In 2012 laatste keer cross in Kester!!!!!!!
- Tony Hermans
- mx3 wk champ
- Berichten: 573
- Lid geworden op: Ma 03 Aug 2009, 20:11
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
In 2012 laatste keer cross in Kester!!!!!!!
Natuurpunt heeft het terrein van de Kesterheide gekocht en AMC Dworp kan nog 1 keer de cross organiseren in 2012. Nadien moet uitgekeken worden naar een ander terrein...(waar vind je nog zo een gelijkaardig terrein???) En vergunningen krijg je toch nergens meer...Waar gaat dit naartoe??? Als Vlaanderens Mooiste al verdwijnt, waar zijn ze dan mee bezig??? Natuurpunt heeft het terrein dan nog gekocht met ons belastinggeld.
0 x
MX Planet
Officieel Suzuki-dealer
GSM 0032 475 74 61 33
Bezoek onze nieuwe website: http://www.mx-planet.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Officieel Suzuki-dealer MCLB-VJMO
Officieel Suzuki-dealer
GSM 0032 475 74 61 33
Bezoek onze nieuwe website: http://www.mx-planet.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Officieel Suzuki-dealer MCLB-VJMO
-
Brayen CallaertBr
- mx1 wk rookie
- Berichten: 304
- Lid geworden op: Di 28 Jul 2009, 19:18
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Baasrode (Dendermonde)
- Contact:
Re: In 2012 laatste keer cross in Kester!!!!!!!
Eerst Neeroeteren (het circuit waar alles op begon voor S72) maar dat vonden ze nog niet genoeg nu moet ook de Kesterheide er nog aan geloven . . . Niet te snappen gewoon ! De Kesterheide waar voor de meeste het motorcross begon, Ik herinner het mij nog als de dag van gisteren dat ik voor de eerste keer kennis maakte met motorcross op de Kesterheide en dat meteen op de mooiste manier regen modder en nog veel meer kester op zen best dus. de mytische sfeer die daar hangt vind je gewoon nergens meer. Telkens je daar op zondag morgen je ogen over dat stukje heuvel kan richten naar de omloop komende vanuit de paddock dat moment blijft je steeds bij het lijkt wel of de sfeer van de Gp's van vroeger nog blijven hangen is tot de dag van vandaag. Als deze nu ook weg valt ja dan hebben ze zowat elke basis die staat voor het belgische motorcross weg genomen wat blijft er dan nog over Balen (Keiheuvel) en als ze de Kesterheide al durven wegnemen dan zie ik ook de Keiheuvel niet lang meer stand houden, waar zijn ze toch meer bezig ? Willen ze nu eigenlijk eens testen tot hoever ze kunnen gaan tot ze ook ons (Motorcrossers) op ons kookpunt krijgen of hebben ze daar al niet genoeg betogingen in Brussel . . . . niet te snappen !
0 x
-
Bart JacobsBa
- ama lites national champ
- Berichten: 520
- Lid geworden op: Vr 25 Sep 2009, 21:38
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
- Contact:
Re: In 2012 laatste keer cross in Kester!!!!!!!
Blijkbaar wisten ze het bij Natuurpunt Pajottenland toch al iets langer want ze zijn er nu geld aan het proberen uitslaan. Waarschijnlijk voor de bouw van hun zonevreemd educatiecentrum:
http://natuurpuntpajottenland.blogspot. ... heide.html
http://natuurpuntpajottenland.blogspot. ... heide.html
0 x
-
Dourte GerritDo
- ama sx 250 champ
- Berichten: 732
- Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
- Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)
Re: In 2012 laatste keer cross in Kester!!!!!!!
Jammer , was zeker één van de mooiste volgens mij , man man man , gaan ze het ons nu allemaal afpakken één keer op een jaar !!!!!!!en dat is blijkbaar nog te veel !!!
0 x
-
Guy DickGu
- the legend!
- Berichten: 3392
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Galmaarden
Re: In 2012 laatste keer cross in Kester!!!!!!!
Héél simpel: natuurpunt krijgt subsidies.
Voor motorcross liggen die subsidies er ook al jaren maar men vindt onderling ruzie maken belangrijker...
Voor motorcross liggen die subsidies er ook al jaren maar men vindt onderling ruzie maken belangrijker...
0 x
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
- Filip Hardis
- world THQ sx champ
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:48
- Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: In 2012 laatste keer cross in Kester!!!!!!!
in lichtaart, nabij herentals kocht natuurpaunt jaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrreeeeeennnnn geleden een hoeve (oud restaurant). Er werd begonnen met verbouwingen... En nu liggen werken al enkele jaren stil. Zouden zij ook verkrottingstaks, of hoe dat het ook weer moge noemen moeten betalen??
Ja, zo gaat het he. Die pinokkios zien iets dat tjilp de mus kwaad zou kunnen berokkenen, en dan gaan ze met belanstinggeld daar stokje voor steken. Tja, typisch belgisch zeker.
Ja, zo gaat het he. Die pinokkios zien iets dat tjilp de mus kwaad zou kunnen berokkenen, en dan gaan ze met belanstinggeld daar stokje voor steken. Tja, typisch belgisch zeker.
