kalender vbm wetstrijden gaan allen door
-
Ja
- mx2 amateur champ
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
- Ik ben aangesloten bij..: VBM
Re: kalender vbm wetstrijden gaan allen door
er moeten oplossingen komen ,maar vrees op deze manier dat het niet gaat lukken .
er zijn vele goeie organisaties clubs en toch weinig piloten
dus zal het aan de mx liggen die zo duur geworden is ,dat is al ene oorzaak dat zeker vast staat .
denk dat je moet gaan zo lijk de MON het doet ,en zo het terug op gang trekken ,pure hobby en passie voor de sport
er zijn vele goeie organisaties clubs en toch weinig piloten
dus zal het aan de mx liggen die zo duur geworden is ,dat is al ene oorzaak dat zeker vast staat .
denk dat je moet gaan zo lijk de MON het doet ,en zo het terug op gang trekken ,pure hobby en passie voor de sport
0 x
Honda "the power of dreams"simply the best
AXO "the real stuff"
AXO "the real stuff"
-
sh
- mx2 amateur champ
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
mess een voorstel:
nu er geen prijzengeld meer is (vind ik niet erg), de entree wat verminderen? terug naar 10€ brengen? of mess de piloot gratis binnen? (me niet aanvallen hé, is maar een gedacht)
nu er geen prijzengeld meer is (vind ik niet erg), de entree wat verminderen? terug naar 10€ brengen? of mess de piloot gratis binnen? (me niet aanvallen hé, is maar een gedacht)
0 x
-
Jo
- 125cc rookie
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Misschien dat ik in Lommel nog es kom rijden, na jaren niets meer gereden te hebben. Hoeveel rijtijd heb je ondertussen als vrijetijdrijder...???
0 x
-
Je
- mx all time winner
@ Jens , nu je dat van in Nederland vernoemd . Is het daar ook niet zo dat je geen inkom moet betalen en dat ze daar staan voor een vrije gift ?
0 x
Vlm Inters mx1 #12
Bmb Nationalen mx1 #94
Bmb Nationalen mx1 #94
-
Gu
- the legend!
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
Bij de amateur-federaties in Nederland betaalde je een paar jaar geleden 50 euro voor een licentie (waarmee je ook op de trainingsparcours kon het hele jaar) en 10 euro inschrijfgeld per wedstrijd. Bekers voor de eerste 5 van iedere reeks.
0 x
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
-
St
- mx2 wk rookie
jelle, 100 % gelijk, maar enkele verschillen :
1. in nederland (dmx en knmv) worden de wedstrijden ingericht door de clubs die eigenaar zijn van het circuit en kantine,dus hier hebben zij geen onkosten
2. ivm circuit moeten zij ook zorgen voor starthek en jurywagen (of in de kantine)
3. ivm medisch team hebben zij enkel een viertal mensen staan en geen ziekenwagen (meestal)
4. zij ontvangen ook een deel van het inschrijvingsgeld van de piloten
dus tov ons hebben zij veel minder onkosten en kunnen ze natuurlijk de inkom laten vallen
ivm vergunning betalen wij € 81,00 voor jaarvergunning en elke wedstrijd betalen wij € 20,00 inschrijvingsgeld (hier krijgt de inrichtende club een deel)
meestal gaat het seizoen over een 15 tal wedstrijden, dus betalen wij ook 381,00 voor een seizoen en hebben dan maar 15 wedstrijden gereden !!!
ik zeg niet dat dit beter is, maar geef maar even informatie die ik vandaar heb.
1. in nederland (dmx en knmv) worden de wedstrijden ingericht door de clubs die eigenaar zijn van het circuit en kantine,dus hier hebben zij geen onkosten
2. ivm circuit moeten zij ook zorgen voor starthek en jurywagen (of in de kantine)
3. ivm medisch team hebben zij enkel een viertal mensen staan en geen ziekenwagen (meestal)
4. zij ontvangen ook een deel van het inschrijvingsgeld van de piloten
dus tov ons hebben zij veel minder onkosten en kunnen ze natuurlijk de inkom laten vallen
ivm vergunning betalen wij € 81,00 voor jaarvergunning en elke wedstrijd betalen wij € 20,00 inschrijvingsgeld (hier krijgt de inrichtende club een deel)
meestal gaat het seizoen over een 15 tal wedstrijden, dus betalen wij ook 381,00 voor een seizoen en hebben dan maar 15 wedstrijden gereden !!!
ik zeg niet dat dit beter is, maar geef maar even informatie die ik vandaar heb.
