Mc Lille

alles over de mclb, vlm, vmcf, vbm, mc lille,..
Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Mc Lille

Berichtdoor Frank Janssen Za 21 Nov 2015, 12:19

Naar jaarlijkse gewoonte dienen de wintermaanden voor de motorcrossers om de batterijen op te laden , maar ook om eens wat te feesten en de stoom wat af te laten na alweer een slopend seizoen,want de seizoenen zijn eigenlijk wel vrij lang.
VAN halfweg februari ronken de motoren al en dit tot eind oktober waar er wedstrijden bij de vleet zijn.
Vaak een beetje teveel van het goede , want om nu elke week te moeten of willen presteren vraagt erg veel van zowel rijder als machine.
Vaak worden federaties uitgekozen voor hun traditie, voor hun verscheidenheid aan omlopen,of gewoon omdat het kort bij de deur is.
Bij Mc-Lille in de Antwerpse Kempen vieren ze volgend jaar(2016)hun 50ste verjaardag,en deze hebben weinig eigen rijders, toch zijn hier op een wedstrijddag gemiddeld 230 rijders zelfs met pieken tot ver boven de 300!!!
en dit is toch helemaal niet slecht te noemen. Het bekende oefencircuit wordt vaak gebruikt voor oefenritten , maar velen durven zich toch niet meteen te wagen aan de (club)wedstrijden die trouwens voor IEDEREEN toegankelijk zijn. De rijders dan ,die komen echt van heinde en verre , zo zijn er vaak van zowel west vlaanderen als uit het verste plekje in Limburg rijders present, en vanuit nederland merken we vaak rijders uit Zeeuws vlaanderen , noord brabant en limburg op,zelfs vanuit Engeland zijn er rijders die er een erezaak van maken om jaarlijks hun vakantie door te brengen dicht bij het circuit zodat ook deze mensen ieder jaar weer te gast zijn .de rijders komen meestal uit de jeugdfederaties die Belgie en Nederland rijk zijn,en die reeds op zaterdag hun wedstrijden plannen ,daarmee kunnen deze op zondag bij Mc -Lille present zijn om daar met mekaar een toptreffen te maken met elke keer weer een onvervalste Belgie - Nederland om er alzo de spanning in te houden , doordat er vaak onbekende rijders aan de start komen en die dan toch wel weer weten te verbazen.
De oudere rijders uit de gekende klassen vanaf beloften tot internationaal, alsook dames , quads , als oldtimers zijn iedere keer weer van de partij op de Breugelheide, veelal zijn het rijders die hier vaak trainen , maar ook uit federaties die een vrije zondag hebben door een afgelasting, of een circuit wat geen mooie layout heeft , te nat , en zelfs waar men pech kende in het verleden , vaak zijn het allerlei smoesjes om toch maar in Lille te kunnen aantreden.Veel van de rijders die nu in de federaties aan de slag zijn zetten hun eerste stappen in de crosswereld bij Mc- Lille, het zou voor het bestuur bijzonder fijn zijn , en een blij weerzien worden ,als alle rijders die hier ooit kind aan huis waren, dat die het aankomende seizoen eens minimum 1keer komen afgezakt naar de Breugelheide om deel te nemen aan de wedstrijden of gewoon komen kijken , en dit als blijk van sympathie voor deze fijne en gezellige club. Slechts 13 wedstrijden die verreden worden in 1 seizoen, maar waar iedereen van harte welkom is, van welke federatie of club dan ook,hier kan iedereen aan de slag!
Een club met een circuit waar hard gewerkt wordt door het bestuur en zijn talrijke medewerkers om het iedere keer weer , voor jan en alleman het naar de zin te maken , de rijdertjes die handen te kort komen bij de prijsuitreiking, de fans die tevreden huiswaarts keren en er de volgende wedstrijd gewoon weer terug bij zijn .Dat is Mc - Lille!
Ook jij kan deel uit maken van Mc -Lille door een vergunningsaanvraag 2016 te doen .
Een van de volgende weken komt de aanvraag tot vergunning online op de website http://www.mc-lille.be, net als de kalender die tegen het eind van dit jaar nog verwacht wordt.
0 x