0 x
hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!
Dixit Frankske de speaker! :D :D :D
Dixit Frankske de speaker! :D :D :D
-
Bart JacobsBa
- ama lites national champ
- Berichten: 520
- Lid geworden op: Vr 25 Sep 2009, 21:38
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
- Contact:
Re: In 2012 laatste keer cross in Kester!!!!!!!
Inderdaad Guy, eigen ego's en zakenbelangen zijn belangrijker dan het voortbestaan van de motorcross in Vlaanderen.
0 x
-
Nicolas StampaertNi
- mx1 wk rookie
- Berichten: 306
- Lid geworden op: Vr 17 Jul 2009, 21:04
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Re: In 2012 laatste keer cross in Kester!!!!!!!
wat een vreselijk nieuws, hopelijk kan er nog iets gered worden...
misschien een domme vraag, maar kon amc dworp die terreinen niet kopen als natuurpunt ze wel kon kopen?
misschien een domme vraag, maar kon amc dworp die terreinen niet kopen als natuurpunt ze wel kon kopen?
0 x
-
Bart JacobsBa
- ama lites national champ
- Berichten: 520
- Lid geworden op: Vr 25 Sep 2009, 21:38
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
- Contact:
Re: In 2012 laatste keer cross in Kester!!!!!!!
Nicolas Stampaert schreef:wat een vreselijk nieuws, hopelijk kan er nog iets gered worden...
misschien een domme vraag, maar kon amc dworp die terreinen niet kopen als natuurpunt ze wel kon kopen?
Mja, de Belgische MX-clubs investeren blijkbaar liever in startgeld dan in infrastructuur.... Bovendien kan het bij Natuurpunt niet op... Je moet maar eens kijken waar die hun hoofdkantoor is in Mechelen.
0 x
-
Guske DaneelsGu
- mx2 amateur champ
- Berichten: 199
- Lid geworden op: Vr 26 Feb 2010, 17:28
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: In 2012 laatste keer cross in Kester!!!!!!!
Nicolas Stampaert schreef:wat een vreselijk nieuws, hopelijk kan er nog iets gered worden...
misschien een domme vraag, maar kon amc dworp die terreinen niet kopen als natuurpunt ze wel kon kopen?
Natuurpunt hebben het laatste bod geloof ik.
0 x
- Suz Haeck
- mx all time winner
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: Di 15 Sep 2009, 21:22
- Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Re: In 2012 laatste keer cross in Kester!!!!!!!
hier kom je toch vierkant onoezel van !!!
0 x
Suz-mx Team
Liever gehaat om rechtuit men mening te zeggen, dan geliefd door schijnheilig te doen !
Liever gehaat om rechtuit men mening te zeggen, dan geliefd door schijnheilig te doen !
-
Guy DickGu
- the legend!
- Berichten: 3392
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Galmaarden
Re: In 2012 laatste keer cross in Kester!!!!!!!
Ik weet niet wat dat lapje grond gekost heeft maar ik vrees dat er op de bankrekening van AMC Dworp niet voldoende centen stonden (het is niet alleen het terrein onderhouden in de week van de cross maar ook het hele jaar door als het uw eigendom is!!!...)
Stel dat er gevraagd werd om 1000 euro per persoon in een pot te gooien waarvan je ieder jaar 50 euro terug krijgt in de vorm van 2 gratis entrees en dat je 2x per jaar een weekend moet assisteren om het terrein te onderhouden, denk je nu echt dat er 500 "motorcrossliefhebbers" in de rij hadden gestaan om dit te doen?
Stel dat er gevraagd werd om 1000 euro per persoon in een pot te gooien waarvan je ieder jaar 50 euro terug krijgt in de vorm van 2 gratis entrees en dat je 2x per jaar een weekend moet assisteren om het terrein te onderhouden, denk je nu echt dat er 500 "motorcrossliefhebbers" in de rij hadden gestaan om dit te doen?
0 x
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: In 2012 laatste keer cross in Kester!!!!!!!
Guske Daneels schreef:Nicolas Stampaert schreef:wat een vreselijk nieuws, hopelijk kan er nog iets gered worden...
misschien een domme vraag, maar kon amc dworp die terreinen niet kopen als natuurpunt ze wel kon kopen?
Natuurpunt hebben het laatste bod geloof ik.
Als dit ingekleurd is als natuurgebied heeft volgens mij natuurpunt zelfs de laatste beslissing, zelfs als een ander méér bied...
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
-
Guy DickGu
- the legend!
- Berichten: 3392
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Galmaarden
Re: In 2012 laatste keer cross in Kester!!!!!!!
Kesterheuvel en natuur
> De top van de Kesterheuvel kan je moeilijk een mooi natuurgebied noemen. Niet enkel is er verkaveling tot bijna op de top, er bevinden zich ondermeer ook een communicatiemast en een groot waterreservoir. Meest storend is echter de jaarlijks motorcross op de Kesterheide. Duizenden motorfans komen dan de berg op en het lawaai, vervuiling en vernieling vloeken volledig met de anders vrij rustige omgeving. Met de jaren stijgt echter ook het portest tegen die nogal milieubarbaarse aktiviteit. Petities en processen hebben het jaarlijkse evenement echter nog niet kunnen stoppen.
