Grand Prix #14: Belgium-Lommel

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..
Pa
Paul Verdonschot
world THQ sx champ
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:36
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: Grand Prix #14: Belgium-Lommel

Berichtdoor Paul Verdonschot Zo 02 Aug 2015, 18:33

Net terug ,mooie Gp ,de belgen het schaamrood op de wangen moeten krijgen :oops: :oops: om zo op een hoopje gereden te worden door 3 buitenlanders :!: :!: Ik heb het ooit anders geweten op zand omlopen :P .
0 x


paladin
St
Steve Van Avondt
ama sx 250 champ
Berichten: 704
Lid geworden op: Za 02 Jul 2011, 14:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: Grand Prix #14: Belgium-Lommel

Berichtdoor Steve Van Avondt Zo 02 Aug 2015, 20:04

@Etienne
Wat graulus betreft. Eerste reeks gestart rond plaats 10. .Enkele ronden moeten vechten en er dan toch in geslaagd door te stoten naar p5 met kouwenberg een seconde of 5 voor hem uit.
Hij begon de kloof stilaan te verkleinen tot hij ten val kwam. En dan duurde het heel lang voor hij weer weg kwam.even het kopje laten hangen en zich dan toch herpakt en nog sterk geremonteerd maar slechte zaak. 2e reeks kwam Damon na de start als 21ste door, hij zat meteen in een heel hoog ritme en reed iedereen voorbij om na 3 ronden reeds als 4e door te komen. Dan kwam hij slecht uit op de wave sectie, voetjes omhoog en over het stuur eraf.het duurde wederom erg lang en kreeg ook de motor niet aan de praat. Hij kon pas weg toen de koplopers er bijna terug waren en hij werd niet gedubbeld. De 2e reeks was altijd voor Damon geweest, maar dat telt niet. Erg jammer, vooral ook omdat kouwenberg niet op niveau was, had het heel lastig. Volgens mij was hij ook verlamd door de stress, maar hij deed uiteindelijk een prima zaak,Damon hielp hem daar goed bij. 2dure fouten.
Zelfde verhaal voor Bas Vaessen eigenlijk.zonder afbraak te doen aan de prestatie van van Berkel, Vaessen en graulus waren de snelsten op de baan,maar beiden gingen 2x in de fout. En punten worden nu eenmaal aan de meet gegeven.
0 x


Sc
Scalle Storms
80cc pilot
Berichten: 30
Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 21:58
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Grand Prix #14: Belgium-Lommel

Berichtdoor Scalle Storms Zo 02 Aug 2015, 20:37

W.T.F. !!! nog geen eene belg op da podium seg , vroeger lachten ze daarmee !!!
0 x


Ge
Geert Peeters
125cc junior EK
Berichten: 87
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 20:05
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Grand Prix #14: Belgium-Lommel

Berichtdoor Geert Peeters Zo 02 Aug 2015, 20:57

Scalle Storms schreef:W.T.F. !!! nog geen eene belg op da podium seg , vroeger lachten ze daarmee !!!

Sja daar moet je kunnen mee leven vind ik. Toch vind ik het knap van Shaun Simpson de reeksen winnen. heb genoten van de Grand Prix.
0 x


Ol
Olivier Goetstouwers
mx all time winner
Berichten: 1054
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 17:53
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Grand Prix #14: Belgium-Lommel

Berichtdoor Olivier Goetstouwers Zo 02 Aug 2015, 21:09

De tijd dat Belgen en Nederlanders de dans leidden in het zand is al lang voorbij. In 2008 wonnen een Spanjaard (Barragan) en een Est (Krestinov) de GP. De buitenlanders hebben serieuze stappen voorwaarts gezet, wij zijn ter plaatse blijven trappelen. "Iedereen komt naar hier wonen en trainen, dus zullen we wel goed bezig zijn". Een beetje die mentaliteit denk ik, die ons nu nekt.

Lieber verdiende anders echt wel een podium, jammer van die terugval in de eerste reeks. Hij verbaasde mij echt met zijn zandkwaliteiten. Van Nederlandse zijde had ik veel meer verwacht van Bogers en Coldenhoff.
Laatst gewijzigd door Olivier Goetstouwers op Zo 02 Aug 2015, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x


rocketpichon

check http://www.nth108.com
Ju
Jurgen Bynens
european champ mx2
Berichten: 238
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 17:59
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Locatie: balen

Re: Grand Prix #14: Belgium-Lommel

Berichtdoor Jurgen Bynens Zo 02 Aug 2015, 21:51

Mooie gp gezien met veel spanning. Wie dit een saaie gp vond kent weinig of niks van cross. Of op tv moest het saai over gekomen zijn, live vond ik het echt 1 van de beste in lange tijd!!! Op naar de volgende!
0 x


