LOTTO TROPHY INTERS OPEN BK RACE 26-06 TONGEREN-BERG

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..
Le
Leon Van Gestel
mxdn winner
Berichten: 924
Lid geworden op: Zo 27 Sep 2009, 11:18
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: LOTTO TROPHY INTERS OPEN BK RACE 26-06 TONGEREN-BERG

Berichtdoor Leon Van Gestel Zo 26 Jun 2011, 20:53

Ik zag vandaag weer enkele "supporters" roepen en tieren naar de pistecommissarissen...........

Twee bedenkingen daarbij:

1. Ga zelf eens met een vlag staan.

2. Leg aan uw piloot eens de betekenis van een gele vlag uit.

Niet normaal meer hoor, en dan schrikken ze dat er ernstige ongevallen gebeuren.

Ik vreesde zelfs even voor een tweede geval zoals Costich.

Er zijn snullen, ik herhaal, neen ik zeg GROTE snullen die met een crossmotor denken dat alles is toegestaan.
0 x


Sv
Sven Van Mieghem
mx1 wk rookie
Berichten: 320
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 22:43
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: LOTTO TROPHY INTERS OPEN BK RACE 26-06 TONGEREN-BERG

Berichtdoor Sven Van Mieghem Zo 26 Jun 2011, 21:16

ikzelf vond het een mooie omloop, deed me denken aan de demervallei. knap werk van inrichter, misschien wat opbeurende commentaar geven en doelgericht, moest er dan iets aangepast worden kan hij er rekening mee houden.
Enig minpuntje was misschien het vlakken van de startbocht.
Voor de rest voor mij ok, zeer technisch.
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: LOTTO TROPHY INTERS OPEN BK RACE 26-06 TONGEREN-BERG

Berichtdoor Guy Dick Zo 26 Jun 2011, 21:26

Ik sprak even met Sylvain Geboers en de eerste diagnose was ontwrichte schouder, de dokter vreesde even dat hij uit de kom was maar dat was niet het geval. Morgen moet Clément een MRI scan laten nemen en dan moet de medische staf zijn werk doen want er zijn 3 grote prijzen op rij... Beide armen zaten wel onder dat rode spul om wonden te ontsmetten.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Bo
Bob Van Looveren
125cc junior EK
Berichten: 53
Lid geworden op: Ma 26 Okt 2009, 20:12
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: LOTTO TROPHY INTERS OPEN BK RACE 26-06 TONGEREN-BERG

Berichtdoor Bob Van Looveren Zo 26 Jun 2011, 21:57

@ Leon Van Gastel,

Gaat dit over het incident van de eerste reeks bij de nationalen MX1?
0 x


Ma
Martin Boelaers
mx2 amateur champ
Berichten: 195
Lid geworden op: Zo 06 Feb 2011, 16:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Grensland

Re: LOTTO TROPHY INTERS OPEN BK RACE 26-06 TONGEREN-BERG

Berichtdoor Martin Boelaers Zo 26 Jun 2011, 22:29

@Leon,je hebt volledig gelijk,maar zolang de koersdirecteurs blijven weigeren om piloten ook echt te bestraffen zullen de piloten ook de gele vlaggen blijven negeren.
Als er een melding gedaan word door een PC voor negeren van gele vlag door een piloot worden ze meestal met een smoes weggewerkt of de piloot komt er vanaf met een lichte vermaning.
Ook het parcour keuren op veilige staanplaatsen voor de PC is er blijkbaar niet meer bij tegenwoordig,vandaag in Tongeren was dit op meerdere plaatsen ook weer een ramp.
Ik spreek uit ervaring,ben zelf limburgse PC.
En ja de beste pistecommissarissen zijn die,die geen vlag in hun handen hebben............
0 x


Motocross is not a crime
Ni
Nicolas Stampaert
mx1 wk rookie
Berichten: 306
Lid geworden op: Vr 17 Jul 2009, 21:04
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: LOTTO TROPHY INTERS OPEN BK RACE 26-06 TONGEREN-BERG

