Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen
-
Janneke LuytenJa
- mx1 wk rookie
- Berichten: 325
- Lid geworden op: Ma 26 Dec 2011, 17:39
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen
Trouwens, in vergelijking met vroeger is de inkom niet echt spectaculair in de hoogte gegaan.
0 x
-
Joost BuntinxJo
- 125cc rookie
- Berichten: 140
- Lid geworden op: Wo 09 Jun 2010, 17:23
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen
Crossen op zich is goedkoop.
Wegrace heb je een 'Nobudgetcup'.
Inschrijving in die cup is een 2500 euro per jaar. (per team van 2-3 mensen)
Dan heb je 6 wedstrijden ofzo, op een weekdag.
Setje banden, toch nodig per weekend is ook al 250 euro minimaal.
Keertje vallen, loopt toch direct in de honderden euro's.
De inkom voor de weinige supporters is wel gratis.
Maar crossen, ondanks dat het voor velen veel geld is, is goedkoop. 500-600 euro voor een jaarvergunning? voor 20-30 crossen te kunnen rijden? en dan nog 'prijzengeld, al is het 2.5 euro), dan rij je voor bijna nada aan organisatiekosten.
Ik organiseer af en toe ook cricruitdagen en ik ken heel goed de kosten wat ze voor ambulance enzo vragen,(tenminste in Frankrijk) en die kosten vallen ook nog wel mee als je ze over x mensen kan delen. Verzekering per rjder per evenement valt ook nog mee, maar terreinen en materieel kosten ook geld. Wat als de piloten nu eens 1000-1500 per seizoen zouden moeten betalen, (en misschien eens niet een dure demper op hunne tuffer zetten a 400-500 euro, waarmee ze alleen maar meer kabaal maken en de extra paardjes toch ni van kunnen gebruiken).
Geef dan wel gratis toegang voor supporters of eventueel : verlaag de toegang drastisch naar 4-5 euro en geef de piloten ook een vrijkaart of 40, zodat hun madam/ kinderen gratis mee op de omloop kan. Uiteindelijk blijft het qua centen wat gelijk wat betreft de organisaties en de directe deelnemers, enkel voor toeschouwers is het een pak aantrekkelijker.
Wat kost een amateurvoetbalmatch eigenlijk als toeschouwer? Ik denk niet vlug dat die 12 euro kost, voor die prijs kan je in eerste klasse nog wel een match meepakken. Bij KRC genk kostte een staanplaats op een 'B-match' bv 15 euro.
Wegrace heb je een 'Nobudgetcup'.
Inschrijving in die cup is een 2500 euro per jaar. (per team van 2-3 mensen)
Dan heb je 6 wedstrijden ofzo, op een weekdag.
Setje banden, toch nodig per weekend is ook al 250 euro minimaal.
Keertje vallen, loopt toch direct in de honderden euro's.
De inkom voor de weinige supporters is wel gratis.
Maar crossen, ondanks dat het voor velen veel geld is, is goedkoop. 500-600 euro voor een jaarvergunning? voor 20-30 crossen te kunnen rijden? en dan nog 'prijzengeld, al is het 2.5 euro), dan rij je voor bijna nada aan organisatiekosten.
Ik organiseer af en toe ook cricruitdagen en ik ken heel goed de kosten wat ze voor ambulance enzo vragen,(tenminste in Frankrijk) en die kosten vallen ook nog wel mee als je ze over x mensen kan delen. Verzekering per rjder per evenement valt ook nog mee, maar terreinen en materieel kosten ook geld. Wat als de piloten nu eens 1000-1500 per seizoen zouden moeten betalen, (en misschien eens niet een dure demper op hunne tuffer zetten a 400-500 euro, waarmee ze alleen maar meer kabaal maken en de extra paardjes toch ni van kunnen gebruiken).
Geef dan wel gratis toegang voor supporters of eventueel : verlaag de toegang drastisch naar 4-5 euro en geef de piloten ook een vrijkaart of 40, zodat hun madam/ kinderen gratis mee op de omloop kan. Uiteindelijk blijft het qua centen wat gelijk wat betreft de organisaties en de directe deelnemers, enkel voor toeschouwers is het een pak aantrekkelijker.
Wat kost een amateurvoetbalmatch eigenlijk als toeschouwer? Ik denk niet vlug dat die 12 euro kost, voor die prijs kan je in eerste klasse nog wel een match meepakken. Bij KRC genk kostte een staanplaats op een 'B-match' bv 15 euro.
