Pagina 1 van 1

Supercross Round 15 - Seattle

Geplaatst: Vr 15 Apr 2011, 23:04
door Jeroen Van Wassehove
Morgen de op één na voorlaatste ronde van de AMA Supercross wereldkampioenschap.

- Trey Canard is geblesseerd, dus er blijven 4 kandidaten over voor de wereldtitel. Dit is goed nieuws voor Villopoto en minder goed voor Stewart, omdat de "traagste van de 5" nu 4des wordt en niet 5des.

- Stewart heeft vorige week gewonnen en staat nu 16 punten achter op Villopoto. Hij heeft zijn "mojo" terug. Betekent dit nu dat hij terug op een winning streak zit of gaat hij weer vallen (het is altijd één van de 2 bijna ...)

- Dungey reed vorige week erg sterk (sneller dan Villopoto & Reed!) en werd 2des waardoor dat hij nu nog maar 6 punten verwijderd is van RV. Gaat hij deze keer weer paar punten terug knabbelen?

- In de 250 komt de West series terug met Hansen, Tickle en Tomac. Tickle staat 3 punten achter op Hansen en Tomac 12. Hansen had de vorige keer z'n hand gebroken en Tickle zijn sleutelbeen. Tomac zou dan een crash hebben gehad tijdens training maar zou niets gebroken hebben.



Wat ik mij nu afvraag is als Roczen dit weekend terug meedoet? Volgens RacerX doet hij dit weekend niet mee omwille van de GPs (terwijl er geen is dit weekend) maar volgend weekend wel (terwijl dat er maandag de GP van valkenswaard is) ...

Heeft iemand hiervoor een deftige uitleg :?: :!:

EDIT : Blijkt dat er volgend weekend geen supercross is. Dat verklaart veel, maar niet waarom hij dit weekend er niet is.

Re: Supercross Round 15 - Seattle

Geplaatst: Vr 15 Apr 2011, 23:09
door Frederik Van Eeckhoven
Hij vind het zottenwerk om voor die ene race over en weer te reizen. Zeker aangezien hij niet meer mee doet voor het kampioenschap.
Na Valkenswaard vertrekt hij terug. Aangezien de volgende 2GP's ook op de Amerikaanse continenten zijn.

Re: Supercross Round 15 - Seattle

Geplaatst: Vr 15 Apr 2011, 23:22
door Jeroen Van Wassehove
Ah! Dat klinkt logisch. Wel spijtig natuurlijk. Ik vraag me af hoeveel hij nog getraind heeft voor SX sinds Daytona. Benieuwd wat hij in Salt Lake City & Vegas gaat uitsteken ...

Re: Supercross Round 15 - Seattle

Geplaatst: Za 16 Apr 2011, 11:46
door Michael De Kerk
Roczen die heeft gewoon een SX track achter in de tuin liggen. Die jongen die traint daar wel op! Hopelijk raakt die niet geblesseerd in Salt lake of Vegas, zou echt jammer zijn!

Re: Supercross Round 15 - Seattle

Geplaatst: Za 16 Apr 2011, 19:17
door Brian Antonissen
blessures kan je overal oplopen he.

Hoop dat er niemand gewond geraakt :D

Re: Supercross Round 15 - Seattle

Geplaatst: Za 16 Apr 2011, 19:23
door Frederik Van Eeckhoven
Kijk maar naar 'de eend' zijn blessure heeft hij ook opgelopen tijdens outdoor testen.

Re: Supercross Round 15 - Seattle

Geplaatst: Za 16 Apr 2011, 21:26
door Jeroen Van Wassehove
Het is trouwens Live vanavond als ik me niet vergis! Dus rond morgennamiddag (4 à 6u) zullen de torrents misschien al online zijn!