Berichtdoor Nicolas Stampaert Zo 26 Jun 2011, 22:38

ik vond het een heel mooi parcours...Weinig of niks op aan te merken...en zeker voor een 1e keer daar
0 x


St
Steven Van Avondt
mx all time winner
Berichten: 1332
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:54
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: LOTTO TROPHY INTERS OPEN BK RACE 26-06 TONGEREN-BERG

Berichtdoor Steven Van Avondt Zo 26 Jun 2011, 23:14

dit was nog eens een echt crosscircuit waarop de techniek primeerde op de snelheid,dan komt iemand als een Ramon natuurlijk tot zijn recht..mooie prestatie!
sterk wederoptreden van Van Horebeek,zag er allemaal goed uit.
schitterende prestatie van Marvin Van Daele!!Marvin acteert echt op gp-niveau.

mx2 was de 2e reeks een echt slagveld,zelden gezien.
het leek een hele spannende reeks te gaan worden met Kras,Getteman,Van Dueren en De Belder rondenlang heel dicht op mekaar..Lieber met Fors op enkele seconden en ook Cambré was weer goed mee.rond half reeks begon het dan, Getteman ging in de fout en viel vooraan weg.De Belder reed lek en zag een zekere podiumplaats in rook opgaan.Vandueren leek zo op weg naar een makkelijke 2e plaats maar ging ook in de fout en moest naar de kant.Cambré viel ook weg en ook BK-leider Boot was in de fout gegaan en zat achteraan.Fors en Lieber konden zo zonder 1 duel makkelijk 2 en 3 worden.
Dieter Vromans werd onverwacht maar knap 4e voor Damon Graulus die net het eindpodium miste na een 11e plaats in de 1 ste reeks.
heel knappe prestatie van de erg jonge nationaal Julien Van Stippen die heel knap 6e werd!

ik vond het een erg geslaagde crossdag met een pluim naar circuitbouwer Mark Velkeneers en hopelijk komt de club voor het eerst uit de kosten zodat ze volgend jaar nog kunnen/willen organiseren.

P.S. Triest alweer heel sterk onderweg naar de 4e plaats de 1ste reeks maar aan het eind nog motorpech blijkbaar..en blijkbaar was er geen reservemotor beschikbaar.

Jeremy Delince kwam aan het begin van de 2e reeks ten val en liep vermoedelijk een arm-of elleboogbreuk op.
0 x


Br
Brent Steegen
125cc junior EK
Berichten: 64
Lid geworden op: Vr 14 Mei 2010, 11:48
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: LOTTO TROPHY INTERS OPEN BK RACE 26-06 TONGEREN-BERG

Berichtdoor Brent Steegen Ma 27 Jun 2011, 07:00

spijtig dat ze vervallen drank moesten verkopen!
0 x


Ma
Martin Boelaers
mx2 amateur champ
Berichten: 195
Lid geworden op: Zo 06 Feb 2011, 16:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Grensland

Re: LOTTO TROPHY INTERS OPEN BK RACE 26-06 TONGEREN-BERG

Berichtdoor Martin Boelaers Ma 27 Jun 2011, 09:56

Brent Steegen schreef:spijtig dat ze vervallen drank moesten verkopen!

Na de wedstrijd hebben ze mij ook 2 cola's verkocht in de tent die vervallen waren.
Hopelijk gaat het hier om een vergissing ??,als dit bewust is verkocht is het gewoon schandalig :twisted:
0 x


Motocross is not a crime
Gebruikersavatar
Frederik Van Eeckhoven
mx all time winner
Berichten: 1490
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:59
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: LOTTO TROPHY INTERS OPEN BK RACE 26-06 TONGEREN-BERG

Berichtdoor Frederik Van Eeckhoven Ma 27 Jun 2011, 15:28

Het Parcours is mooi, maar volgende keer toch misschien eens met de boeren in de buurt praten voor defitge parkeer plaatsen?
Ik kan begrijpen dat het als inrichter niet altijd even simpel is om te voldoen aan de eisen van rolstoelpatienten of gekwetsten. Maar dit was gewoon een schande. Je moest half je benen breken om op het circuit te garaken en de toeganswegen waren ongehoord slecht. Ik als gezonde jongen had zelfs problemen om boven te geraken. Ook was alles aan de ingang zo smal :S. Ik kreeg claustrofobie, zeker wanneer die piloten nog naar hun startplaats reden.

