gp piloot he ......) geloof me als je enkel elke zondag of zaterdag in de vmcf of de jms of andere amateursfederaties rijd kom je er NIET .
En ja adac heeft ook een degelijk niveau maar wees gerust championat france is zeker evenwaardig (de laatste Cadet wedstrijden was Dercourt superieur ) bdw hij is dit jaar minivert (-14 EN cadet plus 14 kampioen)en hij is "toevallig Fransoos ".
Wees gerust de beste piloten komen hoe langer hoe meer uit het zuiden , daar waar men 365 dagen kan rijden .
En de Holanders weten dat ook en het is zoals Stefaan komt te zeggen je komt ze overal tegen , op banen die "niemand " v an bij ons kent (wij wel natuurlijk )
Om u 1 vb te geven twee jaar geleden was ik nog eens in Naours en wie kwam ik tegen Herlings ........en ook hij moest een geldige licentie laten zien ( hier bij ons is er gene ene die kloten aan zijn lijf heeft om hem dat te vragen )
En dat is zo zielig !!!
@Sandy ge zegt het juist amuseren ,Yente amuseert zich te pletter als het op techniek op aan komt (dubbels af-en opstappen tafels enz ....)en hij heeft er vrienden (en waarschijnlijk vriendinnen .....hopelijk) en dat en de school is voor mij important .
Voor mij is het belangrijker dat mijn zoon uit eigen beweging een taqfelberg of opstap springt van 20 of 30 meter tov ....... tegen 100 km/u over een akker te vliegen.
en dan te draaien rond een paaltje ;
@ Sven sorry hoor maar je mag het ons niet kwalijk nemen dat wij de mooie circuits om te trainen opzoeken (omdat het voor ons WEL uitkomt ) en de wedstrijden ginder gaan rijden omdat ze daar langer rijden dan die BELACHELIJKE 12 of 15 minuten .
"Toevallig" komt dat voor mij en nog enkele WEL goed uit om regelmatig ginder (150km ) te trainen en of wedstrijden te rijden .
Wie zijn fout is dat ???? de mijne of de uwe.....
Op de éérste plaats weet onze Yente dat de studies op de éérste plaats komen , en wees gerust hij kan leren in het oprijden (2u ) en in het terugkeren (2u) ;
Ik ben zeker dat hij meer studeerd dan de doorsnee 14 jarige mx'er die in vlaanderen op den akker rijd .
ale nu ga ik slapen !!!!!
tot op den benefiet van RVH ???????
slpwel
MX Dourte
0 x


Gebruikersavatar
Lander Vanderstraeten
wk mister 875cc
Berichten: 2451
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 19:01
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Kortrijk, West-Vlaanderen
Contact:

Re: welke jeugdpiloot rijd waar in 2011

Berichtdoor Lander Vanderstraeten Do 28 Okt 2010, 23:28

..ontopic ;)
0 x


enjoy the ride, don't destroy it
Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Berichten: 732
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: welke jeugdpiloot rijd waar in 2011

Berichtdoor Dourte Gerrit Do 28 Okt 2010, 23:32

Sorry Lander , heb me weer wat laten gaan , in ieder geval wij blijven natuurlijk waar we zijn .
Vive la france
MX Dourte
0 x


Gebruikersavatar
Topangio Verbert
80cc pilot
Berichten: 37
Lid geworden op: Za 08 Aug 2009, 19:05
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Contact:

Re: welke jeugdpiloot rijd waar in 2011

Berichtdoor Topangio Verbert Vr 29 Okt 2010, 08:09

hey gerrit als ik mij niet vergis reed Brent v d alles op een hoopje bij de cadett wedstrijden .
als hij punten zou krijgen was hij kampioen als hij alles zou rijden .
En iedereen heeft ook niet de mogelijkheid voor s'woensdag vrij te nemen om te gaan trainen .
ik kan dit regelmatig maar ik ken mensen die dat niet kunnen dus die kunnen dan maar beter stoppen volgens jou .
0 x


Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Berichten: 732
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: welke jeugdpiloot rijd waar in 2011

Berichtdoor Dourte Gerrit Vr 29 Okt 2010, 23:27

De laatste wedstrijden heeft onzen Brent niet gewonnen de concurentie was niet niks , Dercourt die de laatste cadet wedstrijden won is wel een stuk jonger ook .
En neen hoor van mij moeten de piloten die niet alle woensdagen kunnen gaan trainen niet stoppen hoor.
Maar als je wil meedraaien in de top (adac , cadet , knmv , eu enz...) moet je trainen in de week .
Ken verschillende pilootje die thuis een circuit hebben en dat zie je eraan , als bmb gaat rijden ga je der zeker één van tegenkomen .
Om dat in te halen moet je geweldig veel talent hebben;
Wij trainen bijn a nooit in de week ( tenzij in de school vakanties)
En nu on topic he !!!!
Weinig reaktie he van de jeugdpilootjes , er vallen er natuurlijk jaarlijks af me dunkt ???????
0 x


Gebruikersavatar
Tallon Huylebroeck
ama lites rookie
Berichten: 372
Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 00:33
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)
Locatie: California

Re: welke jeugdpiloot rijd waar in 2011

Berichtdoor Tallon Huylebroeck Wo 03 Nov 2010, 18:28

moest het aan mij liggen rijd ik geen belgische amateur federaties en enkle france , wij rijden nu al 2 jaar france , volgend jaar 3 jaar je kunt het niet geloven wat en hoeveel techniek dat je daar leert op alle circuits : vb . cassel pracht van circuit in de lique des flandres -> puur technieck tafels , opstappen , afstappen , dubbels ,.. gewoon weg alles , maar natuurlijk niet iedereen kan naar frankrijk gaan om zijn zoontje te laten rijden , maar mijn pa trekt het hem niet aan om 100 km verder te gaan rijden , de verste cross is mss 215 km ? en dat is Equihen - plage , ik vind het gewoonweg top in france , maar bon het is jullie keuze ;)
0 x


Bwoaaaaap , Long live 2 strokes !
Sa
Sandy Van De Perre
mxdn winner
Berichten: 933
Lid geworden op: Za 25 Jul 2009, 16:55
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: welke jeugdpiloot rijd waar in 2011

Berichtdoor Sandy Van De Perre Wo 03 Nov 2010, 19:19

op 20november gaan we de casm in orde brengen en zullen er in 2011 ook enkele keren bij zijn. :lol:
0 x


Ma
Mario Mesuere
125cc rookie
Berichten: 117
Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:29
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: welke jeugdpiloot rijd waar in 2011

Berichtdoor Mario Mesuere Ma 08 Nov 2010, 09:53

mijn zoon gaat over van de ( vjmo ) jeugd naar de ( mclb ) beloften
hij heeft dit jaar enkele wedstrijden kunnen mee rijden en dan een zware blessure
die heeft dus veel in te halen , en ook komt er nog bij dat hij van 2 takt naar een 4 takt gaat
maar we hebben de hele winter om daar aan te werken ;)
0 x


Ju
Jurgen Peeters
mx2 amateur champ
Berichten: 187
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 18:13
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: welke jeugdpiloot rijd waar in 2011

Berichtdoor Jurgen Peeters Do 11 Nov 2010, 11:56

Hoe zit dat eigenlijk bij de JMS i.v.m. reeksindelingen?.
Ik heb een mailtje gestuurd 10 dagen geleden naar de vlm hiermee maar denk da alles daar nog niet op punt staat.
Ik heb nog altijd geen antwoord gekregen.Mss dat e iemand op dit forum iets over weet.
0 x


Niels(bozzy) Peeters
aspirant 125cc 2T #6

Terug naar “mx jeugd”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden · Registreer