vlm nieuws !!!

alles over de mclb, vlm, vmcf, vbm, mc lille,..
Da
Dave Dankers
125cc junior EK
Berichten: 89
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 21:55
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM

Re: vlm nieuws !!!

Berichtdoor Dave Dankers Ma 11 Mar 2013, 18:35

Segers Jurgen schreef:Zeker dat je een punt hebt over dat prijzengeld Ricky en die paar € intereseert mij geen kl..en.Maar een voetbalmatch in 1ste klasse duurt 90min en in 4de proviniale ook!Wij als newbie's hebben een vergunning genomen (en BETAALD)wetende dat je 12 min+1R kan(mag) rijden.Het seizoen is 1 wedstrijd ver en ze gaan overal 1 min afnemen en jullie een derde reeks cadeau doen.Vind ik niet echt serieus toch?

jurgen, vorig jaar hebben we 12min +1r de paar eerste crossen , daarna heel het jaar 14min +1r, ben is benieuwd of we dit jaar nog 14min mogen rijden
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: vlm nieuws !!!

Berichtdoor Werner Castelyns Ma 11 Mar 2013, 18:38

Segers Jurgen schreef:Ik heb me laten vertellen dat er in nederlandse amateurbonden ook geen prijzengeld voorzien is??En daar rijden toch ook interreeksen.



Jurgen, in Nederland en ik dacht ook in Duitsland wordt ook geen prijzengeld betaald bij de liefhebbers. ;)
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Ku
Kurt Moonen
50cc rider
Berichten: 15
Lid geworden op: Zo 14 Okt 2012, 19:12
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM

Re: vlm nieuws !!!

Berichtdoor Kurt Moonen Ma 11 Mar 2013, 18:39

dave dankers schreef:
Segers Jurgen schreef:Zeker dat je een punt hebt over dat prijzengeld Ricky en die paar € intereseert mij geen kl..en.Maar een voetbalmatch in 1ste klasse duurt 90min en in 4de proviniale ook!Wij als newbie's hebben een vergunning genomen (en BETAALD)wetende dat je 12 min+1R kan(mag) rijden.Het seizoen is 1 wedstrijd ver en ze gaan overal 1 min afnemen en jullie een derde reeks cadeau doen.Vind ik niet echt serieus toch?

jurgen, vorig jaar hebben we 12min +1r de paar eerste crossen , daarna heel het jaar 14min +1r, ben is benieuwd of we dit jaar nog 14min mogen rijden



hey daar vrees ik voor met die extra reeks voor de inters
0 x


Gebruikersavatar
Segers Jurgen
ama lites rookie
Berichten: 385
Lid geworden op: Ma 15 Feb 2010, 20:33
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Locatie: Bouwel

Re: vlm nieuws !!!

Berichtdoor Segers Jurgen Ma 11 Mar 2013, 18:39

;) :lol: :lol: tis da toch dak zeg he werner
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: vlm nieuws !!!

Berichtdoor Werner Castelyns Ma 11 Mar 2013, 19:35

Segers Jurgen schreef:;) :lol: :lol: tis da toch dak zeg he werner



Wij verstaan mekaar è Jurgen !!! ;) :D :D
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Pe
Petrus De Winter
mx all time winner
Berichten: 1275
Lid geworden op: Wo 29 Jul 2009, 20:28
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE

Re: vlm nieuws !!!

Berichtdoor Petrus De Winter Ma 11 Mar 2013, 20:07

Heb 10 jaar in Lille gereden en daar is ook geen prijzen geld , voor niemand en daar word toch regelmatig op leven en dood gestreden ( ik natuurlijk niet ).
En daar zijn toch gemiddeld elke zondag rond de 200 piloten .
Enkel de eerste 3 ne palm of ne beker en de 4de en 5de natura prijzen .
0 x


St
Steve Van Avondt
ama sx 250 champ
Berichten: 704
Lid geworden op: Za 02 Jul 2011, 14:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: vlm nieuws !!!

Berichtdoor Steve Van Avondt Ma 11 Mar 2013, 21:10

JURGEN van camp schreef:Steve, hoe hoger je rijd hoe meer je moet verdienen? In de gp's rijden ze bijna allemaal een paar trapjes hoger.
En die brengen bijna allemaal een zak geld mee. Ik denk dat de meeste vergeten dat er met crossen niets meer te verdienen valt.
Als dat als amateur de bedoeling is kan je beter stoppen , dan ga je op het eind van de maand een stuk meer op de rekening hebben.
De gouden jaren zijn voorbij.



ja Jurgen,weet ik maar al te goed..maar vind je dat normaal wat er de laatste jaren aan de hand is?,jij kent de bedragen maar al te goed.
is het niet daardoor dat de cross ten dode opgeschreven is?
zoals je zegt...als het de bedoeling is iets te verdienen met crossen kan je beter stoppen.
dat is de absolute waarheid!! maar is het dat dan wat we willen,dat goeie liefhebbers en ex-gp-piloten er gewoon mee stoppen i.p.v.toch nog met beperkte kosten of met kleine verdiensten zich nog wat te amuseren bij een amateurfederatie..jij weet evengoed als ik dat als die mannen er zelf geld moeten gaan insteken dat het voor hen niet meer hoeft.
prijzengeld afschaffen is volgens mij echt geen goed idee.
0 x


Ki
Kim Van Gestel
50cc rider
Berichten: 10
Lid geworden op: Wo 02 Jan 2013, 20:32
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM

Re: vlm nieuws !!!