Ook over het algemeen parkeren voor de gewone mensen was blijkbaar een groot probleem. Niemand wist waar te parkeren en blijkbaar was er ook nergens een echte parking (simpele akker) voorzien :?.

Ik zou zeggen, schuif volgend jaar de VIPtent een beetje op en maak daar een andersvaliden parking. Op het vorige circuit was het ook mogelijk om tot op het circuit te rijden. En mag je daar niet parkeren, maak er dan een drop-off zone van. Dan hoeft m'n tenminste geen bodybuilder als begleider meepakken om die berg daar te gaan beklimmen.

En de paddock, dat moet eens goed georganiseerd worden. Ik voelde me als een inbreker als ik eens naar de GP rijders wou gaan zien. Een stap naar voor en je zat IN de camper van ramon. Een stap naar rechts en je zat pal op de mekanieker van Keeno. Maak daar volgend jaar 1straat van en klaar is kees.

Probeer trouwens ook al te sparen voor palletten of houten panelen. Indien de natuur in de week ervoor zo wreed was als nu dat je niet moet gaan modderzwemmen om aan die paddock te geraken.

Het circuit zelf zat wel snor vond ik als toeschouwer. Dat er veel valpartijen gebeurden dat lag aan de hoge graad van techniek dat je moest hebben. Alleen zou ik op sommige plaatsen opteren voor een dubbele omheining a la youthstream. Want nu werden de hekken gebruikt als bermen. Ook in de off-cambers zou ik eerst doeken hangen, desnoods vastgemaakt aan van die gele paaltjes en dan hekken. Want bij de Junioren ging Joey Smet rechtdoor omdat hij samenhaakte met iemand, en Joey knalde meteen op zo'n hek. Gelukkig is hij 'ne beir' en mankeerde hij niets. Ook gingen veel onervaren of domme toeschouwers daar vlak aan die hekken staan. En dan rijd er een piloot ver over hun tenen en zitten ze te klagen :|.
0 x


"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
Gebruikersavatar
Segers Jurgen
ama lites rookie
Berichten: 385
Lid geworden op: Ma 15 Feb 2010, 20:33
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Locatie: Bouwel

Re: LOTTO TROPHY INTERS OPEN BK RACE 26-06 TONGEREN-BERG

Berichtdoor Segers Jurgen Ma 27 Jun 2011, 16:03

oeioei frederick,eerste goed wword over YS???
0 x


Br
Brent Steegen
125cc junior EK
Berichten: 64
Lid geworden op: Vr 14 Mei 2010, 11:48
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: LOTTO TROPHY INTERS OPEN BK RACE 26-06 TONGEREN-BERG

Berichtdoor Brent Steegen Ma 27 Jun 2011, 16:28

Martin Boelaers schreef:
Brent Steegen schreef:spijtig dat ze vervallen drank moesten verkopen!

Na de wedstrijd hebben ze mij ook 2 cola's verkocht in de tent die vervallen waren.
Hopelijk gaat het hier om een vergissing ??,als dit bewust is verkocht is het gewoon schandalig :twisted:


Lijkt me vreemd, eerst was er niets meer te verkrijgen dan ineens wel maar vervallen (had het niet direct gezien, wel geproefd)
0 x


Gebruikersavatar
Wietse Brackman
ama lites national champ
Berichten: 495
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:32
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Contact:

Re: LOTTO TROPHY INTERS OPEN BK RACE 26-06 TONGEREN-BERG

Berichtdoor Wietse Brackman Ma 27 Jun 2011, 17:34

Ja en ik kan het u verzekeren die henkens komen nie zacht aan ze ;)
0 x


Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: LOTTO TROPHY INTERS OPEN BK RACE 26-06 TONGEREN-BERG

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Ma 27 Jun 2011, 18:07

Wietse Brackman schreef:Ja en ik kan het u verzekeren die henkens komen nie zacht aan ze ;)


Ja ben jij OK jonge?? Zag jouw val in de tweede reeks... Dat stuk lag trouwens toch redelijk gevaarlijk... Op net die zelfde plek ging niet alleen jij maar ook Jens Getteman en Kenny Vandueren onderuit.

