bizarre regels in Frans kampioenschap 125cc

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..
Di
Dirk Vansummeren
125cc junior EK
Berichten: 78
Lid geworden op: Zo 09 Aug 2009, 22:16
Ik ben een..: geen van bovenstaande

bizarre regels in Frans kampioenschap 125cc

Berichtdoor Dirk Vansummeren Zo 21 Jul 2013, 22:05

Je zal het maar meemaken , je staat al een heel seizoen op kop in het kampioenschap 125cc en net voor de laatste proef krijgt de rijder op de 3de plaats er zomaar 138 punten bij.
Dit overkwam DVS racing rijder Dan Houzet dit weekend tijdens de laatste race in Saint Mamet , Frankrijk.
Voor deze wedstrijd had Houzet 90 punten voor op de nummer 3 in de stand Nicolas Dercourt maar omdat Dercourt in Letland en POrtugal het Europees kampioenschap verkoos boven het Franse dat op dezelfde dag vereden werd heeft hij 6 reeksen geen punten gescoord voor het Franse kampioenschap waar er per proef 3 reeksen gereden word.
Wat beslist de Franse federaties !!! !
Dercourt krijgt een gemiddelde van 23 punten per gemiste reeks omdat hij de eerste 2 wedstrijden gewonnen had .
Ik vind dit ronduit belachelijk omdat hij zonder te rijden zoveel punten krijgt dat hij niet in te halen is , en zeker omdat de winnaar van dit kampioenschap een nieuwe motor zou winnen .
Ik hoop dat ze door zo'n belachelijke regels geen rijders gaan verliezen want dit is een prachtige kampioenschap met veel goede jonge rijders , maar als je op voorhand weet dat je niet kan winnen je goesting om eraan deel te nemen wel heel snel kan afnemen , zeker omdat de wedstrijden van noord tot zuid frankrijk gehouden worden en dit ook de nodige kosten met zich meebrengt
0 x


Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Berichten: 732
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: bizarre regels in Frans kampioenschap 125cc

Berichtdoor Dourte Gerrit Di 23 Jul 2013, 14:52

Tja dat is een rare situatie he !! heb 3 weken geleden met de mama van Dan erover gepraat , mensen vinden het zeker niet normaal . Wetende dat Nico wel de chou chou is van de FFM ???
0 x


Di
Dirk Vansummeren
125cc junior EK
Berichten: 78
Lid geworden op: Zo 09 Aug 2009, 22:16
Ik ben een..: geen van bovenstaande

Re: bizarre regels in Frans kampioenschap 125cc

Berichtdoor Dirk Vansummeren Di 23 Jul 2013, 20:20

Ik snap het ook niet maar ik vind het jammer want als Dan Houzet kampioen geworden was had ik na de Deense ook de Franse kampioen op een door mij getuned blok gehad en dat is altijd goede reclame
0 x


Gebruikersavatar
Frederik Van Eeckhoven
mx all time winner
Berichten: 1490
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:59
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: bizarre regels in Frans kampioenschap 125cc

Berichtdoor Frederik Van Eeckhoven Di 23 Jul 2013, 21:38

Gewoon die titel claimen als sponsor! Als er iemand iets op zegt geef je hen het verhaal.
0 x


"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
Di
Dirk Vansummeren
125cc junior EK
Berichten: 78
Lid geworden op: Zo 09 Aug 2009, 22:16
Ik ben een..: geen van bovenstaande

Re: bizarre regels in Frans kampioenschap 125cc

Berichtdoor Dirk Vansummeren Wo 24 Jul 2013, 13:16

Ik heb er al aan gedacht om de FFF een brief te sturen want vooraleer je zulke regels toepast moet dit toch op voorhand officieel aangekondigd worden door de federatie veronderstel ik
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: bizarre regels in Frans kampioenschap 125cc

