jeugd vmcf

Hier alles over de mx-jeugd
Er
Erwin Budts
european champ mx2
Berichten: 206
Lid geworden op: Di 03 Nov 2009, 15:26
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: jeugd vmcf

Berichtdoor Erwin Budts Za 05 Dec 2009, 22:21

het is dus korrekt zoals dirk zecht pilooten jonger dan 8 jaar dienen geen opleiding te volgen als ze goed gekeurd zijn door een erkende sportarts en mogen van hun ouders krijgen ze hu, sport pas maar van het moment ze 8 worden moeten ze de opleidingen volgen .respectievelijk 9 uur of 3maal omdat 1 maal gelijk is aan 3 uur .sorry voor dit misverstand zal nooit nog veranderen en ook geen discutie meer over zijn veel sportieve groeten voor iedereen binnen fam of umc
0 x


Er
Erwin Budts
european champ mx2
Berichten: 206
Lid geworden op: Di 03 Nov 2009, 15:26
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: jeugd vmcf

Berichtdoor Erwin Budts Za 05 Dec 2009, 22:31

weer een fout is vanaf ze 9 worden ...dus vrijstelling tussen 6 en 8 jaar maar als ze willen mogen ze natuurlijk komen.....goed weer of tijd
0 x


Sv
Sven Van Mieghem
mx1 wk rookie
Berichten: 320
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 22:43
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: jeugd vmcf

Berichtdoor Sven Van Mieghem Za 05 Dec 2009, 23:35

snap verdorie nog altijd niet waarom er zoveel verschillende jeugdfederaties moeten zijn,kan het alleen maar verklaren dat iedereen een deel van de koek wil.blijkbaar snappen jullie nog altijd niet dat het niveau hierdoor naar beneden gaat,zijn ook zoveel wetten en regels dat op den duur niemand nog weet hoe het juist moet gebeuren en ieder zo een beetje zijn eigen ding doet in hoop meer piloten naar zijn federatie te trekken. heb het al ooit gezegd,stam nog uit de periode dat er één grote jeugdfederatie was die zowel in vlaanderen en ook in het franstalig gedeelte wedstrijden had, natuurlijk waren er toen zoveel regels niet maar waren heel veel jeugdpiloten wekelijks aanwezig, zoek nog altijd naar een oude foto in overpelt waar denk ik wel 200 jeugdpiloten op staan, nu zitten ze overal verspreid en zakt in mijn ogen het niveau,ook de circuits zijn niet altijd super .met één of twee federaties zou het niveau stijgen en zou je de betere omlopen eruit kunnen kiezen om wedstrijden te organiseren.dit is geen aanval op één bepaalde bond maar iets dat me van het hart moet,vind dat het tijd wordt dat iedereen op motorcross gebied gaat samenwerken in plaats van elkaar tegen te werken en op gebied van jeugd vind ik dat er moet gewerkt worden om het niveau van de jeugdpiloten meer naar boven te krijgen.wat ik ook vind is dat we op gebied van jeugd de wetten in één lijn moeten krijgen,als vlaming ben je hier in belgie echt wel benadeeld vraag mezelf af of dit wel mag.met minder federaties en een grotere groep zou je ook iets meer gehoor kunnen krijgen.
ps: de nieuwe wetgeveing waar vind je die ergens?dat je nu met de 65cc bij de 85 moest rijden had ik al gehoord maar de nieuwe leeftijdgrens van negen jaar wist ik nog niks van.
0 x


Sa
Sandy Van De Perre
mxdn winner
Berichten: 933
Lid geworden op: Za 25 Jul 2009, 16:55
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: jeugd vmcf

Berichtdoor Sandy Van De Perre Ma 07 Dec 2009, 16:56

ja daar sla je nu eens de nagel op de kop maar welke federatie zal zijn jeugd afstaan.
bij mijn weten kijkt iedere federatie naar zijn zak.
en dit in het nadeel van de jeugd.
en wie is bereid om het zich aan te trekken en parcoers te gaan zoeken.
0 x


Er
Erwin Budts
european champ mx2
Berichten: 206
Lid geworden op: Di 03 Nov 2009, 15:26
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: jeugd vmcf

Berichtdoor Erwin Budts Ma 07 Dec 2009, 17:16

even ter verduidelijking de jeugd binnen vmcf is er omdat veel papas okk rijden en daarom is het er want stel u voor zoon rijd daar en vokgende dag rijd pa ergens anders dat is niet tof voor iedereendaarom is er jeugd en dan nog bij ons rijden ze dan ook nog op zondag samen op dezelfde dag als pa
0 x


Sa
Sandy Van De Perre
mxdn winner
Berichten: 933
Lid geworden op: Za 25 Jul 2009, 16:55
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: jeugd vmcf

Berichtdoor Sandy Van De Perre Ma 07 Dec 2009, 19:00

en vind je dat gemakkelijk vader en zoon op dezelfde dag denk het niet hoor zal anders wat voorbeelden geven .
0 x


Sv
Sven Van Mieghem
mx1 wk rookie
Berichten: 320
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 22:43
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: jeugd vmcf