Maar jij bonkte echt in die hekken en rolde voort tegen die heken moeilijk uit te leggen maar zag er echt pijnlijk uit maar wat mij nog het meeste irriteerde was dat geen enkele van jouw tegenstanders het fatsoen had om op dat gevaarlijk stuk (net na dat jumpke) snelheid te minderen en tot op een meter van je bleven rijden en duelleren....
0 x


Ba
Bart Van De Velde
european champ mx2
Berichten: 240
Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 10:55
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Locatie: Tessenderlo
Contact:

Re: LOTTO TROPHY INTERS OPEN BK RACE 26-06 TONGEREN-BERG

Berichtdoor Bart Van De Velde Ma 27 Jun 2011, 19:18

De schouderblessure die Clément Desalle opliep tijdens de BK-proef in Tongeren blijkt mee te vallen en hij zal volgend weekend kunnen deelnemen aan de Grote Prijs van Zweden.
De WK-leider in de MX1-klasse kwam in Tongeren ten val en blesseerde daarbij zijn rechterschouder. De schouder ging even uit de kom en Desalle trok onmiddellijk richting ziekenhuis voor verder onderzoek.

Maandag bleek uit een scan dat de blessure al bij al nog meevalt. Het kapsel van de schouder is wat geraakt maar volgens de dokters zal dit de 22-jarige Waal niet belemmeren om komend weekend deel te nemen aan de GP van Zweden, weliswaar mits het intapen van de schouder. Op het einde van het seizoen moet de schouder wel geopereerd worden om alles opnieuw mooi op zijn plaats te brengen.
0 x


Ma
Marcel Dirks
mxdn winner
Berichten: 995
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 17:38
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Motocrossland
Contact:

Re: LOTTO TROPHY INTERS OPEN BK RACE 26-06 TONGEREN-BERG

Berichtdoor Marcel Dirks Ma 27 Jun 2011, 20:52

Eigenlijk wist je dat gisteren al want als hij in Zweden niet meerijdt is het zowieso voorbij. Hopelijk valt het ook écht mee....
0 x


Gebruikersavatar
Andy Moens
world THQ sx champ
Berichten: 1854
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 00:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: grobbendonk city
Contact:

Re: LOTTO TROPHY INTERS OPEN BK RACE 26-06 TONGEREN-BERG

Berichtdoor Andy Moens Ma 27 Jun 2011, 21:00

wat die hekken betreft ,

hier is jilani cambre op terecht gekomen de 2de reeks waarna uit de wedstrijd verdween , daar waar hij op een podium finish afstevende in zijn wederoptreden !!!

Afbeelding
ik heb het zien gebeuren want stond maar juist een bergske later da was ne smak van jewelste
0 x


Ge
Geert Hofman
european champ mx2
Berichten: 229
Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 15:30
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: LOTTO TROPHY INTERS OPEN BK RACE 26-06 TONGEREN-BERG

Berichtdoor Geert Hofman Ma 27 Jun 2011, 21:10

De lay-out van het circiut was nie echt slecht maar van een ex gp piloot zou je mss wel wat meer kunnen verwachten maar is ook al een tijd met pensioen zeker . Al bij al nie slecht maar het enige wat ik triestig vond is dat er vooral op de zone na de start niks gedaan werd én daar veel piloten gevallen zijn met weer slechte gevolgen , idem voor de zone voor de bus ( bergen ) waar desalle en JVH gevallen zijn én er zijn er daar nog lelijk afgegaan . Ik stel mij de vraag of dit echt geld kost om deze kritieke puntjes tijdens de pauze wat bij te werken ? Verder hoop ik dat de organisator er wat centen aan heeft overgehouden en dat we volgend jaar daar terug kunne rijden grtzz
0 x