0 x
-
Ne
- mx2 amateur champ
Jelle Vanhoof schreef:In de winter zitten ze allemaal in Lommel Luc , is er wedstrijd zie je ze niet
neenee jelle
winter niet alleen..
er zijn er die dikwijls gaan trainen in lommel maar als vbm cross heeft in lommel dan komen ze niet....
raar maar waar !!!
0 x
-
Ne
- mx2 amateur champ
ik ben vorig weekend in wisskirchen geweest (duitsland)van genk uit 120km....tm cup.
400 euro in portufile.
geen inkom moeten betalen.
enorm ferm parcour.
er stond geen tent.
|7 euro betaald voor met dag vergunning te rijden.
zeer zeker evengoed geamuseerd.
met 383 euro terug naar huis.
braaaap... dit weekend naar holland (boekel)
400 euro in portufile.
geen inkom moeten betalen.
enorm ferm parcour.
er stond geen tent.
|7 euro betaald voor met dag vergunning te rijden.
zeer zeker evengoed geamuseerd.
met 383 euro terug naar huis.
braaaap... dit weekend naar holland (boekel)
0 x
-
Pe
- mx all time winner
- Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Niks gedronken of gegeten , of zijt gij aan de zuinige kant ?
0 x
- Jan Meert
- mxdn winner
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Ik hoop dat jullie nog lang en met succes jullie kalender kunnen afwerken.
Ik snap het ook niet zo eigelijk waarom piloten met VBM vergunning niet talrijk opkomen iedere week.
Het aantal keren dat ik VBM reed vond ik telkens zeer geslaagd op alle gebied. Denk dat jullie parkoers er zeker mogen zijn !
Succes voor de toekomst en laat VBM een goed alternatief blijven voor de MCLB piloten en andere federaties.
Ik snap het ook niet zo eigelijk waarom piloten met VBM vergunning niet talrijk opkomen iedere week.
Het aantal keren dat ik VBM reed vond ik telkens zeer geslaagd op alle gebied. Denk dat jullie parkoers er zeker mogen zijn !
Succes voor de toekomst en laat VBM een goed alternatief blijven voor de MCLB piloten en andere federaties.
0 x
SuzMxTeam #97 -MCLB Amateurs Open - Jan Meert Services * Service grasrobots * http://www.janmeertservices.be -
- Matthias Vermeersch
- world THQ sx champ
inderdaad, ben ook al paar keer vbm komen rijden en ik had zeker geen opmerkingen over de organisatie.. echt spijtig dat de opkomst daar zo laag is
geen mogelijkheid tot zijspan reeks en quads? of komt daar ook geen volk op af?
geen mogelijkheid tot zijspan reeks en quads? of komt daar ook geen volk op af?
0 x
MCLB - Juniors MX1/3 - Yamaha YZ250 - #26
-
Ja
- mx1 wk rookie
Denk dat de beste tijd vd zijspannen ook al een tijdje achter de rug is. Als ge ziet dat afgelopen zondag in de VLM een tiental zijspannen aanwezig waren. Vroeger bleven de mensen kijken naar de zijspannen, nu vertrekken ze als de Inters gedaan hebben en rijden de zijspannen nog rond voor hun familieleden en enkele die-hards.
0 x
- Suz Haeck
- mx all time winner
- Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
das toch makkelijk op te lossen, laat de inters laatste rijden, dan moete ze wel na de zijspannen zien, en das voor die reeks ook aangenamer,
Hoop da de piloten beetje meer respect krijgen voor hun bondje en toch de moeite doen deze te behouden, want idd het is een van de weinige bonden, die zo gemoedelijk is, aangenaam vertoeven, en ik kom er graag !
Hoop da de piloten beetje meer respect krijgen voor hun bondje en toch de moeite doen deze te behouden, want idd het is een van de weinige bonden, die zo gemoedelijk is, aangenaam vertoeven, en ik kom er graag !
0 x
Suz-mx Team
Liever gehaat om rechtuit men mening te zeggen, dan geliefd door schijnheilig te doen !
Liever gehaat om rechtuit men mening te zeggen, dan geliefd door schijnheilig te doen !
-
Ja
- mx1 wk rookie
Dan blijven ze in de tent ziten tot de zijspannen beginnen.
0 x
- Matthias Vermeersch
- world THQ sx champ
als ze in de tent zitten en iets drinken is da toch ook goed?
en zondag zaten er veel zijspannen in genk denk ik?
en zondag zaten er veel zijspannen in genk denk ik?
0 x
MCLB - Juniors MX1/3 - Yamaha YZ250 - #26
-
Kr
- 125cc junior EK
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
Is best te begrijpen dat dit een moeilijke situatie is voor bond alsook voor organisator,denk dat de onkosten per wedstrijd die je inricht te hoog liggen,huur terein,hulp diensten,verzekering,en dergelijke,heb je dan maar een 150 op dagende piloten,dan is de rekening vlug gemaakt.Dit is niet alleen in VBM het fenomeen hoor,overal is het veel minder met de cross in iedere federatie,maar de kleinere federaties likken vlugger de wonden.
0 x
-
Ne
- mx2 amateur champ

Petrus De Winter schreef:Niks gedronken of gegeten , of zijt gij aan de zuinige kant ?
0 x
- Suz Haeck
- mx all time winner
- Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Idd Kris dat ze daar al eens wat van de prijs afdoen, zodat de mensen nog iets overhouden van een mx, ik val al omver als ik de prijzen hoor, wat het kost om een mx in te richten, als je dat al kan betalen, denk ik dat je tegenwoordig al blij mag zijn !! tes gelijk het dagelijkse leven, alles slaat op behalve de lonen, geen wonder dat als je geen winst maakt , ook geen mx meer geeft, maar dit zullen de grote meneren dan weer niet lezen zeker, want hun zakken blijven gevuld !!
misschien prijzengeld afschaffen ! want kan mij nu niet voorstellen dat iemand armer zal worden als hij die belachelijke 2 euro op einde van de maand niet zou hebben ! das ook zoiets ipv daarvan misschien een regelmatigheidspremie schenken op einde van seizoen, klnikt toch intersanter voor elke piloot, tes maar idee he, stel dat je als je elke wedstrijd rijdt 2 euro krigt en je rijdt er 25 , heb je op einde van jaar toch lekker 50 euro , terwijl je anders miss amper 10 euro samenrijdt op een heel jaar, ( behalve dan de goeie he )trouwens denk dat je goedkoper uit komt als bond door een regelmatigheidspremie te schenken dan wekelijks het prijzengeld ! en iedereen is gelijk behandeld è of zen ik hier nu mis ?? tes maar een idee !
misschien prijzengeld afschaffen ! want kan mij nu niet voorstellen dat iemand armer zal worden als hij die belachelijke 2 euro op einde van de maand niet zou hebben ! das ook zoiets ipv daarvan misschien een regelmatigheidspremie schenken op einde van seizoen, klnikt toch intersanter voor elke piloot, tes maar idee he, stel dat je als je elke wedstrijd rijdt 2 euro krigt en je rijdt er 25 , heb je op einde van jaar toch lekker 50 euro , terwijl je anders miss amper 10 euro samenrijdt op een heel jaar, ( behalve dan de goeie he )trouwens denk dat je goedkoper uit komt als bond door een regelmatigheidspremie te schenken dan wekelijks het prijzengeld ! en iedereen is gelijk behandeld è of zen ik hier nu mis ?? tes maar een idee !
0 x
Suz-mx Team
-
Li
- 125cc rookie
Guy Dick schreef:Bij de amateur-federaties in Nederland betaalde je een paar jaar geleden 50 euro voor een licentie (waarmee je ook op de trainingsparcours kon het hele jaar) en 10 euro inschrijfgeld per wedstrijd. Bekers voor de eerste 5 van iedere reeks.
de eerste 5 een beker geven betekend dan ook nog eens een volle tent.
wel verplichten van hunnen boel af te halen.
0 x
-
Ne
- mx2 amateur champ
gewoon ieder bond geen wedstrijden geven is kijken als verboven nog zijn zakken vult.
of gewoon de grens over gaan en daar cross geven of in de walen want daar moet je niet dubbel afspannen of vlechten en van die tralala.
of gewoon de grens over gaan en daar cross geven of in de walen want daar moet je niet dubbel afspannen of vlechten en van die tralala.
0 x