Berichtdoor Kim Van Gestel Ma 11 Mar 2013, 21:43

dat ze het prijzengeld voor ons (nieuwelingen)afschaffen,maakt mij persoonlijk niets uit,maar blijf aub van onze rijtijd af!!! onze vergunning kost evenveel als die van de inters,dus hebben wij recht op de beloofde 14 min(vanaf de zomertijd)!
0 x


Ha
Hans van Benthem
80cc pilot
Berichten: 45
Lid geworden op: Di 18 Aug 2009, 17:09
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: vlm nieuws !!!

Berichtdoor Hans van Benthem Ma 11 Mar 2013, 22:43

prijzen geld weg en dan rijder en 1 begeleider gratis binnen is het voor iedereen het zelfde

vind dat inters ook teveel krijgen en zijspannen ook.

of gewoon alles beetje het zelfde ma niet de 1ne reeks 120euro en andere 35
doe dan alles tussen de 50 en 60euro
0 x


Ri
Ricky Nijs
125cc rookie
Berichten: 110
Lid geworden op: Ma 27 Jul 2009, 20:29
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Re: vlm nieuws !!!

Berichtdoor Ricky Nijs Ma 11 Mar 2013, 23:31

hans, wat jij bedoeld is dat iedere reeks dus evenveel moet krijgen?
Dat is toch te belachelijk voor woorden man man man...
Dat een vergunning voor nieuwelingen evenveel kost vind ik juist, iedereen heeft betaald om te rijden en verdiend zijn minuten...
0 x


Sv
Sven Van Mieghem
mx1 wk rookie
Berichten: 320
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 22:43
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: vlm nieuws !!!

Berichtdoor Sven Van Mieghem Di 12 Mar 2013, 08:49

hier lees je wel wat , kan me heel dikwijls vinden in de uitleg van steve van avondt . Toen ik in het verleden vlm of nog blm reed , reden er ook toppers mee die uit gp kwamen , heb dat nooit als ergerlijk ervaren , net andersom . Als je dan al is in duel kon gaan met die mannen gaf dit naar mijn mening eens zoveel voldoening . Die ex gp mannen kleuren al wel heel wat jaren de interreeksen met al een heel deel enorm spannende reeksen en duels tot gevolg waar menig toeschouwer van kon genieten .
Vind het dan ook correct dat de hoogste reeksen het hoogste prijzengeld hebben , in het verleden waren er zelfs federaties bij liefhebbers die startgeld gaven aan toppers , weet niet of dit nu nog het geval is. Maar die mannen rijden langer , motor ziet meer af dus meer kosten , reden dat ze een hoger barema hebben , laat het dan nog zijn dat een deel toppers veel sponsoring geniet , er is zeker nog een groot deel dat veel zelf moet bekostigen.
Vind wel dat je iedereen voldoende moet laten rijden , lees hier ergens normaal 14 min voor nieuwelingen , op een omloop van vlm is 14 min knallen niet zo makkelijk als men denkt voor lagere reeksen.Kan het verval in die reeksen niet volgen , van de jun in balen kon ik dit wel daar mijn oudste zoon daar meereed , geloof me er waren er een deel die wilden tekenen voor 12min :-) .
Wat die finale aangaat van inters , net zoals op wk vind ik dat het niet nodig ze bij elkaar te plaatsen. Ben echt van mening dat je bij teveel piloten beter de mx1 en mx2 apart de baan laat oprijden , gaat nog meer spanning opleveren . Desnoods plaats je de nationalen mx 2 bij inters , zijn meestal mannen die toch nog hogerop willen en hier nog uit kunnen leren.
0 x


Gebruikersavatar
Filip Hardis
world THQ sx champ
Berichten: 1813
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:48
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: vlm nieuws !!!

Berichtdoor Filip Hardis Di 12 Mar 2013, 12:41

Sven, jij weet toch ook dat keiheuvel de zwaarste cross is van VLM he? Zou dus ni zien naar " hoe piloten daar aankomen" na 14min. Daar ben ik het zelfs al beu na 3 bochten! :D
0 x


hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!

Dixit Frankske de speaker! :D :D :D
Gebruikersavatar
Gunther Truyens
ama lites national champ
Berichten: 453
Lid geworden op: Ma 10 Aug 2009, 20:39
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Locatie: Op mene 2 takt

Re: vlm nieuws !!!

Berichtdoor Gunther Truyens Di 12 Mar 2013, 14:56

@steven :jij weet evengoed als ik dat als die mannen er zelf geld moeten gaan insteken dat het voor hen niet meer hoeft.

dus die rijden enkel nog om hun zakke te vullen???
terwijl andere jongens elke zondag alles zelf betalen en er veel geld insteken om hun hobby te kunnen doen! ze krijgen al veel sponsoring zeg je zelf wel dan zalt op da beke prijzegeld ok ni aankomen zeker!

@ricky ne inter heeft mss meer onkosten maar die zulle ok wel meer sponsoring hebbe dan ne nieuweling e!

idereen betaald evenveel voor zen vergunning en als je alle inters en alle juniors samen laat trainen ,maar dan moet je ok ma nummerke trekke ipv tijdstraining!kun je me de reekse nog splitsen ofzo.want tien minute traine en ne tijd zette is om miserie vragen volgens mij!
Laatst gewijzigd door Gunther Truyens op Di 12 Mar 2013, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x


Ha
Hans van Benthem
80cc pilot
Berichten: 45
Lid geworden op: Di 18 Aug 2009, 17:09
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: vlm nieuws !!!

Berichtdoor Hans van Benthem Di 12 Mar 2013, 16:46

als het om kosten gaat mogen de quads en zijspannen wel heeeeeel veel meer krijgen.
als je bij de quads kijkt wat zo ding kost en als je voorin wil meedoen heb je er 2 nodig.

snap ook wel dat inters veel kijkers trekt ma de andere reeksen doen netzo veel hun best
0 x


St
Steve Van Avondt
ama sx 250 champ
Berichten: 704
Lid geworden op: Za 02 Jul 2011, 14:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: vlm nieuws !!!

Berichtdoor Steve Van Avondt Di 12 Mar 2013, 19:12

@ Sven.. bedankt. het is altijd fijn als iemand met jou staat van dienst vaak dezelfde mening heeft.
weet jij hoe oud die De Loose is die op de keiheuvel ook juniors mx2 meereed?
kende hem nog niet maar da ventje was ne meter groot denk ik en zag die moeilijke bochten nemen rechtstaant 2 voetjes op de steunen. da zie ik graag.je snapt me wel.
waarschijnlijk jongen die beloften bmb zal gaan rijden vermoed ik?


@ Gunther..in de 1ste plaats crossen die mannen gewoon nog graag.
topinters krijgen materiaal ter beschikking,kledij en toebehoren,en zowat het volledige prijzengeld is bonus voor die mannen.maar die kan je op 1 hand tellen,alle bonden bij mekaar.
dan heb je het merendeel die ondersteunt worden maar die uiteindelijk ook zelf wel een deel van de kosten moeten dragen..die houden er niets aan over maar komen wel ongeveer uit de kosten.het is betaalbaar laten we zeggen.
eens buiten de top 10,top 15 ben je voor het merendeel op jezelf aangewezen...en dat is ook logisch..deuren openen pas nadat je iets bewezen hebt.
ik zeg dat als mannen als een Breugelmans,Van Daele..om die maar te noemen..iedere maand ZELF honderden euro's moeten investeren om nog te crossen dat dat dan niet lang gaat duren...
0 x


Gebruikersavatar
Gunther Truyens
ama lites national champ
Berichten: 453
Lid geworden op: Ma 10 Aug 2009, 20:39
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Locatie: Op mene 2 takt

Re: vlm nieuws !!!

Berichtdoor Gunther Truyens Di 12 Mar 2013, 19:44

dat is wat ik bedoel,en zonder dat prijzegeld heb je die manne niet aan de start!maar op een doorsnee vlm cross heb je meer piloten en wekelijkse aanhang dan gewone toevallige toeschouwers die komen voor de topinters dus moet je volgens mij voor de grote hoop proberen goed te doen en niet voor tien man!
0 x


Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: vlm nieuws !!!

Berichtdoor Etienne Dierckx Di 12 Mar 2013, 21:12

sterke inter-reeks = meestal ook sterke federatie
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Ti
Tim Verrelst
125cc junior EK
Berichten: 78
Lid geworden op: Wo 13 Jun 2012, 22:10
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: vlm nieuws !!!

Berichtdoor Tim Verrelst Wo 13 Mar 2013, 21:41

kweet niet of het al gevraagd is maar kan er nog met dagvergunning gereden worden ?

mvg
0 x


Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: vlm nieuws !!!

Berichtdoor Frank Janssen Do 14 Mar 2013, 05:35

tim bel best eens op donderdag naar vlm bureel voor info www.vlmcross.be
s'avonds tussen 19en 21.30h!
0 x


speaker Frankske
Ti
Tim Verrelst
125cc junior EK
Berichten: 78
Lid geworden op: Wo 13 Jun 2012, 22:10
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: vlm nieuws !!!

Berichtdoor Tim Verrelst Do 14 Mar 2013, 22:32

heb gebeld eventueel mogelijk vor mij bij nieuwelingen en anders bij recreanten / vrijetijds

alvast bedankt
0 x


Terug naar “mx amateur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden · Registreer