St
Steve Van Avondt
ama sx 250 champ
Berichten: 704
Lid geworden op: Za 02 Jul 2011, 14:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: Grand Prix #14: Belgium-Lommel

Berichtdoor Steve Van Avondt Zo 02 Aug 2015, 22:01

Laten we het even niet hebben over de teleurstellingen, maar over degenen die wel presteerden!
Ik denk dan in de eerste plaats aan Julien Lieber.
Ik schreef gisteren al dat hij een goeie kwalificatieheat reed, maar Julien was vandaag gewoon super. Het beste wat ik van lieber al zag. Ik heb super genoten van zijn manier van rijden, met grinta en lef. Zo jammer van die laatste ronde in de 1ste reeks.ik weet niet wat de oorzaak was. Hij verspeelde daar het podium want zo'n 2e reeks was nog sterker dan de 1ste. . Dat was meer dan verdiend geweest!
ik had ook nog graag van doninck vernoemd maar het ging niet zoals gisteren en de valpartijen deden een mogelijk resultaat teniet.

Ook in de 125cc was er goed nieuws, met een 1 en 2 in de reeks en de eindstand. Jago Geerts deed het prima maar het dient gezegd dat Genot nog beter deed.heel verdiende overwinning.
Jammer voor renkens die de 1ste ronde 2x ten val kwam en van de allerlaatste plaats nog tot binnen de top 10 kwam. Knap,maar de podiumkansen waren weg.
0 x


St
Steve Van Avondt
ama sx 250 champ
Berichten: 704
Lid geworden op: Za 02 Jul 2011, 14:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: Grand Prix #14: Belgium-Lommel

Berichtdoor Steve Van Avondt Zo 02 Aug 2015, 22:19

Ik kan Jurgen bijtreden dat dit een van de betere lommel edities was. Maar ik denk inderdaad niet voor tv,daar kan ik inkomen. Strijd en spanning waren er vooral in de reeksen die niet op tv kwamen. De reeks waar je het meest van verwacht, mxgp was nog maar eens veruit de saaiste om te bekijken. Al kan je natuurlijk wel genieten van bepaalde acties,sprongen.
Maar eerlijk,ik ben de 2e reeks mxgp na minder dan 15min al naar huis vertrokken, ik zag geen reden meer om nog langer te blijven en het was heel druk op de weg naar de parking.
Voor alle duidelijkheid, ik heb gisteren wel tot de laatste meter de last chance van het Ek 250 bekeken.
0 x


Al
Alex Geukens
mx all time winner
Berichten: 1343
Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 22:37
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Turnhout

Re: Grand Prix #14: Belgium-Lommel

Berichtdoor Alex Geukens Zo 02 Aug 2015, 22:36

Ik vond het live best een knappe GP.Ik begrijp Steve wel niet goed,de 2e reeks mxgp bleef tot in de laatste ronde spannend voor het podium,de 3 eersten reden aan een hoog tempo rond met Shaun Simpson als schitterend winnaar die de minste fouten maakte.

Lieber was voor mij ook de verrassing,reed agressief en met lef.

Dat de gp in Lommel saai is op tv lezen we hier elk jaar,omdat de staat van het circuit en de krachtinspanningen die de rijders leveren niet echt opvalt op tv.Paulin raakte na 2e reeks bijna niet meer op het podium.
0 x


Fr
Fred Degret
mx2 wk champ
Berichten: 670
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 19:23
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Grand Prix #14: Belgium-Lommel

Berichtdoor Fred Degret Zo 02 Aug 2015, 23:28

Simpson inderdaad verdient gewonnen, sterk weekend.En zeker met de middelen die hij "maar" heeft
Toch een beetje teleurgesteld in ons belgen (wat de reden ook is..foutjes,Febvre in eerste reeks tweemaal tegen dek en alsnog ervoor gebleven) , als je ziet wat de twee hard-pack fransen al kunnen in het zand..waar is den tijd van ene Everts :-)
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Grand Prix #14: Belgium-Lommel

Berichtdoor Guy Dick Zo 02 Aug 2015, 23:35

Lieber had geen koppeling meer de laatste ronde van reeks 1.

Paulin had reeks 2 het tempo moeten laten zakken door last aan zijn knie.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
St
Steve Van Avondt
ama sx 250 champ
Berichten: 704
Lid geworden op: Za 02 Jul 2011, 14:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: Grand Prix #14: Belgium-Lommel

Berichtdoor Steve Van Avondt Zo 02 Aug 2015, 23:44

@ Alex
das ni erg, die van ons begrijpt mij ook niet altijd even goed :)
De eerste 3 waren al een straat weggereden. Het was duidelijk dat het van de Belgen niet meer ging komen. En er reed al geen 20 man meer rond.en of Febvre of Paulin nu 2 of 3 werden maakt mij niets uit. Het wk is gereden. Ik had een fijn weekend maar die laatste reeks kon me niet meer bekoren.
0 x


Fr
Fred Degret
mx2 wk champ
Berichten: 670
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 19:23
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Grand Prix #14: Belgium-Lommel

Berichtdoor Fred Degret Zo 02 Aug 2015, 23:46

Ja Paulin had zichtbaar moeite om op het podium te klimmen.

