SMX - Short Motorcross - Zolder 21 oktober 2012

Hier alles over de mx-jeugd
Le
Leon Van Gestel
mxdn winner
Berichten: 924
Lid geworden op: Zo 27 Sep 2009, 11:18
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

SMX - Short Motorcross - Zolder 21 oktober 2012

Berichtdoor Leon Van Gestel Zo 07 Okt 2012, 11:12

Wereldprimeur SMX - SHORT MOTORCROSS op 21 oktober op Zolder-Terlaemen

Op 21 oktober krijgen we op het circuit van Zolder-Terlaemen de wereldprimeur van de SHORT MOTORCROSS, kortweg SMX!
Kort samengevat: traditionele motorcross op een kort circuit met een maximale wedstrijdduur van 5 minuten.
Bij de aanleg van het circuit, met steun van Greg Atkins, worden de attractieve punten van de MX extra geaccentueerd zoals snelheid, airtime, close racing en meerdere rijlijnen.
De omloop situeert zich in de lus achter de start van het autocircuit in Zolder. De baan is 1.000 meter lang.
Organisator Stefan Peetermans. “Wij halen inspiratie in het crosscountry skiën, BMX en motorcross. Er wordt gestart in groepen van 12 rijders. Die rijden vijf ronden. Ik stel duidelijk dat het GEEN supercross is. De hindernissen zijn voor iedereen veilig te nemen. Er wordt gereden in volgende categorieën: 85 cc, 125 cc (2-t), MX2 en MX1. De korte omloop en beperkte duur maakt dat iedereen op maximum vermogen kan rijden. Dat is een garantie op spannende wedstrijden. Iedere deelnemer komt vier maal in actie. Daarna leiden de selecties naar de finales. Gebundeld in twee zinderende sloturen zal het publiek kunnen genieten. Het circuit is volledig overzichtelijk uit alle hoeken. Ook de parking is volledig verhard.”
De wedstrijd staat open voor alle vergunninghouders. Meer informatie vind je op de website www.mx2110zolder.be. Je kunt er ook online inschrijven.

FIRST TIME EVER IN BELGIUM - SHORT MOTOCROSS SERIES - RACE-TRACK @ ZOLDER-TERLAEMEN
Hey MX-riders, are U in for something new?
We invite you to the world premiere of SMX or Short Motocross.
This event will be held for the very first time at the race-track in Zolder (Belgium) on Sunday, October 21st, 2012.
SMX is a mix of traditional MX over a short track and a maximum race time of 5 minutes per heat.
The track design is advised by Greg Atkins, the man behind the GP-tracks.
Motocross strong points as speed, airtime, close racing and more than one good line are accentuated.
The SMX-track is located in the big loop behind the start line (same place as the former MXON-track) with a length of 1.000 meter.
Organiser Stefan Peetermans: “ We are inspired by cross county ski, BMX and MX. We start each race with 12 riders only. Every race counts 5 laps.It is definitely NOT Supercross (SX). The track is designed so that every competitor can ride in a spectacular but safe way. The event is open for all classes 85cc, 125 cc 2-stroke, MX2 and MX1. The short track and race time allows every rider to compete at his maximum skills. This guarantees exiting races. Every rider can join the action for at least four times. After that we move forward to a grand finale, full of tension and excitement, as the final races are bundled in the last two hours. he track design gives 100 % visibility from all points of view.”

The race is open for all MX-riders and federations.
More info on website www.mx2110zolder.be.
Download the online entry form.

FLASHING NEWS: KEN DE DYCKER IS ALREADY CONFIRMED.......
0 x


Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Berichten: 732
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: SMX - Short Motorcross - Zolder 21 oktober 2012

Berichtdoor Dourte Gerrit Di 04 Dec 2012, 21:45

Tof 2 maal smx Zolder , op de bmb kalender !!!
0 x


Terug naar “mx jeugd”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden · Registreer