0 x
-
Gwen VrijsenGw
- 125cc rookie
- Berichten: 106
- Lid geworden op: Za 18 Jul 2009, 10:16
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VLM
Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen
Is het misschien geen idee om op vrijdag in de tent een fuif te organisere? Hierdoor is al meer volk op de hoogte van de plaats van de cross en kan er in combinatie met de inkom een goedkoper toegangsticket voor zowel de fuif als de cross aangekocht worden (8€ per ticket bijvoorbeeld) Zo is zowel ôp vrijdag als de dagen nadien de consumptie al een pak hoger & alle middelen liggen eigenlijk al binnen handbereik zoals tent, tap en dj-installatie. Nu nog de nodige reclame en sfeerverlichting om de boel aant draaien te krijgen. Mits een enthousiaste ingesteldheid lijkt me dit wel een optie om te kunnen slagen in het bijbrengen van extra mensen op de cross.
Ook een optie zou kunnen zijn om abonnementen uit te schrijven aan trouwe supporters. Zo kan de aankoopsprijs mits een korting aantrekkelijker lijken voor de meesten en zal de opkomst stabieler zijn als afwachten van week tot week. Mensen met een abonnement zullen dan ook eerder geneigd zijn te komen ondanks dat de weersomstandigheden niet steeds perfect zijn of er een geblesseerde valt. Het abonnement zou dan rechtstreeks aan de vbm betaald kunnen worden die dat dan op hun beurt weer regelen met de inrichter van die week, zo krijgt iedereen toch het nodige bedrag om dat weekend te doen slagen. Indien de abonnees toch besluiten thuis te blijven is het geld al in kas en lijden de organisaties daar veel minder onder.
Om de bestaande parcours extra aantrekkelijk te maken kan er misschien een 'inter' of mensen met de nodige ervaring aangesteld worden om de parcours te testen en eventueel helpen aanpassen zodat het rijden op zich voor iedereen aangenaam blijft. Door een extra'tje toe te voegen aan het parcour zullen piloten van buitenaf ook eerder geneigd zijn om te komen. Kleine beetjes kunne het verschil maken, bijvoorbeeld: een simpele wave-sectie, een hogere splitsing aan de binnekant van de bocht, enzovoort. Zo kan iedereen zijn eigen stijl van rijden aanhoude en kan het rijden op zich ook net dat tikkeltje spannender zijn. Hierbij is het belangrijk dat er rekening word gehouden met de verschillen die de piloten trachten te maken in het rijden zodat niemand zich moet inhoude of moet forcere.
mvg Gwen & Nathalie
Ook een optie zou kunnen zijn om abonnementen uit te schrijven aan trouwe supporters. Zo kan de aankoopsprijs mits een korting aantrekkelijker lijken voor de meesten en zal de opkomst stabieler zijn als afwachten van week tot week. Mensen met een abonnement zullen dan ook eerder geneigd zijn te komen ondanks dat de weersomstandigheden niet steeds perfect zijn of er een geblesseerde valt. Het abonnement zou dan rechtstreeks aan de vbm betaald kunnen worden die dat dan op hun beurt weer regelen met de inrichter van die week, zo krijgt iedereen toch het nodige bedrag om dat weekend te doen slagen. Indien de abonnees toch besluiten thuis te blijven is het geld al in kas en lijden de organisaties daar veel minder onder.
Om de bestaande parcours extra aantrekkelijk te maken kan er misschien een 'inter' of mensen met de nodige ervaring aangesteld worden om de parcours te testen en eventueel helpen aanpassen zodat het rijden op zich voor iedereen aangenaam blijft. Door een extra'tje toe te voegen aan het parcour zullen piloten van buitenaf ook eerder geneigd zijn om te komen. Kleine beetjes kunne het verschil maken, bijvoorbeeld: een simpele wave-sectie, een hogere splitsing aan de binnekant van de bocht, enzovoort. Zo kan iedereen zijn eigen stijl van rijden aanhoude en kan het rijden op zich ook net dat tikkeltje spannender zijn. Hierbij is het belangrijk dat er rekening word gehouden met de verschillen die de piloten trachten te maken in het rijden zodat niemand zich moet inhoude of moet forcere.
mvg Gwen & Nathalie
0 x
vlm nieuwelingen mx1/mx3 A #89
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [bot] en 1 gast