Bo
Bob Van Looveren
125cc junior EK
Berichten: 53
Lid geworden op: Ma 26 Okt 2009, 20:12
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: LOTTO TROPHY INTERS OPEN BK RACE 26-06 TONGEREN-BERG

Berichtdoor Bob Van Looveren Di 28 Jun 2011, 08:47

@ Geert Hofman

Probleem met de start was dat de eerste bocht véél te kort was. Je moest echt bijna tot stilstand komen en dan afdraaien.
Moest het nu rond 3 palen ipv 1 paal draaien geweest zijn, was het al gans anders geweest volgens mij.
0 x


Ja
Jan Janssens
mx2 amateur champ
Berichten: 154
Lid geworden op: Do 20 Jan 2011, 17:16
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: LOTTO TROPHY INTERS OPEN BK RACE 26-06 TONGEREN-BERG

Berichtdoor Jan Janssens Di 28 Jun 2011, 09:40

Frederik Van Eeckhoven schreef:Het Parcours is mooi, maar volgende keer toch misschien eens met de boeren in de buurt praten voor defitge parkeer plaatsen?
Ik kan begrijpen dat het als inrichter niet altijd even simpel is om te voldoen aan de eisen van rolstoelpatienten of gekwetsten. Maar dit was gewoon een schande. Je moest half je benen breken om op het circuit te garaken en de toeganswegen waren ongehoord slecht. Ik als gezonde jongen had zelfs problemen om boven te geraken. Ook was alles aan de ingang zo smal :S. Ik kreeg claustrofobie, zeker wanneer die piloten nog naar hun startplaats reden.

Ook over het algemeen parkeren voor de gewone mensen was blijkbaar een groot probleem. Niemand wist waar te parkeren en blijkbaar was er ook nergens een echte parking (simpele akker) voorzien :?.

Ik zou zeggen, schuif volgend jaar de VIPtent een beetje op en maak daar een andersvaliden parking. Op het vorige circuit was het ook mogelijk om tot op het circuit te rijden. En mag je daar niet parkeren, maak er dan een drop-off zone van. Dan hoeft m'n tenminste geen bodybuilder als begleider meepakken om die berg daar te gaan beklimmen.

En de paddock, dat moet eens goed georganiseerd worden. Ik voelde me als een inbreker als ik eens naar de GP rijders wou gaan zien. Een stap naar voor en je zat IN de camper van ramon. Een stap naar rechts en je zat pal op de mekanieker van Keeno. Maak daar volgend jaar 1straat van en klaar is kees.

Probeer trouwens ook al te sparen voor palletten of houten panelen. Indien de natuur in de week ervoor zo wreed was als nu dat je niet moet gaan modderzwemmen om aan die paddock te geraken.

Het circuit zelf zat wel snor vond ik als toeschouwer. Dat er veel valpartijen gebeurden dat lag aan de hoge graad van techniek dat je moest hebben. Alleen zou ik op sommige plaatsen opteren voor een dubbele omheining a la youthstream. Want nu werden de hekken gebruikt als bermen. Ook in de off-cambers zou ik eerst doeken hangen, desnoods vastgemaakt aan van die gele paaltjes en dan hekken. Want bij de Junioren ging Joey Smet rechtdoor omdat hij samenhaakte met iemand, en Joey knalde meteen op zo'n hek. Gelukkig is hij 'ne beir' en mankeerde hij niets. Ook gingen veel onervaren of domme toeschouwers daar vlak aan die hekken staan. En dan rijd er een piloot ver over hun tenen en zitten ze te klagen :|.



gij kunt het al zeker goe uitleggen , das al 1 ding ..

kijk naar de cross en zwijg denk ik dan zo , want het was toch 'een mooi circuit' ..
0 x


Terug naar “mx pro”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

Aanmelden · Registreer