Een beetje off-topic maar toch een oplossing voor het gebrek aan oefenterreinen op komst of...?

http://www.hln.be/hln/nl/9091/Time-out/article/detail/2410778/2015/08/02/Neen-dit-hadden-verbouwereerde-surfers-nooit-zien-aankomen.dhtml
0 x


Je
Jeroen Lambers
125cc junior EK
Berichten: 52
Lid geworden op: Zo 31 Mei 2015, 21:22
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Grand Prix #14: Belgium-Lommel

Berichtdoor Jeroen Lambers Zo 02 Aug 2015, 23:47

Toch vreemd, als er een gp overzee word gereden klaagt iedereen over rijdende chicanes enz... 6/7 sec/ronde langzamer. Dat kan echt niet!! Maar als het belgen zijn hoor je niemand.
0 x


St
Steve Van Avondt
ama sx 250 champ
Berichten: 704
Lid geworden op: Za 02 Jul 2011, 14:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: Grand Prix #14: Belgium-Lommel

Berichtdoor Steve Van Avondt Zo 02 Aug 2015, 23:55

Die opmerking slaat dan ook nergens op!
0 x


We
Wesly Vanlierde
50cc rider
Berichten: 29
Lid geworden op: Za 16 Apr 2011, 12:58
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: Grand Prix #14: Belgium-Lommel

Berichtdoor Wesly Vanlierde Ma 03 Aug 2015, 14:47

Ik vond het een prachtige gp,met vooral veel duels in de nevenreeksen. Lieber reed idd byzonder sterk, wist niet dat hy dit kon in het zand... Ook getteman vond ik goed ryden, jammer van zyn val en opgave de 2e reeks. En die jumps van lieber, simpson en paulin: daarvoor ga je naar de cross! Ook chapeau aan de speakers, ze brachten er goed de sfeer in, mag ook eens gezegd worden.
0 x


Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Grand Prix #14: Belgium-Lommel

Berichtdoor Etienne Dierckx Ma 03 Aug 2015, 14:56

Jeroen lambers schreef:Toch vreemd, als er een gp overzee word gereden klaagt iedereen over rijdende chicanes enz... 6/7 sec/ronde langzamer. Dat kan echt niet!! Maar als het belgen zijn hoor je niemand.



laat ons zeggen dat die overzeese rijdende chicanes waarschijnlijk nog niet eens rond geraakten in Lommel.
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Ja
Janneke Luyten
mx1 wk rookie
Berichten: 325
Lid geworden op: Ma 26 Dec 2011, 17:39
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Grand Prix #14: Belgium-Lommel

Berichtdoor Janneke Luyten Ma 03 Aug 2015, 15:26

@ Wesley Vanlierde : wat die speakers betreft, heb ze bij Everts and Friends bezig gehoord. Lawaai maken genoeg (zeker den Hollander), maar veel foute info heb ik te horen gekregen.
0 x


Je
Jeroen Lambers
125cc junior EK
Berichten: 52
Lid geworden op: Zo 31 Mei 2015, 21:22
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Grand Prix #14: Belgium-Lommel

Berichtdoor Jeroen Lambers Ma 03 Aug 2015, 20:17

IDD zullen die hier moeite hebben, is ook niet vreemd als je nog nooit zo'n baan gezien hebt. Het lijkt me wel duidelijk dat er buiten de vaste gp rijders geen nl'er of belg een meerwaarde geeft aan de gp's. Ondanks dat het zeer goede rijders zijn komen ze wel zo'n 8 a 10sec per ronde
Tekort. Maar mijn zegen hebben ze is een mooie ervaring voor die jongens.
0 x


Me
Meesschaert Marc
european champ mx2
Berichten: 227
Lid geworden op: Di 11 Aug 2009, 22:46
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Grand Prix #14: Belgium-Lommel

Berichtdoor Meesschaert Marc Ma 03 Aug 2015, 21:17

Lieber maakt al 2 jaar vooruitgang maar is al enkele malen afgeremd door tegenslag buiten de cross, waar hij het mentaal moeilijk mee had. Ik geloof al enkele jaren dat hij er komt en dat blijf ik doen, al vrees ik dat het door zn gestalte over zal zijn op 23j wegens verplichte overgang.
0 x


Terug naar “mx pro”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten

Aanmelden · Registreer