Van de site "www.trekkings.be": VIP wandeltocht Pajottenland
> De top van de Kesterheuvel kan je moeilijk een mooi natuurgebied noemen. Niet enkel is er verkaveling tot bijna op de top, er bevinden zich ondermeer ook een communicatiemast en een groot waterreservoir. Meest storend is echter de jaarlijks motorcross op de Kesterheide. Duizenden motorfans komen dan de berg op en het lawaai, vervuiling en vernieling vloeken volledig met de anders vrij rustige omgeving. Met de jaren stijgt echter ook het portest tegen die nogal milieubarbaarse aktiviteit. Petities en processen hebben het jaarlijkse evenement echter nog niet kunnen stoppen.
Van de site "www.trekkings.be": VIP wandeltocht Pajottenland
0 x
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
-
Guy DickGu
- the legend!
- Berichten: 3392
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Galmaarden
Re: In 2012 laatste keer cross in Kester!!!!!!!
Ik zal jullie meteen een tip geven waarom er in 2012 nog een motorcross is in Kester: de plaatselijke bevolking is voor het grootste gedeelte pro (maatschapplijk draagvlak weet je wel, er zijn in het verleden ook akties en petities pro geweest daar, toen Kester ook op de helling stond!!!) en volgend jaar zijn het verkiezingen voor de gemeenteraad.
Kester is nog voor die stembusgang dus burgemeester Michel Doomst (CD&V) zal tot die tijd alles uit de kast halen om te laten zien dat hij er alles aan doet om de cross plaats te laten vinden ieder jaar en zoals we van een goede tsjeef gewoon zijn zal hij, eens hij weer voor 7 jaar in het zadel zit, verklaren dat het onmogelijk was om na 2012 nog te crossen op de Kesterheide, in de hoop dat iedereen dat vergeten is bij de volgende verkiezing in 2019...
Kester is nog voor die stembusgang dus burgemeester Michel Doomst (CD&V) zal tot die tijd alles uit de kast halen om te laten zien dat hij er alles aan doet om de cross plaats te laten vinden ieder jaar en zoals we van een goede tsjeef gewoon zijn zal hij, eens hij weer voor 7 jaar in het zadel zit, verklaren dat het onmogelijk was om na 2012 nog te crossen op de Kesterheide, in de hoop dat iedereen dat vergeten is bij de volgende verkiezing in 2019...
0 x
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
- Tony Hermans
- mx3 wk champ
- Berichten: 573
- Lid geworden op: Ma 03 Aug 2009, 20:11
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Re: In 2012 laatste keer cross in Kester!!!!!!!
En wat doen wij weer!!! NIETS!!!!!!!!!!!!!!! 
0 x
MX Planet
Officieel Suzuki-dealer
GSM 0032 475 74 61 33
Bezoek onze nieuwe website: http://www.mx-planet.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Officieel Suzuki-dealer MCLB-VJMO
Officieel Suzuki-dealer
GSM 0032 475 74 61 33
Bezoek onze nieuwe website: http://www.mx-planet.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Officieel Suzuki-dealer MCLB-VJMO
-
Paul VerdonschotPa
- world THQ sx champ
- Berichten: 1552
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:36
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Tony Hermans
- mx3 wk champ
- Berichten: 573
- Lid geworden op: Ma 03 Aug 2009, 20:11
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Re: In 2012 laatste keer cross in Kester!!!!!!!
Paul Verdonschot schreef:Begin er dan aan he tony![]()
![]()
![]()
Ik weet het!!!maar het is toch zo of niet????
0 x
MX Planet
Officieel Suzuki-dealer
GSM 0032 475 74 61 33
Bezoek onze nieuwe website: http://www.mx-planet.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Officieel Suzuki-dealer MCLB-VJMO
Officieel Suzuki-dealer
GSM 0032 475 74 61 33
Bezoek onze nieuwe website: http://www.mx-planet.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Officieel Suzuki-dealer MCLB-VJMO
-
Guy DickGu
- the legend!
- Berichten: 3392
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Galmaarden
Re: In 2012 laatste keer cross in Kester!!!!!!!
Het zit iets anders in mekaar, ik heb naar de voorzitter van AMC Dworp gebeld om zijn visie te horen.
Dit is niet de plaats om dit uit de doeken te doen maar vandaag is Ring TV bij hem voor een interview en dat zal binnenkort wel uitgezonden worden.
Vandaag voer ik dit wel op als agendapunt op onze vergadering bij MCC, tenslotte is de hele bal van "Red de Motorcross" in Kester 2011 aan het rollen gegaan.
Dit is niet de plaats om dit uit de doeken te doen maar vandaag is Ring TV bij hem voor een interview en dat zal binnenkort wel uitgezonden worden.
Vandaag voer ik dit wel op als agendapunt op onze vergadering bij MCC, tenslotte is de hele bal van "Red de Motorcross" in Kester 2011 aan het rollen gegaan.
0 x
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten