hier lees je wel wat , kan me heel dikwijls vinden in de uitleg van steve van avondt . Toen ik in het verleden vlm of nog blm reed , reden er ook toppers mee die uit gp kwamen , heb dat nooit als ergerlijk ervaren , net andersom . Als je dan al is in duel kon gaan met die mannen gaf dit naar mijn mening eens zoveel voldoening . Die ex gp mannen kleuren al wel heel wat jaren de interreeksen met al een heel deel enorm spannende reeksen en duels tot gevolg waar menig toeschouwer van kon genieten .
Vind het dan ook correct dat de hoogste reeksen het hoogste prijzengeld hebben , in het verleden waren er zelfs federaties bij liefhebbers die startgeld gaven aan toppers , weet niet of dit nu nog het geval is. Maar die mannen rijden langer , motor ziet meer af dus meer kosten , reden dat ze een hoger barema hebben , laat het dan nog zijn dat een deel toppers veel sponsoring geniet , er is zeker nog een groot deel dat veel zelf moet bekostigen.
Vind wel dat je iedereen voldoende moet laten rijden , lees hier ergens normaal 14 min voor nieuwelingen , op een omloop van vlm is 14 min knallen niet zo makkelijk als men denkt voor lagere reeksen.Kan het verval in die reeksen niet volgen , van de jun in balen kon ik dit wel daar mijn oudste zoon daar meereed , geloof me er waren er een deel die wilden tekenen voor 12min

.
Wat die finale aangaat van inters , net zoals op wk vind ik dat het niet nodig ze bij elkaar te plaatsen. Ben echt van mening dat je bij teveel piloten beter de mx1 en mx2 apart de baan laat oprijden , gaat nog meer spanning opleveren . Desnoods plaats je de nationalen mx 2 bij inters , zijn meestal mannen die toch nog hogerop willen en hier nog uit kunnen leren.