Berichtdoor Sven Van Mieghem Ma 07 Dec 2009, 19:58

@ budts dat zegt elke jeugdfederatie,blijf erbij dat het voor de toekomst van de jeugd niet goed is dat er zoveel federaties zijn.is één federatie of club die in mijn ogen voor de jeugd heel veel doet op alle gebied en dat is eigenlijk mc lille,als je daar een jaartje gaat rijden krijg je er veel voor in return. maar ik vind dat alle andere eigenlijk zouden moeten gaan samenwerken in de mate van het mogelijke zou alleen ten goede komen van het niveau.
0 x


Er
Erwin Budts
european champ mx2
Berichten: 206
Lid geworden op: Di 03 Nov 2009, 15:26
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: jeugd vmcf

Berichtdoor Erwin Budts Ma 07 Dec 2009, 22:12

dat is wat ik bedoel met 2010 gaat iets goed worden voor de jeugd en daarbij mc lille werk wel samen met vmcf overkoepeling umc sportieve groeten aan iedereen
0 x


Sv
Sven Van Mieghem
mx1 wk rookie
Berichten: 320
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 22:43
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: jeugd vmcf

Berichtdoor Sven Van Mieghem Ma 07 Dec 2009, 22:48

2010 gaat iets goed worden.wens het jullie toe, zolang het de jeugd ten goede komt sta ik voor alles open.
0 x


Gebruikersavatar
Dirk Van Meerhaeghe
ama lites national champ
Berichten: 521
Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 18:59
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF
Locatie: vichte

Re: jeugd vmcf

Berichtdoor Dirk Van Meerhaeghe Ma 07 Dec 2009, 23:24

sandy ik denk dat erwin ook een beetje gelijk heeft
als ik vmcf rijd en de zoon rijd bv ergens in een jeugdfederatie die
in de west vlaanderen doorgaat en wij zitten bv in manage denk jij
dat ik van pier naar pol ga rijden sorry hoor maar zo zot ben
ik nu ook weer niet.
0 x


dimensuzuki - rockstar energy drink -
nieuwelingen b. #40
vmcf
Gebruikersavatar
David De Merlier
mx3 wk champ
Berichten: 599
Lid geworden op: Ma 10 Aug 2009, 21:47
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: jeugd vmcf

Berichtdoor David De Merlier Di 08 Dec 2009, 12:27

Ik denk dat er in heel den bond niemand weet hoe het bij de jeugdreglementen zit :roll:
0 x


http://www.patatskimxshop.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Mclb Crossdealer , wekelijk s te vinden op alle MCLB en BMB wedstrijden.
Pe
Peter De Backer
mx all time winner
Berichten: 1008
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:23
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: jeugd vmcf

Berichtdoor Peter De Backer Di 08 Dec 2009, 13:26

Ben zeker dat er ouders zijn die beter op de hoogte zijn van de regelementen, dan degene die de inschrijvingen doen. :D
0 x


Lu
Luc Verloy
peewee pilot
Berichten: 7
Lid geworden op: Ma 27 Jul 2009, 19:11
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: jeugd vmcf

Berichtdoor Luc Verloy Di 08 Dec 2009, 18:00

Ik denk dat er 2 soorten jeugdpiloten zijn,zij die rijden en trainen en de volledige steun hebben van de ouders en er in de toekomst willen met hogerop geraken & dan de andere die gewoon crossen omdat vader ook rijd en het plezant vind . Ik vind het dan niet meer dan normaal dat de zoon rijd waar papa rijd maaaaar als je wilt hogerop geraken moet je keuzes maken en als ouder besluiten (in overleg met je zoon of dochter )wat ze willen bereiken ,en in de toekomst mischien de eigen motor aan de haak hangen. Ik zit al een tijdje te wachten op 1 grote jeugd bond die er maar niet wil komen net als de circuits die er maar niet komen. Ik denk moest er iemand het lef hebben om één grote jeugdbond op te richten er ontzettend veel piloten zouden opdagen , ik schrijf dan de zoon dadelijk in en denk dat er vele zouden volgen......:|
0 x


Ge
Gerrit Dourte

Re: jeugd vmcf

Berichtdoor Gerrit Dourte Di 08 Dec 2009, 18:44

@ Budts niet TE lang wachten he met het goede nieuws , ik vrees tegen dat je het gaat zeggen de meeste al een her en der een licentie hebben .
Van mijn part mogen er 50 jeugdfederaties zijn , maaar er zou maar 1 grote nationale bond mogen zijn bv BMB , maar die moet dan wel haar verantwoordelijkheid durven nemen ivm K..T DECREET , geen circuits en een niveau dat zienderogen naar beneden gaat .
De buitenlanders worden geweerd dat het een plezier is (max 30 piloten en bmb licentiehouders krijgen voorang ) in het begin van verleden hebben een paar Nederlander geprobeerd hier te komen deelnemen aan de BMB wedstrijden , pilootjes met een tijd in de top 5 of 10 hebben het kunnen AFBOLLEN (ze konnen niet deelnemen aan de wedstrijd ??????) wel die zie je nooit meer terug .
Ik ben zeker dat verschillende pilootjes van in de top 5 van volgend jaar liever een adac of ffm wedstrijd zou rijden maar wegens allerhande verplichtingen toch een BMB licentie neemt en zou zeker is van een plaats aan de start van een BK.
MX Dourte
0 x


Sa
Sandy Van De Perre
mxdn winner
Berichten: 933
Lid geworden op: Za 25 Jul 2009, 16:55
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: jeugd vmcf

Berichtdoor Sandy Van De Perre Di 08 Dec 2009, 19:11

@dirk
waarom ben je dan ooit aan het crossen begonnen als je ni zot zijt.
ik denk als er voor de jeugd 25 wedstrijden zijn op het sezoen maar dan wel wedstrijden die tot in de puntjes afgewerkt zijn dat da meer dan voldoende is.
en wie voor het crossen wat overheeft heeft er niks op tegen om er een groot aantal kilometers voor te rijden ook.
bij deze laat ik ook weten dat er volgens mij niet derect 1 groote federatie zal komen voor de jeugd.
wat ik wel weet is dat er den budts met zijn colegas er het aller beste zal van maken het volgend sezoen.
0 x


Gebruikersavatar
Dirk Van Meerhaeghe
ama lites national champ
Berichten: 521
Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 18:59
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF
Locatie: vichte

Re: jeugd vmcf

Berichtdoor Dirk Van Meerhaeghe Di 08 Dec 2009, 19:46

sandy ben wel zot om te rijden maar ik bedoel als het op zaterdag een
wedstrijd is voor de jeugd ver in w.vlaanderen en wij zitten op zondag ergens in
wallonie dat ik da nie ziet zitten om die verplaatsing te doen.dan heb ik liever
dat hij de zondag rijd maar ja ieder zijn mening hé even goeie vrienden. ;)
0 x


dimensuzuki - rockstar energy drink -
nieuwelingen b. #40
vmcf
Gi
Gino Goovaerts
ama lites national champ
Berichten: 480
Lid geworden op: Do 23 Jul 2009, 18:35
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: jeugd vmcf

Berichtdoor Gino Goovaerts Di 08 Dec 2009, 22:09

valt allemaal wa te zien wat de doel stellingen zijn met of voor uwe kleine
0 x


i am dogger
Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: jeugd vmcf

Berichtdoor Frank Janssen Wo 09 Dec 2009, 08:45

vroeger jaren 80had ge maar 1 federatie mc de jeugd die wedstrijden reed in belgie en geloof de muur van maastricht .ben er als speaker begonnen .het merendeel van de wedstrijden gingen door in het limburgse overpelt stond jaarlijks ee keer of 4op het programma ,maar er werden ook wedstrijden georganiseerd in wervik , tielt in de vlaanders. voorzitter was toen de pa van heidi lunenburg , johan .en kan met zekerheid zeggen dat daar wekelijks een 250tal piloten aanwezig waren.zal enkele namen noemen van toen dan beseffen jullie direct de situatie
steve ramon , manuel priem kevin strijbos, werner de wit, jelle grade , marvin van daele, sven breugelmans , jurgen wybo, sven breugelmans, bengt laeremans, cedric melotte,...........
het is idd waar wat sven zegt terug een 1making naar 1grote federatie zou zeker en vast niet slecht zijn ,maar dan moeten alle federaties meewerken en dat is iets waar het schoentje nijpt al jaren ...........................
0 x


speaker Frankske
Ge
Geert Hofman
european champ mx2
Berichten: 229
Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 15:30
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: jeugd vmcf

Berichtdoor Geert Hofman Wo 09 Dec 2009, 09:46

Eigenbelang van sommige personen zorgt ervoor dat maar wat aangemodderd word zonder enige visie op de toekomst , en dat niet alleen ivm de jeugd maar met de Belgische MX algemeen . :mrgreen: :evil: En dat is ook de reden waarom er niet word samen gewerkt zoals Frank zegt :!:
0 x


Er
Erwin Budts
european champ mx2
Berichten: 206
Lid geworden op: Di 03 Nov 2009, 15:26
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: jeugd vmcf

Berichtdoor Erwin Budts Wo 09 Dec 2009, 16:57

hier komt het dan wij van de jeugd van vmcf gaan voor de jeugd pilootjes in 2010 een heus regelmaatigheidskriteerium bij houden en op het einde van het zeizoen zal iedere jeugd piloot beloond worden met een waardevolle prijs dus geen olie of zo maar een aankoopbon of crossbril of een andere waardevolle prijs zo gaan wij de tevreedenheid van iedere jeugdpiloot probeeren te garandeeren dat kriteerium zal bij gehouden worden door ann of kathleen dat moet ik nog vraagenmaar het belooft goed te zijn en we gaan met 3 zijn ik roland en filip samen met jeugd secretariaat ann en dirk en zoon voila sportieve groeten tot zover dat nieuws
0 x


Terug naar “mx jeugd”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden · Registreer