speaker Frankske
Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: Mc Lille

Berichtdoor Frank Janssen Za 21 Nov 2015, 19:33

intussen staan de vergunningsaanvragen al online op de website !
0 x


speaker Frankske
Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: Mc Lille

Berichtdoor Frank Janssen Vr 18 Dec 2015, 06:28

umc piloten , dienen niet in een hogere reeks te rijden , dus nieuweling in vmcf of vlm is nieuweling bij mc lille
er is 1 uitzondering , nationalen zijn er in lille nooit geweest , deze zijn in lille inter b ,laat dit nu duidelijk zijn !
0 x


speaker Frankske
Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: Mc Lille

Berichtdoor Frank Janssen Za 02 Jan 2016, 19:44

zowel ikzelf als het ganse bestuur van mc lille wensen al hun medewerkers , sponsers ,sympathisanten en vooral de piloten een vreugdevol nieuwjaar toe .
0 x


speaker Frankske
Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: Mc Lille

Berichtdoor Frank Janssen Za 30 Jan 2016, 08:51

de wedstrijdkalender 2016
start seizoen paasmaandag 28 maart
10april
24 april
5mei oh hemelvaart
16 mei pinkstermaandag
29 mei
12 juni
26 juni
26 juni
10 juli
24 juli
15 augustus
21 augustus
4 sept finales en superkampioenschap
reservedatum 11sept (deze dient enkel om een afgelaste wedstrijd in het seizoen te moeten vervangen).
uiteraard zijn rijders uit alle federaties welkom, heb je maar 1dag paas of pinkstertrofee in je eigen federatie kan je dag 2 makkelijk de verplaatsing naar lille maken om op het schitterende circuit van de breugelheide nog prachtwedstrijden te kunnen meerijden.
uiteraard zijn jullie allemaal ook welkom op onze pannekoekendagen op 27 en 28februari alsook het grandioze mosselfeest op 6en 7aug deze zullen doorgaan in de gekende hallen cuylaerts; de opbrengst gaat trouwens integraal naar de jeugdrijders !
0 x


speaker Frankske
Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: Mc Lille

Berichtdoor Frank Janssen Za 06 Feb 2016, 08:24

zaterdag 27feb van 14tot 19h en zondag 28 feb van 12 tot 17 h overheerlijke pannenkoeken eten ten voordele van de jeugd van mc lille .dit alles in de gekende hallen van cuylaerts.
0 x


speaker Frankske
we
wesel
peewee pilot
Berichten: 2
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 21:27
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Mc Lille

Berichtdoor wesel Ma 08 Feb 2016, 17:18

he frankyboy wesley hier na al dat zijspanngeweld de afgelopen jaren in vlm heb ik me vorig jaar terug ne moto aangeschaft door omstandigheden wegens tijdsgebrek in totaal maar 5 tal keer gereden maar dit jaar heb ik me voorgenomen om toch eens een paar keer meer hem buiten te halen ik ga me eens laten zien in vmcf ,vlm ,en natuurlijk ook waar mijn lievelingsspeaker zit he hi hi bij welke reeks zou ik in mc lille mogen rijden met mijn hondake crf 250 in de andere federaties ga ik vrijetijdsrijders rijden ale ja zo noemen ze dat daar ik noem de ex-inters reeks als ge ziet wie er daar allemaal naast u staat en begin dan maar als ge al 15 jaar geen solowedstrijden meer gereden hebt he.
0 x


Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: Mc Lille

Berichtdoor Frank Janssen Zo 28 Feb 2016, 14:33

Wesley altijd welkom in lille , en wat je mag of moet rijden daar, zal je ter plaatse wel medegedeeld worden.
0 x


speaker Frankske
Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: Mc Lille

Berichtdoor Frank Janssen Zo 06 Mar 2016, 09:24

nog exact drie weken aftellen ,en ook aan de Breugelheide beginnen ze aan het nieuwe mc lille seizoen.heb jij je jaarvergunning nog steeds niet in orde? surf dan als de bliksem naar http://www.mc-lille.be, maak de papieren in orde , stel niet uit ,wat je vandaag kan doe je best meteen.de wedstrijden staan uiteraard open voor iedereen,of jij nu een licentie hebt in vjmo,jms, fpcna,knmv, mon,bmb,vlm,vmcf, mclb,of de regiocompetities in nederland, jullie kunnen allemaal aan de bak in lille , iedereen welkom! inschrijvingen gebeurenal de vooravond van een wedstrijddag van 19 tot21h en wedstrijddagen tussen 7en 9. trainingen vangen aan vanaf 9h!!!!
0 x


speaker Frankske
Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: Mc Lille

Berichtdoor Frank Janssen Di 22 Mar 2016, 06:32

a.s maandag is het zover. het jubileumseizoen van mc lille schiet uit de startblokken. mc lille bestaat immers 50jaar ,en laat ons hopen dat vele ex coryfeeën ,ex rijders de weg nog eens terug vinden naar de breugelheide.
aangezien enkele federaties hun paastrofeeen op zaterdag en zondag hebben ingepland zou het wel eens druk kunnen worden in lille , rijders uit alle federaties zijn altyd immers welkom om mee te knallen naar de overwinningen in diverse klasses. van 50cc jeugd tot quads en van dame tot veteraan als dat geen mooie mengelmoes is. inschrijven kan al op zondag van 19 tot 21h en maandag morgen uiteraard van 7 tot 9., maar je kan ook via de website onze medewerkers al wakker maken en al van tevoren je nr vastleggen.tot zondag !
0 x


speaker Frankske
Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: Mc Lille

Berichtdoor Frank Janssen Wo 23 Mar 2016, 06:29

uiteraard ook startgelegenheid voor alle oldtimers.!! er kan deelgenomen worden in de initiatieklasse 50/65cc ,ook met quadjes . laten we hopen dat ook de weergoden ons goedgezind zijn.
0 x


speaker Frankske
Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: Mc Lille

Berichtdoor Frank Janssen Vr 25 Mar 2016, 22:41

goed nieuws voor de supporters , die kunnen bij minder goed weer alles vanuit de verwarmde kantine volgen ,het circuit is totaal overzichtelijk. piloten van mclb , vlm die geen wedstrijd hebben op maandag zijn uiteraard ook welkom!
0 x


speaker Frankske
Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: Mc Lille

Berichtdoor Frank Janssen Za 26 Mar 2016, 20:37

er kan op zondag uiteraard ook nog getraind worden tot 17h !
vergeet het zomeruur niet , vannacht zetten we de klok 1uur verder dus 2uur wordt 3 uur .maandag de openingscross van mc lille .
zorg dat u er bij bent!
0 x


speaker Frankske
Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: Mc Lille

Berichtdoor Frank Janssen Zo 27 Mar 2016, 13:48

piloten uit vmcf en mclb die dit weekend toch ergens willen kunnen crossen , zijn uiteraard van harte welkom op de breugelheide van lille , foto's na nachtelijke regenbui op de website , http://www.mc-lille.be ofwel de facebookpagina. de omloop en rennerspark liggen er in optimale staat bij .inschrijven kan vanavond tussen 19en 21h en overnachten uiteraard toegelaten! morgenvroeg inschrijven van 7tot 9h.trainingen starten om 9h , reeksen vanaf initiatie 50cc.verder alle jeugdklassen aan de start ,ook oldtimers dames, quads en voor het overige de gewoonlijke klassen vanaf belofte tot internationaal. rijders die weinig of geen ervaring hebben dienen aan te treden bij de debutanten.
0 x


speaker Frankske
Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: Mc Lille

Berichtdoor Frank Janssen Zo 27 Mar 2016, 22:07

laatste update 22h de inschrijvingen verlopen vlot ,heel wat rijders die al present zijn, de omloop ligt er bijzonder goed bij ,en echt veel regen is er niet gevallen in de omgeving , je loopt nog altijd met turnpantoffels over het circuit (zo droog).dus niets staat een trip naar lille in de weg .
0 x