Berichtdoor Guy Dick Wo 24 Jul 2013, 13:21

Simpele vraag: wat zegt het reglement over een piloot die Europees kampioenschap gaat rijden ipv Frans kampioenschap? Ik neem toch aan dat er een reglement is en dat dit wordt toegepast?
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Di
Dirk Vansummeren
125cc junior EK
Berichten: 78
Lid geworden op: Zo 09 Aug 2009, 22:16
Ik ben een..: geen van bovenstaande

Re: bizarre regels in Frans kampioenschap 125cc

Berichtdoor Dirk Vansummeren Wo 24 Jul 2013, 14:33

Daar staat niks over in de reglementen maar Dercourt zit in de Franse selectie en dat zou de reden zijn maar ik vind dit totaal niet kunnen .Er zijn gevallen bekend dat een rijder één reeks kan laten vallen maar dat je 3 wedstrijden niet rijd en toch voor al die reeksen 23 van de 25 punten krijgt per reeks is gewoonweg belachelijk voor woorden want dan kan je best zorgen dat je de eerste wedstrijd wint en je bent al kampioen
0 x


Di
Dimitri Lamote
world THQ sx champ
Berichten: 1661
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: bizarre regels in Frans kampioenschap 125cc

Berichtdoor Dimitri Lamote Wo 24 Jul 2013, 14:49

ik dacht dat er in het ufolep kampioenschap ook zoiets als bonuspunten bestaat als ze de drie imba wedstrijden meerijden,beetje typisch frans ik dacht dat er in het verleden ook problemen geweest zijn met een belgische schermer die ze liever niet zagen winnen.
0 x


Ca
Catteeuw Geert
ama sx 250 champ
Berichten: 702
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:07
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: bizarre regels in Frans kampioenschap 125cc

Berichtdoor Catteeuw Geert Wo 24 Jul 2013, 16:07

Wat een klucht .Als Dercourt en zijn entourage deze titel claimen kun je hen toch nooit meer serieus nemen. Dit is slapstick van de bovenste plank.
0 x


Hoogmoed komt voor de val. Words by faceman 2011 !
Di
Dirk Vansummeren
125cc junior EK
Berichten: 78
Lid geworden op: Zo 09 Aug 2009, 22:16
Ik ben een..: geen van bovenstaande

Re: bizarre regels in Frans kampioenschap 125cc

Berichtdoor Dirk Vansummeren Wo 24 Jul 2013, 17:50

Elke proef van het Franse kampioenschap bestaat uit 3 reeksen , na de eerste reeks heeft Dan Houzet dan ook niet meer deelgenomen aan de andere 2 want zijn voorsprong was groot genoeg op de nummer 3 en hij was serieus gedemotiveerd door de beslissing van de FFM
0 x


Gebruikersavatar
Auke Theuninck
mx2 wk rookie
Berichten: 281
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:12
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: bizarre regels in Frans kampioenschap 125cc

Berichtdoor Auke Theuninck Zo 11 Aug 2013, 19:05

Typisch FFM. Heb net hetzelfde meegemaakt dit jaar. Ik ben als eerste over de aankomstlijn gekomen en afgevlagd met de zwart-wit geblokte vlag in de bekenste zandendurance van Le Touquet. Maar FFM mijn overwinning afgenomen!! Hadden door het aankomend water wedstrijd moeten stilleggen.
FFM had geen voet om op te staan om mijn overwinning af te nemen, want stond niet in hun reglement. Heb officieel klacht en dergelijke ingediend, maar ze zeiden: als wij zeggen dat het zo is, dan is dit zo...

Iedereen zei ook wel dat het niet klopte, maar toch sta je niet op de erelijst.

Belangrijk iets, ging de eerste maal zijn dat een niet-fransman gingen winnen bij de quads en daar hadden de chauvinistische fransen het waarschijnlijk heeeel moeilijk mee...
0 x


Terug naar “mx pro”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

Aanmelden · Registreer