speaker Frankske
Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: Mc Lille

Berichtdoor Frank Janssen Ma 04 Apr 2016, 09:50

nu zondag 10 april de tweede wedstrijd van het seizoen op de bekende Breugelheide van Lille , wedstrijden die trouwens openstaan voor iedereen!
van scholingpilootje tot internationaal , uiteraard zijn er zoals altijd ook de lady's , oldtimers en quads van de partij.en quads zowel kleine als grote. voor de beginnende crosser is er uiteraard ook de inloopklasse debutanten, waarvan de eindwinnaar van de dag, een promotie krijgt en de volgende wedstrijd verplicht moet overstappen naar een hogere klasse .
hopelijk krijgen we nu wel wat beter weer want de openingswedstrijd was koud , nat en winderig, de inschrijvingen kunnen al op zaterdag tussen 19 en 21h of op zondag tussen 7 en 9 , animatie of scholing rijdertjes die openen op het biljartvlakke circuit de training vanaf 9h en de eerste reeksen die vangen aan stipt 10.15h.iedereen welkom!
0 x


speaker Frankske
Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: Mc Lille

Berichtdoor Frank Janssen Wo 06 Apr 2016, 06:27

uiteraard is ook het circuit op zaterdag open voor vrije trainingen tot 18h.daarna wordt de ganse baan geprepareerd voor de wedstrijden van zondag. de kantine is ook open!
0 x


speaker Frankske
Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: Mc Lille

Berichtdoor Frank Janssen Vr 08 Apr 2016, 18:37

ook op facebook vind je uiteraard al de nodige info omtrent de tweede wedstrijd van het seizoen bij mc lille. beslist de moeite om daar ook eens wat te gaan snuffelen.
stip nu ook alvast de derde wedstrijd aan op je agenda 24april!!
0 x


speaker Frankske
Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: Mc Lille

Berichtdoor Frank Janssen Vr 15 Apr 2016, 06:33

op zondag 24 april is er de derde in een rij van 13 wedstrijden op de breugelheide van mc lille clubwedstrijden noemen ze deze in de volksmond ,maar ten verstane dat iedereen bij ons kan deelnemen zowel recreant als vergunninghouder .inderdaad dat is zowat het troefkaartje wat mc lille hanteert , iedereen kan deelnemen met of zonder licentie bij een andere federatie .en dit vanaf de initiatie rijders op de 50of 65cc tot en met de internationalen.ook kleine en grote quads , lady's ,oldtimers e, echte beginners zijn uiteraard welkom om hier deel te nemen .zaterdag voor de wedstrijd kan je uiteraard nog komen trainen , en s'avonds inschrijven vanaf 19 tot 21h voor deel te nemen aan de wedstrijden.dit kan ook nog last minute geregeld worden en dit tussen 7 en 9op zondagmorgen , de trainingen vangen aan om 9h stipt , gevolgd door de reeksen. altijd gezellig daar in lille , 1maal daar geweest ga je terug .geloof je ons niet , wees dan getuige en kom er zelf is van proeven .iedereen welkom!
0 x


speaker Frankske
Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: Mc Lille

Berichtdoor Frank Janssen Ma 18 Apr 2016, 22:06

laat ons hopen dat er weer wat nieuwkomers bijkomen , das altijd leuk, die onbekende namen die ons komen verrassen,er was dit weekend heel wat bedrijvigheid op de breugelheide door enkele federaties die hun wedstijd noodgedwongen moesten af gelasten door de zware regenval , gelukkig bood mc lille hen dit mooie circuit aan om er hun trainingsrondjes af te kunnen werken .er werd dan ook in grote getale gebruik van gemaakt.mss zijn er enkelingen die hun hartje er nu ook verloren hebben en mee komen knallen aangezien deze wedstrijden voor iedereen toegankelijk zijn.vergunninghouder of dagrijder , dit kan allemaal op 1,2,3 worden geregeld zodat ook jij kan deelnemen!!! inschrijven op wedstrijddag van 7tot 9 , de avond ervoor kan er worden ingeschreven van 19 tot 21h iedereen welkom!
0 x


speaker Frankske

Terug naar “mx amateur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten

Aanmelden · Registreer